Zeppelin LZ1: Το πρώτο πραγματικά επιτυχημένο πειραματικό άκαμπτο αερόπλοιο

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Το Zeppelin LZ 1 ήταν το πρώτο πραγματικά επιτυχημένο πειραματικό άκαμπτο αερόπλοιο. Πέταξε για πρώτη φορά από πλωτό υπόστεγο στη Λίμνη Κωνσταντίας, πλησίον του Φρίντριχσχαφεν στη νότια Γερμανία στις 2 Ιουλίου 1900. Τα αρχικά «LZ» σημαίνουν Luftschiff Zeppelin, ή «Αερόπλοιο Ζέπελιν».

Ο Κόμης Ζέπελιν είχε αφιερώσει τις ενέργειές του στον σχεδιασμό μεγάλων αερόπλοιων με άκαμπτο πλαίσιο μετά την αποχώρησή του από τον στρατό το 1890. Το 1898 ίδρυσε την εταιρεία Gesellschaft zur Förderung der Luftschifffahrt. Η εταιρεία είχε αρχικό κεφάλαιο από συνδρομές του ποσού των 800.000 γερμανικών μάρκων, εκ των οποίων ο Ζέπελιν είχε συμβάλει τα 300.000. Το υπόλοιπο ποσό είχε διατεθεί από διάφορους βιομηχάνους, συμπεριλαμβανομένων 100.000 γερμανικών μάρκων από τον Καρλ Μπεργκ, του οποίου η εταιρεία διέθετε πλαίσια αλουμινίου για τα αερόπλοια. Αρχικά η εταιρεία κατασκεύασε ένα μεγάλο πλωτό υπόστεγο για την τοποθέτηση του αερόπλοιου. Η διάταξη αυτή αποφασίστηκε πρώτον λόγω της άποψης του Ζέπελιν πως η προσγείωση του σκάφους πάνω στο νερό θα ήταν ασφαλέστερη και δεύτερον, επειδή το πλωτό υπόστεγο, αγκυροβολημένο μόνο στο ένα άκρο, θα περιστρεφόταν έτσι ώστε να είναι πάντα στραμμένο προς την πλευρά που φυσά ο άνεμος.

Το LZ 1 κατασκευάστηκε με τη χρήση κυλινδρικού πλαισίου με 16 πολυγωνικά εγκάρσια πλαίσια ενισχυμένα με σύρματα και 24 διαμήκη μέλη που καλύπτονταν με λείο βαμβακερό ύφασμα. Στο εσωτερικό υπήρχε σειρά 17 κελιών αερίου κατασκευασμένων από βαμβάκι ενισχυμένο με καουτσούκ. Το αερόπλοιο κινούνταν με πηδάλια εμπρόσθιας και οπίσθιας κίνησης, ενώ η πρόωση παρέχονταν από δύο κινητήρες εσωτερικής καύσης Daimler NL-1 ισχύος 106 kW (142 ίπποι). Κάθε ένας εξ αυτών κινούσε δύο έλικες τοποθετημένους στο κάλυμμα του αερόπλοιου. Ο έλεγχος του ύψους πλεύσης γινόταν με βαρίδιο 100 κιλών το οποίο ήταν αναρτημένο κάτω από το σκάφος. Οι επιβάτες και το προσωπικό μεταφερόταν σε δύο αλουμινένιες λέμβους 62 μέτρων που κρεμόταν στο εμπρόσθιο και οπίσθιο μέρος του σκάφους.

Η κατασκευή του αερόπλοιου ξεκίνησε στις 17 Ιουνίου 1898, με την παράδοση των πρώτων τμημάτων του πλαισίου από το εργοστάσιο του Μπεργκ και ολοκληρώθηκε στις 27 Ιανουαρίου 1900. Το φούσκωμα των σάκων αερίου έλαβε χώρα τον Ιούνιο και το αερόπλοιο εξήλθε του υπόστεγου το απόγευμα της 2ας Ιουλίου, με τον λοχαγό Χανς Μπαρτς φον Ζίγκσφελντ του Πρωσικού Τάγματος Αεροπλοίων ως κυβερνήτη.

Η πρώτη πτήση αποκάλυψε σοβαρές ελλείψεις στο πλαίσιο, και έγινε απόπειρα επιδιόρθωσης των ελλείψεων με την προσθήκη γέφυρας μεταξύ των λέμβων εντός άκαμπτης δομής καρίνας. Παράλληλα το κινητό βαρίδιο αυξήθηκε στα 150 κιλά, τα οπίσθια πηδάλια μεταφέρθηκαν από τη μία πλευρά του καλύμματος στην άλλη και ένα πηδάλιο ανόδου-καθόδου τοποθετήθηκε κάτω από την πλώρη.

Ιστορικά λειτουργικά στοιχεία

Στην πρώτη του δοκιμή το LZ 1 μετέφερε πέντε επιβάτες, έφτασε σε ύψος 410 μέτρων και κάλυψε απόσταση 60 χιλιομέτρων σε 17 λεπτά, αλλά τότε το κινητό βαρίδιο είχε πάθει εμπλοκή και ένας από τους κινητήρες έπαθε βλάβη. Ο άνεμος υποχρέωσε το σκάφος να πραγματοποιήσει έκτακτη προσγείωση.

Μετά από επιδιορθώσεις και τροποποιήσεις το σκάφος πέταξε ακόμη δύο φορές, στις 17 και 24 Οκτωβρίου, αποδεικνύοντας τις δυνατότητες του να σπάσει το ρεκόρ ταχύτητας το οποίο μέχρι τότε κατείχε το ηλεκτροκίνητο μη άκαμπτο αερόπλοιο του Γαλλικού Στρατού, La France κατά 6 χλμ/ώρα, κάτι που όμως δεν έπεισε τους πιθανούς επενδυτές. Λόγω του περιορισμού της χρηματοδότησης, ο Κόμης φον Ζέπελιν αναγκάστηκε να διαλύσει το αερόπλοιο, να πωλήσει τα τμήματά του και να εκκαθαρίσει την εταιρεία.

wikipedia

ΠρωτοσελιδαΕιδήσεις

Άγιος Μηνάς: Ο μεγαλομάρτυρας και θαυματουργός

Άγιος Μηνάς: Ανήκει στους πιο δημοφιλείς Αγίους της Εκκλησίας μας Γεννήθηκε το 245 μ.Χ. στο Νίκιο της Κάτω Αιγύπτου.Οι γονείς του Αγίου ήταν ειδωλολάτρες.Ο Μηνάς...

Μαρτυρίες γιά συμβάντα, στό έπος του ΄40 Από τό αρχειο του υποστράτηγου Δρακούλη Βασιλαράκου

Πρόλογος Δέν ειναι μόνο τά πρόσωπα πού έχουν τή δική τους ιστορία, αλλά καί τά κείμενα, τά έργα τέχνης καί γενικως όλα τά πράγματα. Μπορει νά περάσουν...

Ο ερχομός του πολέμου στα τηλεγραφήματα του ΑΠΕ και το ημερολόγιο του Γιώργου Σεφέρη

Γιώργος Σεφέρης Μέρες Γ΄(16. Απρίλη 1934-14. Δεκέμβρη 1940) εκδόσεις Ίκαρος Της Κατερίνας ΒλαχοδήμουΣεπτέμβρης 1938. Κυριακή Βράδυ, Κηφισιά(Γράμμα) «…Προχτές βράδυ ήρθα στην Κηφισιά, αργά στις 8.30. Κατά...

Θεόδωρος Κανδηλάπτης: Από τον Πόντο στην Αλεξανδρούπολη και στα βουνά της Βορείου Ηπείρου

Στο «Άσμα ηρωικό και πένθιμο για τον χαμένο ανθυπολοχαγό της Αλβανίας» Ο Οδυσσέας Ελύτης υμνεί τον ηρωισμό ενός νεαρού ανθυπολοχαγού που έπεσε ηρωικά μαχόμενος στα...

Τι συζήτησαν Μεταξάς και Γκράτσι πριν το ιστορικό «ΟΧΙ» που οδήγησε στον πόλεμο

Ο Εμμανουέλε Γκράτσι, πρέσβης της Ιταλίας στην χώρα μας, το 1940 Συμπρωταγωνιστής κι αυτός της ιστορικής εκείνης νύχτας της 28/10/1940 στο βιβλίο του, «Η αρχή...

Ύψωμα 731: Οι Θερμοπύλες πού δέν έπεσαν Ποτέ!

Στις αρχές Μαρτίου 1941, ο ίδιος ο Μπενίτο Μουσολίνι έφτασε στην Αλβανία για να παρακολουθήσει από κοντά τις επιχειρήσεις Κύριος στόχος, η διάσπαση του...

Πώς πήραμε τη Χειμάρρα: Οι καμπάνες των εκκλησιών άρχισαν να ηχούν χαρμόσυνα για πάνω από μία ώρα – Τα σπίτια σημαιοστολίζονταν το ένα μετά...

Η Χειμάρρα έπεσε! Τα έκτακτα παραρτήματα των εφημερίδων λίγο μετά το μεσημέρι γίνοταν ανάρπαστα στην Αθήνα και στον Πειραιά.Από τον Βασίλη Γαλούπη Εφημερίδα Δημοκρατία Οι...

Γυναίκες της Πίνδου: Οι ηρωίδες του έπους του ’40

Επιζήζασες του έπους του 40 μίλησαν στην ΕΡΤ και τη Δέσποινα Αμαραντίδου Βιντεο από παλιότερη εκδήλωση του 2020Εκτός από τους ήρωες στρατιώτες που έπεσαν στα...

Ο Άγνωστος Πόλεμος του ’40 – Το διπλωματικό και στρατιωτικό παρασκήνιο

Το διπλωματικό και στρατιωτικό παρασκήνιο της ιταλικής εισβολής στην Ελλάδα στις 28 Οκτωβρίου του 1940  Το παρουσίασε παλιότερα  η «Μηχανή του χρόνου». H εκπομπή ερευνά...

Ο πόλεμος του 1940 δεν ήταν μόνο μάχες με όπλα – Ήταν μάχη αξιών

Τιμούμε και αυτούς που πάλεψαν όχι μόνο στα πεδία των μαχών, αλλά και με το ήθος, την ανθρωπιά και την αλληλεγγύη τους Μέσα στο χιόνι...

Τα σπουδαία τραγούδια που γράφτηκαν για το έπος του ’40 και αναπτέρωσαν το ηθικό του στρατού και του λαού

Με τις φωνές τους έδιναν κουράγιο και δύναμη στους Έλληνες που αγωνίζονταν στον πόλεμο του ‘40 Ήταν οι φωνές και τα τραγούδια τους, που ταξίδευαν...

Έλληνες: Ο μόνος λαός που γιορτάζει την αρχή του πολέμου και όχι το τέλος του

Ο μόνος λαός που γιορτάζει την αρχή του πολέμου και όχι το τέλος του Τον πόλεμο θα τον χάναμε, και θα κέρδιζαν ο Άξονας, οι...

Με την “Μαντάμ Μπάτερφλάϋ”, άρχισε η Ιταλική επίθεση το 1940

Η τέχνη στην υπηρεσία μιάς ανομίας βλέψεων, που ενδύονται “φιλία” Ενώ οι προθέσεις είναι απατηλές και ο πολιτισμός χρησιμοποιείται ως στάχτη στα μάτια, για άλλες...

Η Ελληνική Μεραρχία Πεζικού που έκανε το Επος της Ηπείρου το χειμώνα του 1940

Στον πόλεμο του 1940-41 ο Ελληνικός Στρατός παρέταξε την μεγαλύτερη, αριθμητικά, δύναμη, στην ιστορία της Ελλάδας, από την προϊστορία έως σήμερα του Παντελή Καρύκα Συγγραφέα Στον...

Άγιος Ιάκωβος ο Απόστολος και Αδελφόθεος

Ο πρώτος επίσκοπος Ιεροσολύμων Η παράδοση αναφέρει ότι ήταν ένας από τους γιους του Ιωσήφ από άλλη γυναίκα, γι’ αυτό ονομαζόταν αδελφός του Κυρίου. Η...

Το Ιστορικό και Μεγάλο ΟΧΙ της 28ης Οκτωβρίου 1940

Συμπληρώνονται 85 χρόνια από το Ιστορικό και Μεγάλο ΟΧΙ της 28ηςΟκτωβρίου 1940. Με την ευκαιρία της Μεγάλης αυτής Εθνικής μας Εορτής, θα αναφερθώ στη βραδιά...

20 Οκτωβρίου 1827: Η Ναυμαχία του Ναυαρίνου

Η Ναυμαχία του Ναβαρίνου αποτέλεσε σημείο καμπής για την εξέλιξη της Ελληνικής Επανάστασης Οι Μεγάλες Δυνάμεις (Γαλλίας, Μ. Βρετανία, Ρωσία) είχαν αποστείλει ναυτική δύναμη στη...

Οταν ο Ντίκ Φόσμπερι άλλαξε το άλμα εις ύψος

Όταν ο Αμερικανός αθλητής του εις ύψος άλματος Ντίκ Φόσμπερι Κέρδισε το χρυσό μετάλλιο, αφήνοντας άφωνους τους όλους θεατές του σταδίου Λένιν, στην Μόσχα, περνώντας...

Ο ταλαντούχος ποδοσφαιριστής μας Ντίνος Κούης

Γράφει ο  Πάνος Ν. Αβραμόπουλος Στην περιωπή της αθλητικής μας ιστορίας ξεχωριστή θέση κατέχει αδιαμφισβήτητα, ο ταλαντούχος ποδοσφαιριστής μας του Άρεως Θεσσαλονίκης και της Εθνικής...

Ο Άγιος Λουκάς Ευαγγελιστής ο Θεόπνευστος

Ιατρός ψυχών και σωμάτων ​Η δόξα, η φήμη, τα υλικά αγαθά και το επάγγελμα που φέρνει πολλά χρήματα και κοινωνική αναγνώριση δεν γεμίζουν την ψυχή...

ΔΗΜΟΦΙΛΗ