Δεν τυχαίο που αμέσως μετά την επίσκεψη Μητσοτακη στην Μερκελ , όλα τα βοθροκαναλα και οι εφημερίδες ξαφνικά ανακάλυψαν ότι κινδυνεύει ο 13ος και ο 14ος μισθός στον ιδιωτικό τομέα.
Κι όμως, όλα δείχνουν όσο κι αν ο Μητσοτακης κάνει πως το αρνείται , μάλλον ξέρει τι λέει , απλά γιατί έχει ΗΔΗ ψηφίσει την κατάργηση των επιδομάτων δώρων κι άδειας από το 2012 !!!!!
Αν θυμάστε όπως έκανε με τις μειώσεις των συντάξεων, πριν τις εσωκομματικές της ΝΔ ηταν κατά (για να τον ψηφίσουν οι συνταξιούχου) αλλά μόλις έγινε πρόεδρος στην πρώτη του συνέντευξη στον ΣΚΑΙ είπε ότι πρέπει να κοπούν οι συντάξεις.
Με βάση τον νόμο 4093/2012 που ήδη μείωσε τον κατώτατο στα 586 ευρώ για τους άνω των 25 και στα 510 για τους νέους ως 25 ετών προβλέπεται κατάργηση όλων των επιπλέον επιδομάτων και έτσι υπάρχει κίνδυνος για την κατάργηση και των επιδομάτων αδείας, Πάσχα, Χριστουγέννων του 13ου και του 14ου μισθού δηλαδή.
Δεν είναι όμως μόνο αυτό. Σύμφωνα με την ΕΝΥΠΕΚΚ στον ίδιο νόμο είχε προβλεφθεί ειδικός μηχανισμός αναπροσαρμογής του κατώτατου μισθού ετησίως και με έναρξη την 1-1-2017 κάτι που οι δανειστές απαιτούν τώρα να υλοποιηθεί.
Τι λέει η ρύθμιση:
« Άρθρο 103
«Διατάξεις για τον κατώτατο μισθό»
1.α.Έπειτα από διαβούλευση, που διεξάγεται σύμφωνα με τα οριζόμενα στην παρούσα, ορίζεται ο νομοθετημένος κατώτατος μισθός και το νομοθετημένο κατώτατο ημερομίσθιο, για πλήρη απασχόληση, για τους υπαλλήλους και εργατοτεχνίτες όλης της χώρας, των οποίων η αμοιβή δεν ρυθμίζεται από συλλογική σύμβαση εργασίας. β.Ατομικές συμβάσεις εργασίας και συλλογικές συμβάσεις εργασίας κάθε είδους δεν επιτρέπεται να ορίζουν μηνιαίες τακτικές αποδοχές ή ημερομίσθιο πλήρους απασχόλησης, υπολειπόμενες από το νομοθετικώς καθορισμένο κατώτατο μισθό και ημερομίσθιο ή της αντίστοιχης προκύπτουσας αναλογίας για τις συμβάσεις μερικής απασχόλησης.
2.Η νέα διαδικασία-μηχανισμός διαμόρφωσης νομοθετικώς καθορισμένου νόμιμου κατώτατου μισθού και κατώτατου ημερομισθίου για τους εργαζόμενους ιδιωτικού δικαίου όλης της χώρας τίθεται σε ισχύ μετά τα προγράμματα Δημοσιονομικής Προσαρμογής, δηλαδή όχι πριν από την 1.1.2017.
3.Το ύψος του νομοθετημένου κατώτατου μισθού και νομοθετημένου ημερομισθίου θα πρέπει να καθορίζεται λαμβάνοντας υπόψη την κατάσταση της ελληνικής οικονομίας και τις προοπτικές της για ανάπτυξη από την άποψη της παραγωγικότητας, των τιμών, και της ανταγωνιστικότητας, της απασχόλησης, του ποσοστού της ανεργίας, των εισοδημάτων και μισθών.
4.α.Για τον ορισμό του νομοθετημένου κατώτατου μισθού και νομοθετημένου κατώτατου ημερομισθίου διεξάγεται διαβούλευση μεταξύ των κοινωνικών εταίρων και της Κυβέρνησης με την τεχνική και επιστημονική υποστήριξη, εξειδικευμένων επιστημονικών, ερευνητικών και συναφών φορέων και εμπειρογνωμόνων, σε θέματα οικονομίας και ιδίως οικονομίας της εργασίας, κοινωνικής πολιτικής καθώς και εργασιακών σχέσεων και το συντονισμό από επιτροπή, που ορίζεται στην παράγραφο 5 του παρόντος άρθρου.