hellasforce.com
Οι μεγαλοεργολάβοι και τα πολιτικά τσιράκια τους δεν σταμάτησαν μέσα στο καλοκαίρι να χαλκεύουν κατηγορίες ενάντια στους κατοίκους που αντιστέκονται για να υπερασπίσουν τα συνταγματικά δικαιώματα μας και που σαν αιχμή του δόρατος έχουν το ΚΙΝΗΜΑ ΔΕΝ ΠΛΗΡΩΝΩ.
Μέσα στο κατακαλόκαιρο ήρθε ΚΛΉΣΗ προς απολογία και στον πρόεδρο του Κινήματος Δεν Πληρώνω, Βασίλη Παπαδόπουλο, ενώ είχαν προηγηθεί κλητεύσεις και σε δύο άλλα ηγετικά στελέχη του Κινήματος μας , τη Σούλα Γαλάνη και τον Απόστολο Αυλακιώτη, από τον Μώλο Φθιώτιδας.
Διαβάστε παρακάτω το “απολογητικό” υπόμνημα του Βασίλη Παπαδόπουλου σχετικά με την υπόθεση:
Προς τον κ. Εισαγγελέα Πρωτοδικών Λαμίας
Υ Π Ο Μ Ν Η Μ Α
Βασιλείου Παπαδόπουλου του Λεωνίδα,
Σύμφωνα με το Σύνταγμα (άρθρο 5 παρ. 4) απαγορεύεται οποιοσδήποτε περιορισμός της ελευθερίας μετακίνησης εντός της χώρας.
Οι εκάστοτε επιλογές της πολιτείας για τον τρόπο χρηματοδότησης της κατασκευής και συντήρησης των εθνικών οδών όφειλαν και οφείλουν να εξασφαλίζουν την ισότιμη άσκηση του παραπάνω συνταγματικού δικαιώματος, από οποιονδήποτε πολίτη…
Εύλογα, η εξάρτηση οιουδήποτε δικαιώματος ή ελευθερίας από χρηματικό ή άλλο αντάλλαγμα, αυτομάτως το καταργεί ως τέτοιο (δικαίωμα ή ελευθερία) μετατρέποντάς το σε εμπόρευμα, το οποίο ασκούν/αγοράζουν οι πολίτες ανάλογα με την οικονομική τους δυνατότητα, άρα όχι ισότιμα ούτε και ελεύθερα.
Κατά τις προηγούμενες δεκαετίες, η πολιτεία, επέλεξε, εκτός της άμεσης και έμμεσης φορολογίας των πολιτών, την θέσπιση διοδίων για την συντήρηση των εθνικών οδών.
Προκειμένου να εξασφαλίζεται η προαναφερθείσα συνταγματική ελευθερία, παρέμειναν ελεύθερες (χωρίς διόδια) για όλους, παράπλευρες οδοί, ενώ σε μια προφανή προσπάθεια στάθμισης των εννόμων αγαθών, οι σταθμοί των διοδίων ήταν λιγοστοί και το απαιτούμενο αντίτιμο σχετικά χαμηλό, γεγονότα που συνέβαλαν στην σιωπηρή συναίνεση των πολιτών στον σχετικό περιορισμό του συνταγματικού τους δικαιώματος.
Σήμερα, οι παράπλευρες οδοί είτε έχουν καταργηθεί λόγω επέκτασης του οικιστικού ιστού, είτε έχουν αποσαρθρωθεί και έχουν καταστεί επικίνδυνοι, λόγω έλλειψης συντήρησης. Πρόσφατα σκοτώθηκε στο παράδρομο , δίπλα στα διόδια της Αγίας Τριάδας , στον ασυντήρητο και επικίνδυνο παράδρομο, 19χρονος συμπολίτης μας.
Επιπλέον, οι πρόσφατες συμβάσεις της πολιτείας με την εταιρία, δεν ρύθμισαν ούτε τον επιτρεπόμενο αριθμό των σταθμών διοδίων, ούτε χρηματικό αντίτιμο τέτοιο που να μην καταργείται εν τοις πράγμασι η συνταγματική ελευθερία της ελεύθερης μετακίνησης, με αποτέλεσμα: Σήμερα, η εγκαλούσα εταιρία να δρά με μόνο γνώμονα το ασύδοτο κέρδος, ενάντια στο κοινό όφελος – στο οποίο υποτίθεται πως σκοπεύει – και να καταργεί η ίδια το δικαίωμα των πολιτών στην ελεύθερη μετακίνηση.
Οι κάτοικοι και εργαζόμενοι της περιοχής, βιώνουμε κατά τις καθημερινές μας μετακινήσεις μια απαράδεκτη κατάσταση.
Είμαστε υποχρεωμένοι για να κινηθούμε ακόμη και στις μικρότερες απαραίτητες καθημερινές αποστάσεις (από το σπίτι στην εργασία, στο σχολείο των παιδιών μας, στη Δ.Ο.Υ., στα καταστήματα της ευρύτερης περιοχής, στις δημόσιες υπηρεσίες ) είτε να πληρώνουμε πανάκριβα διόδια που ολοένα αυξάνονται είτε να διακινδυνεύουμε την ζωή μας και να χάνουμε πολύτιμο χρόνο σε ημιτελείς «παράδρομους» που διακόπτονται από ιδιοκτησίες, εντελώς ακατάλληλους ως προς τη χάραξη, το πλάτος, τις κλίσεις, την ποιότητα του οδοστρώματος, τη σήμανση, το φωτισμό κλπ.
Σημειώνουμε επίσης ότι σε αυτούς τους παράδρομους έχουμε πλέον πολύ μεγάλο κυκλοφοριακό φόρτο και με πολλά μεγάλα οχήματα που προσπαθούν να αποφύγουν τα ακριβά και πυκνά διόδια.
Σε αυτή την κατάσταση οι κάτοικοι και οι εργαζόμενοι αντιδρούν. Μέσα σε αυτά τα πλαίσια μεταβήκαμε στα διόδια της Αγίας Τριάδας για μια μαζική και συμβολική διαμαρτυρία.
Πάντα στις διαμαρτυρίες αυτές, τηρούνται τα πιο αυστηρά μέτρα ασφαλείας. Υπάρχουν ειδικά φωσφορίζοντα γιλέκα με ανακλαστικές λωρίδες που τα φορούν όλοι οι συμμετέχοντες, κίτρινες σημαίες που διακρίνονται από μακριά, τοποθετούνται κώνοι ασφαλείας, οι δε διαμαρτυρόμενοι πολίτες βρίσκονται στα τσιμεντένια διαζώματα και μοιράζουν το οποιοδήποτε υλικό, εφόσον υπάρχει, γνωστοποίησης της διαμαρτυρίας τους.
Εξ άλλου πριν από κάθε σταθμό διοδίων υπάρχουν μεγάλες πινακίδες, τοποθετημένες από την παραχωρησιούχο εταιρία, που συνιστούν την επιβράδυνση των οχημάτων διότι υπάρχει σταθμός είσπραξης διοδίων. Αυτές και μόνο οι πινακίδες καθώς και η θέα των κουβουκλίων κάνουν το όχημα να έχει, ούτως ή άλλως, σχεδόν μηδενική ταχύτητα κατά την προσέγγιση του στα διόδια.
Ουδέποτε, στα 3 χρόνια που έχει ξεκινήσει το κίνημα διαμαρτυρίας των κατοίκων και των πολιτών, έχει συμβεί το παραμικρό ατύχημα κατά την διάρκεια αυτών των κινητοποιήσεων.
Σε καμία των περιπτώσεων δεν δημιουργείται μποτιλιάρισμα, μιας και σκοπός μας δεν είναι να ταλαιπωρηθούν οι ταξιδιώτες αλλά αντίθετα να είναι σύμμαχοι στον αγώνα μας.
Αποτέλεσμα αυτού είναι οι καθολικές επευφημίες και οι ενθαρρυντικοί πανηγυρισμοί των οδηγών και των επιβατών σε κάθε ανάλογη διαμαρτυρία στα διόδια, δείγμα της μεγάλης αποδοχής των πολιτών.
Εάν κάποιος οδηγός επιθυμούσε να πληρώσει το αντίτιμο, τον στἐλναμε στα γραφεία της εταιρείας να πληρώσει.
Η πράξη μας αυτή είναι πολιτική και δε μπορεί ο δρόμος που είναι δημόσιο αγαθό να βρίσκεται στα χέρια μεγαλοεργολάβων πληρώνοντας κατασκευή και διόδια, ο ίδιος ο λαός.
Απορίας άξιον είναι γιατί ότι όταν τα μεγάλα πολιτικά κόμματα , αλλά και ιδιωτικές εμπορικές εταιρίες, ακόμη και εφημερίδες, μοιράζουν το διαφημιστικό τους υλικό στα διόδια ουδέποτε ασκήθηκε εναντίον τους η παραμικρή δίωξη.
Το κίνημα μας ενοχλεί ακριβώς γιατί έρχεται σε αντιπαράθεση με τα μεγάλα συμφέροντα των εργολάβων που έχουν αναλάβει την εκμετάλλευση των εθνικών μας δρόμων. Κάθε φωνή διαμαρτυρίας πρέπει να πνιγεί στο βωμό του κέρδους των ολίγων.
Για όλους του παραπάνω λόγους δεν αποδεχόμαστε καμία κατηγορία και ζητάμε να σταματήσει κάθε δίωξη τόσο εναντίον μου όσο και εναντίον του συνολικού κινήματος.
Βασίλης Παπαδόπουλος