Σχολιάζοντας: τα λατινικά «ζωντανεύουν» στη Ρώμη / Επιτέλους αλήθειες

ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

του    Χρυσόστομου   Τσιρίδη
.
Το    πολύ…   ωφέλιμο   αυτό   κείμενο, εμένα   δεν   μ’   αιφνιδίασε. Όχι  μόνο   γιατί   εδώ   και   δύο-τρία   χρόνια  γράφω  στην ιστοσελίδα  μου  (έχουν   δημοσιευθεί   και στην   ΟΛΥΜΠΙΑ)  για   τον… αστικό  μύθο    στον   οποίο   έχουμε    ΑΥΤΟΠΑΓΙΔΕΥΤΕΙ,  ότι   “έξω  μαθαίνουν   αρχαία   Ελληνικά….”, αλλά
.
γιατί   βλέπουμε  να   μας   τα  λένε  με τον   τρόπο τους   ΚΑΙ  “οι   ίδιοι  οι… ΕΞΩ”,  δ ι ά   των   Λατινικών. (δες  ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ   και  Υ.Γ).
.
Ο  τίτλος   και η  εικόνα,  όπως   δημοσιεύτηκαν   στην   ΟΛΥΜΠΙΑ
Τα λατινικά «ζωντανεύουν» στη Ρώμη   (Σεπτεμβρίου 15, 2018,  από   IGOR)
image 393
Η Accademia Vivarium Novum στο Φρασκάτι της Ρώμης
.
Πρώτη   σημείωση:    Δεν   γνωρίζω   τί  ακριβώς   είναι   η   συγκεκριμένη   Ακαδημία. Τα   όποια    ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ- επισημάνσεις,   κατά συνέπεια,  προκύπτουν   μόνο   με  ΒΑΣΗ  αυτά  που   διάβασα  στο   άρθρο.
.
Δεύτερη  σημείωση:  Υποθέτω   ή   είμαι  σχεδόν   βέβαιος   ότι  κάποιοι   ΕΝΤΑΥΘΑ   διαβάζοντας   μ ό ν ο   τον   τίτλο,  θα  αναφώνησαν   την   ΕΘΝΙΚΗ   ιαχή   “νά  ρε,  ΈΞΩ….   ζωντανεύουν   τα   Λατινικά  κι εμείς   εδώ….”.  Ας  ρίξουν όμως   μια  ματιά   και στο   άρθρο.
.
Οι   επισημάνσεις  μου:
.
Η    πρώτη   φορά   που      ΑΝΟΙΧΤΑ    ΜΥΑΛΑ   μιλάνε,    με  ρεαλισμό,   για…. “α ρ χ α ί ε ς”  γλώσσες,  με    ΑΛήΘΕΙΕΣ   εκεί…. ΕΞΩ.    Και     με… ΦΙΛΟΔΟΞΙΕΣ  ναι (!),  αλλά  χωρίς    αυτοπαγιδεύσεις   και   αυταπάτες.
.
Και   ιδού   τί  λένε:
.
–Νεκρές   γλώσσες  / μειωμένο   ενδιαφέρον  των   μαθητών /  εμμέσως    για   λάθος (!)   τρόπο    διδασκαλίας  στα   σχολεία,   ΚΥΡίΩΣ    λόγω   της    Γραμματικής (τυραννίας)   και  τις   (κατά  λέξη)   μεταφράσεις (σχολαστική   επιμονή  σε  παρωχημένες   ετυμολογίες).
.
Άλλες   επίσης      ΑΛΗΘΕΙΕΣ,  που  διαβάζουμε  στο   κείμενο:
.
–Τα   Λατινικά   διδάσκονται   ως     3η    “ξένη” (!)   γλώσσα  (μετά   τα  Αγγλικά   και  τα   Γαλλικά)
–Οι   μαθητές  προτιμούν   άλλα    μαθήματα    “επιλογής”   και   όχι   τα  Λατινικά
.
Σημαντική   επίσης   πληροφορία:
–η γνώση   Λατινικών δεν αποτελεί    ΠΛΕΟΝ προϋπόθεση για την εισαγωγή σε συγκεκριμένες σχολές ΑΕΙ
.
και   παρακαλώ   προσέξτε  την παρακάτω   επισήμανση.
.
–Το επιχείρημα ότι   τα   ΛΑΤΙΝΙΚΑ  β ο η θ ο ύ ν  τους νέους στην ε κ μ ά θ η σ η   ε ν    γ έ ν ε ι,  έχει χάσει τη βαρύτητά του (!!!).
.
ΝΑΙ,   αυτό  το   συγκεκριμένο,   ΤΟ   ομολογούν     λαοί, των οποίων   η   ΓΛΩΣΣΑ   είναι    ΛΑΤΙΝΟΓΕΝΗΣ….!  (Εννοούν:  Λατινογενής  αναμφισβήτητα, αλλά ΑΥΤΑΡΚΗΣ   ΩΣ  γλώσσα,  όχι  δεμένη εσαεί  στην   βρακοζώνη  των…Λατινικών).
.
(Εμείς   εδώ   το   αντίστοιχο   επιχείρημα….  καντήλι   αναμμένο. Δεν  μπαίνεις… αστικό,  αν δεν  γνωρίζεις  ότι “βγαίνει”  από  το  “άστυ” / Δεν  πας…πλατεία, αν δεν μάθεις ότι   παρ’ αρχαίοις ήτο  “πλατεία οδός”).
.
ΩΣΤΟΣΟ   στο   κείμενο:
υπάρχουν  και   φιλόδοξες    ΕΞΙΔΑΝΙΚΕΥΣΕΙΣ,    σε σχέση   με   την    αυθεντική  ΟΜΙΛΟΥΜΕΝΗ  και   φυσικώς    εξελισσόμενη   γλώσσα, σύμφωνα   με τις   οποίες  οι   υπεύθυνοι   της   σχολής   σκοπεύουν:
.
—Να    “ζωντανέψουν”,  να δώσουν,    να….. εμφυσήσουν   ζωή  στα   ΛΑΤΙΝΙΚΑ.   Πολύ… οραματικό (και  μακάρι  να   το  καταφέρουν).
.
Τί  εννοούν  πάντως    και  πώς   το    εννοούν,   μπορεί   εύκολα   να   τα   επισημάνει   κάποιος    διαβάζοντας    το   άρθρο   στην    ΟΛΥΜΠΙΑ..
.
Το   αν   συμφωνεί  ή  όχι,   για  το   ε φ ι κ τ ό    του   πράγματος, επαφίεται   σε   ένα   έκαστο.
.
Η  Ακαδημία   άλλωστε   και   πολύ  σωστά,  είναι   ελεύθερης   επιλογής   και   ανοικτή   για   τον  καθένα.
.
ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΙΚΑ:     Ποιο  λοιπόν   το   “ωφέλιμον”  από   το  άρθρο: ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ   μαθαίνουμε   ότι   και… ΕΞΩ, υπάρχει   ο  ανάλογος   μ’  εμάς  προβληματισμός   για   τα….   δικά  τους   αρχαία,   τα….αρχαία  Λατινικά.
.
Μόνο  που   απ’ ότι   φαίνεται  ΕΚΕΙ,  “έξω”  δεν   στοχοποιείται  ως…. ΚΑΤΑΡΓΗΣΗ,  ο   προβληματισμός   ή   οι    τυχόν   νέες   προτάσεις    προσέγγισης
.
Υ.Γ   Μήπως   και   ΕΔΩ    ξεκολλήσουμε   από   τους   ΡΑΓΙΑΔΙΣΜΟΥΣ    και  τις   αυταπάτες  μας  και   κοιτάξουμε   τα του   οίκου  μας:   Την   ΣΩΣΤΟΤΕΡΗ   διδασκαλία   της   Ελληνικής  μας   γλώσσας   ως  ΜίΑΣ  /  ΕΝΙΑΙΑΣ     γλώσσας. (“αφιερωμένο   στο ξεκίνημα   μιας  νέας  σχολικής   χρονιάς”).
.
Μακριά   από την   γλωσσική    πολυδιάσπαση που οδηγεί   εκεί που  οδηγεί.(σε  επόμενο   άρθρο).

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

ΔΗΜΟΦΙΛΗ