Αγριεύει το απεργιακό μέτωπο στη Γαλλία, μπροστά στην αδιαλλαξία της γαλλικής κυβέρνησης να αποσύρει ή να επανεξετάσει, όπως ζητούν ορισμένα συνδικάτα, την αμφιλεγόμενη εργασιακή μεταρρύθμιση, σύμφωνα με το ρεπορτάζ της ανταποκρίτριας της Realnews, Μαρίας Δεναξά.
Στον ξεσηκωμό των εργαζομένων πρωτοστατεί η συνδικαλιστική οργάνωση CGT, που έχει καταφέρει μια άνευ προηγουμένου κινητοποίηση, σε πάρα πολλούς επαγγελματικούς κλάδους, με αποτέλεσμα τα τελευταία 24ωρα, η χώρα να έχει παραλύσει.
Σήμερα Πέμπτη αναμένονται και νέες ογκώδεις διαδηλώσεις, σε ολόκληρη τη γαλλική επικράτεια. Εκτός από την έλλειψη βενζίνης και τις ατελείωτες ουρές, σε όσα πρατήρια υγρών καυσίμων έχουν απομείνει ανοιχτά – στο Παρίσι το 40% των πρατηρίων, δηλαδή, περισσότερα από 4000 έχουν κλείσει- η Γαλλία τώρα, απειλείται και από διακοπές στην ηλεκτροδότηση.
Στο κάλεσμα των συνδικάτων CGT-FO, για δυναμική απάντηση στη γαλλική κυβέρνηση, ανταποκρίθηκαν οι εργαζόμενοι 19 πυρηνικών ηλεκτροπαραγωγών σταθμών. Ωστόσο ειδικοί υποστηρίζουν, πως δεν θα προκληθούν εκτεταμένες διακοπές στην ηλεκτροδότηση, καθώς νόμος επιβάλλει να υπάρχει προσωπικό ασφαλείας στους πυρηνικούς σταθμούς.
Σε μια προσπάθεια αποσυμφόρησης της κατάστασης, τουλάχιστον σε ότι αφορά την έλλειψη καυσίμων που έχει αποφέρει πλήγμα στην οικονομία της χώρας κι έχει αναγκάσει την κυβέρνηση να κάνει χρήση των στρατηγικών αποθεμάτων της, ο πρωθυπουργός Βαλς έδωσε εντολή στην αστυνομία, άρσης του αποκλεισμού των διυλιστηρίων.
Τις προηγούμενες μέρες, έγιναν δυναμικές επεμβάσεις της αστυνομίας σε 2 από τις 8 πετρελαϊκές εγκαταστάσεις, που λειτουργούν στην χώρα, γεγονός που έριξε λάδι στην φωτιά της σκληρής αντιπαράθεσης κυβέρνησης – συνδικάτων.
Τα συνδικάτα, που σχεδιάζουν οι κινητοποιήσεις τους να συνεχιστούν και τις επόμενες εβδομάδες με στόχο να πλήξουν την αθλητική διοργάνωση του ΕURO 2016, έχουν εκδώσει απεργιακό δελτίο, που έχει ως εξής:
-Συμμετοχή στις κινητοποιήσεις συνδικαλιστών από τον χώρο του βιβλίου και των εκδόσεων, που χθες το βράδυ εμπόδισαν την εκτύπωση και κυκλοφορία των εφημερίδων της Πέμπτης.
-Απεργία έως την Παρασκευή των εργαζομένων στους σιδηροδρόμους, με αποτέλεσμα να εκτελούν δρομολόγια 4 στα 5 τρένα υψηλής ταχύτητας και τρένα του περιφερειακού.
-Κινητοποιήσεις στα μεγαλύτερα λιμάνια της χώρας. 70 πλοία δεν μπόρεσαν να αγκυροβολήσουν στα λιμάνια της Χάβρης, Νάντης, Ρουέν, Ντανγκέρκ. Στην Μασσαλία 29 εμπορικά πλοία, που μεταφέρουν υγρά καύσιμα, βρίσκονται στην αναμονή και δεν μπορούν να αράξουν.
-Μπλόκα στον τερματικό σταθμό της βιομηχανικής ζώνης του λιμανιού της Χάβρης, που εφοδιάζει μεταξύ άλλων τα αεροδρόμια του Παρισιού Σαρλ Ντε Γκολ και Ρουασί με καύσιμα. Τα δυο αεροδρόμια έχουν κηροζίνη για 30 μέρες ακόμη.
-Απεργία διαρκείας, από τις 2 Ιουνίου στα μέσα μαζικής μεταφοράς του Παρισιού.
-Κινητοποιήσεις 3 και 5 Ιουνίου του προσωπικού στα αεροδρόμια όλης της χώρας
-Κάλεσμα για νέες διαδηλώσεις στις 14 Ιουνίου
Μέσα σ’ αυτό το εκρηκτικό σκηνικό, η έλλειψη βενζίνης οδήγησε πολλές επιχειρήσεις, κυρίως μεταφορικές, να θέσουν τους εργαζομένους τους, υπό το καθεστώς της ημιαπασχόλησης. Αντιμετωπίζοντας το ίδιο πρόβλημα, πολλοί γιατροί υποστηρίζουν, ότι σε λίγο δεν θα μπορούν να πηγαίνουν στα νοσοκομεία, ενώ επιχειρηματίες ανησυχούν μιας και οι επιχειρήσεις τους δεν μπορούν να λειτουργήσουν κανονικά.
Την ίδια ώρα, 7 στους 10 Γάλλους τάσσονται υπέρ της απόσυρσης της επίμαχης μεταρρύθμισης, ενώ ο Αρνώ Μόντεμπουγκ, πρώην υπουργός Οικονομικών του Φρανσουά Ολάντ, ζήτησε να πραγματοποιηθεί δημοψήφισμα, για το αν πρέπει να γίνει νόμος του κράτους ή όχι.
Πάντως τον Ιούλιο, που η εργασιακή μεταρρύθμιση θα αποσταλεί από την γερουσία στο κοινοβούλιο για δεύτερη ανάγνωση, εκτός από την δεξιά, τώρα και η αριστερά ετοιμάζεται να καταθέσει πρόταση μομφής εναντίον της γαλλικής κυβέρνησης εάν ο Ολάντ δεν αποσύρει το επίμαχο νομοσχέδιο.