Μικρό παιδί σαν ήμουνα και πήγαινα σχολείο….

ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Γυμνάσιο. Στην πόλη πλέον.
Νέα ονόματα μπηκαν στην ζωή μας: Ζούκης, Τόγκας, Τζάρτζανος , Μάζης, Λαζάρου……….!
Ονόματα σαν … ηλιοβασίλεμα. Καμιά σχέση με τον Άρη, τον Ρήγα , την Άννα, τα «φιλαράκια» μας στο Δημοτικό.
.
Και βεβαίως τα…. διακριτά ΤΡΙΠΤΥΧΑ της…. μετεμφυλιακής «Παιδαγωγικής»:
Κουρείο- πηλήκιο-σχολείο: το τρίπτυχο(!) του καλού μαθη τ ο ύ
πειθαρχία- κηδεμ ώ ν – αποβολή: το τρίπτυχο του….κακού μαθητού
Κατάλληλο-Ακατάλληλο- εξομολόγησις: το τρίπτυχο του…. ανανήψαντος μαθητού
εκ της ΑΜΑΡΤΙΑΣ και του…. ΤΕΛΜΑΤΟΣ εις το οποίο είχε περιπέσει.
.
Εκ… του ΤΕΛΜΑΤΟΣ…… (!) Παιδιά 12-13 χρόνων (!)
.
Και λίγο…σχολικό κλίμα εποχής:
Απαγορεύονται οι…άσκοποι γέλωτες. Να αποφεύγεται το έντονον των χρωμάτων.
Μόνον το Σ Ε Μ Ν Ο Ν του ΓΚΡΙΖΟΥ (!) χρώματος προσιδιάζει εις τα Σχολικά εγχειρίδια.
Τυχόν φωτογραφίαι από…. ΕΠΙΔΑΥΡΟΝ και άνω.
.
«Πιστεύω τω φίλω. Πιστόν φίλον εν κινδύνοις και πόνοις γιγνώσκεις…..»
το πρώτο κέρασμα…!
Και αρχή…. Πανδαισίας:
Συλλαβική αύξησις. Χρονική… αύξησις.
Καταληκτικόν- ακατάληκτον.
Αποθετικόν-ημιαποθετικόν….
Μονόθεμα…. Διπλόθεμα.
Συνηρημένα- ασυναίρετα….
Οδοντικόληκτα- Χειλικόληκτα…..
Μονόπτωτα- Δίπτωτα……
Βραχύνεται το μακρόν/ μακρούται (εκτείνεται) το βραχύ…!
.
Και ΕΚΕΙΝΟ το «καθαρόν» και το… «μη… καθαρόν».
.
Με την ΙΛΙΑΔΑ του Ομήρου ΕΝ ΤΕΛΕΙ (!) να…. περιορίζεται σε 100-150
στίχους (!!!) για χάρη του… «όπωπα»…….!
Α Π Ι Σ Τ Ε Υ Τ Ο (!) Και όμως, αληθινό.
.
Μαθαίναμε την γλώσσα μας (!!!!!).
Έτσι μας λέγανε.
«η γραυς, της γραός, τη γραΐ…..»
Μάθετέ το…. απ” έξω.
Και η…. ΑΠΟΛΑΥΣΗ:
«μειράκιον έτι ο Αθανάσιος Διάκος εθήτευσε επί τινα χρόνον εις μοναστήριον…..».
Ιστορία…. (!!!)
«… εις την…. αμαξιτήν οδόν Ιτέας- Μπράλου…»,
«…. Ο Οδυσσεύς Ανδρούτσος εσώθη διά….. της ωκυποδίας του…
ω, διατί να μη απέθνησκεν τότε….»
“….υιός εξωμότου τινός Χριστιανού…”
Ιστορία….!
Μάθετε να την λέτε….. σαν το… νεράκι….!
Ναι, φίλοι μου. Όλα «απ” έξω» … «και… ανακατωτά», «σαν νεράκι» , «σαν το… πατερημών». (Ακόμη και η Κυριακή Προσευχή έγινε… μέθοδος απομνημόνευσης).
Α Κ Ρ Ι Β Ε Σ Α Ν Τ Ι Γ Ρ Α Φ Ο Ν (!) Παιδεία της ….Φ Ω Τ Ο Τ Υ Π Ι Α Σ(!)
.
Η Άρχουσα, οι Μιστριώτηδες και οι Σκοταδιστές ήξεραν πολύ καλά τί…. κάνουν.
Έτσι βγαίνουν τα…. καλά παιδιά, στην….. κοινωνία μέσα.
Ή μάλλον….
Οι ε υ π ε ι θ έ σ τ α τ ο ι …. όπως λέγανε στην …. Ε Δ Ι Κ Η Ν τους (!!!!) γλώσσα.
αλλού η ΓΛΩΣΣΑ, αλλού η ΖΩΗ και η ΕΛΛΑΔΑ(!).
.
….. Και όταν η βαρυχειμωνιά,
μου πάγωνε τα χέρια,
στον ουρανό τα σήκωνα,
να ζεσταθούν,
στ” αστέρια…
Υπέροχο: Χίλια πράγματα, σε δύο στίχους….!
αλλά….
δεν βλέπω ούτε “το λύω-έλυον”, ούτε το «έτι», ούτε την “ωκυποδίαν”, ούτε «την γραυν»….!
Ευτυχώς (!). Η ΜΟΝΑΔΙΚΗ, Η ΕΝΙΑΙΑ, ΑΥΤΑΡΚΗΣ και ΜΥΡΙΟΣΗΜΑΝΤΗ
η Ελληνική ΜΑΣ Γλώσσα,
κράτησε ανόθευτη την ΔΙΚΗ της ΨΥΧΗ και όχι την….. «ε δ ι κ ή ν» τους.
Και ΑΥΤΟ, το… προείδε ο ΔΙΟΝΥΣΙΟΣ ΣΟΛΩΜΟΣ. Δ Υ Ο αιώνες ΠΡΙΝ:
Αλλού η ΖΩΗ και η ΕΛΛΑΔΑ, αλλού η ΓΛΩΣΣΑ(!).
Χρυσόστομος Τ.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

ΔΗΜΟΦΙΛΗ