Τεμπη: Ο νομικός σύμβουλος της ελεγχόμενης Hellenic Train εμφανίζεται στη Δι@ύγεια ως σύμβουλος στο υπουργείο επί Κ Καραμανλή

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

«Όλα έγιναν τέλεια. Το αποτέλεσμα, θα μου πείτε, δεν ήταν ακριβώς αυτό που έπρεπε»… Εν είδη συμπεράσματος, τεχνικός του ΟΣΕ κλείνει με τα λόγια αυτά την κατάθεσή του κατά την ακρόαση που πραγματοποιήθηκε τον περασμένο Οκτώβριο ενώπιον της Ρυθμιστικής Αρχής Σιδηροδρόμων (ΡΑΣ) για το σιδηροδρομικό ατύχημα στη Λιβαδειά, περίπου έναν χρόνο νωρίτερα, τη Δευτέρα 24 Ιανουαρίου 2022, ημέρα κατά την οποία η έντονη χιονόπτωση είχε δημιουργήσει πολύ σοβαρά προβλήματα στην Αττική.

Με το ελληνικό κράτος να έχει φτάσει δυστυχώς -σε ό,τι τουλάχιστον αφορά τον σιδηρόδρομο- στο σημείο ν’ αποδεικνύει τη συνέχειά του μέσα από μία σειρά τραγικών δυστυχημάτων, η ερευνητική δημοσιογραφική ομάδα «Data Journalists» δημοσίευσε έρευνα που έρχεται ως ακόμα μία δημοσιογραφική ψηφίδα τις ημέρες αυτές να συμβάλει στην αποτύπωση του συνολικού μωσαϊκού ευθυνών για το «τις πταίει» και φτάσαμε να θρηνούμε 57συνανθρώπους μας στο τραγικό σιδηροδρομικό δυστύχημα των Τεμπών στις 28 Φεβρουαρίου του σωτήριου έτους 2023.

Με κοινό παρονομαστή, δυστυχώς, όλων των πρόσφατων σιδηροδρομικών συμβάντων, από το Αδενδρο το 2017, την ακινητοποίηση και σύγκρουση του επιβατικού συρμού στη Λιβαδειά το 2022 και το τραγικό δυστύχημα στα Τέμπη, να είναι το «όλα πάνε στον αυτόματο» συνδυαστικά με το «από τύχη ζούμε», δεν προκαλεί εντύπωση ότι, βάζοντας στο μικροσκόπιο όλες τις περιπτώσεις των προηγούμενων σιδηροδρομικών ατυχημάτων και δυστυχημάτων, μπορούμε να κατανοήσουμε σε μεγάλο βαθμό το πώς φτάσαμε στην τωρινή τραγική κατάληξη. Απουσία συντονισμού των εμπλεκομένων φορέων, υποστελέχωση, κατακερματισμός των υπηρεσιών, ΡΑΕ υπό κατάργηση, μη εκτέλεσησυμβατικών εργασιών, όπως, π.χ., εκχιονισμός και κλάδεμα, συντήρηση τροχαίου υλικού και λειτουργικών συστημάτων, αλληλοκάλυψη αρμοδιοτήτων.

Στην εικόνα αυτή έρχεται να συμβάλει και η συγκεκριμένη έρευνα, μέσα από τα πρακτικά της ακροαματικής διαδικασίας της ΡΑΕ που η δημοσιογραφική ομάδα δημοσιεύει κατ’ αποκλειστικότητα, σχετική με το ατύχημα που συνέβη με ακινητοποιημένο επιβατικό συρμό έξω από τον σταθμό της Λιβαδειάς, αναδεικνύοντας τις αντικειμενικές ελλείψεις όλων των εμπλεκομένων με τον σιδηρόδρομο στην Ελλάδα και την ασυνεννοησία μεταξύ τους.

nb eggrafo data journalists
Οι καταθέσεις των εμπλεκομένων στη ΡΑΣ

Ολα άρχισαν όταν στις 13.30 έφτασε η αμαξοστοιχία Ιντερσίτι Εξπρές 54 στη Λιβαδειά και έμεινε εκεί από βλάβη. Δηλώθηκε «αμηχανία», δηλαδή αδυναμία της ηλεκτράμαξας να συνεχίσει το ταξίδι, ενώ στο μπροστινό της μέρος είχε στραβώσει η «ποδιά» της.

Πόσες μηχανές χρειάζονται στην Ελλάδα για να κινηθεί ένας επιβατικός συρμός; Η σωστή απάντηση είναι πέντε συν δύο.

Τη Δευτέρα 24 Ιανουαρίου 2022, την ημέρα του μεγάλου χιονιά στην Αττική, την ώρα που όλα τα βλέμματα ήταν στραμμένα στους χιλιάδες εγκλωβισμένους της Αττικής Οδού, άρχιζε ένα σιδηροδρομικό φιάσκο. Αρχίζει με την ακινητοποίηση μιας αμαξοστοιχίας το μεσημέρι (13.30) στον σταθμό Λιβαδειάς. Θα έρθουν τρεις μηχανές, μία από εμπρός και δύο από πίσω, για να τη βοηθήσουν να επανεκκινήσει. Θα περάσουν πέντε ώρες χωρίς αποτέλεσμα, με τους επιβάτες να κρυώνουν γιατί ο συρμός είχε μείνει από ρεύμα.

Θα ξεκινήσουν τελικά όλες μαζί προς Λειανοκλάδι, αλλά έπειτα από λίγο θα ακινητοποιηθούν και πάλι στη… μέση του πουθενά. Μια πέμπτη μηχανή θα κληθεί για βοήθεια, αλλά ερχόμενη θα πέσει πάνω στις προηγούμενες. Αποτέλεσμα; Δώδεκα τραυματίες και αποκλεισμός της γραμμής, με συνέπεια τον εγκλωβισμό συνολικά 820 επιβατών, που πέρασαν τη νύκτα εκείνη σε άλλους συρμούς οι οποίοι δεν μπορούσαν να περάσουν από το σημείο του ατυχήματος. Ετσι, η αμαξοστοιχία IC54 Αθήνα – Θεσσαλονίκη της σιδηροδρομικής επιχείρησης Hellenic Train Α.Ε. (πρώην ΤΡΑΙΝΟΣΕ Α.Ε.) με την ακινητοποίησή της έκλεισε τη συγκεκριμένη γραμμή για τέσσερις ημέρες (Δευτέρα – Πέμπτη).

Και το συγκεκριμένο συμβάν τότε θα έπρεπε βάσει οδηγιών της Ευρωπαϊκής Ενωσης, να έχει διερευνηθεί από μόνιμη ανεξάρτητη επιτροπή διερεύνησης.Ομως, η τωρινή κυβέρνηση δεν είχε φροντίσει να υπάρχει αυτό το «πολύτιμο εργαλείο» – το μόνο που μπορεί να διερευνήσει σε βάθος τα τεχνικά – διοικητικά αίτια ενός συμβάντος και, χωρίς τον φόβο ότι θα θιγούν κάποια συμφέροντα, να απαιτήσει τη λήψη μέτρων ώστε να μη συμβεί ξανά στο μέλλον.

Η επιτροπή αυτή με το αρκτικόλεξο ΕΟΔΑΣΑΑΜ (Εθνικός Οργανισμός Διερεύνησης Αεροπορικών και Σιδηροδρομικών Ατυχημάτων και Ασφάλειας Μεταφορών) νομοθετήθηκε με τεράστια καθυστέρηση, μόλις τον περασμένο Ιανουάριο, με τον νόμο 5014/2023 και δεν έχει καν συσταθεί. Το αποτέλεσμα είναι να μην ασχοληθεί εκείνη, όπως θα έπρεπε, με την τραγωδία των Τεμπών, αλλά μια ειδική επιτροπή την οποίαν όρισε η κυβέρνηση για να βγάλει «στα γρήγορα» ένα πόρισμα. Η κυβέρνηση δεν τηρεί καν την πρόβλεψη του νόμου που η ίδια ψήφισε, ο οποίος ορίζει στο άρθρο 50 ότι μέχρι τη σύστασή της ΕΟΔΑΣΑΑΜ η αρμοδιότητα ανήκει στην Επιτροπή Διερεύνησης Αεροπορικών Ατυχημάτων, που μπορεί εκείνη να ορίσει ειδικούς πραγματογνώμονες.

Υπολειτουργία

Η ΡΑΣ ήταν ο μοναδικός φορέας που συνέχισε να λειτουργεί αυτά τα χρόνια και προσπαθούσε, με ελάχιστο εξειδικευμένο προσωπικό, να επιτελέσει ταυτόχρονα πολλαπλούς ρόλους. Στα πρακτικά που συμπεριλαμβάνονται στην έρευνα καταθέτουν τις απόψεις τους για το συμβάν εκπρόσωποι του ΟΣΕ και της Hellenic Train. Τα ονόματά τους έχουν αφαιρεθεί, καθώς εκκρεμεί, αν και έχουν περάσει 14 μήνες, τόσο η έκδοση του πορίσματος από τη ΡΑΣ όσο και η ποινική διαδικασία.

Ετσι, μέσα από τους διαλόγους αναδεικνύονται σε πολλά σημεία οι πραγματικές παθογένειες που οδήγησαν και στα Τέμπη: Οι κανονισμοί που τηρούνται «στο περίπου». Η συνεχής προσπάθεια μετάθεσης των ευθυνών από τον έναν φορέα στον άλλον. Τα ανθρωποκεντρικά συστήματα με τις αλληλοκαλυπτόμενες αρμοδιότητες που δηλώνουν ενόρκως άγνοια στοιχείων, αποφεύγουν τις απαντήσεις ή εμφανίζουν τα ίδια γεγονότα με διαφορετικό τρόπο. Εναν σιδηρόδρομο που έχει, όπως λέει ο μάρτυρας της Hellenic Train, μετατραπεί σε «φτηνό σπορ» (λόγω των πολιτικών μείωσης του κόστους), χωρίς προσωπικό και πόρους, για να ωφεληθούν οι ανταγωνιστέςτου, δηλαδή οι αυτοκινητόδρομοι των μεγάλων κατασκευαστικών ομίλων.

nb eggrafo data journalists1
Οι καταθέσεις των εμπλεκομένων στη ΡΑΣ

Πέρα, όμως, από το «φτηνό σπορ», δεν λείπει και το «εθνικό σπορ» από το συγκεκριμένο συμβάν: «Οσμή διαπλοκής» φανερώνεται στο βάθος, αλλά καθόλου αδιόρατα: Ο νομικός σύμβουλος των «επενδυτών» της Hellenic Train, ο οποίος αγορεύει, παρεμβαίνει, καταθέτει ενστάσεις για να μην εξεταστούν οι μάρτυρες του ΟΣΕ, επιτίθεται στον πρόεδρο του οργανισμού, ενίσταται για την αρμοδιότητα της ΡΑΣ. Φτάνει έως του σημείου να αρνείται ή να επιφυλάσσεται να παραδώσει στοιχεία για τη διερεύνηση του ατυχήματος τόσο προς τον ΟΣΕ όσο και προς τη ΡΑΣ. Και την ίδια στιγμή, ο ίδιος νομικός σύμβουλος της ελεγχόμενης Hellenic Train εμφανίζεται στη Δι@ύγεια ως σύμβουλος στο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών του Κώστα Καραμανλήαπό τον Σεπτέμβριο του 2020.

Στο πλαίσιο της ακροαματικής διαδικασίας φανερώνονται, αν μη τι άλλο, οι αξεδιάλυτες αρμοδιότητες ανάμεσα σε ΟΣΕ και Hellenic Train, καθώς και η τακτική μετάθεσης της ευθύνης. Ο νομικός εκπρόσωπος της Hellenic Train -ο οποίος, αν είναι δυνατόν, προσφέρει συμβουλές και στο εποπτεύον υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών- κάνει μια αγόρευση που αρχίζει και τελειώνει με τις ευθύνες του ΟΣΕ: «Επαναλαμβάνω, ο ΟΣΕ είναι διαχειριστής υποδομής. Το αν η “ποδιά” της αμαξοστοιχίας δίπλωσε δεν είναι δική μας ευθύνη. Οπως δική μας ευθύνη δεν είναι τα δεκάδες ατυχήματα που συμβαίνουν καθημερινά σ’ ένα κακώς συντηρημένο δίκτυο, σ’ ένα κακώς φυλασσόμενο δίκτυο. Και κάποτε η Αρχή σας θα έπρεπε σε αυτό το κομμάτι να παρέμβει δραστικά».

Hellenic Train: «Δεν θα χορηγούμε σε ΟΣΕ, ΡΑΣ κανένα απολύτως στοιχείο»

Ενώ ενδεικτικά του κλίματος μεταξύ ΟΣΕ και Hellenic Train είναι όσα αναφέρει και στη συνέχεια ο νομικός σύμβουλος της Hellenic Train: «Αφού τίθεται αυτό το ερώτημα και την επιτρέπετε την απάντηση από τους εκπροσώπους του ΟΣΕ, σας το λέω, λοιπόν, ρητά για να το ξέρει η Αρχή σας: Εχουμε γνωμοδοτήσει ως νομική υπηρεσία της Hellenic Train ότι δεν θα χορηγούμε στον ΟΣΕ κανένα απολύτως στοιχείο (ερευνητικό υλικό, καταγραφικό “μαύρο κουτί”, εκθέσεις μηχανοδηγών) που αφορά την εταιρική μας δραστηριότητα, γιατί ο ΟΣΕ δεν έχει καμία αρμοδιότητα για να κρίνει στοιχεία επί υποθέσεων. Τώρα το γεγονός ότι ο ΟΣΕ επικαλείται διατάξεις που ίσχυαν το 1930, με συγχωρείτε είμαι πολύ νεότερος για να τις γνωρίζω και να τις εφαρμόσω. Απλώς πληροφορώ όλους και τους παρισταμένους ότι οι διατάξεις αυτές έχουν καταργηθεί από όταν ο ΟΣΕ έγινε ανώνυμη εταιρία. Ο ΟΣΕ δεν έχει καμία αρμοδιότητα να ζητά από τις εταιρίες στοιχεία που αφορούν την εταιρική τους δραστηριότητα. Θέλει να κάνει εσωτερικά οποιοδήποτε πόρισμα; Ναι, δεν παράγει κανένα αποτέλεσμα».

Και αφού ο νομικός σύμβουλος επιχειρηματολογεί γατί η Hellenic Train δεν επιθυμεί να δίνει στοιχεία στον ανταγωνιστικό (;) της ΟΣΕ, που «αφορούν την εταιρική της δραστηριότητα», με έναν ελιγμό που θα ζήλευε και ο Maverick του «Top Gun», επικαλείται τη δικαστική εκκρεμότητα της υπόθεσης για να μη στείλει τα ίδια στοιχεία και στη ΡΑΣ.

Ο ίδιος νομικός σύμβουλος δεν αλλάζει κατά πολύ την τοποθέτησή του όταν τα ίδια στοιχεία τού ζητούνται από τη ΡΑΣ, η οποία δεν μπορεί να θεωρηθεί ανταγωνιστική εταιρία, αλλά είναι ανεξάρτητη Αρχή: «Για τη χορήγηση των αναφορών των μηχανοδηγών, ήδη έχει τεθεί ένα αντίστοιχο ερώτημα από τη διοίκηση της εταιρίας προς τη νομική υπηρεσία, είμαστε στο πλαίσιο να απαντήσουμε ως νομική υπηρεσία στη διοίκηση της εταιρίας, διότι οι αναφορές των μηχανοδηγών συνιστούν τμήμα της ποινικής δικογραφίας που κατήρτισε ο εισαγγελέας Πρωτοδικών Λιβαδειάς, στο πλαίσιο της προανάκρισης. Με βάση τον κώδικα ποινικής δικονομίας, η προανάκριση καλύπτεται από πλήρη και απόλυτη μυστικότητα. Πρέπει, λοιπόν, να δούμε αν ο κανόνας αυτός κάμπτεται όσον αφορά την Αρχή σας, γιατί αντιλαμβάνεστε ότι αφορά ποινικές ευθύνες τρίτων, όχι της εταιρίας μας».

Ενδεικτική της μη επαγγελματικής νοοτροπίας που κυριαρχεί είναι και η απάντηση που δίνει εκπρόσωπος του ΟΣΕ, όταν τον ρωτούν για το αν υπάρχουν διαδικασίες που δεν τηρήθηκαν. Υπενθυμίζεται ότι η αυστηρή τήρηση των διαδικασιών και των πρωτοκόλλων είναι εκείνη που διασφάλιζε επί δεκαετίες ολόκληρες τα δρομολόγια του σιδηροδρόμου, όταν αυτά γίνονταν σε μονή γραμμή και φυσικά χωρίς σύγχρονα συστήματα ελέγχου της κυκλοφορίας. Απαντά, λοιπόν, ο τεχνικός του ΟΣΕ και λίγο πολύ λέει ότι υπήρχε διαδικασία επείγοντος, «όλοι ήξεραν», ενώ δεν έχουν σημασία τα «πολύ τυπικά».

Στην προσπάθεια, δε, να εξηγήσουν πώς έγινε η σύγκρουση της δηζελάμαξας MLV με την τελευταία από τις τέσσερις ηλεκτράμαξες του επιβατικού συρμού που πήγε να τραβήξει, αυτή συνδέεται με πιέσεις άνωθεν, ώστε να γίνουν όλα γρήγορα: «Εχει αρχίσει ήδη και γκρινιάζει η Πολιτεία, λέει ότι έχουν μείνει κόσμος, φανταστείτε τι γινότανε. Εγώ ήμουν στο κτίριο, γι’ αυτό σας το λέω. Φανταστείτε τι γινότανε. Παίρνανε διευθύνοντες εκεί πέρα και λέγανε “τι κάνετε, γρήγορα, γρήγορα, γρήγορα”, αυτό ήτανε το “γρήγορα”».

Προς το τέλος της ακροαματικής διαδικασίας καθίσταται εμφανής μια προσπάθεια να κλείσει η συζήτηση για τις διαδικασίες που δεν τηρήθηκαν. Επειτα από ένα περιστατικό που κράτησε σχεδόν 12 ώρες και περιελάμβανε κινητοποίηση τεσσάρων μηχανών και σύγκρουση με 12 τραυματισμούς, ο τεχνικός του ΟΣΕ λέει: «Από τις κινήσεις που έγιναν και που αποδελτιώνονται μετά, εκ των υστέρων, όταν καταγράφηκαν όλα και έγινε κριτική με τα δεδομένα που υπήρχαν σε κάθε σημείο, τις πληροφορίες που είχες δηλαδή, δεν υπήρξε κάποια αστοχία ενός κέντρου, ενός ρυθμιστή κυκλοφορίας ή κάτι αντίστοιχου προσωπικού. Δηλαδή, η διαχείριση των πόρων -είναι οξύμωρο αυτό που θα πω- έγινε τέλεια. Το αποτέλεσμα θα μου πείτε δεν ήταν ακριβώς αυτό που έπρεπε».

ΠρωτοσελιδαΕιδήσεις

Κυριακος Βελοπουλος: Κάτω τα χέρια από τους αγρότες!

O κύριος Χρυσοχοίδης χαρακτήρισε «θέμα εθνικής ασφάλειας» το να μην κλείσουν τα λιμάνια οι αγρότες Όταν όμως πουλούσαν σε ιδιώτες τα λιμάνια, επικαλέστηκαν το εθνικό...

ΒΟΜΒΑ: Ερώτηση Φαραντούρη τινάζει στον αέρα funds και servicers – Kαταγγέλλει παραβίαση των κανόνων κρατικών ενισχύσεων

Με νέα - 3η κατά σειρά - γραπτή ερώτηση προς την Κομισιόν - επανήλθε σήμερα ο ευρωβουλευτής και συντονιστής της επιτροπής Συνταγματικών Υποθέσεων, Νικόλας...

Πανος Καμμενος: Η διεφθαρμένη Ευρώπη καταρρέει – Ανώτατα στελέχη σε Ουκρανία Βρυξέλλες συλλαμβάνονται

Σε αναρτηση του ο Πανος Καμμενις αναφερει: Η συμφωνία για λήξη του πολέμου είναι κοντά με την διαμεσολάβηση Τράμπ .Η διεφθαρμένη Ευρώπη καταρρέει. Ανώτατα στελέχη...

Κεραυνοι Βελοπουλου: Κύριε Μητσοτάκη, οι αγρότες δεν είναι ούτε “Φραπέδες”, ούτε “Χασάπηδες”, ούτε κλέφτες, ούτε απατεώνες

Στοχεύεις λάθος, βάζοντας τους αστυνομικούς των χιλίων ευρώ να χτυπούν τους αγρότες Δώσε στους αγρότες αυτά που τους ανήκουν και όχι από τον προϋπολογισμό.Βάλε τους...

Η συνεντευξη χείμαρρος του Στεφανου Κασσελακη στον Νικο Χατζηνικολαου για την πιθανοτητα συνεργασιας με τη ΝΔ

Η συνεντευξη του Στεφανου Κασσελακη στον Νικο Χατζηνικολαου https://twitter.com/skasselakis/status/1995411757628600648?s=61

Ο Χαρης Δουκας εναντιον οσων στο Πασοκ ονειρευονται συγκυβερνηση με ΝΔ και Μητσοτακη

Προσκλητήριο 1. Αποφασίζουμε στο Συνέδριο, συλλογικά, ένα μεγάλο ΟΧΙ σε οποιοδήποτε σενάριο συγκυβέρνησης με τη ΝΔ.2. Ξεκινάμε σήμερα ένα μεγάλο προσκλητήριο διαλόγου και δράσης με...

Νέο σκάνδαλο, που «ακουμπάει» και στον ΟΠΕΚΕΠΕ, αυτή τη φορά με «μαϊμού» εταιρείες γεωργικών συμβούλων

Την κομπίνα εκατομμυρίων αποκάλυψε η εκπομπή «Καθαρές Κουβέντες» Επιτήδειοι που παρίσταναν τους συμβούλους για αγρότες και κτηνοτρόφους, τσέπωσαν περισσότερα από 80 εκατομμύρια ευρώ! Όπως αποκάλυψε ο...

Πανος Καμμενος: Μόνος δρόμος MAKE GREECE GREAT AGAIN με ΗΠΑ

Σε αναρτηση του ο Πανος Καμμενος αναφερει: Mercedes-Benz, BMW και η Volkswagen μετακομίζουν στην Κίνα,η Airbus σήμερα καταρρέει στα χρηματιστήρια οι Ευρωπαίοι ηγέτες εμπλέκονται με...

Υμνοι βουλευτη του Πασοκ για την εργατικότητα του Αδωνι Γεωργιαδη

Σε αναρτηση του ο βουλευτης Πετρος Παππας αναφερει:  Θέλω να ευχαριστήσω τον Αδωνι Γεωργιαδη  για το παραγωγικό Debate που είχαμε. Ο ίδιος, εμφανίζεται να με...

Κυριακος Βελοπουλος στους Ελληνες αστυνομικους: Μη χτυπάτε τους αγρότες δεν είναι εχθροί των Ελλήνων

Καλούμε την ελληνική αστυνομία να κάνει ό,τι έκαναν Γάλλοι και Ιταλοί αστυνομικοί : μη χτυπάτε τους αγρότες δεν είναι εχθροί των Ελλήνων Ο θρασύς κύριος...

Χαρης Δουκας: Στη Βασιλίσσης Όλγας το έργο έχει ουσιαστικά σταματήσει – Έχει στοιχειώσει

Σύμφωνα με την ανάδοχο εταιρεία, από τα 6 εκ. που κόστισε, τα 2,5 εκ. ακόμη παραμένουν απλήρωταΚάποιοι, τελικά, θέλουν το έργο να μην τελειώσει...

Η εγκατάλειψη της αγροτικής οικονομίας, από την κυβέρνηση και οι ρηξικέλευθες προτάσεις του ΠΑΣΟΚ

Γράφει ο Πάνος Ν. Αβραμόπουλος Το ανεκδιήγητο σκάνδαλο του ΟΠΕΚΕΠΕ με το ανερυθρίαστο φαγοπότι των αγροτικών και κτηνοτροφικών ευρωπαϊκών ενισχύσεων, από κομματικά στελέχη της Νέας...

Ψηνεται μεταγραφη βομβα εν ενεργεια “κεντροαριστερου” βουλευτη στη ΝΔ

Βουλευτης της αντιπολιτευσης απο τον χωρο της κεντροαριστερας φλερταρει με την ιδεα να βρεθει στη ΝΔ Τον τελευταιο καιρο εχει ερθει πολυ κοντα με κορυφαιο...

Αλεξης Χαριτσης: Η κυβέρνηση και στο ζήτημα των ενοικίων κοροϊδεύει και εξαπατά πάλι την κοινωνία

Θα μιλήσουμε ξεκάθαρα για μια στεγαστική πολιτική, η οποία θα βάζει και το ζήτημα της κοινωνικής στέγης; Η οποία θα βάζει περιορισμούς στη βραχυχρόνια μίσθωση...

Βαζει πλατη για συνεργασια με τη Νεα Δημοκρατια ο Στεφανος Κασσελακης – Τι αποκαλυψε στον Νικο Χατζηνικολαου

Συγκυβέρνηση ΝΔ - Κασσελάκη: Χατζηνικολάου: «Να αναδιατυπώσω το ερώτημα: υπό κάποιες συγκεκριμένες προϋποθέσεις θα μπορούσατε να συνεργαστείτε με τη Νέα Δημοκρατία;».Κασσελάκης: «Η λέξη συνεργασία είναι...

Νικος Παπας στη Real News: Ήρθε η ώρα για τον οδικό χάρτη της εκλογικής προοδευτικής συμμαχίας

Η ώρα του οδικού χάρτη - Διακήρυξη, πρόγραμμα, εκλογή επικεφαλής•⁠ ⁠Το πιο κρίσιμο στην καταγραφή του Τσίπρα, το μείζον στο οποίο θα πρέπει να...

Ολόκληρος Μητσοτάκης, πάλι καλά που δεν απαίτησε από τον λαό να του ζητήσει συγνώμη από όλα αυτά που (δεν) πήρε, αλλ αντιθέτως του τα...

Σε μακροσκελέστατη γραπτή δήλωση που κανένας δεν θα κάτσει να την διαβάσει, όλη θα αναφέρεται προφανώς, και στις υπ αυτόν (τον πάντα σταυροπόδι καθήμενο) κυβέρνησης...

Φαραντούρης από μπλόκο Νίκαιας: «Αγώνας επιβίωσης για τους αγρότες»

Στο αγροτικό μπλόκο της Νίκαιας στη Λάρισα βρέθηκε σήμερα ο ευρωβουλευτής Νικόλας Φαραντούρης  κατά την πρώτη επεισοδιακή μέρα των αγροτικών κινητοποιήσεων, σε συνέχεια της περιοδείας...

Χάρης Δούκας: Δεν πρέπει να χαρίσουμε τρίτη τετραετία στη Νέα Δημοκρατία

Πρέπει να ηττηθεί η Νέα Δημοκρατία και οι πολιτικές της Οι πολιτικές της βαθιάς συντήρησης και οπισθοδρόμησης που δυσχεραίνουν τη ζωή των πολιτών, υπονομεύουν το...

Κυριάκος Βελόπουλος: Μεγάλα λόγια από έναν «μικρό» πρωθυπουργό για τις συλλογικές συμβάσεις εργασίας

Μεγάλα λόγια από έναν «μικρό» πρωθυπουργό για τις συλλογικές συμβάσεις εργασίας Ένας πρωθυπουργός ο οποίος μαζί με τους περισσότερους υπουργούς δεν γνωρίζουν τι σημαίνει «εργασία»! Από...

ΔΗΜΟΦΙΛΗ