Μέχρι το 2020 θα έχει ολοκληρωθεί το σύνολο της μεταρρυθμιστικής προσπάθειας που γίνεται από την κυβέρνηση για την μετάβαση στην ψηφιακή Ελλάδα, καθώς η σημερινή κυβέρνηση έθεσε από την πρώτη στιγμή την ανασυγκρότηση της δημόσιας διοίκησης και τον ψηφιακό μετασχηματισμό του κράτους στον πυρήνα των προτεραιοτήτων της.
Αυτό τόνισε μεταξύ άλλων ο γενικός γραμματέας του υπουργείου Διοικητικής Ανασυγκρότησης Γρηγόρης Θεοδωράκης σε συνέντευξή του στην εφημερίδα «Αυγή».
Ο κ. Θεοδωράκης αναφερόμενος στο ψηφιακό έργο ΣΥΖΕΥΞΙΣ ΙΙ είπε ότι πρόκειται για ένα εμβληματικό έργο στον τομέα των ψηφιακών έργων υποδομής, δεδομένου ότι θα δώσει τη δυνατότητα για την παροχή αναβαθμισμένων τηλεπικοινωνιακών υπηρεσιών σε 34.000 σημεία της Γενικής Κυβέρνησης, με αποτέλεσμα τη σημαντική εξοικονόμηση πόρων και την εξασφάλιση υψηλών επενδύσεων στον κλάδο των Τεχνολογιών Πληροφοριών και Επικοινωνιών.
Για την ψηφιοποίηση των λειτουργιών του Δημοσίου, είπε ότι απώτερος στόχος είναι να ψηφιοποιηθούν οι λειτουργίες της δημόσιας διοίκησης και να διασυνδεθούν μεταξύ τους, με στόχο οι πολίτες και οι επιχειρήσεις να εξυπηρετούνται στο μικρότερο δυνατό χρόνο με τον καλύτερο δυνατό τρόπο.
«Ξεκινήσαμε, λοιπόν, από τη βάση, αναβαθμίζοντας το Μητρώο Ανθρωπίνου Δυναμικού του Ελληνικού Δημοσίου, πιο γνωστό ως ”Απογραφή”. Με αφετηρία την ”Απογραφή”, υλοποιήσαμε το Ενιαίο Σύστημα Κινητικότητας, μια ψηφιακή πλατφόρμα για την επιτάχυνση διοικητικών μεταβολών (αποσπάσεις, μετατάξεις), με απόλυτη διαφάνεια και αντικειμενικότητα. Με ψηφιακά οργανογράμματα και περιγράμματα θέσεων εργασίας που δημιουργήθηκαν για πρώτη φορά στην ελληνική δημόσια διοίκηση», τόνισε ο κ. Θεοδωράκης.
Είπε ακόμα ότι το 2018 γίνεται ψηφιακή και η αξιολόγηση των δημοσίων υπαλλήλων, επιταχύνοντας τη διαδικασία και περιορίζοντας το γραφειοκρατικό κόστος, ενώ αρχές του νέου έτους ξεκινά η διαδικασία για την υλοποίηση του Ενιαίου Συστήματος Διαχείρισης Ανθρώπινου Δυναμικού (HRMS). Εξορθολογίζονται και ψηφιοποιούνται δηλαδή πλήρως όλες οι διαδικασίες που αφορούν τους ανθρώπους της διοίκησης: την πρόσληψη, την υπηρεσιακή τους εξέλιξη, τις μετακινήσεις τους, την εκπαίδευση τους, την επιμόρφωσή τους, τις εκθέσεις αξιολόγησης, όλα τα δεδομένα του υπηρεσιακού φακέλου των υπαλλήλων, με τις απαραίτητες δικλείδες ασφάλειας και προστασίας αυτών.
Αναφορικά με το ψηφιακό ΚΕΠ (e-kep) είπε ότι σχεδιάζεται και υλοποιείται, από κοινού με το υπουργείο Ψηφιακής Πολιτικής η μετάβαση στο ψηφιακό e-kep., ώστε οι πολίτες και οι επιχειρήσεις να εξυπηρετούνται άμεσα χωρίς να απαιτείται αυτοπρόσωπη παρουσία. Η υλοποίηση του έργου γίνεται αξιοποιώντας διαθέσιμους πόρους από το Επιχειρησιακό πρόγραμμα «Μεταρρύθμιση Δημόσιου Τομέα» (Ε.Π. Μ.Δ.Τ.).
Παράλληλα κ. Θεοδωράκης είπε ότι «στο πλαίσιο της συνεργασίας με τη Νορβηγία, μέσω του Ευρωπαϊκού Οικονομικού Χώρου (ΕΟΧ), σε πολύ σύντομο χρόνο θα είμαστε σε θέση να υλοποιήσουμε μια σειρά από εμβληματικές δράσεις, όπως είναι:
* Η βελτίωση των υπαρχουσών υποδομών των ΚΕΠ.
* Η ηλεκτρονική αυτεπάγγελτη αναζήτηση δικαιολογητικών.
* Η ανάπτυξη των ψηφιακών δεξιοτήτων του ανθρώπινου δυναμικού της δημόσιας διοίκησης».
ΠΗΓΗ: ΑΠΕ-ΜΠΕ
infiltr8or