Οι "μνηστήρες" για το 66% του ΔΕΣΦΑ και για την Εγνατία Οδό

taiped
Το ΤΑΙΠΕΔ παρέλαβε την Παρασκευή το απόγευμα δύο δεσμευτικές προσφορές για την απόκτηση του 66% (31% συμμετοχή του ΤΑΙΠΕΔ και 35% συμμετοχή των ΕΛΠΕ) του μετοχικού κεφαλαίου του Διαχειριστή Εθνικού Συστήματος Φυσικού Αερίου (ΔΕΣΦΑ).

Όπως ανακοινώθηκε, δεσμευτικές προσφορές κατέθεσαν οι:
• Κοινοπραξία εταιρειών Snam S.p.A., Enagas Internacional S.L.U. και Fluxys S.A.
• Κοινοπραξία εταιρειών Regasificadora del Noroeste S.A., Reganosa Asset Investments S.L.U., S.N.T.G.N. Transgaz S.A. και της Ευρωπαϊκής Τράπεζας για την Ανασυγκρότηση και την Ανάπτυξη (EBRD)
Η έναρξη της διαδικασίας αξιολόγησης των προσφορών, θα εκκινήσει άμεσα και θα διεξαχθεί σύμφωνα με τα προβλεπόμενα στους όρους του διαγωνισμού.
Σημειώνεται ότι ο ΔΕΣΦΑ ιδρύθηκε το 2007 ως 100% θυγατρική της ΔΕΠΑ, στο πλαίσιο της απελευθέρωσης της αγοράς φυσικού αερίου.
Έχει στην κυριότητά του, λειτουργεί, συντηρεί, διαχειρίζεται, εκμεταλλεύεται και αναπτύσσει το Εθνικό Σύστημα Φυσικού Αερίου (ΕΣΦΑ) και τον τερματικό σταθμό υγροποιημένου φυσικού αερίου (ΥΦΑ), που βρίσκεται στη νήσο Ρεβυθούσα.
Ο νυν διαγωνισμός για την πώληση του 66% του ΔΕΣΦΑ και ο τερματισμός του προηγούμενου, έρχεται σε συνέχεια της απόφασης του ΚΥΣΟΙΠ την 1η Μαρτίου 2017. Σύμφωνα με την ίδια απόφαση, το υπόλοιπο 34% των μετοχών θα επιστραφεί στο Δημόσιο.
«Διαγκωνισμός γιγάντων» για την Εγνατία Οδό
Σημαντικό ενδιαφέρον -όπως αναμενόταν δεδομένου ότι πρόκειται για «φιλέτο»- εκδηλώθηκε στην πρώτη φάση του διαγωνισμού για την παραχώρηση της Εγνατίας Οδού. Ενδιαφέρον εκδήλωσαν 9 επενδυτικά σχήματα. Μεταξύ των κοινοπραξιών περιλαμβάνονται συμπράξεις ελληνικών με μεγάλους ξένους ομίλους, ενώ δεν λείπουν και τα ονόματα εκπλήξεις.
Όπως ανακοινώθηκε από το ΤΑΙΠΕΔ, με τη συμμετοχή 9 επενδυτικών σχημάτων έληξε το απόγευμα της Παρασκευής η προθεσμία για την υποβολή εκδήλωσης ενδιαφέροντος (α’ φάση), για την παραχώρηση του δικαιώματος χρήσης και εκμετάλλευσης της Εγνατίας Οδού.
Οι 9 μνηστήρες για τη Εγνατία Οδό
Αναλυτικά, ενδιαφέρον εκδήλωσαν οι εξής:
1. ANAS International Enterprise S.p.A.
2. ROADIS Transportation Holding S.L.U. – ΑΚΤΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ Α.Ε.
3. VINCI HIGHWAYS S.A.S – VINCI CONCESSIONS S.A.S – MYTILINEOS HOLDINGS S.A.”
4. ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ Α.Ε. – EGIS PROJECTS S.A.
5. DEUTSCHE INVEST EQUITY PARTNERS GMBH – DIMERA LTD
6. SICHUAN COMMUNICATIONS INVESTMENT GROUP CO., LTD – DAMCO ENERGY S.A.
7. NORTHERN GREECE CORRIDOR CONSORTIUM” [Intertoll Capital Partners B.V. / J&P – AVAX S.A. / Aberdeen European Infrastructure Partners II LP]
8. FREYJA HOLDINGS SARL” [Macquarie European Infrastructure Fund 5 L.P. / Macquarie European Infrastructure Fund 5 SCSp]
9. ΔΙΟΛΚΟΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΙΚΗ ΑΤΕ
Οι σύμβουλοι αξιοποίησης αναλαμβάνουν να αξιολογήσουν τις υποβληθείσες εκδηλώσεις ενδιαφέροντος και στη συνέχεια να υποβάλουν την εισήγησή τους προς το διοικητικό συμβούλιο του ΤΑΙΠΕΔ, σχετικά με τους υποψηφίους που πληρούν τα κριτήρια συμμετοχής για την επόμενη φάση του διαγωνισμού.
Σημειώνεται ότι η Εγνατία Οδός είναι ένας αυτοκινητόδρομος μήκους 670 χλμ που διασχίζει τη Βόρεια Ελλάδα, από ανατολή σε δύση, ξεκινώντας από το λιμάνι της Ηγουμενίτσας, που ενώνει την Ελλάδα με την Ιταλία και καταλήγει στα ελληνοτουρκικά σύνορα.
Η οδός εξυπηρετεί: το 36% του πληθυσμού, το 33% του ΑΕΠ, το 54% των αγροτικών περιοχών, το 41% της απασχόλησης στον τομέα της βιομηχανίας/μικρού εμπορίου και το το 51% της βιομηχανίας εξόρυξης της χώρας.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

ΔΗΜΟΦΙΛΗ