Τι τρελαίνει (εκτός από τα πυρηνικά) ΗΠΑ και Ιράν; Τα… φιστίκια!

ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

fistikia
Οι δύο μεγαλύτεροι παραγωγοί φιστικιών παγκοσμίως, το Ιράν και οι Ηνωμένες Πολιτείες αναλώνονται σε μια δεκαετή διαμάχη για το εμπόριο των συγκεκριμένων ξηρών καρπών.

Οι δύο χώρες έχουν ελέγξει συνολικά μεταξύ 70% και 80% της ετήσιας παραγωγής για την τελευταία δεκαετία.

Τα τελευταία 40 χρόνια, οι Ιρανοί αγρότες αντιμετώπισαν πιέσεις από κυρώσεις, δασμολόγια και περιορισμούς στην ικανότητά τους να έχουν πρόσβαση σε διεθνή χρηματοοικονομικά εργαλεία.

Τα φιστίκια δεν περιλαμβάνονταν στον κατάλογο των κυρώσεων, αλλά οι περιορισμοί στην παγκόσμια τραπεζική καθιστούσαν δύσκολο το εμπόριο για τους αγρότες.

Οι ΗΠΑ επέβαλαν πλήρες βέτο στα ιρανικά φιστίκια το 1979 και τα προϊόντα της Τεχεράνης πρέπει να πληρώσουν ένα δασμολόγιο 241% για να εισέλθουν στις ΗΠΑ. Ο φόρος ισχύει από τη δεκαετία του 1980 και αποσκοπεί στην προστασία των Αμερικανών παραγωγών από τις επιδοτήσεις που χορήγησε η ιρανική κυβέρνηση στους αγρότες της.

Μετά την πυρηνική συμφωνία του Ιράν και την άρση όλων των περιορισμών, τα ιρανικά φιστίκια επανήλθαν στη διεθνή αγορά.

Ωστόσο, ο Αμερικανός πρόεδρος Donald Trump κάλεσε τη συμφωνία του 2016 που έκανε ο προκάτοχός του Barrack Obama ως τη «χειρότερη» συμφωνία που έχουν κάνει ποτέ οι ΗΠΑ. Αυτόν το μήνα μάλιστα αποκήρυξε τη συμφωνία.

Σύμφωνα με τον Hojat Hassani Sadi, Αναπληρωτή Διευθυντή της Ένωσης Φιστικιών του Ιράν, για τη βιομηχανία φιστικιών του Ιράν, η απειλή απώλειας της συμφωνίας και της επαναφοράς των κυρώσεων θα μπορούσε να σημάνει την επιστροφή του «αθέμιτου και άνισου ανταγωνισμού».

Η βιομηχανία φιστικιών είναι ένας τομέας αξίας πολλών δισεκατομμυρίων δολαρίων ετησίως, ο οποίος συνεχίζει να αυξάνεται σε αξία. Η τιμή των φιστικιών αυξάνεται συνεχώς τα τελευταία 15 χρόνια.

Ο Richard Matoian, εκτελεστικός διευθυντής του εμπορικού σωματείου American Pistachio Growers (APG), το αποδίδει στην αυξημένη συνειδητοποίηση των υγιεινών ιδιοτήτων τους και της παγκόσμιας ζήτησης για υγιεινά σνακ.

«Η βιομηχανία προωθεί τα προϊόντα με τη διαφήμιση», ανέφερε στο BBC, προσθέτοντας ότι η ζήτηση της μεσαίας τάξης στις αναπτυσσόμενες αγορές ενίσχυσε επίσης τις εξαγωγές.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

ΔΗΜΟΦΙΛΗ