«…και Έλληνας καλείσθαι τους της ημετέρας παιδείας μετέχοντας!…»
«…και Έλληνας καλείσθαι τους της ημετέρας παιδείας μετέχοντας!…»
(Πανηγυρικός Ισοκράτους, πργφ. 50)
{Αφιερώνεται στους δοκούντας είναι τι…}
…και το μεγάλο ερώτημα που βασανίζει κάποιους εξ ημών˙ είναι τούτο˙ εμείς οι…
νεοέλληνες, τα παιδιά και τα…εγγόνια μας πώς θα μας επιτρέψετε, ΥΜΕΙΣ οι περί την παιδείαν…ανίδεοι, να νιώθουμε;! Και μη μου πείτε Έλληνες, γιατί ως μη μετέχοντες της
παιδείας των προγόνων μας (Γλώσσας, Μυθολογίας, Ιστορίας, Φιλοσοφίας,…Έλληνες
κατά το γένος,…), να έχουμε άραγε και το δικαίωμα να μας…ονομάζουμε Έλληνες;!
Κι αν, λέω, τολμήσουμε παρά τα τεκταινόμενα {από πολλά ελληνοειδή} εναντίον της ελληνικότητας να ονομαζόμαστε Έλληνες μην έχοντας όχι μόνο ίχνος ελληνικής παιδείας,
αλλά και απορρίπτοντες μετά βδελυγμίας ακόμη και την αναφορά ακροθιγώς έστω στον γλωσσικό φορέα του πάλαι ποτέ Ελληνικού Πολιτισμού δεν πέφτουμε σε λογικό σφάλμα,
(αν έχετε ακούσει, κύριοι του…δια βίου αμάθειας κάτι ψιλά για λήψη ζητουμένου και για μετάβαση σε άλλο γένος, από κάποιον…Αριστοτέλη, τον…«ΝΟΥΝ κ’ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΟΝΑ!!…»
Κι αυτό οφείλεται στην ανικανότητα των γραικύλων, δολοφόνων της ΙΣΤΟΡΙΑΣ και της
ΓΛΩΣΣΑΣ του λαού από κάτι μασονίες, κάτι Τζίτζικερ, κάτι αποδώ κι αποκεί˙ που αντί
να…καταπιαστείτε με την πρόοδο και την προκοπή του λαού καταπιάνεστε με παιδεία,
με γλώσσα, με πολιτισμό…και όλα αυτά˙ μάλα, μάλλον και μάλιστα,…εκ του πονηρού!
Αμ δε σκοτώνουμε, κύριοι, τους προγόνους μας, γιατί δεν είμαστε ικανοί όχι μόνο να μάθουμε και να μιλάμε την…παλιο-γλώσσα τους, επειδή˙ θέλετε, λέει, την…ήσσονα(;!) προσπάθεια για τα…ελληνόπουλα…!
Κι ούτε σκοτώνουμε ως…άξεστους χωριάτες, τη γιαγιά μας και τον παππού μας και
τη μάνα μας και τον πατέρα μας και το γείτονά μας, γιατί δεν μπορούμε να…μιλήσουμε
την πανέμορφη γλώσσα τους, τη γλώσσα των δημοτικών τραγουδιών,…
Και η αιτία της κακοδαιμονίας μας είναι τα…ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ κι όχι τόσα και τόσα
ανόητα και γελοία που υποχρεώνεται ο μαθητής να μαθαίνει που δεν έχουν τελειωμό,…
Και θα φανεί η περίσσια φροντίδα σας από τα πολύ προσεγμένα βιβλία που χορηγεί
η δωρεάν παιδεία(;!;!) στα ελληνόπουλα˙˙˙ το πολύ πολύ για κάνα τρίμηνο, αφού με δυο
τρία ανοίγματα το ένα σχολικό βιβλίο ως εκ θαύματος {κατά την δωρεάν παιδεία} γίνεται
τρία και τέσσερα κι όσο για το περιεχόμενό τους˙ σκωλήκων βρώμα και δυσωδία,…
[…κι ας μη χαίρονται οι πριν(…) για τις όποιες αποτυχίες σας, γιατί εκείνοι˙ αν είχαμε
μια σταγόνα δημοκρατίας θα ήταν αιώνια στα κάτεργα από πάππου προς πάππου, ως υβρίδια του Χίτλερ, εχθροί της Πατρίδας, δωσίλογοι, κουκουλοφόροι,…που νυν και αεί λυμαίνονται ελεύθεροι την Πατρίδα εδώ και 80 χρόνια που εγώ θυμάμαι˙ κι άλλους δυο
αιώνες μπροστά πείνα, τον κατατρεγμό, το φόβο, κι ακόμη άλλους δυο αιώνες,…]
Ονομάσατε την παιδεία εκπαίδευση υποβιβάζοντας τον μαθητή-θύμα σας σε σκυλί,
αφού το σκυλί εκ-παιδεύεται [χωρίς να έχω τίποτα με τα συμπαθέστατα τετράποδα, μα,
όπως και να το κάνουμε διαφέρουμε. αν όχι σε ένα, σε ελάχιστα έστω γονίδια!] αλλά ο «άνθρωπος», αφού πέρασε πια με την ορθοβασία, πριν από…εκατομμύρια χρόνια, οργάνωσε κοινωνία, ομιλία, ανταλλαγή πληροφοριών, καταμερισμό εργασίας κ.ά,…
Κι ακόμη παιδεύεται με τη γνώση, το διάλογο και κυρίως με την καταβολή κόπου και προσπάθειας δια βίου κι όχι όπως ισχυρίζεται το ανθελληνικό και δια βίου αμάθειας˙
ο μαθητής της πρώτης του Γυμνασίου «τρώει…» στο κεφάλι τρεις ώρες τα…Αρχαία Ελληνικά και δυο ώρες νέα Ελληνικά και ερωτά τους πρόθυμους και περιφερόμενούς
του δια βίου αμάθειας αν είναι σωστό η διδασκαλία των Αρχαίων, ενώ για την υψηλή
πύλη τούτο είναι…παρά φύση(;!;!), αυτό πια κι αν ξεπερνάει τα όρια της χυδαιότητας!…
Και βέβαια, κύριοι της εξουσίας, αυτή η παρωδία της διδαχής της Αρχαίας και Νέας Ελληνικής Γλώσσας όπως διδάσκεται(!) με το ρήμα τούτο πουθενά να μην κυριολεκτεί,…
χίλιες και χίλιες φορές όχι, όχι,…δεν είναι σωστό, γιατί απλούστατα τα σχολικά βιβλία
και τα ίδια τα σχολεία δεν έχουν σκοπό τους να διδάξουν τη γνώση της ζωής και τις
αλήθειες της Επιστήμης, αλλά χωρίς αιδώ, στοχεύουν στο να μάθουν τους μαθητές να
φτιάχνουν σάλτσες, γλυκίσματα, να συναρμολογούν σκούπες και να βυθίζονται όσο
πιο σύντομα στο τέλμα της απαιδευσίας,…
Μα, δεν ακούσατε ποτέ εκείνα τα: «Αργία μήτηρ πάσης κακίας» ΣΟΛΩΝ.
«Αδύνατον τον μηδέν πράττοντα πράττειν εύ». Αριστοτέλης, 384-322 π.Χ.
«Έργον δ’ ουδέν όνειδος, αεργίη δε τ’ όνειδος». Ησίοδος, 7ος π.Χ. Έργα και Ημέραι
«Ανιαρόν αργία». Θεόκριτος
«Μήτηρ εστίν η αργία του λιμού, αδελφή δε της κλοπής» (αρχαίο γνωμικό)
«Μετά πόνου η μάθησις» (Αριστοτέλης) .
«Τα αγαθά κόποις κτώνται» Επίχαρμος Αρχαίος Έλληνας ποιητής, που πλείστοι από
τους βολευτάς, εθνοσωτήρας, εθνάρχας και κατέχοντας το διέστρεψαν μεταλλάσσοντας
το κόποις σε κόλποις, όπερ δεν… «έδει δείξαι!!» και δόξα το…θεό!!
Ζητώ συγνώμη από τους παρεπιδημούντας εν τω δια βίου αμαθείας για το ατόπημά μου
να μάθω από τα πρώτα μου μαθητικά χρόνια κάποιον, αν θυμάμαι, νομίζω τον Βόλγκαντ Γκαίτε, τον μεγαλύτερο ποιητή της Γερμανίας (1749-1832) και ΜΕΓΑ ΕΛΛΗΝΟΛΑΤΡΗ,…
Ο Γκαίτε λοιπόν που γνώριζε ίσως καλύτερα τους κλασικούς από τους περί την παιδείαν
μη ασχολουμένους μήτε κι επαΐοντας έλληνας του δια βίου…που δεν κόπτονται περί την Αρχαίαν Ελληνική Γλώσσα όσο ο Γερμανός Σοφός που είπε: «Άκουσα στον Άγιο Πέτρο
της Ρώμης το Ευαγγέλιο σε όλες τις γλώσσες. Η Ελληνική αντήχησε άστρο λαμπερό μέσα στη νύχτα,…»,…
Κάποτε σε διάλογό του με τους μαθητές του, όταν ρωτήθηκε απ’ αυτούς:«Δάσκαλε τι να διαβάσουμε, για να γίνουμε σοφοί όπως εσύ;» κι η απάντηση του μεγάλου σοφού ήταν: «Τους Έλληνες κλασικούς»,… εννοώντας νομίζω…όχι εκείνους που γράφουν: «Ιρίνι», «κε», «πιγί»,…
«Και όταν τελειώσουμε τους Έλληνες κλασικούς τι να διαβάσουμε; τον ερώτησαν
πάλι οι μαθητές του και τότε ο Ελληνολάτρης Γκαίτε τους απάντησε: «Πάλι τους Έλληνες κλασικούς».
«Και έπειτα από τους Έλληνες κλασικούς;» τον ερώτησαν για Τρίτη φορά και ο
Σοφός Γκαίτε: «Και πάλι τους Έλληνες κλασικούς!», συγχωρήστε τον παρακαλώ!…
Και τώρα, ελλογιμότατοι, «…γκέγκε ή νούκου γκέγκε!».
[Ο Κικέρων…(106-43 π.Χ.) βροντοφωνάζει στο δια βίου…«Εάν οι θεοί μιλούν, τότε σίγουρα χρησιμοποιούν τη γλώσσα των Ελλήνων»
Η Ιρίνα Κοβάλεβα (Σύγχρονη Ρωσίδα καθηγήτρια στο πανεπιστήμιο Λομονόσωφ, στα
1995) είπε: «Η Ελληνική γλώσσα είναι όμορφη σαν τον ουρανό με τα άστρα».
Ο μεγάλος φιλόσοφος και μαθηματικός Βένερ Χάιζενμπεργκ είχε παρατηρήσει αυτή την σημαντική ιδιότητα λέγοντας: «Η θητεία μου στην αρχαία Ελληνική γλώσσα υπήρξε η σπουδαιότερη πνευματική μου άσκηση. Στην γλώσσα αυτή υπάρχει η πληρέστερη αντιστοιχία ανάμεσα στην λέξη και στο εννοιολογικό της περιεχόμενο».
Ο Max Laye (Νόμπελ Φυσικής) σας φωνάζει: «Οφείλω χάριτας στην θεία πρόνοια, διότι ευδόκησε να διδαχθώ τα αρχαία Ελληνικά, που με βοήθησαν να διεισδύσω βαθύτερα στο νόημα των θετικών επιστημών»,…κι αλίμονό σας, όταν θα βγει κάποτε
μπροστά σας η Θεά της Σοφίας στο δικαστήριο της Ιστορίας,…
Μα είσαστε καλά;! Σήμερα που κάθε δέκα χρόνια η επιστημονική γνώση διπλασιάζεται,
μένει χρόνος να διδάσκετε τα Ελληνόπουλα συνταγές γλυκισμάτων, φαγητών, ποτών και
ηλεκτρικής σκούπας! και μην πείτε πως δεν τα διδάσκετε, γιατί και μόνο η παρουσία τους
στις σελίδες των σχολικών βιβλίων ενοχλεί μετατρέποντας ένα βιβλίο σε…τσελεμεντέ!…
Μα, κάνει Αρχαία, κύριοι του υπουργείου, ένας σημερινός μαθητής στα Γυμνάσια και Λύκεια;! Ιδού τα διαπιστευτήρια των σχολείων της Πατρίδας μας εν έτει 2016,…
Μαθητής της Α’ Γυμνασίου δίχως ίχνος από Αρχαίο Ελληνικό Κείμενο, σαν προτιμάτε να
τον διδάσκετε στον πολύτιμο χρόνο του για τους ανύπαρχτους προπάτορές του Αβραάμ, Ισαάκ και το κακό συναπάντημα! [κι αν αυτά είναι…επιστημονική αλήθεια, τότε είσθε για
το δικαστήριο της Ιστορίας λέγοντας ότι ο κόσμος έγινε το 4004 πριν την εποχή μας που παναπεί μόλις πριν από 4.004+2.016=6.020 χρόνια από σήμερα, ενώ η επιστήμη για το σημερινό το σύμπαν γνωρίζει την ηλικία του μόλις 13,7 δισεκατομμύρια χρόνια,… όχι αν τολμάτε πείτε στο μαθητή την αλήθεια! Αμ θέλει «ΑΡΕΤΗΝ ΚΑΙ ΤΟΛΜΗΝ Η ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ», έρημοι που˙
«Χωρίς περίσκεψιν, χωρίς λύπην, χωρίς αιδώ
μεγάλα κ’ υψηλά τριγύρω του εκτίσατε τείχη,…»
…κι αντί να τον διδάξετε τη μητέρα Γλώσσα της Πατρίδας όχι φυσικά να την μιλάμε, αλλά
για να κινήσουμε το στάσιμο μυαλό μας, να πλουτίσουμε το πενιχρότατο έως ανύπαρκτο λεξιλόγιό μας, και ΥΜΕΙΣ˙ εμποδίζοντας,…κατηγορείτε αδίκως τον κάθε μαθητή πως δεν
ξέρει να μιλάει…σωστά!!…
Μεγάλη ανακάλυψη! Μα και φυσικά ο σημερινός μαθητής έχει μόνο όχι λεξιπενία αλλά λεκτική ερημία, αφού του απαγορεύετε να σκέπτεται σωστά πώς θέλετε να μιλάει σωστά,
όταν κατά τον Επίχαρμο˙ «Νους ορά και νους ακούει», όταν φυσικά λειτουργεί,…κάτι
που εσείς απαγορεύετε! Απορώ και εξίσταμαι (κατά το θαυμάζειν, απορείν και ερωτάν
ως Αρχή φιλοσοφίας» των Πλάτωνα, Αριστοτέλη κ.ά…»), για το…ποιος κρίνει ποιον!!).
Πάνω σε τι θα κρίνετε και αξιολογήσετε τον μαθητή;! Σε εκείνα που δεν του διδάξατε;!
Το έχετε αυτό το δικαίωμα;! Διερωτηθήκατε έστω μια φορά;!
Και, αποκόπτετε το Ελληνόπουλο από την ΜΗΤΡΙΚΗ του ΓΛΩΣΣΑ, με σκοπό να μάθει ευκολότερα τη ΝΕΑ ΓΛΩΣΣΑ και μάλιστα με˙ «ήσσονα προσπάθειαν(!)»˙ από…ΥΜΑΣ
ή από το μαθητή;! «ΥΜΕΙΣ…» όμως˙ σιγουρότατα «ουκ οίδατε τι αιτείσθε!…»
Μα, γίνεται ποτέ, Αρχαία Γλώσσα, Αρχαία Παιδεία ή απλά Γνώση, κατά τα λεγόμενά
σας, του Αρχαίου Ελληνικού Πολιτισμού ερήμην των…πηγών;!…και πηγές του Αρχαίου
Ελληνικού Πολιτισμού, θέλετε δε θέλετε είναι τα Αρχαία Κείμενα, που δε φαίνεται και να
τα θαυμάζετε, ασχέτως αν τα γνωρίζετε ή όχι,…κι άλλα ευρήματα ανασκαφικά κ.ά…
Και βασανίζεται ή μάλλον κατά…τα καθ’ ΥΜΑΣ˙ τρώει στο κεφάλι του ο μαθητής όλη
την περί την «ΑΡΧΑΙΟΓΝΩΣΙΑΝ» Αρχαία Ελληνική Γραμματική (με ελάχιστα στοιχεία συντακτικού!), κι εγώ απορώ, θαυμάζω και ερωτώ…μα, γιατί όλα τούτα που τρώει στο
κεφάλι του ο μαθητής από τους εξειδικευμένους περί τα Αρχαία [και…Νέα]… Ω, πόση Γλωσσική αφασία,…!
Αλήθεια, εξοχότατοι, επαΐοντες εις τα περί τον Αρχαίον Ελληνικό Πολιτισμό πού θα τα συναντήσει και πού θα τα χρειαστεί ο μαθητής, αν όχι στην επιστημονική επεξεργασία
του Αρχαίου Κειμένου, επιγραφών κ. ά…
Και πάλι με δυσφορία˙ αν όλος αυτός ο βαρύτατος φόρτος μιας περιττής, αχρείαστης
γνώσης δεν είναι μια…ανοησία˙ τότε τι να ’ναι άραγε η ανοησία;! Κι όσο για τη γνώση
του Αρχαίου Πολιτισμού καταπώς λέτε προσπαθεί η έρημη Ελληνική Ιστορία μας, όσο
φυσικά της επιτρέπετε ΥΜΕΙΣ, (και πάλι χωρίς τις πηγές…αν είναι ποτέ δυνατό!),
να μας φέρει σ’ επαφή με τις ρίζες του ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΥ, όμως η λέξη Ιστορία παράγωγο
του οίδα (= ξέρω, με συνώνυμα τα ρήματα αισθάνομαι, επίσταμαι, γνωρίζω, μανθάνω,
επαΐω…και με παράγωγα τις λέξεις˙ είδησις, συν-είδησις, ειδήμων, ίστωρ> Ιστορία…
που όμως χωρίς την επιστημονική χρήση των πηγών η Ιστορία ορφανεύει πια και δεν
είναι επιστημονική γνώση αλλά μύθος, θρύλος, παραμύθι.…και «ό,τι αν είπη τις…»,
αλλά επ’ ουδενί λόγω είναι…Ιστορία, αφού, καταπώς λέει ο Αντισθένης, αν φυσικά τον
έχετε ακουστά…«Αρχή σοφίας η των ονομάτων επίσκεψις…» που ΥΜΕΙΣ δεν έχετε
και καμμιά σκασίλα να τον ξεφυλλίσετε και γι’ αυτό ελόγου μου, ένας ταπεινός Έλληνας
σας ζητώ να τον συγχωρήσετε για τα…λεγόμενά του!! Δεν είχε πρόθεση να σας θίξει!!
…και η δευτέρα (η δεύτερη˙ κατά πρώην υπουργό εκπαίδευσης) τάξη του λυκείου, όταν εξετάζεται ο μαθητής (με το αρχαίο κείμενο άκρως βουβό, επικίνδυνο κι απαγορευμένο)
από τη μετάφραση που του ζητείτε απέξω, δίχως καμιά επαφή με το πρωτότυπο κείμενο κυνηγώντας να βρει από πού αρχίζει και πού τελειώνει η μετάφραση γράφοντας κάποτε,
θα έλεγα…πολλάκις και συχνάκις μερικές γραμμές πάνω κάτω, από το…ζητούμενο!!
Καημένη Αντιγόνη! Έρημε Σοφοκλή, πού να ’ξερες από πού θα…φας την…πετριά!!…
Δεν έτυχε να διαβάσετε κάποιους ξένους σοφούς ή Ελληνιστές που λένε πως ότι είναι
το οφείλουν στην Αρχαία Ελλάδα;! Ο Κάρολος Μαρξ (σύντροφοι, άι τρομάρα σας!) ο
οποίος λάτρευε τους Έλληνες σοφούς και επέλεξε ως θέμα της διδακτορικής διατριβής
του˙ « Η σύγκριση των ατομικών θεωριών του Δημόκριτου και του Επίκουρου»
και κατατέθηκε τελικά στο Πανεπιστήμιο της Ιένας το 1841, όπου και έγινε δεκτή, γιατί στα…Βερολίνα κι αλλού…ως αριστερός Χεγκελιανός˙ πού τέτοια…τύχη!!
Και ιδού γνώμες ξένων σοφών και ειδικών με πιστή αναφορά…
{{{Ἡ γνῶσις τῆς ἀρχαίας Ἑλληνικῆς, λένε οἱ ἐρευνητές, μπορεῖ νὰ ἐνισχύση τὴν ἱκανότητα ἐκμαθήσεως ξένων γλωσσῶν καὶ νὰ ὀξύνει τὴν ἀντιληπτικὴ ἱκανότητα τῶν παιδιῶν καὶ τὶς γλωσσικές τους δεξιότητες.
«Τὸ πᾶν εἶναι νὰ κάνεις τὴν ἐκμάθησιν τῶν κλασικῶν γλωσσῶν περισσότερον
εὐχάριστον καὶ ἑλκυστικὴν διὰ τὰ παιδιὰ μὲ ἕναν τρόπον κατάλληλον διὰ τὴν ἡλικίαν
τους», εἶπε ἡ ὑπεύθυνη τοῦ προγράμματος L. Robinson. Του Cambridge.
Οἱ ἔρευνες κατέδειξαν ὅτι ἡ διδασκαλία τῶν Λατινικῶν ἤ καὶ Ἑλληνικῶν σὲ ὅλες τὶς βαθμίδες καὶ ἰδιαιτέρως στὴν Πρωτοβάθμια Ἐκπαίδευση ἔφερε θετικὰ ἀποτελέσματα,
καθὼς οἱ μαθητὲς παρουσίασαν καλλίτερες ἐπιδόσεις στὰ Ἀγγλικὰ (εἴτε ως μητρική
τους γλῶσσα εἴτε ὄχι), στὴν ἐκμάθησι ἄλλων ξένων γλωσσῶν καὶ στὴν κριτικὴ σκέψι.
Οἱ μαθητὲς τῆς Δευτεροβάθμιας ἐκπαιδεύσεως ὑπερεῖχαν ὄχι μόνο στὰ γλωσσικὰ
τὲστ ἔναντι τῶν συνομηλίκων τους, ἀλλὰ καὶ στὰ Μαθηματικά.
Ἰδιαίτερη σημασία ἔχει, ὅπως ἔδειξε ἡ ἔρευνα, τὸ γεγονὸς ὅτι ἡ ἐκμάθησις τῶν κλασσικῶν γλωσσῶν -Λατινικῶν ἤ καὶ Ἑλληνικῶν- ὠφέλησε πολὺ περισσότερο
ἀπὸ τὴν ἐκμάθησι μίας ὁποιασδήποτε ἄλλης ξένης γλώσσης.
Συγκεκριμένα, ὁ Macro (1981) τονίζει ὅτι δὲν ὑπάρχει καμμία ἀμφιβολία ὅτι ἡ ἐκμά-θησις Λατινικῶν ἤ Ἀρχαίων Ἑλληνικῶν στὴν Πρωτοβάθμια Ἐκπαίδευσι συμβάλλει
στὴν κατανόησι τῶν γραμματικῶν καὶ συντακτικῶν δομῶν τῆς Ἀγγλικῆς καί κατ΄ ἐπέκτασιν στὸν λόγο καὶ στὴν ἀναγνωστικὴ ἱκανότητα.
Ὁ Henry (1993) ἔγραψε ὅτι ἡ ἐτυμολογία εὐνοεῖ τὴν κατανόησι καὶ τὴν ἀνάπτυξι
τοῦ λεξιλογίου.
Ἡ Αὐστραλὴ πανεπιστημιακὴ ἐρευνήτρια Kate Chanock το (2006), περιγράφει πῶς
βοήθησε ἕναν ἀγγλομαθῆ δυσλεξικὸ μέσω τῶν Ἀρχαίων Ἑλληνικῶν, χωρὶς νὰ τὸ ἔχη
προσχεδιάσει. Ὁ συγκεκριμένος ἄνδρας τῆς ζήτησε νὰ μάθη Ἀρχαῖα Ἑλληνικά ἀπὸ προσωπικὸ ἐνδιαφέρον καὶ κατὰ τὴν διάρκεια τῶν μαθημάτων (μία ὥρα τὴν ἑβδομάδα
γιὰ ἕξι μῆνες) παρετήρησε μεγάλη ἀλλαγή, ἄν καὶ εἶχε ἔντονο πρόβλημα καὶ ἦταν ἐνήλιξ.
Ἡ Chanock τοῦ δίδαξε γραφὴ κι ἀνάγνωσι τῆς Ἑλληνικῆς, γραμματικὴ καὶ ἐτυμολογία
καὶ τὸν ἄσκησε στὴν μεταγραφὴ προτάσεων ἀπὸ τὰ Ἀγγλικὰ στὰ Ἀρχαῖα Ἑλληνικά.
Μέσα σ’ ἕνα μῆνα βελτιώθηκε τόσο ὁ γραφικός του χαρακτῆρας, ὅσο καὶ ἡ ἀνάγνωσις
στὰ Ἀγγλικά καὶ ἐξαφανίστηκε ἡ ὀπτικὴ διαταραχὴ ποὺ παρουσίαζε. Ἡ ἴδια ἀποδίδει
τὴν ἀλλαγὴ στὸ ἑλληνικὸ ἀλφάβητο καὶ στὴ δομὴ τῆς ἀρχαίας ἑλληνικῆς γλώσσης καὶ
ζητᾶ τὴν περαιτέρω διερεύνησι τοῦ θέματος ἀπὸ τὴν διεθνῆ ἐπιστημονικὴ κοινότητα,
καθὼς ἡ ἴδια, ὅπως ἐξηγεῖ, δὲν εἶναι εἰδικὴ τοῦ τομέως}}}.
*****
Πριν δεκαπέντε χρόνια ο μαθητής έκανε οκτώ ώρες Αρχαία στην Τρίτη Λυκείου, πέντε αρχαίο κείμενο κι άλλες τρεις θεματογραφία όχι για να μιλάει Αρχαία Ελληνικά, κάτι το
αδύνατο, αλλ’ είχε περισσότερη επαφή με την εποχή του Αρχαίου Ελληνικού Πολιτισμού
μαθαίνοντας ευκολότερα τις…πηγές της Γλώσσας του και με τη γνώση τη Γραμματικής,
του Συντακτικού, του Ετυμολογικού, της παραγωγής…μπορούσε από το θησαυρό της
να πάρει κάθε φορά που χρειαζόταν ένα παράγωγο, ένα συνώνυμο, ένα αντίθετο…και
να οξύνει το νου του εμπλουτίζοντας το λεξιλόγιό του και γινόταν αρκετά ικανός να βρει
και κατεβάσει μόνος του δυο ιδέες, ένα γνωμικό, να σχηματίσει μια απλή πρόταση, μια
σύνθετη και να αναγνωρίσει την ελλειπτική και της επαυξημένη,…όχι τόσο στην Αρχαία Ελληνική Γλώσσα αλλά περισσότερο στη Νεότερη Γλώσσα μας,…
Και σήμερα φτάσαμε στο σημείο να βλέπουμε σε επιγραφές, τίτλους, περιοδικά, σε
αναρτήσεις στο διαδίκτυο και στα σχολικά βιβλία τόσα τερατώδη και φρικτά λάθη όπως˙
το παρών, πυρινική, δοεξείγαγε, σύκγριση, μοίζωνα, χωρείες, χορηγεία, επιθυμιτικό,…
όχι μόνο λόγω άγνοιας αλλά και ηθελημένης γλωσσικής διαστροφής που βγάζουν μάτια!
Και αντί να θεραπεύσετε αυτά παρέχοντας στη μαθητιώσα νεολαία τα κατάλληλα όπλα
για να μάθει, να γράφει και να μιλάει ΣΩΣΤΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ, πήρατε το μαστίγι του δημίου
και μαστιγώνετε την κάθε νέα και τον κάθε νέο που ουσιαστικά είναι θύμα των κάθε τόσο
μεταρρυθμίσεων του δια βίου αμάθειας,…και φυσικά προς το χειρότερο!! Σε καλό σας!!
Όχι, όχι,…δεν μπορώ να σας αποδεχτώ ως τιμητές, κριτές και τιμωρούς της νέας γενιάς
της Πατρίδας μου, όταν την βομβαρδίζετε νυχτόημερα μ’ εκείνα τα τόσα ανόητα και άθλια˙ αβλή, αβγή, άβριο, πάβω, ιρίνι, άνιξι, ζοΐ, έγκρινε, εβαγγέλιο, εβλογώ, έφψυχος, εφμενής, έφφορος, εφθυμος, εφτυχία, αφξάνω, αφτουργός αφτός, αφτί,…και στερνότερα μ’ εκείνα
τα λατινοειδή a, o, e, i, u και το b,…και τον πόθο σας για το…ΛΑΤΙΝΙΚΟ ΑΛΦΑΒΗΤΟ (;!),
Ο Will Durant (Αμερικανός ιστορικός και φιλόσοφος, καθηγητής του Πανεπιστημίου
της Columbia) κραυγάζει γνωρίζοντας πολύ περισσότερα και χρησιμότερα από σας…
«Ο χρήσιμ’ ειδώς ουχ ο πολλά ειδώς σοφός», αν έχετε ακούσει κάποιον Αισχύλο,…στη δική
του γλώσσα˙ και το˙ «οὔτινος δοῦλοι κέκληνται φωτὸς οὐδ᾽ ὑπήκοοι…»* από τους Πέρσες (στ. 242), ίσως να σας ενθαρρύνει και για άλλες ΕΘΝΟΣΩΤΗΡΙΕΣ από…ρυθμίσεις!!..
«Το αλφάβητόν μας προήλθε εξ Ελλάδος δια της Κύμης και (διά) της Ρώμης,…»
(κάτι που πρέπει να μαθαίνουν οι Έλληνες από την πρώτη μικρή, αν όχι και από το νηπιαγωγείο, προς γνώση και συμμόρφωση,…) και συνεχίζει ο εξαίρετος δάσκαλος:
Η Γλώσσα μας βρίθει Ελληνικών λέξεων. Η επιστήμη μας εσφυρηλάτησε μιάν
διεθνή γλώσσαν διά των Ελληνικών όρων. Η γραμματική μας και η ρητορική μας,
ακόμα και η στίξις και η διαίρεσις είς παραγράφους… είναι Ελληνικές εφευρέσεις.
Τα λογοτεχνικά μας είδη είναι Ελληνικά-το λυρικόν, η ωδή, το ειδύλλιον και το μυθιστόρημα, η πραγματεία, η προσφώνησις, η βιογραφία, η ιστορία και προ
πάντων το όραμα. Και όλες σχεδόν οι λέξεις αυτές είναι Ελληνικές»
ΥΜΕΙΣ, κύριοι, τι κάνετε;! Κατακρεουργείτε το κορμί του Ελληνισμού, αγνοούντες ότι
«ΕΙΣΑΙ ΠΡΟΣΩΡΙΝΟΣ! Ο ΛΑΟΣ ΕΙΝΑΙ ΜΟΝΙΜΟΣ! ΔΕΝ ΕΧΕΙΣ ΤΟ ΔΙΚΑΙΩΜΑ!», όπως βροντοφώναξαν οι Σοφώτατοι˙ Ι.Ν. ΘΕΟΔΩΡΑΚΟΠΟΥΛΟΣ στον τότε ΕΘΝΑΡΧΗ μας
Κ. Καραμανλή επιτιμώντας τον για τις θερμότατες ερωτοτροπίες του με την αλλαγή του
Ελληνικού Αλφαβήτου και ο Κ. ΤΣΑΤΣΟΣ, Πρόεδρος της Δημοκρατίας, που απείλησε
με παραίτηση από το Ύψιστο Αξίωμα της Πολιτείας, αν προβεί στο…απονενοημένο!!
(Και για περισσότερα περί Γλώσσας σας παραπέμπω στην ανάρτηση εργασίας μου
στην ΟΛΥΜΠΙΑ με τίτλο˙ «Είσαι προσωρινός!… Ο Λαός είναι μόνιμος!… Δεν έχεις το
δικαίωμα»,…για τις πολλαπλές μεταρρυθμίσεις σας;!;!;
Η Αρχαία Ελληνική Γλώσσα φρονώ ότι απαιτεί σεβασμό και ΥΜΕΙΣ το μόνο που καταφέρνετε είναι…αλλά αφουγκραστείτε καλύτερα τον Παλαμά,…
«Δεν έχεις, Όλυμπε, θεούς, μηδέ λεβέντες η Όσσα
ραγιάδες έχεις, μάνα γη, σκυφτούς για το χαράτσι
κούφιοι και οκνοί καταφρονούν τη θεία τραχιά σου γλώσσα
των Ευρωπαίων περίγελα και των αρχαίων παλιάτσοι».
Λοιπόν ως Έλλην Πολίτης, αν είχαμε ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ, εδώ και πολλά πολλά χρόνια
θα απαιτούσα να καταργήσετε τελείως, μα…τελείως ΛΟΓΩ ΑΝΙΚΑΝΟΤΗΤΑΣ μας την
Αρχαία Γλώσσα από τα σκολειά της Πατρίδας,…ειδάλλως˙ μόνο με τον προσήκοντα
σεβασμό˙ τέτοιον που δείχνουν πολλοί άλλοι Λαοί οι οποίοι διδάσκουν τα…ΑΡΧΑΙΑ
ΕΛΛΗΝΙΚΑ στις δικές τους Πατρίδες για τους λόγους που εκείνοι γνωρίζουν καλύτερα
από σας για τη Γλώσσα μας και τη χρησιμότητά της στην πνευματική ανάπτυξη του
παιδιού και όχι με τον δόλιο τρόπο σας, όπως με…συνταγές γλυκισμάτων, φαγητών,
ποτών και συναρμολογήσεις ηλεκτρικής σκούπας και άλλες ηλιθιότητες,…κρατώντας
δεκαετίες τώρα καθηλωμένο τον Ελληνικό Λαό (κυρίως τις νέες γενιές) αποκόπτοντάς
τον από τις φυσικές του Ρίζες, από τους προγόνους του, από την Ιστορία του, από τη
ΓΛΩΣΣΑ του, τις παραδόσεις του…πιστοί θέλω να πιστεύω εγώ-(μου δίνετε εσείς αυτό
το δικαίωμα)-και συνεργοί˙ ποιος να ξέρει ποιων σκοτεινών κέντρων ανθελληνισμού
σίγουρα όμως μελετώντας το…«Δόγμα» Μπίλντερμπεργκ, Κίσινγκερ, κ.ά,…
Τι διάβολο σας έπιασε εδώ και δυο αιώνες τώρα και τα βάζετε με τα «ΙΕΡΑ» και τα
«ΟΣΙΑ» του ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΥ;! Θέλετε δε θέλετε με την ΑΡΧΑΙΑ ΓΛΩΣΣΑ, με τη ΜΥΘΟΛΟΓΙΑ,
τις ΙΔΕΕΣ, τις ΑΡΧΕΣ, τις ΑΞΙΕΣ και με την ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΘΡΗΣΚΕΙΑ, ο ΕΛΛΗΝΙΚΟΣ ΛΑΟΣ
έγινε ΛΟΓΙΚΟΣ, ΕΛΕΥΘΕΡΟΣ, ΔΙΚΑΙΟΣ, ΑΝΔΡΕΙΟΣ,…και μεγαλούργησε(!!) που εσείς ως ΕΛΙΤ
και ΕΞΟΥΣΙΑ δυο χιλιάδες χρόνια τώρα τον στήνετε στη μάντρα με τα κυπαρίσσια(;!).
Λοιπόν ή βγάλτε όλη τη σαβούρα από τα ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΣΧΟΛΕΙΑ και βάλτε την Ιστορία των Γλωσσών, την επιστημονική καταγωγή τους, τις διαλέκτους, τις εποχές κι αποξαρχής˙ επιγραφές, επιτύμβιες πλάκες των ΠΡΟΓΟΝΩΝ μας και…ΚΕΙΜΕΝΑ, ΚΕΙΜΕΝΑ, ΚΕΙΜΕΝΑ!!!
Ειδάλλως χανόμαστε ως Έθνος ανίκανο κι ανάξιο να βρει και να περπατήσει στα
χνάρια της ΙΣΤΟΡΙΑΣ και των ΠΡΟΓΟΝΩΝ μας(;!;!;!) κι εσείς όσοι βυσσοδομείτε το τέλος
της ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΣΚΕΨΗΣ, γιατί διαλύει το σκοτάδι με το ΦΩΣ της ΑΛΗΘΕΙΑΣ, σιγουρότατα
σύντομα θα βρεθείτε στον βωμό της ύβρεως μπροστά στο ΔΙΚΑΣΤΗΡΙΟ της ΙΣΤΟΡΙΑΣ!!
Και για να μην κουράζω άλλο την…ΕΓΝΩΣΜΕΝΗΝ ΕΒΓΕΝΕΙΑ σας και το ΥΨΗΛΟΝ σας(!!!) ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝ για τα άτυχα…ελληνόπουλα,…με τις πίκρες μου παραθέτω μερικές αυτούσιες γνώμες Σοφών (ίσως από κάποιον άλλο πλανήτη) για την υπό των… ΕΛΛΗΝΩΝ διωκομένη ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ μας η οποία φωνάζει στο στερέωμα σαν τον ΠΡΟΜΗΘΕΑ ΔΕΣΜΩΤΗ:
«Ιδέτε με τι πάσχω
από ΕΛΛΗΝΕΣ (;!;!;!) ΓΛΩΣΣΑ ΕΛΛΗΝΙΣ!!!…
ΚΑΛΗ ΑΝΑΓΝΩΣΗ-ΜΕΛΕΤΗ ΚΑΙ ΚΑΛΑ…ΜΥΑΛΑ!!!….
-E, Norden (Μεγάλος Γερμανός φιλόλογος):
«Εκτός από την Κινεζικήν και την Ιαπωνικήν, όλες οι άλλες γλώσσες διαμορφώθηκαν
κάτω από την επίδραση της Ελληνικής, από την οποία πήραν, εκτός από πλήθος λέξεων,
τους κανόνες και την γραμματική.»
.-Gilbert Murray (Καθηγητής του Πανεπιστημίου της Οξφόρδης):
«Η Ελληνική είναι η τελειότερη γλώσσα. Συχνά διαπιστώνει κανείς ότι μιά σκέψη μπορεί
να διατυπωθεί με άνεση και χάρη στην Ελληνική, ενώ γίνεται δύσκολη και βαρειά στην Λατινική, Αγγλική, Γαλλική ή Γερμανική. Είναι η τελειότερη γλώσσα, επειδή εκφράζει τις σκέψεις τελειοτέρων ανθρώπων».
-Ο. Βαντρούσκα (Καθηγητής Γλωσσολογίας στο Πανεπιστήμιο της Βιέννης):
«Για έναν Ιάπωνα ή Τούρκο, όλες οι Ευρωπαϊκές γλώσσες δεν φαίνονται ως ξεχωριστές, αλλά ως διάλεκτοι μιάς και της αυτής γλώσσας, της Ελληνικής.»
-Φρειδερίκος Σαγκρέδο (Βάσκος καθηγητής γλωσσολογίας-Πρόεδρος της Ελληνικής Ακαδημίας της Βασκωνίας): «Η Ελληνική γλώσσα είναι η καλύτερη κληρονομιά
που έχει στη διάθεσή του ο άνθρωπος για την ανέλιξη του εγκεφάλου του.
Απέναντι στην Ελληνική όλες, και επιμένω όλες οι γλώσσες είναι ανεπαρκείς.»
«Η αρχαία Ελληνική γλώσσα πρέπει να γίνει η δεύτερη γλώσσα όλων των Ευρωπαίων, ειδικά των καλλιεργημένων ατόμων.»
«Η Ελληνική γλώσσα είναι από ουσία θεϊκή.»
-Ερρίκος Σλήμαν (Διάσημος ερασιτέχνης αρχαιολόγος, 1822-1890):
«Επιθυμούσα πάντα με πάθος να μάθω Ελληνικά. Δεν το είχα κάνει γιατί φοβόμουν
πως η βαθειά γοητεία αυτής της υπέροχης γλώσσας θα με απορροφούσε τόσο πολύ που θα με απομάκρυνε από τις άλλες μου δραστηριότητες.» (Ο Σλήμαν μίλαγε άψογα
18 συνολικά γλώσσες. Για 2 χρόνια δεν έκανε τίποτα άλλο από το το να μελετάει τα 2 έπη
του Ομήρου)
-Γεώργιος Μπερνάρ Σώ (Μεγάλος Ιρλανδός θεατρικός συγγραφέας, 1856-1950):
«Αν στη βιβλιοθήκη του σπιτιού σας δεν έχετε τα έργα των αρχαίων Ελλήνων συγγραφέων, τότε μένετε σε ένα σπίτι δίχως φώς.»
-Τζέιμς Τζόυς (Διάσημος Ιρλανδός συγγραφέας, 1882-1941):
«Σχεδόν φοβάμαι να αγγίξω την Οδύσσεια, τόσο καταπιεστικά αφόρητη είναι η
ομορφιά.»
-Ίμπν Χαλντούν (Ο μεγαλύτερος Άραβας ιστορικός):
«Πού είναι η γραμματεία των Ασσυρίων, των Χαλδαίων, των Αιγυπτίων; Όλη
η ανθρωπότητα έχει κληρονομήσει την γραμματεία των Ελλήνων μόνον.»
-Ζακλίν Ντε Ρομιγύ (Σύγχρονη Γαλλίδα Ακαδημαϊκός και συγγραφεύς):
«Η αρχαία Ελλάδα μας προσφέρει μια γλώσσα, για την οποία θα πώ ότι είναι οικουμενική.» «Όλος ο κόσμος πρέπει να μάθει Ελληνικά, επειδή η Ελληνική
γλώσσα μας βοηθάει πρώτα από όλα να καταλάβουμε την δική μας γλώσσα.»
-Theodore F. Brunner (Ιδρυτής του ΤLG και διευθυντής του μέχρι το 1997): «Σε όποιον απορεί γιατί ξοδεύτηκαν τόσα εκατομμύρια δολ. για την αποθησαύριση των λέξεων
της Ελληνικής, απαντούμε: Μα πρόκειται για την γλώσσα των προγόνων μας και η επαφή με αυτούς θα βελτιώσει τον πολιτισμό μας.»
-D’ Eichtal (Γάλλος συγγραφεύς):
«Η Ελληνική γλώσσα είναι μία γλώσσα η οποία διαθέτει όλα τα χαρακτηριστικά, όλες τις προϋποθέσεις μιάς γλώσσης διεθνούς… εγγίζει αυτές τις ίδιες τις απαρχές
του πολιτισμού… η οποία όχι μόνον δεν υπήρξε ξένη πρός ουδεμία από τις μεγάλες εκδηλώσεις του ανθρωπίνου πνεύματος, στην θρησκεία, στην πολιτική, στα γράμμα-
τα, στις τέχνες, στις επιστήμες, αλλά υπήρξε και το πρώτο εργαλείο, προς-ανίχνευση όλων αυτών- τρόπον τινά η μήτρα…
Γλώσσα λογική και συγχρόνως ευφωνική, ανάμεσα σε όλες τις άλλες…»
-Luis José Navarro (Αντιπρόεδρος στο εκπ/κό πρόγραμμα «Ευρωκλάσσικα» της Ε.Ε.):
«Η Ελληνική γλώσσα για μένα είναι σαν κοσμογονία. Δεν είναι απλώς μιά γλώσσα…»
.-R.H. Robins (Γλωσσολόγος και συγγραφεύς):
«Ο Ελληνικός θρίαμβος στον πνευματικό πολιτισμό είναι ότι έδωσε τόσα πολλά
σε τόσους πολλούς τομείς…
Τα επιτεύγματά τους στον τομέα της γλωσσολογίας όπου ήταν εξαιρετικά δυνατοί, δηλαδή στην θεωρία της γραμματικής και στην γραμματική περιγραφή της γλώσσας, είναι τόσο ισχυρά, ώστε να αξίζει να μελετηθούν και να αντέχουν στην κριτική.
Επίσης είναι τέτοια που να εμπνέουν την ευγνωμοσύνη και τον θαυμασμό μας.»
-Φρανγκίσκος Λιγκόρα (Σύγχρονος Ιταλός καθηγητής Πανεπιστημίου και Πρόεδρος της Διεθνούς Ακαδημίας πρός διάδοσιν του πολιτισμού):
«Έλληνες να είστε περήφανοι που μιλάτε την Ελληνική γλώσσα ζωντανή και μητέρα όλων των άλλων γλωσσών. Μην την παραμελείτε, αφού αυτή είναι ένα από
τα λίγα αγαθά που μας έχουν απομείνει και ταυτόχρονα το διαβατήριό σας για τον παγκόσμιο πολιτισμό»
Περαιτέρω σχόλια περί γλώσσης καί παιδείας
“Φιλεπιστήμων μέν φύσει ο άνθρωπος καί αείποτε καί πανταχού, ομολογείται ώς
πηγή τών μαθημάτων τά τών παλαιών Ελλήνων ευρήματα. Διδάσκαλος μέν εγένετο
ο Αριστοτέλης τού συλλογίζεσθαι καί τοίς Ρωμαϊκοίς καί τοίς Άραψιν. Ελληνίζει δέ
καί νύν η επιστήμη καί άχρι τών τής ανατολής μεθορίων.
Αδύνατον γάρ πεπαιδευμένω τινί βαρβάρω τό τεχνιτεύειν, άνευ τριακοσίων τών
τής Ελλάδος λέξεων.” (Jean Paul Benzekri ” Εκδόσεις Dunod, Παρίσι 1990).
“Η κλασική γλώσσα τής Ελλάδος αποτελεί μία από τίς σημαντικότερες πηγές τής καθημερινής ομιλίας μας….Καθώς ο άνθρωπος επεκτείνει τά όρια τής επιστήμης καί
τής τεχνολογίας, η Ελληνική γλώσσα εξακολουθεί νά αποτελή μία γόνιμο πηγή λέξε-
ων, όπως συνέβη γιά χιλιάδες χρόνια καί διαπιστώνεται από τίς παρακάτω λέξεις: astronaut, automation, bathysphere, mesocaph, programming”. (Λεξικό Webster, τό αρχαιότερο – 1828 – καί μεγαλύτερο αμερικανικό λεξικό).
——-
“Εάν θέλης νά εξαφανίσης έναν λαό, εξαφάνισε τήν γλώσσα του”! (Λένιν)
“Η γλώσσα ενσαρκώνει μέ τόν τρόπον της τό πνεύμα τού Έθνους.” (Στ. Ράμφος).
“Είναι απίστευτος η επίδρασις πού ήσκησαν σέ όλες τίς εποχές καί σέ πολλές
χώρες όχι μόνον τά ‘Ελληνικά έργα καί η ‘Ελληνική σκέψις, αλλά καί οι Έλληνικές λέξεις.”(Jacqueline De Romilly, Γαλλίδα ακαδημαϊκός).
——-
“Μαθαίνω Αρχαία Έλληνικά, διά νά μάθω νά σκέπτωμαι καί νά ομιλώ”
(Γάλλος 13χρονος μαθητής).
——-
Ο συντομώτερος δρόμος γιά νά καταλάβη κανείς τόν κόσμο, είναι νά μάθη ‘Ελληνικά”.(Ντεσμοντ Μπανταμ-Τόρνχιλ, ιδρυτής τών “Sunday Times”
——-
“Εις έναν μικρό (;) λαό τής γής… εδόθη νά δημιουργήση τήν αρχήν τής προόδου
τού κόσμου. ‘Ο λαός αυτός ήταν ο ‘Ελληνικός. Πλήν τών ‘τυφλών’ δυνάμεων τής Φυσικής Δημιουργίας, τίποτε δεν κινείται εντός τού Σύμπαντος, τό οποίον νά μήν
είναι ‘Ελληνικόν εις τήν ρίζαν του.” (H.S.Maine)
——-
“…καί κατά τούτο “είμεθα όλοι ‘Ελληνες!” (Shelley).
——-
Περιορισμός τής γλώσσης σημαίνει στραγγαλισμός τής σκέψεως. Κι αργότερα,
πολύ αργότερα ίσως, τό αποτέλεσμα. Τό άτομο όχι πιά ΑΤΟΜΟ, αλλά ΠΙΟΝΙ”!!!
(Τζ. Όργουελ).
——-
“Ποτέ έθνος δέν διαστρέφει τήν γλώσσαν του χωρίς νά διαστρέψη, εν ταυτώ,
καί τήν παιδείαν του. ‘Η ασυνταξία τής γλώσσης συνοδεύει πάντοτε τήν ασυνταξίαν
τών εννοιών, διότι όστις συνηθίζει νά καταφρονή τούς κανόνας τής Γραμματικής,
γρήγορα θέλει καταφρονήση καί τούς κανόνας τής Λογικής”.
(Αδαμάντιος Κοραής, Προλεγόμενα, σ. 126).
——-
“Γιά τήν Μητέρα Γλώσσα μας τά λάβαρα κρατείστε”. (Κωστής Παλαμάς).
——-
“Ο ανθρώπινος οργανισμός διά τής μεθοδικής καί ενδελεχούς ασκήσεως εις πολλάς τών λειτουργιών είναι δυνατόν νά φθάση εις πολλήν καί μεγάλην ικανότητα, ενώ ο αδρανής καί άγευστος αγώνων εις ουδέν άξιον είναι δυνατόν νά προβή καί επιδώση. “(Σπ. Αν. Μαγγίνας, πρύτανις πανεπιστημίου Αθηνών, καθηγητής ιατρικής σχολής, 1909)
——-
“… Πράγματι, παρατηρείται μία πολιτιστική εισβολή τής αγγλικής γλώσσας παντού
εις όλον τόν κόσμο, μέ τή διαφορά όμως ότι εμείς έχουμε έναν τεράστιο γλωσσικόν πλούτο. Μέ αποτέλεσμα, ένας πού έχει εκπαιδευτεί εις τήν ‘Ελληνική γλώσσα καί
μάθει μετά, ως δεύτερη γλώσσα τήν Αγγλική, νά νοιώθη μία κατά κάποιον τρόπο αποστροφή, διότι βλέπει νά ξαναμαθαίνη από δεύτερο χέρι τίς ‘Ελληνικές λέξεις εις
τίς διάφορες επιστήμες, αλλά μέ τήν αγγλική τους μορφή τώρα πιά…”
(Γ. Ντελόπουλος, γλωσσολόγος).
——-
“Μέ τήν ‘Ελληνικήν γλώσσα, έμαθε η Ευρώπη νά σκέπτεται… Εμείς (οι Γερμανοί) ευχαριστούμε, γιατί χρωστάμε πολλά εις τήν Ελληνική γλώσσα: μάς έμαθε τίς αρχές
τής λογικής, τόν φιλοσοφικό στοχασμό”. (Pleine, Γερμανός καθηγητής τής Φιλοσοφίας).
——-
“Υπερασπισθείτε τήν Ελλάδα, διότι εις αυτήν οφείλομεν τά φώτα μας, τάς επιστήμας ,τάς τέχνας καί όλας τάς αρετάς μας.”
(ΦΡΑΓΚΙΣΚΟΣ ΒΟΛΤΑΙΡΟΣ ( 1694- 1778 ) Γάλλος διανοητής)
——-
” Οι ‘Ελληνες είναι συγγενείς μου, είναι δάσκαλοι μου.Τούς θαυμάζω ως άφθαστες διάνοιες τής φράσεως καί τής γραμμής,καθώς καί γιά τόν ιδεώδη βίο τους.”
” Ηγόρασα μίαν τεραστίαν κεφαλήν τού Διός.Τήν έβαλα απέναντι στό κρεββάτι μου
καί άφησα τό φώς νά πίπτη επάνω της κατά τρόπον κατάλληλον, ώστε νά τήν
βλέπω κάθε πρωίαν φωτιζομένην καί νά τής απευθύνω τήν προσευχήν μου.”
(ΙΩΑΝΝΗΣ ΓΚΑΙΤΕ ( 1749- 1832) Γερμανός ποιητής)
——-
” Πιστεύω πώς τό δικό μου έργο είναι πιό κοντά στό έργο τού Ομήρου. Μέ αυτήν
τήν έννοια λοιπόν, λέω πώς είμαι περισσότερο Έλληνας. Είμαι η συνέχεια τού
είδους πού ξεκίνησε ο ‘Ομηρος. Μία εποχή οι Τούρκοι διανοούμενοι μέ έλεγαν ”Ομέρογλου” δηλαδή γιό τού Ομήρου.”
(ΓΙΑΣΑΡ ΚΕΜΑΛ Σύγχρονος Τούρκος συγγραφέας κουρδικής καταγωγής)
——-
“Γινόμαστε από ημέρα σέ ημέρα περισσότερο Έλληνες, πρώτα στίς αντιλήψεις
καί στίς κλίσεις μας, καί άς ελπίσουμε πώς μία ημέρα θά γίνουμε καί κατά φύσιν Έλληνες.” (ΦΡΕΙΔΕΡΙΚΟΣ ΝΙΤΣΕ ( 1844-1900) Γερμανός φιλόσοφος καί ποιητής)
——-
“Είναι ωραίο νά κατάγεται κανείς από τήν Έλλάδα, τήν χώρα πού έδωσεν εις τόν κόσμο τό φώς, καί νά κρατάη σέ αυτήν περήφανο καί ολόφωτο τό φλάμπουρο.”
ΒΙΚΤΩΡ ΟΥΓΚΩ (1802-1885) Γάλλος ποιητής)
——-
“Καταγόμαστε από τούς Έλληνες πολιτιστικώς. Οι νόμοι μας, οι επιστήμες μας καί
οι τέχνες μας έχουν τήν ρίζα τους εις τήν Ελλάδα. Είναι τέκνα φωτεινά τής ενδόξου Ελλάδος.” (ΠΕΡΣΥ ΣΕΛΛΕΥ (1792-1822) Άγγλος λυρικός ποιητής)
——-
“Πρέπει νά παραδεχθούμε ότι ολόκληρο τό Ισλάμ εκτός από τήν θρησκεία, ήταν Ελληνικό. Προδοσία πρός τό Ελληνικόν από τούς ισλαμικούς λαούς ισοδυναμεί μέ προδοσίαν πρός τήν ίδια τους τήν φύσιν.”
(ΙΜΠΝ ΧΑΛΝΤΟΥΝ ( 1332-1406 ) Άραβας ιστορικός)
——-
“Τό Ελληνικό έθνος είναι η άνοιξις καί η αιωνία νεότης, διότι από αυτό επήγασε
και ο ανθρωπισμός καί ο πόνος γιά τούς δυστυχούντες καί δυναστευομένους.”
(ΦΡΕΙΔΕΡΙΚΟΣ ΧΕΓΚΕΛ (1770-1831 ) Γερμανός φιλόσοφος)
“… Έλληνα, όπου κι άν γυρίσω τήν σκέψι μου, όπου κι άν στρέψω τήν ψυχή μου, εμπρός σέ βρίσκω…. “Τέχνη λαχταρώ, ποίησι, θέατρο, αρχιτεκτονική, επιστήμη, μαθηματικά, φιλοσοφία, ιατρική… Δημοκρατία, ισονομία, ισοπολιτεία αναζητώ,
εσύ εμπρός μου, πρωτοπόρος καί αξεπέραστος.”
(Ιωάννης Σίλλερ, Διάσημος Γερμανός ποιητής καί δραματικός συγραφεύς).
——-
“Η αρχαία Ελληνική γλώσσα πρέπει νά γίνη η δεύτερη μητρική γλώσσα όλων τών Ευρωπαίων γενικώς καί ειδικώτερον η πρώτη γλώσσα τών καλλιεργημένων ατόμων. Εάν η αρχαία Ελληνική παιδεία εξανθρώπισε τούς θεούς, η αρχαία Ελληνική γλώσσα ανύψωσε τόν άνθρωπο, ως εάν ήτο ιέραξ, μέχρι τούς ουρανούς, γι’ αυτό αναφωνώ: ‘Griegas de siempre’ – Ελλάς γιά πάντα”. (Φρειδερίκος Σαγκρέδο, Βάσκος καθηγητής γλωσσολογίας, πρύτανις τής Βασιλικής Βασκικής Ακαδημίας).
——-
“Φυσικά δέν είναι μόνον εις τήν Γλωσσολογίαν, όπου οι Έλληνες υπήρξαν οι πρωτοπόροι διά τήν Ευρώπη. Εις τό σύνολόν της, η πνευματική ζωή τής Ευρώπης
(η φιλοσοφική, ηθική, πολιτική καί αισθητική σκέψις της) ανάγεται εις τό έργο τών Ελλήνων στοχαστών, ακόμη καί σήμερον, επιστρέφουμε αδιακόπως, εις τήν Ελλη-
νική κληρονομιά διά νά βρούμε ερεθίσματα καί ενθάρρυνσι.
Ο σημερινός άνθρωπος αισθάνεται αναντιρρήτως νά τόν συνδέη μέ τούς Έλληνες
μία πνευματική συγγένεια, τήν οποίαν δέν νοιώθει μέ κανέναν άλλον προηγούμενο
ή σύγχρονο πολιτισμό. Πιθανώς δέν θά μάθωμε ποτέ μέ βεβαιότητα ποιές περιβαλ-λοντικές, πολιτισμικές καί βιολογικές συνθήκες προεκάλεσαν αυτήν τήν λαμπρήν άνθησιν τού ανθρωπίνου πνεύματος εις τήν κλασικήν Ελλάδα.
Αυτό όμως δέν μειώνει καθόλου τήν ευγνωμοσύνη μας διά τά όσα επιτελέσθησαν.”
(R.H. Robins, καθηγητής γλωσσολογίας εις τό Πανεπιστήμιον τού Λονδίνου).
——-
“Οι αρχαίοι Έλληνες είναι οι αθάνατοι διδάσκαλοι τής ανθρωπότητος”
(Φρειδερίκος Νίτσε, Γερμανός φιλόσοφος καί ποιητής).
” … Δέν έχουμε κατασκευάσει τήν χίμαιρα “ελληνικότητα” διά νά επικυρώσωμε τίς
δικές μας πολιτισμικές υποθέσεις. Μάλλον, κατά τήν έρευνά μας νά ανακαλύψωμε
γιατί είμαστε ό,τι είμαστε, συνεχώς σκοντάφτουμε – εις τό χώμα, εις τήν πέτρα, εις
τά κείμενα, εις τά νομίσματα – πάνω εις αυτούς τούς παράξενους κάποιους, αυτόν
τόν μοναδικό λαό, ο οποίος ονομάζεται “Έλληνες”.
(Victor Davis Hanson, καθηγητής τών Ελληνικών εις τό California state University, John
Heath επίκουρος καθηγητής τών κλασικών σπουδών εις τό Santa Clara University)
*****
«Εν φόβω πολλώ εγενόμην προς ΥΜΑΣ,…καταθέτων τα λουλούδια που μάζεψα
με κόπο από τα περιβόλια των σοφών, για να ακούσουν κάποιοι τη φωνή και των
άλλων σοφών, για την υπεροχή και τη χρησιμότητα της ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ!»
{* (Κανενός άνδρα δεν ονοµάζονται δούλοι ούτε υπήκοοι}. Μετά τιμής
Ένας έλληνας.
[Νίκος Καλλίρης]
Συνταξιούχος εκπαιδευτικός
(θεολόγος-φιλόλογος)