Μόνο όσων ο νους διέπεται από βάρβαρη νοοτροπία δεν μπορούν να δεχθούν τον όρο: «γενοκτονία», για τις απερίγραπτες θηριωδίες που διαπράχθηκαν από τους Νεότουρκους εναντίων των Ελλήνων του Πόντου, κυρίως κατά την περίοδο 1914 έως 1923.
Και μόνο όσοι ηγέτες ζηλεύουν κρυφά την αποτελεσματικότητα του μαζικού εγκλήματος του κεμαλικού εθνικιστικού ολοκληρωτισμού, μπορούν να στέκονται ακόμα απαθείς στην απαίτηση για δικαίωση των απογόνων των γενοκτονημένων λαών της Ανατολής: Ελλήνων, Αρμενίων και Ασσυρίων.
Για παράδειγμα, γνωρίζουμε σήμερα από πρόσφατη μελέτη του Γερμανού ιστορικού Στέφαν Ίχριγκ (Stefan Ihrig) ότι η κεμαλική Τουρκία και ο αιμοσταγής Ατατούρκ σαγήνευσαν το συλλογικό φαντασιακό των ναζί πολύ νωρίτερα από τη φασιστική Ιταλία. Ο ίδιος ο Χίτλερ, τον Ιούλιο του 1933, σε συνέντευξή του στην εφημερίδα «Μιλιέτ» χαρακτήριζε τον Κεμάλ «επιφανέστερο άνδρα του αιώνα» και υποστήριζε ότι «το τουρκικό κίνημα υπήρξε για εκείνον ένα λαμπρό άστρο». Ενώ το 1938 πρόσθεσε: «ο Ατατούρκ ήταν δάσκαλος. Ο Μουσολίνι ήταν ο πρώτος του μαθητής και εγώ ο δεύτερος». (βλ. Ataturk in the Nazi Imagination, Belknap Harvard, 2014, σσ. 114-116)
Υπάρχουν και σήμερα σε προηγμένες δημοκρατίες της Δύση κρυφοί μαθητές του Κεμάλ; Αν όχι, τότε γιατί καθυστερεί η αναγνώριση από όλους της Γενοκτονίας, ως έμπρακτης έκφρασης αποδοκιμασίας των απάνθρωπων πρακτικών του σφαγέα Κεμάλ, που υπήρξε ο δασκάλος των φασιστών και των ναζιστών;
Στη χθεσινή (19/5/2016) ειρηνική συγκέντρωση για την επέτειο της Γενοκτονίας των Ελλήνων του Πόντου, στην πλατεία Αγίας Σοφίας στη Θεσσαλονίκη που διοργάνωσε η Παμποντιακή Ομοσπονδία Ελλάδος (ΠΟΕ), ο πρόεδρος της Διεθνούς Συνομοσπονδίας Ποντίων Ελλήνων Γιώργος Παρχαρίδης ξεκαθάρισε ότι επιστημονικά το θέμα της Γενοκτονίας έχει κλείσει μετά από την απόφαση αναγνώρισης από τους ακαδημαϊκούς της Διεθνούς Ένωσης Μελετών Γενοκτονιών.
Επισήμανε επίσης πως η αναγνώριση της γενοκτονίας δεν είναι μόνο ποντιακό θέμα· είναι ελληνικό και πανανθρώπινο. Η δε άρνηση της Γενοκτονίας είναι η τελευταία πράξη της, η οποία ανοίγει το δρόμο και για άλλες γενοκτονίες.
Η πιο σημαντική παρουσία στην εκδήλωση ήταν του Τούρκου ακτιβιστή και ακαδημαϊκού: Σαΐτ Τσετίνογλου (Sait Çetinoğlu). Ο κ. Τσετίνογλου, ως κεντρικός ομιλητής, αναφέρθηκε στα γεγονότα της Γενοκτονίας των Χριστιανών της Ανατολής (Ελλήνων και Αρμενίων) από τους Οθωμανούς και τους Νεότουρκους. Αλλά δεν ξέχασε να στηλιτεύσει την «επιφυλακτικότητα» του υπουργού Νίκου Φίλη για τη χρήση του όρου Γενοκτονία: «Οι δηλώσεις του υπουργού Παιδείας Νίκου Φίλη, ο οποίος με (μια επιεική έκφραση) ήταν επιφυλακτικός για τη Γενοκτονία κάνει ζημιά, και τους γενοκτόνους στην απέναντι πλευρά να πανηγυρίζουν. Πρέπει να ξαναβγάλουμε στην επιφάνεια το θέμα της Γενοκτονίας».
Στην εκδήλωση μίλησαν επίσης ο περιφερειάρχης Κεντρικής Μακεδονίας Απόστολος Τζιτζικώστας και ο Δήμαρχος Θεσσαλονίκης Γιάννης Μπουτάρης.
Ανακοινώθηκε η είδηση ότι το Κοινοβούλιο του Ναγκόρνο Καραμπάχ αναγνώρισε με ψήφισμά του τη Γενοκτονία των Ελλήνων του Πόντου.
Ακολούθησε πορεία προς το τουρκικό προξενείο. Η αστυνομία, υπάκουη στις πολιτικές εντολές, δεν επέτρεψε στους επικεφαλής της πορείας να θυροκολλήσουν το ψήφισμα στο προξενείο. Τελικά, μετά από διαβουλεύσεις, το ψήφισμα επιδόθηκε στην ΕΛΑΣ για να παραδοθεί την επομένη στο προξενείο.
Η συγκέντρωση έληξε ειρηνικά αφού πρώτα οι συγκεντρωμένοι έψαλαν τον Εθνικό Ύμνο.