Νικολόπουλος σε Παππά: Media shop και διαπλοκή "στραγγίζουν" οικονομικά τα περιφερειακά ΜΜΕ – επίκαιρη ερώτηση

ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

img 8475ΣΥΖΗΤΗΘΗΚΕ ΣΤΗ ΒΟΥΛΗ ΕΠΙΚΑΙΡΗ ΕΡΩΤΗΣΗ ΤΟΥ ΝΙΚΟΥ ΝΙΚΟΛΟΠΟΥΛΟΥ
«Εδώ και τώρα, το 30% της κρατικής διαφήμισης στα περιφερειακά μέσα ενημέρωσης… με αποδείξεις!»
Νίκος Παππάς: «Ζητήσαμε από όλους τους φορείς του δημοσίου τον απολογισμό διαφημιστικών δαπανών του 2017 και τον προϋπολογισμό του 2018. Αν δεν εφαρμόζεται ο νόμος, θα πέσουν πρόστιμα…»
Την ευθεία δέσμευση, και μάλιστα με πράξεις, του υπουργού Ψηφιακής Πολιτικής, Τηλεπικοινωνιών και Ενημέρωσης, Νίκου Παππά για την εφαρμογή του νόμου κατανομής της κρατικής διαφήμισης κατά 30% τουλάχιστον στα περιφερειακά μέσα ενημέρωσης, ζήτησε ο ανεξάρτητος βουλευτής και πρόεδρος του Χριστιανοδημοκρατικού Κόμματος, Νίκος Νικολόπουλος, κατά τη διάρκεια επίκαιρης ερώτησης που συζητήθηκε σήμερα (Παρασκευή) στη Βουλή.
Κατά την απάντησή του, ο κ. Παππάς τόνισε πως η κυβέρνηση είναι αποφασισμένη να εφαρμοστεί προς όλες τις κατευθύνσεις ο νόμος που ισχύει από το 1995, αλλά ουδέποτε μέχρι τώρα εφαρμόστηκε στην πράξη, καθώς δεν υπήρξε μηχανισμός επιβολής.
«Στείλαμε και σχετική εγκύκλιο στους φορείς του δημοσίου, η οποία υπενθυμίζει ότι θα επιβληθούν πρόστιμα, εάν ένας φορέας δεν τηρεί το 30%», ανέφερε ο υπουργός, προσθέτοντας ότι όλοι οι οργανισμοί του δημοσίου υποχρεούνται να διαβιβάσουν στο υπουργείο τον απολογισμό διαφημιστικών δαπανών του 2017, αλλά και τον προϋπολογισμό για το 2018. «Αν το Μάρτιο διαπιστωθεί ότι υπάρχουν συγκεκριμένοι οργανισμοί του δημοσίου οι οποίοι δεν τήρησαν το 70%-30%, τότε θα επιβληθούν πρόστιμα», επανέλαβε ο υπουργός, ο οποίος επίσης, ανέφερε ότι στις προθέσεις της κυβέρνησης είναι η δημιουργία ενός Ταμείου Στήριξης Δημοσιογράφων, ενώ σημείωσε πως για τα εκκλησιαστικά ραδιόφωνα θα υπάρξει ειδική μέριμνα και συνάντησή του με τους υπευθύνους το επόμενο διάστημα.
Επίσης, ο κ. Παππάς, ζήτησε από τον κ. Νικολόπουλο να καταθέσει όποιες προτάσεις έχει, ώστε να ισχυροποιηθεί ακόμα καλύτερα το τοπίο κατανομής της κρατικής διαφήμισης προς όφελος των περιφερειακών μέσων ενημέρωσης και ο βουλευτής, άδραξε την ευκαιρία και τόνισε ότι αφού ή με το νόμο Δραγασάκη υποχρεώνονται και οι τράπεζες, αλλά και οι ΔΕΚΟ να δημοσιοποιούν τις διαφημιστικές δαπάνες τους, να συμπληρωθεί ο νόμος και να ισχύσει και για αυτές, η κατανομή του 30% στην περιφέρεια. Και σε περίπτωση που τα ποσά δεν κατευθύνονται στα μέσα της περιφέρειας, να μετατρέπονται σε ισόποσα πρόστιμα που θα κατευθύνονται σε ένα ταμείο αρωγής του επαρχιακού Τύπου. Σημείωσε δε, ότι ενώ τα μέσα ενημέρωσης επιζητούν κάτι τέτοιο, οι τράπεζες μέχρι τώρα αρνούνται.
Ακόμα, ο κ. Νικολόπουλος κάλεσε τον υπουργό να ζητήσει από το αρμόδιο τμήμα της Εθνικής Τράπεζας να καταθέσει πλήρη λίστα με τις διαφημίσεις και τα ποσά που έδωσε σε κάθε μέσο ενημέρωσης για τα έτη, 2016 και 2017, αλλά και τον προγραμματισμό του 2018. Επίσης, υπογράμμισε ότι κανένας από τους φορείς του δημοσίου που προέβησαν σε διαφημιστική καμπάνια το 2017 δεν ενίσχυσε τα περιφερειακά μέσα. «Μόνο η ΔΕΗ έδωσε σε κάποια περιφερειακά μέσα διαφήμιση τα περασμένα Χριστούγεννα, και αυτή μέσω media shops, τα οποία κατακράτησαν τα μισά χρήματα» τόνισε χαρακτηριστικά, προσθέτοντας ότι ενώ υπάρχει νόμος της σημερινής κυβέρνησης για απευθείας τιμολογήσεις, εντούτοις πολλοί φορείς του δημοσίου τιμολογούν σε media shops, τα οποία παρακρατούν σημαντικά ποσά, με αποτέλεσμα, ακόμα και αυτό το 30%, στην πραγματικότητα να είναι πολύ μικρότερο.
«Το ζήτημα που συζητάμε σήμερα, στην βάση του είναι το διαχρονικό ζήτημα της Ελλάδας των δύο ταχυτήτων. Από την μία πλευρά, η «Ελλάδα της Αθήνας» και από την άλλη, η «Ελλάδα της επαρχίας». Η πρώτη, πλούσια και ισχυρή, με υπερσυγκέντρωση εξουσιών και πόρων. Και η δεύτερη, φτωχή και αδύναμη, να εκλιπαρεί διαρκώς την… ελεημοσύνη του «κράτους των Αθηνών». Αυτή ακριβώς η κατάσταση επικρατεί κύριε υπουργέ για πάρα πολλά χρόνια και στον χώρο των μέσων ενημέρωσης, αλλά και στον τρόπο με τον οποίο οι εξουσίες και οι κυβερνήσεις αντιμετώπιζαν τα μέσα ενημέρωσης. Από την μία πλευρά, τα ΜΜΕ της Αθήνας. Πανίσχυρα, δυνατά, με μεγάλα πορτοφόλια πίσω τους και τον κρατικό κορβανά ανοικτό γι’ αυτά, παντού και πάντοτε. Και από την άλλη, τα περιφερειακά ΜΜΕ. Μικρά και καχεκτικά. Που δεν στηρίζονται σε… μεγαλοπαράγοντες, αλλά συνήθως σε ήρωες ιδιοκτήτες και εργαζόμενους, που αρκούνται στα λίγα και συντηρούνται μόνο από την στήριξη των τοπικών κοινωνιών» τόνισε μεταξύ άλλων ο ανεξάρτητος βουλευτής.
Ο Νίκος Νικολόπουλος υπογράμμισε ότι η κυβέρνηση οφείλει να αποδείξει ότι οι νόμοι εφαρμόζονται και ιδιαίτερα, να στηρίξει την ελληνική περιφέρεια, μέρος της οποίας είναι και τα μέσα ενημέρωσης που αγωνίζονται να επιβιώσουν υπό αντίξοες συνθήκες και άνισο ανταγωνισμό σε σχέση με τα κεντρικά μέσα ενημέρωσης.
Επίσης, με την ευκαιρία, ρώτησε τον υπουργό να απαντήσει εάν υπήρξε κάποιο πρακτικό όφελος για τα sites από το μητρώο που δημιουργήθηκε, όντας βέβαιος πως τέτοιο όφελος δεν υπήρξε μέχρι τώρα.
Ακόμα, τον κάλεσε να ελέγξει εάν αληθεύει ότι γνωστός καναλάρχης πουλάει και αγοράζει δική του εισηγμένη και το ίδιο κάνει μέσω της ασφαλιστικής του, «αρμέγοντας» τα λεφτά ασφαλισμένων, ενώ δεν παρέλειψε να αναφερθεί και στις ανεξάρτητες αρχές, υπογραμμίζοντας τις ευθύνες της Επιτροπής Ανταγωνισμού για την Forthnet, αλλά και της ΑΑΔΕ για την μεγάλη καθυστέρηση είσπραξης του καταλογισθέντος ποσού, των 77 εκ. στον Δ. Κοντομηνά.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

ΔΗΜΟΦΙΛΗ