Η κυκλοφοριακή συμφόρηση δεν είναι κάτι καινούργιο στην Κίνα, ιδιαίτερα κατά τις επίσημες αργίες, όταν υπάρχει μεγάλη κίνηση στους δρόμους καθώς εκατομμύρια ταξιδεύουν σε όλη τη χώρα για να βρεθούν με την οικογένεια και του φίλους τους.
«Ήμασταν κολλημένοι στην κίνηση για περισσότερο από 15 ώρες στην τελευταία αργία της Εθνικής Ημέρας», δήλωσε ο οδηγός λεωφορείου Σου Χουιπίνγκ, συνομιλώντας με τον συνάδελφό του Λι Τζιγκουάνγκ. «Ναι, πολλά αυτοκίνητα και λεωφορεία και τρομερή κίνηση», συμφώνησε ο Λι. «Εάν είχα την ευκαιρία, σίγουρα θα πήγαινα από τη γέφυρα», δήλωσε ο Σου.
https://youtu.be/–zUCtlhiMc
Η γέφυρα στην οποία αναφέρεται ο Σου θα γίνει σύντομα πραγματικότητα. Πρόκειται για μια γέφυρα μήκους 55 χιλιομέτρων που συνδέει το Χονγκ Κονγκ με το Τζουχάι και το Μακάο (HKZM), ένα γιγαντιαίο έργο, που κατασκευάστηκε πάνω από το νερό στο Δέλτα του ποταμού Περλ στη νότια Κίνα και θα παραδοθεί στην κυκλοφορία στις 24 Οκτωβρίου. Συνδέει τρεις περιοχές, την καθεμία με το δικό της κοινωνικό σύστημα, οικονομική δόμη και γλώσσα. Ο Σου και ο Λι είναι από δύο από αυτές τις περιοχές: ο Σου από την Γκουανγκντόνγκ και ο Λι από το Χονγκ Κονγκ. Εργάζονται για την ίδια εταιρία ταξιδίων εδώ και περισσότερα από 20 χρόνια.
«Όταν ξεκίνησα το 1997, δεν υπήρχε γέφυρα ούτε αυτοκινητόδρομος», δήλωσε ο Σου. «Χρειάζονταν περισσότερες από τέσσερις ώρες για να πάει κανείς από το Τζιανγκμέν στο Χονγκ Κονγκ».
Και ο Λι θυμάται τις δυσκολίες του παρελθόντος. «Έπρεπε να πάρουμε το καράβι και εκτός αυτού υπήρχαν πολύ λιγότερα λεωφορεία και αυτοκίνητα τότε».
Το γεγονός ότι είναι τόσο σημαντικές οι υποδομές για αυτή τη σχετικά μικρή αλλά ιδιαίτερα πυκνοκατοικημένη περιοχή κάθε άλλο παρά έκπληξη προκαλεί. Γνωστή ως Περιοχή του Μεγάλου Κόλπου περιλαμβάνει το Χονγκ Κονγκ, το Μακάο και εννέα πόλεις στη Γκουάνγκντονγκ. Εκεί ζουν περισσότεροι άνθρωποι από τον συνολικό πληθυσμό του Ηνωμένου Βασιλείου, βρίσκονται τρία από τα μεγαλύτερα λιμάνια εμπορευματοκιβωτίων του κόσμου ενώ το ΑΕΠ της είναι μεγαλύτερο από αυτό της Αυστραλίας.
Η γέφυρα θα περιορίσει τη διάρκεια της διαδρομής από το Τζουχάι στο Χονγκ Κονγκ από τρεις ώρες σε μόλις 30 λεπτά, αλλά αυτό είναι ένα μόνο κομμάτι του παζλ. Το Χονγκ Κονγκ θα συνδεθεί με τρένο υψηλής ταχύτητας με το δίκτυο της ηπειρωτικής χώρας ενώ μια σειρά από έργα υποδομών βρίσκονται υπό κατασκευή στο Δέλτα του ποταμού Περλ.
Η ίδια η γέφυρα είναι ένα κολοσσιαίο δημιούργημα. Η ποσότητα του χάλυβα από τον οποίο είναι κατασκευασμένη αρκεί για την ανέγερση 60 πύργων του Άιφελ, ενώ το τσιμέντο που έχει χρησιμοποιηθεί φθάνει για να οικοδομηθούν 22 ουρανοξύστες Chrysler. Η νέα γέφυρα μπορεί να αντέξει σεισμούς μεγέθους 8 βαθμών και σούπερ τυφώνες ενώ έχει χτιστεί για να αντέξει ένα αιώνα λειτουργίας. Σύμφωνα με τον αρμόδιο φορέα για τη λειτουργία της HKZM, η γέφυρα Χονγκ Κονγκ-Τζουχάι-Μακάο, η μακρύτερη θαλάσσια γέφυρα στον κόσμο, η κατασκευή της οποίας ξεκίνησε στις 15 Δεκεμβρίου του 2009, θα ανοίξει επισήμως στις 9 το πρωί (τοπική ώρα) της Τετάρτης.