“Η εικόνα της Παναγίας, στο ομώνυμο μοναστήρι του όρους Μελά, στην Τραπεζούντα του Πόντου της Μικράς Ασίας”.
Αυτήν την Ιστορικοθρησκευτική , αλλά στατική και φθαρτή, “τοιχογραφία”, εκτεθειμένη σε κάθε είδους απειλή, φυσική ή ανθρώπινη,
Ο Ελληνισμός του Πόντου την προστάτεψε, κάνοντάς την άφθαρτη εικόνα καρδιάς κάθε Πόντιου, εικόνα προσωπικής Πίστης αλλά και συλλογικής Εθνικής- Θρησκευτικής Συνείδησης κάθε Έλληνα.
.
Με την δύναμη της φυσικής του γλώσσας, μετουσίωσε την απόμακρη τοιχογραφία, σε ένα διαρκές Παρόν.
.
Κλείνοντας σε δύο λέξεις, “Παναγία Σουμελά”, μία ακόμη ξεχωριστή μορφή της Παναγίας,να προσφέρει εσαεί την σκέπη της, σε κάθε Πόντιο, σε κάθε Έλληνα όπου γης.
.
(Ένα ελάχιστο αφιέρωμα στους πρόσφυγες γονείς μας).
.
Χρυσόστομος Τσιρίδης.