Πόση ζάχαρη χρειάζεσαι;

ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

sugar
Ακολουθώντας τη μόδα της υγιεινής διατροφής, μεγάλες αλυσίδες σουπερμάρκετ στη Γερμανία προσανατολίζονται στη μείωση ζάχαρης στα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας. Ωστόσο δίνουν στον καταναλωτή τη δυνατότητα επιλογής.

Το ότι η ζάχαρη κάνει κακό στην υγεία είναι γνωστό. Τώρα μεγάλες αλυσίδες σουπερμάρκετ στη Γερμανία προσπαθούν να μειώσουν την ποσότητα ζάχαρης στα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας, δηλαδή στα προϊόντα που παράγουν οι ίδιες οι αλυσίδες σουπερμάρκετ.
Μια από αυτές τις αλυσίδες είναι η Rewe. Φέτος μόνο η εταιρεία επιδιώκει να αλλάξει τις συνταγές 100 προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας, μειώνοντας τη ζάχαρη. Οι περισσότερες αλυσίδες στη Γερμανία σχεδιάζουν κάποια σχετική προσαρμογή των προϊόντων τους, έτσι και η Lidl, Aldi και Edeka. Η κάθε μια με δικούς της ρυθμούς.
«Πόση ζάχαρη χρειάζεσαι;»
Ο λόγος είναι προφανής: οι Γερμανοί καταναλώνουν υπερβολικά μεγάλες ποσότητες ζάχαρης. Συνέπειες είναι το υπερβολικό βάρος, ο σακχαρώδης διαβήτης και η υψηλή πίεση.
Αξίζει να σημειωθεί ότι το μεγαλύτερο μέρος των ποσοτήτων ζάχαρης που καταναλώνουν οι Γερμανοί δεν προέρχεται από ζάχαρη, που καταναλώνεται αυτούσια, όπως για παράδειγμα με τον καφέ, αλλά είναι «κρυμμένο» σε επεξεργασμένες τροφές.
Για τα σουπερμάρκετ όμως η μείωση της ζάχαρης αποτελεί δύσκολο εγχείρημα. Το ρίσκο να μην αρέσει το τελικό προϊόν στον καταναλωτή, ο οποίος έχει συνηθίσει σε μια διαφορετική, πιο γλυκιά γεύση είναι μεγάλο.
Η εταιρεία Rewe αντιμετωπίζει το θέμα αυτή την εβδομάδα με επιθετικό μάρκετινγκ και αφήνει την τελική απόφαση στην κρίση του καταναλωτή. Υπό τον τίτλο «Πόση ζάχαρη χρειάζεσαι;» φέρνει στα ράφια πουτίγκα σοκολάτας σε συσκευασία τεσσάρων τεμαχίων. Μόνο ένα από τα τέσσερα περιέχει τη γνωστή ποσότητα ζάχαρης. Στα υπόλοιπα τρία είναι μειωμένη κατά 20, 30 και 40%.
Στη συνέχεια οι καταναλωτές μπορούν να ψηφίσουν στο ίντερνετ ποια εκδοχή τους άρεσε περισσότερο και αυτή θα μπει τελικά στα ράφια της επιχείρησης.
Ο τελικός λόγος στον καταναλωτή
Ο Χανς-Γιούργκεν Μογκ από την Rewe είναι πεπεισμένος ότι οι πελάτες θα επιλέξουν τελικά μια από τις εκδοχές με μειωμένη ζάχαρη. Παρ’ όλα αυτά επισημαίνει: «Εάν οι πελάτες τελικά προτιμήσουν την πρωτότυπη συνταγή, εμείς θα ανταποκριθούμε. Δεν θέλουμε να μειώσουμε τη ζάχαρη εις βάρος της γεύσης».
Πάντως ο ειδικός σε θέματα διατροφής Άρμιν Βάλετ από το κέντρο υποστήριξης καταναλωτών στο Αμβούργο εκτιμά ότι δεν αρκούν οι πρωτοβουλίες των σουπερμάρκετ. Χρειάζεται η πολιτεία να λάβει μέτρα. Ο κ. Βάλετ προτείνει ξεκάθαρη σήμανση στις συσκευασίες, βάσει του μοντέλου φωτεινών σηματοδοτών (πράσινο, πορτοκαλί, κόκκινο), ώστε με την πρώτη ματιά να είναι σαφές στον καταναλωτή εάν ένα προϊόν περιέχει λίγη η πολλή ζάχαρη.
[DW]

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

ΔΗΜΟΦΙΛΗ