Στην κορυφή της παγκόσμιας λίστας της ναυτιλίας βρίσκει το τέλος του 2017 τους Έλληνες πλοιοκτήτες, καθώς σύμφωνα με στοιχεία της VesselsValue, η συνολική αξία του ελληνικού στόλου φτάνει τα 97,2 δισ. δολάρια (4573 πλοία).
Στη δεύτερη θέση ως προς την αξία του στόλου, βρίσκεται η Ιαπωνία με 88,9 δισ. δολάρια (4352 πλοία) ενώ η πρώτη πεντάδα συμπληρώνεται από την Κίνα (81,6 δισ. δολάρια και 5094 πλοία), τις ΗΠΑ (52,1 δισ. αξία και 2798 πλοία) και τη Σιγκαπούρη (45,8 δισ. δολάρια και 2903 πλοία).
Η αξία του στόλου της Γερμανίας φτάνει τα 33,9 δισ. (2712 πλοία) και την κατατάσσει στην 6η θέση, ενώ έπονται Μεγάλη Βρετανία, με 29,7 δισ. αξία 1133 πλοίων, Νότιος Κορέα (24 δισ., 1516 πλοία) και Δανία (23,7 δισ. και 1078 πλοία).
Ποιες είναι όμως η ελληνόκτητες εταιρείες με τη μεγαλύτερη αξία ανά κατηγορία το 2017; Σύμφωνα με τη Vesselsvalue στις τέσσερις μεγαλύτερες κατηγορίες, η κατάταξη έχει ως εξής:
Στα τάνκερ η Maran Tankers (Γ. Αγγελικούσης) βρίσκεται στην πρώτη θέση με αξία στόλου 2,75 δισ. δολάρια και ακολουθεί η Dynacom Tankers (Γ. Προκοπίου) με 2,41 δισ. δολάρια, η Tsakos Energy Navigation (Ν. Τσάκος) με 1,76 δισ. δολάρια η Minerva Marine (Α. Μαρτίνος) με 1,54 δισ. δολάρια και η TMS Tankers (Γ. Οικονόμου) με 1,52 δισ. δολάρια.
Στο ξηρό φορτίο η εταιρεία με το μεγαλύτερο σε αξία στόλο είναι της Anangel Maritime Services (Γ. Αγγελικούσης με 1,45 δισ. δολάρια), ακολουθεί η Star Bulk (Π. Παππάς με 1,29 δισ. δολάρια) η Golden Union (Θ. Βενιάμης με 1,06 δισ. δολάρια), η Diana Shipping (Σ. Παληός με 0,96 δισ. δολάρια) και η Lavinia Corp (Λασκαρίδης).
Στα φορτηγά πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων στην κορυφή βρίσκεται η Costamare (Κ. Κωσταντακόπουλος) με αξία 1,93 δισ., ακολουθεί η Danaos (Γ. Κούστας Dana(με αξία 1,12 δισ. και η Enesel (οικογένεια Λαιμού) με αξία 1,02 δισ. δολάρια.
Τέλος στα τάνκερ LNG ships ο στόλος με τη μεγαλύτερη αξία είναι της Maran Gas 3,45 δισ. δολάρια (Αγγελικούσης), ακολουθεί η Gaslog (Π. Λίβανος) με αξία 2,76 δισ. και η Dynagas Holding (Προκοπίου) με 2,15 δισ. δολάρια.
Πηγή: capital.gr