Δύο εξωπλανήτες του νανοαστέρα Trappist-1 είναι πιθανόν κατοικήσιμοι, λένε οι επιστήμονες

ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

trappist

Οι εξωπλανήτες που βρίσκονται σε τροχιά γύρω από τον υπέρψυχρο νανοαστέρα Trappist-1 έχουν ενθουσιάσει τους αστρονόμους από την ανακάλυψή τους το περασμένο έτος, χάρη στη δυναμική τους να φιλοξενήσουν νερό και – δυνητικά – ζωή.

Από την ανακάλυψή τους το περασμένο έτος, οι επτά πλανήτες και το αστέρι τους, ο πλανήτης Trappist-1, που βρίσκεται σε απόσταση 39 ετών φωτός από τη Γη, ενθουσιάζουν τους αστρονόμους που αναζητούν έναν κόσμο που να μοιάζει με τη Γη. Ποτέ πριν, οι επιστήμονες δεν βρήκαν τόσους πλανήτες στο μέγεθος της Γης γύρω από ένα αστέρι ή σε μια ζώνη όπου οι ακραίες θερμοκρασίες του χώρου δεν θα εξαλείφουν τις πιθανότητες για ζωή.
Σε άρθρο που πρόκειται να δημοσιευθεί στο περιοδικό Astronomy & Astrophysics, η ομάδα του Ινστιτούτου Πλανητικής Επιστήμης των ΗΠΑ κατέληξε στο συμπέρασμα ότι οι πλανήτες b και c έχουν παλιρροιακή θερμότητα και ότι ο πλανήτης c πιθανότατα έχει ελάχιστα ή και καθόλου νερό, αλλά κυρίως αποτελείται από σίδηρο και βράχους. Οι πλανήτες d και e – οι δύο πιο πιθανοί να είναι κατοικήσιμοι – έχουν ήπιες θερμοκρασίες και γενικότερα πιο ευνοϊκές κλιματολογικές συνθήκες. Ο πλανήτης d, σύμφωνα με εκτιμήσεις της ομάδας, έχει θερμοκρασία περίπου 15C (59F) ή ίσως λίγο πάνω από το σημείο τήξης του πάγου. Ο πλανήτης e ήταν ψυχρότερος, με πιθανές θερμοκρασίες όπως της Ανταρκτικής.

Πηγή: theguardian