«πρόκειται για απαίσια βιομηχανοποιημένη τροφή»
O ομογενής σεφ Γιώργος Καλομπάρης έχει πάρει φόρα και ποιος τον φτάνει. Δεν λογαριάζει κανέναν και, κυρίως, δείχνει περίτρανα ότι δεν «εξαγοράζεται» από κανέναν. Δεν «πουλιέται». Δεν φοβάται τους μεγαλοκαρχαρίες και η αδυναμία του εξακολουθεί να είναι προς τον τρυφερό μωρό – γαλέο!
Ο διάσημος σεφ, που χρωστά τη φήμη του κυρίως στην τηλεοπτική του παρουσία στο Celebrity Masterchef του Channel 10, δεν φοβήθηκε να δείξει τα δόντια του στον μεγαλύτερο διαφημιζόμενο του προγράμματος, McDonald’s, που ξοδεύει εκατοντάδες χιλιάδες δολάρια για να διαφημίζει τα χάρμπουργκέρ του εκεί που συναγωνίζονται για την πρωτιά οι άριστοι των αρίστων. Ο Γιώργος Καλομπάρης, οπλισμένος με το πιο κοφτερό μαχαίρι της κουζίνας του, «πετσοκόβει», αυτή τη φορά, όχι τρυφερά γουρουνόπουλα γάλακτος, αλλά τον βασιλιά των χάρμπουργκερ, MacDonald’s.
ΜΑΚΡΙΑ ΑΠΟ ΤΟΝ «ΕΞΩ ΑΠΟ ΔΩ»
Ποζάροντας με τα ανίψια του, Μάϊκλ και Άνθεα, στη «Sunday Herald Sun», «παρέα» με τα δικά του «χειροποίητα» χάρμπουργκερ, δηλώνει προκλητικά ότι απαγορεύει στα ανίψια του να τρώνε το είδος αυτό όταν καλούνται σε πάρτι γενεθλίων, όπως επιβάλλει η μόδα των ημερών. Δίνει στην αλυσίδα το όνομα του… «έξω από δω», λέγοντας χαρακτηριστικά «MacDoland’s is the devil», επεξηγεί ότι «πρόκειται για απαίσια βιομηχανοποιημένη τροφή» και προβάλει το ερώτημα «γιατί να φας αυτό το πράγμα, όταν είναι τόσο εύκολο να κάνεις τα δικά σου χάρμπουργκερ στο σπίτι;»
Ο ίδιος απαγορεύει στα ανίψια του ακόμη και να δουν το προϊόν όταν πηγαίνουν εκεί σε πάρτι γενεθλίων και, έχοντας, προφανώς, κάνει πλύση εγκεφάλου στην αδελφή του, δίνει στις περιπτώσεις αυτές στα παιδιά της «ωραία φρέσκια τροφή σε lunch box». Η πρόγνωση και η ευχή του για τη μισητή, από τον ίδιο και την οικογένειά του, αλυσίδα, εντυπωσιάζει:
«Τα MacDonald’s είναι μια αμερικάνικη αλυσίδα που έχει πέσει σαν την πανούκλα παντού, σ’ όλον τον κόσμο. Ελπίζω μια μέρα να πεθάνει. Πουλούν απαίσια, βιομηχανοποιημένη τροφή, χωρίς προέλευση. Δεν είναι καθόλου καλό αυτό που κάνουν. Είναι ανθυγιεινό και δεν το ανέχομαι».
ΟΧΙ ΓΙΑ ΠΛΑΚΑ ΚΑΙ ΤΣΑΜΠΟΥΚΑ
Το πράγμα, όμως, έχει συνέχεια και το «μαχαίρωμα» του καρχαρία δεν γίνεται έτσι για πλάκα και τσαμπουκά. Ο ταλαντούχος συμπάροικος δεν είναι απλώς ένας ευφάνταστος μάγειρας που παίρνει ελληνικές παραδοσιακές συνταγές και τις κάνει… αγνώριστες, αλλά και κάτοχος μεγάλου επιχειρηματικού μυαλού! Το «Hellenic Republic» πάει μια χαρά, το ίδιο και το «Press Club». Το πρόγραμμα στην τηλεόραση σκίζει, όλα αυτά, όμως, φαίνεται ότι δεν είναι αρκετά για τον, υπέρ του δέοντος, φιλόδοξο Τζορτζ. Μπορεί να διακηρύττει την αντιπάθειά του για τις αλυσίδες φαστφουντάδικων (I despise all of those fast-food chains), να όμως που συνάπτει συνεργασία με το Coles, αλυσίδα βιομηχανοποιημένων, ως επί το πλείστον, τροφών, και πολύ σύντομα αλανιάρικα (free range) γουρουνόπουλα και αρνίσια λουκάνικα θα φέρουν το όνομά του.
ΣΤΟΝ ΠΑΙΧΝΙΔΟΤΟΠΟ
Η προβολή του Μάϊκλ και της Άνθεα, υποψιάζεται κανείς, δεν είναι μόνο για να… δαιμονοποιήσει τον MacDonald’s, αλλά για να δώσει μια πρόγευση στο βιβλίο μαγειρικής για παιδιά που ετοιμάζει τώρα και θα κυκλοφορήσει του χρόνου με τον τίτλο «Georgie – Porgie».
Με την ευκαιρία βγάζει άχρηστα και όλα όσα έχουν κυκλοφορήσει μέχρι τώρα: «Υπάρχουν πάρα πολλά βιβλία μαγειρικής για παιδιά που έχουν στο εξώφυλλο πρόσωπα χαμογελαστής πίτσας. Τα παιδιά όμως, ακριβώς όπως και οι μεγάλοι, θέλουν νόστιμα φαγητά με φρέσκα υλικά. Που σημαίνει ότι όλοι θα πρέπει να ανασκουμπωθούν και να αρχίσουν να χρησιμοποιούν φρέσκα υλικά και όχι τα άχρηστα βιομηχανοποιημένα, όπως κάνουν τώρα». Μακάρι να σ’ ακούσουν Τζόρτζη. Κάτι, όμως, μού λέει ότι κι αν δεν το κάνουν, τόσο το καλύτερο για σένα. Σίγουρα θα βρεις άλλους τρόπους να εισχωρήσεις και αλλού, σ’ άλλα μεγάλα ποτάμια που τρέφουν μεγάλα ψάρια και λιβάδια ίσως αλανιάρικα δαμαλάκια αυτή τη φορά. Προσωπικά έχω μεγάλη εμπιστοσύνη στη φαντασία σου και στο επιχειρηματικό σου δαιμόνιο. Αν μου ζητούσε κάποιος να δώσω αδρά το πορτραίτο σου, θα έλεγα: Καλός μάγειρας, σκληρός παίκτης, αδιαφιλονίκητα μεγάλος επιχειρηματίας.
ΒΙΒΙΑΝ ΜΟΡΡΙΣ
Πηγή
Ελλάς