«[31] Όταν θα έρθει ο Υιός του Ανθρώπου με όλη του τη μεγαλοπρέπεια και θα τον συνοδεύσουν όλοι οι άγιοι άγγελοι, θα καθίσει στον βασιλικό θρόνο του. [32] Τότε θα συναχθούν μπροστά του όλα τα έθνη, και θα τους ξεχωρίσει όπως ξεχωρίζει ο βοσκός τα πρόβατα από τα κατσίκια. [33] Τα πρόβατα θα τα τοποθετήσει στα δεξιά του και τα κατσίκια στ’ αριστερά του. [34] Θα πει τότε ο βασιλιάς σ’ αυτούς που βρίσκονται δεξιά του: “ελάτε, οι ευλογημένοι απ’ τον Πατέρα μου, κληρονομήστε τη βασιλεία που σας έχει ετοιμαστεί απ’ την αρχή του κόσμου. [35] Γιατί, πείνασα και μου δώσατε να φάω, δίψασα και μου δώσατε να πιω, ήμουν ξένος και με περιμαζέψατε, [36] γυμνός και με ντύσατε, άρρωστος και μ’ επισκεφθήκατε, φυλακισμένος κι ήρθατε να με δείτε”. [37] Τότε θα του απαντήσουν οι άνθρωποι του Θεού: “Κύριε, πότε σε είδαμε να πεινάς και σε θρέψαμε ή να διψάς και σου δώσαμε να πιεις; [38]Πότε σε είδαμε ξένον και σε περιμαζέψαμε ή γυμνόν και σε ντύσαμε; [39] Πότε σε είδαμε άρρωστον ή φυλακισμένον και ήρθαμε να σε επισκεφθούμε;” [40] Τότε θα τους απαντήσει ο βασιλιάς: “σας βεβαιώνω πως αφού τα κάνατε αυτά για έναν από τους άσημους αδελφούς μου, τα κάνατε για εμένα.”
[41] Ύστερα θα πει και σ’ αυτούς που βρίσκονται αριστερά του: “φύγετε από μπροστά μου, καταραμένοι· πηγαίνετε στην αιώνια φωτιά, που έχει ετοιμαστεί για τον διάβολο και τους δικούς του. [42]Γιατί, πείνασα και δεν μου δώσατε να φάω, δίψασα και δεν μου δώσατε να πιω, [43] ήμουν ξένος και δεν με περιμαζέψατε, γυμνός και δεν με ντύσατε, άρρωστος και φυλακισμένος και δεν ήρθατε να με δείτε”. [44] Τότε θα του απαντήσουν κι αυτοί: “Κύριε, πότε σε είδαμε πεινασμένον ή διψασμένον ή ξένον ή γυμνόν ή άρρωστον ή φυλακισμένον και δεν σε υπηρετήσαμε;” [45] Και θα τους απαντήσει: “σας βεβαιώνω πως αφού δεν τα κάνατε αυτά για έναν από αυτούς τους άσημους αδελφούς μου, δεν τα κάνατε ούτε για εμένα”. [46] Αυτοί λοιπόν θα πάνε στην αιώνια τιμωρία, ενώ οι δίκαιοι στην αιώνια ζωή.» (βλ. Ελληνική Βιβλική Εταιρία, έτος 2016, εκδ. για λογαριασμό της Ιεράς Μητροπόλεως Θεσσαλονίκης — δημοσιεύτηκε στην www.imth.gr)
Υ.Γ. Μια σημείωση για όσους βιαστούν να πολιτικοποιήσουν τα λόγια των στίχων 33 και 41. Στα αρχαία χρόνια, η εθιμοτυπία καθόριζε ως τιμητικότερη θέση εκείνη που βρισκόταν στα δεξιά των αξιωματούχων. Αυτός ο συμβολισμός χρησιμοποιείται για τον διαχωρισμό των προβάτων από τα κατσίκια. Η δε φωτιά στο στίχο 41 δεν σημαίνει τιμωρία ή εκδίκηση, αλλά υπονοεί την δυστυχία που θα αισθάνονται όσοι μόνοι τους –κάνοντας χρήση της ελευθερίας που τους χάρισε ο Θεός– θα έχουν επιλέξει να απομακρυνθούν από Αυτόν και το θέλημά Του. Ως φωτιά θα αισθάνονται την αγάπη Του και ως κόλαση της απόσταση που θα τους χωρίζει από τη συμμετοχή στη ζωή του Θεού.