C-BORD: Το νέο όπλο στη «φαρέτρα» των τελωνειακών υπαλλήλων της E.E.

ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

https://youtu.be/zGTy8zYFhXI
Στα εκατομμύρια κοντέινερ που φθάνουν στην Ευρώπη, υπάρχουν και παράνομα εμπορεύματα όπως όπλα, ναρκωτικά ή ραδιενεργά υλικά. Πώς μπορεί να γίνει αποτελεσματικότερος ο τελωνειακός έλεγχος χωρίς να επιβραδυνθούν οι εργασίες εκφόρτωσης; Λύση θα μπορούσε να δώσει το C-Bord. Ας το γνωρίσουμε στην εκπομπή Futuris.

Η μεγαλύτερη πρόκληση για τις τελωνειακές πολιτικές είναι ο εντοπισμός όπλων, ναρκωτικών και επικίνδυνων προϊόντων κρυμμένων ανάμεσα σε εκατομμύρια κοντέινερ που διασχίζουν τα σύνορά μας κάθε μέρα. Στο εμπορικό λιμάνι του Γκντανσκ, οι ερευνητές δοκιμάζουν μια τεχνολογία που θα επιτρέψει πιο ακριβείς και γρήγορες επιθεωρήσεις.
Περίπου 3 εκατομμύρια κοντέινερ διακινούνται κάθε χρόνο στο σταθμό Deepwater Container Terminal (DCT), στο Γκντανσκ. Πρόκειται για μια τεράστια υλικοτεχνική πρόκληση για τους τελωνειακούς υπαλλήλους που διενεργούν δειγματοληπτικούς ελέγχους για τον εντοπισμό παράνομων και επικίνδυνων εμπορευμάτων.
Σύμφωνα με τον Βότσιεκ Γκεσικόβσκι , τελωνειακό υπάλληλο στο Γκντανσκ της Πολωνίας:« Το πιο σημαντικό πράγμα στη δουλειά μας είναι να είμαστε βέβαιοι ότι στο κοντέινερ υπάρχει πράγματι αυτό που δηλώνεται στα έγγραφα. Γι ‘αυτό και χρησιμοποιούμε και μη παρεμβατικές τεχνολογίες που μας βοηθούν να ελέγξουμε το κοντέινερ χωρίς να το ανοίξουμε».
Θεμελιώδης βοήθεια θα προέλθει από την τεχνολογία C-Bord, η οποία δοκιμάστηκε στην Πολωνία. Τα εμπορεύματα στόχοι , όπως τσιγάρα, ναρκωτικά και όπλα, έχουν τοποθετηθεί κρυφά σε κοντέινερ για να δημιουργήσουν ένα ρεαλιστικό σενάριο.
Αυτό το χρηματοδοτούμενο από την ΕΕ έργο αντιπροσωπεύει την επόμενη γενιά των συσκευών επιθεώρησης φορτίου. Βελτιώνει την τρέχουσα απεικόνιση με ακτίνες Χ των κοντέινερ και προσθέτει νέα μέσα που επιτρέπουν στους τελωνειακούς να ανιχνεύουν απαγορευμένα υλικά με μεγαλύτερη ακρίβεια και ταχύτητα.
Όμως αναφέρει ο Γκιγιόμ Σάνι, μηχανικός και συντονιστής του C-BORD:«Ο τελωνειακός υπάλληλος, χάρη σε αυτή την τεχνική, θα έχει πολλές πληροφορίες για το τι περιέχει το κοντέινερ, τι μπορεί να είναι κρυμμένο εντός του και θα του επιτρέψει να αποφύγει να το ανοίξει.
Η επιθεώρηση ξεκινάει από την οσμή. Ένας σωλήνας τοποθετείται στην πόρτα του κοντέινερ, μαζεύει τον αέρα απο το εσωτερικό και στέλνει τα σωματίδια σε ένα μίνι εργαστήριο που τα ανιχνεύει σε πραγματικό χρόνο.
Όπως τονίζει o Πέτερ Κάουλ, φυσικός του Πανεπιστημίου H-BRS:« Το συγκεκριμένο σύστημα έχει σχεδιαστεί για να συγκεντρώνει πτητικά συστατικά από το κοντέινερ, τα οποία μπορούν να ανιχνεύσουν αν υπάρχουν εκρηκτικά, ναρκωτικά, προϊόντα καπνού ή κρυμμένα άτομα. Ή ακόμη και σωματίδια σκόνης που θα μπορούσαν να προσκολληθούν στα ίχνη εκρηκτικών ή ναρκωτικών».
Το επόμενο βήμα είναι ο ανιχνευτής παθητικής ακτινοβολίας. Αυτή η διαδικασία ελέγχου μπορεί να πραγματοποιηθεί με διάφορους τρόπους ανάλογα με το μέγεθος του φορτίου. Το φορτηγό μπορεί να ελεγχθεί περνώντας μέσα απó ειδικό μηχάνημα ή από ένα εξοπλισμένο όχημα που περιστρέφεται γύρω απó το κοντέινερ ή, ως τρίτη επιλογή, απó έναν τελωνειακό που χρησιμοποιεί χειροκίνητη συσκευή.
Σύμφωνα με τον Γκραντ Κρόσινγκχαμ, φυσικό της SYMETRICA:«Τα πυρηνικά όπλα ή το λαθραίο υλικό εκπέμπει ακτινοβολία και το όργανο αυτό έχει σχεδιαστεί για να ανιχνεύει αυτή την ακτινοβολία. Επομένως αναζητούν την ακτινοβολία χωρίς να κάνουν τίποτα για να την ενεργοποιήσουν».
Το πρότζεκτ C-Bord έχει βελτιώσει την ικανότητα ανίχνευσης με ακτίνες Χ, επιτρέποντας καλύτερη ανίχνευση υλικού κατά τη σάρωση του φορτίου.
Επιπλέον, στο τέλος της διαδικασίας επιθεώρησης, τα αποτελέσματα των διάφορων συσκευών συλλέγονται όλα σε μια κοινή βάση, όπου μπορούν να εξετασθούν από τον τελωνειακό.
Αυτή η τεχνολογία παρέχει ταχύτερα αποτελέσματα και μεγαλύτερη ευελιξία όσον αφορά στη χρήση.
Σύμφωνα με τον Γκιγιόμ Σανί, συντονιστή του προγράμματος C-BORD:«Είναι πραγματικά πολύ σημαντικό να αντιμετωπίσουμε όλες τις συνθήκες επί τόπου και τους διαφορετικούς στόχους των τελωνειακών υπαλλήλων της Ευρώπης. Αυτή είναι η πρόκληση για μας: να κάνουμε τα συστήματά μας λειτουργικά σε κάθε είδους σενάριο».
Αυτά τα τρία όργανα θα δοκιμασθούν στο τελικό στάδιο με δύο ακόμη πρόσθετες συσκευές τους προσεχείς μήνες στο λιμάνι του Ρότερνταμ, το μεγαλύτερο της Ευρώπης.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

ΔΗΜΟΦΙΛΗ