Προκόπης Παυλοπουλος: Το κοινωνικό κράτος γεννήθηκε στα σπλάχνα του Ελληνικού Πολιτισμού και της Ορθοδοξίας

ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

image 929Το κοινωνικό κράτος, αν δεν το υπερασπιστούμε, αυτά τα φαινόμενα που βλέπουμε να εξελίσσονται στην Ευρώπη, θα διαμορφώσουν τέρατα για τα οποία οι λαοί αγωνίστηκαν χρόνια προκειμένου να απαλλαγούν. Εκεί είναι το αυγό του φιδιού και ας το καταλάβουμε όλοι και ιδίως αυτοί που διαχειρίζονται τις τύχες της γηραιάς μας Ηπείρου. Της μεγάλης ευρωπαϊκής οικογένειας, δήλωσε ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας Προκόπης Παυλόπουλος κατά τη διάρκεια των εγκαινίων της μονάδας αυξημένης φροντίδας του Αννουσάκειου Θεραπευτηρίου της μητρόπολης Κισσάμου και Σελίνου που πραγματοποιήθηκαν απόψε στον Κίσσαμο.

«Βρίσκομαι σήμερα εδώ εκ μέρους της πολιτείας για να εκφράσω πέρα από τις ευχαριστίες της πολιτείας, εκείνο το οποίο ανήκει στην εκδήλωση αυτή, από πλευράς συμβολισμού, της συμπόρευσης της εκκλησίας και της ιδιωτικής πρωτοβουλίας. Συμπόρευση ταγμένη προς την εξυπηρέτηση των ανθρώπων, ταγμένη σε μία αποστολή η οποία είναι προορισμένη να υπηρετήσει την κοινωνία και τον άνθρωπο.

Τη σημασία του Αννουσάκειου την ξέρουμε όλοι και γνωρίζουμε πόσο η εκκλησία έχει συμβάλει ώστε το Αννουσάκειο να λειτουργεί ως πρότυπο θεραπευτήριο.

Έχει ανάγκη όμως η μονάδα αυξημένης φροντίδας που απευθύνεται στους βαρέως πάσχοντες, και την ανάγκη αυτή τη βρίσκει μέσω του Ιδρύματος Ιωάννη Σπυρίδωνος Λάτση .

Θέλω να διαβεβαιώσω ότι σε τέτοιες περιπτώσεις έχει μεγάλη σημασία, όχι το ύψος της δωρεάς αλλά το περίσσευμα ψυχής που η δωρεά αυτή εκφράζει. Και το υπόδειγμα που προβάλλει για την κοινωνία μας που δεν είναι τίποτε άλλο παρά η στήριξη του κοινωνικού κράτους. Μέσα από τη στήριξη του συστήματος υγείας .

Στους ταραγμένους καιρούς μας σε όλη την Ευρώπη, κυρίως όμως στον τόπο μας λόγω της παρατεταμένης κρίσης, το κοινωνικό κράτος δοκιμάστηκε και μαζί δοκιμάστηκε η κοινωνική συνοχή, ο ίδιος ο άνθρωπος.

Ο άνθρωπος στις δύσκολες στιγμές του, σε στιγμές αρρώστιας, σε στιγμές βαριάς αρρώστιας. Η πολιτεία δεν μπόρεσε σε πολλές περιπτώσεις λόγω αντικειμενικών αδυναμιών να μπορέσει να σταθεί στο ύψος των περιστάσεων με βάση την έννοια του κοινωνικού κράτους. Και εδώ έρχεται η συμβολή άλλων. Ιδίως της εκκλησίας όπου πολλές φορές, όπως έχω επισημάνει και μάλιστα πεφωτισμένων ανθρώπων με το αίσθημα της προσφοράς και της αποστολής .

Είναι εκείνοι που στήριξαν την κοινωνική συνοχή, στήριξαν τον άνθρωπο και στήριξαν τον κοινωνικό ιστό.

Υπερασπίστηκαν τον άνθρωπο για την ανάπτυξη της προσωπικότητάς του και ιδίως σε δύσκολες στιγμές του.

Εδώ αναδεικνύεται η μεγάλη σημασία του κοινωνικού κράτους και αυτό θα το τονίζω πάντοτε, είναι έμβλημα του ευρωπαϊκού μας πολιτισμού το κοινωνικό κράτος, διότι αν δεν το υπερασπιστούμε, αυτά τα φαινόμενα που βλέπουμε να εξελίσσονται στην Ευρώπη, θα διαμορφώσουν τέρατα για τα οποία οι λαοί αγωνίστηκαν χρόνια προκειμένου να απαλλαγούν. Εκεί είναι το αυγό του φιδιού και ας το καταλάβουμε όλοι και ιδίως αυτοί που διαχειρίζονται τις τύχες της γηραιάς μας Ηπείρου. Της μεγάλης ευρωπαϊκής οικογένειας.

Εμείς εδώ οι Έλληνες έχουμε την ιδιαίτερη ευαισθησία για τη στήριξη του κοινωνικού κράτους διότι αυτό μας βοηθάει, ανεξάρτητα αν είμαστε πιστοί ή όχι και το τονίζω αυτό, αν είμαστε πιστοί ή όχι.

Το πνεύμα της Ορθοδοξίας, πνεύμα που απευθύνεται κατεξοχήν στον Έλληνα, στο λαό των Ελλήνων, στο έθνος των Ελλήνων ως σύμβολο αρχών και αξιών, πέρα από το πραγματικό πιστεύω του καθενός. Μέσα σε αυτή τη μονάδα όπως το Αννουσάκειο, αυτό αναδεικνύεται, η πραγμάτωση στο πλαίσιο του κοινωνικού κράτους, των αρχών και των αξιών της Χριστιανικής διδασκαλίας που ανεξάρτητα και πάλι από το τι πιστεύει ο καθένας είναι ο τρίτος πυλώνας του ευρωπαϊκού πολιτισμού .

Ο ένας είναι το αρχαίο ελληνικό πνεύμα, οι δεύτερος οι θεσμοί της Ρώμης και ο τρίτος η χριστιανική διδασκαλία μέσα από τις θεμελιώδεις αρχές που στηρίζουν τον Ευρωπαϊκό πολιτισμό όπως είναι ο ανθρωπισμός, η αλληλεγγύη, η δικαιοσύνη και ιδίως η κοινωνική δικαιοσύνη.

Η εκκλησία είναι φάρος προς αυτή την κατεύθυνση που δείχνει το δρόμο και τον δείχνει μέσα από δύο ρήσεις, αγαπάτε αλλήλους και κυρίως η υπέρτατη έκφραση της αγάπης που είναι, αγαπήσεις τον πλησίον σου ως εαυτόν , γιατί  αυτή η ρήση είναι η οριακή αγάπη που εκείνη προϋποθέτει ότι ο άνθρωπος μπορεί να δώσει τον εαυτό του για τον άλλον, όπως δίδαξε ο κύριος ημών Ιησούς Χριστός» ανέφερε στην ομιλία του ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας

 

ΣΗΜΕΙΑ ΧΑΙΡΕΤΙΣΜΟΥ ΤΟΥ ΠΡΟΕΔΡΟΥ ΤΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ

κ. ΠΡΟΚΟΠΙΟΥ ΠΑΥΛΟΠΟΥΛΟΥ

ΣΤΑ ΕΓΚΑΙΝΙΑ ΜΟΝΑΔΑΣ ΑΥΞΗΜΕΝΗΣ ΦΡΟΝΤΙΔΑΣ ΣΤΟ ΑΝΝΟΥΣΑΚΕΙΟ ΘΕΡΑΠΕΥΤΗΡΙΟ ΤΗΣ ΙΕΡΑΣ ΜΗΤΡΟΠΟΛΕΩΣ ΚΙΣΑΜΟΥ ΚΑΙ ΣΕΛΙΝΟΥ

Κρήτη, 2.10.2018

 

 

 

Βρίσκομαι σήμερα εδώ εκ μέρους της Πολιτείας, για να εκφράσω πέρα από τις ευχαριστίες της Πολιτείας εκείνο το οποίο ανήκει στην εκδήλωση αυτή από πλευράς συμβολισμού: Την συμπόρευση της Εκκλησίας και της ιδιωτικής πρωτοβουλίας. Μια συμπόρευση ταγμένη στην εξυπηρέτηση του ανθρώπου, εντεταγμένη σε μία αποστολή η οποία είναι προορισμένη να υπηρετήσει την κοινωνία και τον άνθρωπο. Την σημασία του Αννουσάκειου την ξέρουμε όλοι και γνωρίζουμε πόσο η Εκκλησία έχει συμβάλει, ώστε το Αννουσάκειο να λειτουργεί ως πρότυπο θεραπευτήριο.

Έχει ανάγκη όμως Μονάδας Αυξημένης Φροντίδας που απευθύνεται στους βαρέως πάσχοντες, και την ανάγκη αυτή την καλύπτει μέσω του Ιδρύματος Ιωάννη Σπυρίδωνος Λάτση. Θέλω να διαβεβαιώσω ότι σε τέτοιες περιπτώσεις έχει μεγάλη σημασία, όχι μόνο το ύψος της δωρεάς αλλά και το περίσσευμα ψυχής που η δωρεά αυτή εκφράζει, καθώς και το υπόδειγμα που προβάλλει για την κοινωνία μας. Που δεν είναι άλλο από την στήριξη του κοινωνικού κράτους.

Στους ταραγμένους καιρούς μας, κυρίως στον Τόπο μας λόγω της παρατεταμένης κρίσης, το κοινωνικό κράτος δοκιμάστηκε. Και μαζί δοκιμάστηκε η κοινωνική συνοχή και ο ίδιος ο άνθρωπος, σε δύσκολες στιγμές του, σε στιγμές αρρώστιας, σε στιγμές βαριάς αρρώστιας.

Η Πολιτεία δεν μπόρεσε σε πολλές περιπτώσεις λόγω αντικειμενικών αδυναμιών να σταθεί στο ύψος των περιστάσεων για την στήριξη του κοινωνικού κράτους. Και εδώ έρχεται η συμβολή άλλων, ιδίως της Εκκλησίας  και πεφωτισμένων ανθρώπων, όπου με το αίσθημα της προσφοράς και της αποστολής είναι εκείνοι που στήριξαν την κοινωνική συνοχή, στήριξαν τον άνθρωπο, στήριξαν τον κοινωνικό ιστό. Εδώ αναδεικνύεται η μεγάλη σημασία του κοινωνικού κράτους και αυτό θα το τονίζω πάντοτε. Το κοινωνικό κράτος είναι έμβλημα του Ευρωπαϊκού μας Πολιτισμού, διότι αν δεν το υπερασπιστούμε, αυτά τα φαινόμενα που βλέπουμε να εξελίσσονται στην Ευρώπη θα διαμορφώσουν τέρατα, για τα οποία οι λαοί αγωνίστηκαν χρόνια προκειμένου να απαλλαγούν. Εκεί είναι το αυγό του φιδιού και ας το καταλάβουμε όλοι, και ιδίως αυτοί που διαχειρίζονται τις τύχες της γηραιάς μας Ηπείρου, της μεγάλης Ευρωπαϊκής μας οικογένειας. Εμείς οι Έλληνες έχουμε την ιδιαίτερη ευαισθησία της στήριξης του κοινωνικού κράτους. Και σε αυτό μας βοηθάει – ανεξάρτητα αν είμαστε πιστοί ή όχι – το Πνεύμα της Ορθοδοξίας. Ένα Πνεύμαπου απευθύνεται κατεξοχήν στο Λαό των Ελλήνων, στο Έθνος των Ελλήνων ως σύμβολο αρχών και αξιών, πέραν του ατομικού πιστεύω του καθενός.

Κι αυτό φαίνεται μέσα σε αυτή τη Μονάδα Φροντίδας σήμερα. Γιατί αυτό αναδεικνύει: Την πραγμάτωση του Κοινωνικού Κράτους, των αρχών και αξιών της Χριστιανικής Διδασκαλίας. Που ανεξάρτητα, το τονίζω πάλι, από το τι πιστεύει ο καθένας, είναι ο τρίτος πυλώνας του Ευρωπαϊκού Πολιτισμού.

Ο πρώτος πυλώνας είναι το Αρχαίο Ελληνικό Πνεύμα, ο δεύτερος πυλώνας  είναι οι Θεσμοί της Ρώμης και ο τρίτος πυλώνας η Χριστιανική Διδασκαλία μέσα από θεμελιώδεις αρχές που στηρίζουν τον Ευρωπαϊκό Πολιτισμό, όπως είναι ο Ανθρωπισμός,  η Αλληλεγγύη η Δικαιοσύνη και ιδίως η Κοινωνική Δικαιοσύνη. Η Εκκλησία είναι ένα σύμβολο προς αυτή την κατεύθυνση, ένας φάρος που μας δείχνει το δρόμο, και τον δείχνει κατεξοχήν  μέσα από δυο ρήσεις: Το «αγαπάτε αλλήλους», και κυρίως το «αγαπήσεις τον πλησίον σου ως σεαυτόν».

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

ΔΗΜΟΦΙΛΗ