Online shoppers γίνονται όλο και περισσότεροι Ευρωπαίοι, με τις αγορές μέσω Διαδικτύου και κυρίως από φορητές συσκευές, να ακολουθεί αυξητική τάση πανευρωπαϊκά. Ήδη, το ένα τέταρτο των Ευρωπαίων αγοράζει μέσω κινητών συσκευών με συχνότητα 2 έως 3 φορές το μήνα, ενώ το 7% πραγματοποιεί αγορές σε καθημερινή βάση.
Η τάση αυτή γίνεται ακόμη πιο έντονη στη διάρκεια της εορταστικής περιόδου, για την οποία ήδη προετοιμάζεται το παγκόσμιο online λιανεμπόριο. Και πώς θα μπορούσε να είναι διαφορετικά, καθώς οι πωλήσεις κατά την εορταστική περίοδο αντιστοιχούν στα δύο τρίτα περίπου των ετήσιων κερδών μιας μικρής επιχείρησης. Στο μεταξύ, στη διάρκεια της εορταστικής περιόδου, 1 στους 3 Ευρωπαίους αγοραστές μέσω Internet αναζητά στο εξωτερικό ιδέες για ξεχωριστά δώρα.
Τα παραπάνω ευρήματα εντοπίζει η PayPal σε πρόσφατη έκθεση της με οδηγίες προς τις επιχειρήσεις για τη σωστή ηλεκτρονική και φυσική προετοιμασία τους ενόψει των εορτών. Η εταιρεία συνιστά προς τα καταστήματα λιανικής πώλησης τρία απλά βήματα για τη μεγιστοποίηση της εποχιακής επιτυχίας. Σε αυτά τα βήματα η τεχνολογία έχει τον πρώτο λόγο.
Έτσι, για παράδειγμα, η ιστοσελίδα κάθε επιχείρησης πρέπει να είναι βελτιστοποιημένη για χρήστες με μικρές οθόνες αφής, καθώς το smartphone μετατρέπεται με γρήγορους ρυθμούς στην αγαπημένη συσκευή των αγοραστών. Εξίσου σημαντικός είναι και ο χρόνος φόρτωσης μιας ιστοσελίδας, καθώς η μείωση του μέσου χρόνου φόρτωσης κατά μόλις 1,6 δευτερόλεπτα μπορεί να αυξήσει τον ετήσιο τζίρο κατά 10%.
Ασφάλεια
Έτερο θέμα που απασχολεί τους online αγοραστές είναι η ασφάλεια. “Προκειμένου να κρατήσετε τους τρέχοντες πελάτες σας στη δική σας ιστοσελίδα, βεβαιωθείτε ότι αισθάνονται ασφαλείς: σύμφωνα με έρευνα της εταιρείας HubSpot, το 82% των ατόμων δεν θα επισκεπτόταν έναν ιστότοπο, ο οποίος έχει επισημανθεί ως “Μη ασφαλής/Not secure” από το πρόγραμμα περιήγησής τους”, σχολιάζει η εταιρεία. Μάλιστα, αν η επιχείρηση πραγματοποιεί πωλήσεις σε πολίτες της Ε.Ε., ακόμα κι αν βρίσκεται εκτός Ε.Ε., καλό είναι να γνωρίζει ότι πρέπει να συμμορφώνεται με το Γενικό Κανονισμό Προστασίας Δεδομένων (ΓΚΠΔ).
Online πληρωμές
Σημαντικοί είναι – σύμφωνα με τη μελέτη της PayPal – και οι εναλλακτικοί τρόποι πληρωμής, που εξασφαλίζει κάθε σελίδα στους χρήστες της. Τα δύο τρίτα των online shoppers παραδέχονται ότι θα πραγματοποιούσαν αγορές μόνο από ιστοσελίδες, που χρησιμοποιούν μια εταιρεία ηλεκτρονικών πληρωμών με άμεσα αναγνωρίσιμο και αξιόπιστο εμπορικό σήμα.
Οι καταναλωτές είναι, επίσης, πιο δεκτικοί σε αγορές από μια ιστοσελίδα του εξωτερικού, εάν κι εφόσον οι τιμές εμφανίζονται στο δικό τους τοπικό νόμισμα. Στην πραγματικότητα, 3 στους 4 (76%) δήλωσαν ότι προτιμούν να πληρώνουν στο δικό τους νόμισμα.
Γενικά, η εορταστική περίοδος θεωρείται η κατάλληλη στιγμή για τους καταναλωτές να εξερευνήσουν νέες, διεθνείς αγορές, την εποχή κατά την οποία οι πελάτες αναζητούν μοναδικές ιδέες για ξεχωριστά δώρα. Όντως, αυτός είναι ένας από τους κύριους λόγους (όπως ανέφερε 1 στους 3) για τον οποίον οι Ευρωπαίοι online shoppers αναζητούν προϊόντα στο εξωτερικό.
Να σημειωθεί ότι, πλέον, η εορταστική περίοδος εκτείνεται από τα τέλη Νοεμβρίου (συμπεριλαμβάνοντας την Μαύρη Παρασκευή/Black Friday) έως και την Κινεζική Πρωτοχρονιά (στα τέλη Ιανουαρίου ή αρχές Φεβρουαρίου).
sepe