Το ταξί πλήττεται από κυβερνητικές πολιτικές και αθέμιτο ανταγωνισμό

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Έντονη αντιπαράθεση έχει ξεσπάσει μεταξύ των επαγγελματιών αυτοκινητιστών ταξί και του Υπουργείου Μεταφορών, με τον Σύνδεσμο Αυτοκινητιστών Ταξί Αθηνών (ΣΑΤΑ) να απευθύνεται απευθείας στον Πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη, καταγγέλοντας τον Αναπληρωτή Υπουργό Μεταφορών, Κωνσταντίνο Κυρανάκη.

«Απαξιώνει τον κλάδο ο Κυρανάκης»

Στην επιστολή οι εκπρόσωποι των ταξιτζήδων καταγγέλλουν τον κ. Κυρανάκη για «προκλητικές δηλώσεις» και «άρνηση διαλόγου» που, όπως υποστηρίζουν, απηχούν «εμπάθεια και αποστροφή για το επάγγελμά τους».

Η επιστολή εκθέτει ένα πλήθος προβλημάτων που αντιμετωπίζουν οι επαγγελματίες οδηγοί ταξί, με τον ΣΑΤΑ να ασκεί έντονη κριτική στον χειρισμό των θεμάτων από την κυβέρνηση και ειδικά από τον αρμόδιο Αναπληρωτή Υπουργό.

Τα φλέγοντα ζητήματα των λεωφορειολωρίδων και της ηλεκτροκίνησης

Στο επίκεντρο της αντιπαράθεσης βρίσκεται η χρήση των λεωφορειολωρίδων, με τον ΣΑΤΑ να υπενθυμίζει την δέσμευση του πρώην υφυπουργού Μεταφορών, Βασίλη Οικονόμου, για εξαίρεση των έμφορτων ταξί από τους περιορισμούς. «Για ποιο λόγο το Υπουργείο Μεταφορών ακυρώνει αυτή την απόφαση;» διερωτώνται οι ταξιτζήδες, κατηγορώντας την ηγεσία του υπουργείου για απαξίωση «μιας υπηρεσίας δημόσιου χαρακτήρα όπως είναι η μεταφορά με ταξί».

Εξίσου σημαντικό ζήτημα αποτελεί η υποχρεωτική μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση από το 2026, με τον ΣΑΤΑ να επισημαίνει τρία κρίσιμα εμπόδια:

Το υψηλό κόστος αγοράς ηλεκτρικών οχημάτων (περίπου 50.000 ευρώ)
Την ανεπάρκεια των υποδομών φόρτισης
Τον περιορισμένο αριθμό φορτιστών γρήγορης φόρτισης στην Αττική (μόλις 12 από τους 72 πανελλαδικά)
Οι επαγγελματίες ζητούν αναβολή της υποχρεωτικής ταξινόμησης ηλεκτρικών οχημάτων μηδενικών ρύπων από το 2026 στο 2035, δεδομένων των πρακτικών δυσκολιών.

Αιτήματα για επιβίωση του κλάδου

Η επιστολή παραθέτει συνολικά δέκα βασικά αιτήματα προς τα Υπουργεία Μεταφορών και Οικονομικών, μεταξύ των οποίων περιλαμβάνονται:

Ρύθμιση για τις παράνομες εφαρμογές που δεν φορολογούνται στην Ελλάδα
Σαφής διαχωρισμός των υπηρεσιών μεταξύ ταξί και ενοικιαζόμενων οχημάτων με οδηγό
Ψηφιοποίηση των ειδικών αδειών και ένταξή τους στο GOV.GR WALLET
Αύξηση κομίστρου ανάλογη με τις αυξήσεις του κατώτατου μισθού
Κατάργηση επίμαχων διατάξεων του νέου φορολογικού νόμου
Απαλλαγή ή μείωση ΦΠΑ για την αγορά επαγγελματικών οχημάτων ταξί
Μείωση ΕΦΚ ή μόνιμη επιδότηση καυσίμου
«Το ταξί πλήττεται από κυβερνητικές πολιτικές και αθέμιτο ανταγωνισμό»

Κλείνοντας την επιστολή τους, οι εκπρόσωποι του ΣΑΤΑ τονίζουν ότι «το ταξί είναι μια υπηρεσία δημόσιου χαρακτήρα» που «πλήττεται από τις πολιτικές που ασκεί η κυβέρνηση αλλά και τον αθέμιτο ανταγωνισμό των Ε.Ι.Χ και των εφαρμογών των πολυεθνικών εταιριών».

Απευθυνόμενοι στον Πρωθυπουργό, ζητούν άμεση συνάντηση μαζί του «ώστε να βρεθούν λύσεις για να εξασφαλιστεί η συνέχεια αυτού του επαγγέλματος», εκφράζοντας την αγωνία χιλιάδων επαγγελματιών του κλάδου.

Η πρωτοβουλία του ΣΑΤΑ να απευθυνθεί απευθείας στον Πρωθυπουργό, παρακάμπτοντας τον αρμόδιο Αναπληρωτή Υπουργό, καταδεικνύει το τεταμένο κλίμα και την απουσία εποικοδομητικού διαλόγου μεταξύ των ταξιτζήδων και του Υπουργείου Μεταφορών.

Z

Μάρνη 17 – Τ.Κ. 10433 – Αθήνα

Τηλ.: 210 52 39 524 – 210 52 21 123 – 210 52 42 589 – Fax: 210 52 24 479

www.satataxi.gr – Email: syndikatotaxi@gmail.comgrammateia.sata@gmail.com

Αθήνα, 19.05.2025

Ανοικτή επιστολή προς τον Πρωθυπουργό της Ελλάδας Κυριάκο Μητσοτάκη

Αξιότιμε κύριε Πρωθυπουργέ,

Με την παρούσα επιστολή θέλουμε να σας εκθέσουμε την ζοφερή πραγματικότητα που βιώνουν χιλιάδες  επαγγελματίες αυτοκινητιστές ταξί στην Αθήνα. Απευθυνόμαστε σε σας, γιατί ο Αναπληρωτής Υπουργός  Μεταφορών Κωνσταντίνος Κυρανάκηςαρνείται να συζητήσει τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι ταξιτζήδες της Αθήνας.

Οι  προκλητικές του  δηλώσεις για τον κλάδο μας,απαξιώνουν μια πολυπληθή ομάδα εργαζομένων και η άρνησή του για διάλογο απηχούν σε εμπάθεια και αποστροφή για το επάγγελμά μας.

Με την πεποίθηση ότι θα αντιμετωπίσετε με δικαιοσύνη και κατανόηση τον κλάδο μας,  σας παραθέτουμε τους προβληματισμούς μας και τα βασικά αιτήματα που έχουν κατατεθεί στα συναρμόδια υπουργεία.

Για τις λεωφορειολωρίδες

Στην  πρότασή μας προς  το Υπουργείο Μεταφορών ( σχετική επιστολή από 16.01.2025 ), εισηγηθήκαμε την αλλαγή του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, επικαλούμενοι δεδομένα και στοιχεία από άλλες ευρωπαϊκές πόλεις.

Σε διευκρίνιση σχετικά με το τι θα περιλαμβάνει ο νέος ΚΟΚ για τις λεωφορειολωρίδες ο πρώην υφυπουργός Μεταφορών, Βασίλης Οικονόμου δημόσια δεσμεύτηκε ότι : «στον νέο ΚΟΚ που κατατίθεται σύντομα στη Βουλή, για τις λεωφορειολωρίδες θα ορίζεται ότι εξαιρούνται οι μοτοσικλέτες και τα έμφορταταξί. Οι δύο αυτές εξαιρέσεις θα οριστούν με υπουργική απόφαση που θα εκδοθεί».

-Για ποιο λόγο το Υπουργείο Μεταφορών ακυρώνει αυτή την απόφαση;

-Για ποιο λόγο το Υπουργείο Μεταφορών απαξιώνει μια υπηρεσία δημόσιου χαρακτήρα όπως είναι η μεταφορά με ταξί;

Για την ηλεκτροκίνηση

Από την 1-1-2026 απαγορεύεται η ταξινόμηση καινούριου αυτοκινήτου ταξί με κινητήρα εσωτερικής καύσης ( πετρέλαιο, βενζίνη, φυσικό αέριο, υγραέριο ) και θα επιτρέπονται μόνο τα αμιγώς ηλεκτρικά.

Η κυβέρνηση παρακάμπτει τα εξής δεδομένα, τα οποία όμως είναι σημαντικά για τους επαγγελματίες αυτοκινητιστές Ταξί :

α. τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι πανάκριβα. Το μέσο κόστος αγοράς είναι κοντά στις 50.000 ευρώ.

β. οι υποδομές φόρτισης δεν επιτρέπουν στους επαγγελματίες αυτοκινητιστές ταξί να κάνουν την δουλειά τους χωρίς άσκοπες καθυστερήσεις.

γ. από τους 72 φορτιστές γρήγορης φόρτισης που υπάρχουν στην Ελλάδα μόνο 12 είναι στην Αττική. Στους υπόλοιπους η φόρτιση διαρκεί πολλές ώρες. Αυτές τις χαμένες εργατοώρες, ποιος θα τις πληρώσει;

Ζητάμε άρση της υποχρεωτικότητας ταξινόμησης νέων αυτοκινήτων Ταξί μόνο μηδενικών ρύπων από το 2026.  Η πρόταση του ΣΑΤΑ είναι να μετατεθεί αυτή η υποχρέωση για το 2035.

ΤΑ ΣΗΜΑΝΤΙΚΟΤΕΡΑ ΑΙΤΗΜΑΤΑ ΤΟΥ ΣΑΤΑ ΠΡΟΣ ΤΑ ΥΠΟΥΡΓΕΙΑ ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ & ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ

Θέλουμε απάντηση από την Κυβέρνηση, γιατί αφήνει παράνομες εφαρμογές που χρησιμοποιούν είτε ταξί, είτε Ε.Ι.Χ να μην πληρώνουν κανένα φόρο, να  βγάζουν τα χρήματα τους στο εξωτερικό, αφήνοντας στους νόμιμους επαγγελματίες αυτοκινητιστές μόνο φορολογικά βάρη.

Ζητάμε ξεκάθαρο και χωρίς γκρίζες ζώνες διαχωρισμό των υπηρεσιών που παρέχει το Ταξί και το ενοικιαζόμενο αυτοκίνητο με οδηγό.  Αστική μεταφορά κάνουν μόνο τα ταξί.  Με το ταξί ο επιβάτης κάνει αστική μεταφορά.  Με το Ε.Ι.Χ αγοράζει χρόνο για την μετακίνησή του.  Η μεταφορά από ένα σημείο Α προς ένα σημείο Β είναι έργο που ανήκει στο ταξί.

 Θέλουμε σωστή εφαρμογή της ψηφιακής πλατφόρμας για τις συμβάσεις των Ε.Ι.Χ. και δημιουργία μητρώου για τα ενοικιαζόμενα με οδηγό.

Νομοθετική ρύθμιση για την ειδική άδεια

Με την ρύθμιση αυτή θα πρέπει να αντιμετωπίζεται το κώλυμα χορήγησης ή ανανέωσης της ειδικής άδειας Ε.Δ.Χ. αυτοκινήτου, όταν από το πιστοποιητικό ποινικού μητρώου δικαστικής χρήσης για την απόδειξη της συνδρομής της περ.γ’ της παρ.2 του άρθρου 95 του ν.4070/2012 (Α82), προκύπτουν αδικήματα του άρθρου 100 του  ν.4070/2012.

Επανεξέταση και ψηφιοποίηση των ειδικών αδειών και εισαγωγή τους στο GOV.GR WALLET.

Άμεση εφαρμογή της απόφασης του υπουργείου Οικονομικών (Παπανάτσιου) για την είσπραξη του κομίστρου.

Αύξηση κομίστρου αντίστοιχη της ποσοστιαίας αύξησης του κατώτατου μισθού, ο οποίος είναι η βάση του νέου φορολογικού συστήματος για τους ιδιοκτήτες ταξί.

Κατάργηση των επίμαχων διατάξεων του νέου φορολογικού νόμου και άμεση εφαρμογή αφορολόγητου ορίου.

Απαλλαγή ή μείωση ΦΠΑ για την αγορά επαγγελματικού αυτοκινήτου που ταξινομείται ως ΕΔΧ Ταξί.

Μείωση ΕΦΚ ή επιδότηση καυσίμου για τον επαγγελματία αυτοκινητιστή Ταξί σε μόνιμη βάση.

Κύριε Πρωθυπουργέ

Το ταξί είναι μια υπηρεσία δημόσιου χαρακτήρα. Παρόλα αυτά πλήττεται  από τις πολιτικές που ασκεί η κυβέρνηση αλλά και τον αθέμιτο ανταγωνισμό των Ε.Ι.Χ και των εφαρμογών των πολυεθνικών εταιριών. Σας μεταφέρουμε την αγωνία και τον προβληματισμό χιλιάδων επαγγελματιών και ζητάμε άμεση συνάντηση μαζί σας ώστε να βρεθούν λύσεις για να εξασφαλιστεί η συνέχεια αυτού του επαγγέλματος.

gAEAAEAAAAAAAAAAAEEAAEAAADyBAAAAQEEAAEAAAAcAgAAAgEDAAQAAABmvQEAAwEDAAEAAAAFAAAABgEDAAEAAAACAAAAEQEEAAEAAAAIAAAAFQEDAAEAAAAEAAAAFgEEAAEAAAAcAgAAFwEEAAEAAACYvAEAGgEFAAEAAABuvQEAGwEFAAEAAAB2vQEAHAEDAAEAAAABAAAAKAEDAAEAAAACAAAAPQEDAAEAAAACAAAAUgEDAAEAAAACAAAAAAAAAAgACAAIAAgAYFsDAOgDAABgWwMA6AMAAA==

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

Έσβησε αθόρυβα στα 89 του χρόνια ένας θρύλος του Χόλυγουντ, ένας κορυφαίος ηθοποιός και σπουδαίος άνθρωπος, ο Robert Redford

Ο Ρόμπερτ Ρέντφορντ ένας ωραίος άνθρωπος, πέθανε σε ηλικία 89 ετών. Πέρα από σπουδαίος ηθοποιός και σκηνοθέτης είχε έντονη δράση στον χώρο της οικολογίας....

Θερμή υποδοχή του Ανδρέα Λοβερδου στη ΝΔ από την Νίκη Τζαβέλα: Από τις καλύτερες και σημαντικότερες μεταγραφές

Σε ανάρτηση της η Νίκη Τζαβελα αναφέρει για την μεταγραφή του Ανδρέα Λοβερδου στην ΝΔ:ΑΠΟ ΤΙΣ ΚΑΛΥΤΕΡΕΣ Κ ΣΗΜΑΝΤΙΚΟΤΕΡΕΣ ΜΕΤΑΓΡΑΦΕΣ!Έμπειρος , ευρωπαϊστης, σοβαρός κ...

Μαρία Καρυστιανου: Ποιος σκοτώνει τον Πάνο Ρούτσι;

Ποιος σκοτώνει τον Πάνο Ρούτσι;; Στην δικτατορία που καταντήσαμε να ζούμε, ένας γονιός που έθαψε το παιδί του.. το σκοτωμένο από κρατικές εγκληματικές...

Οι Τούρκοι έγραψαν ιστορία στο Eurobasket όχι με τις επιδόσεις τους αλλά με το πρωτοφανές κόμπλεξ κατωτερότητας τους μέ μεγάλα απωθημένα

Οι Τουρκοι προκρίθηκαν γιά πρώτη φορά στήν ζωή τους σέ τελικό μετά τήν νίκη επί της Ελλάδος καί έδωσαν ρεσιτάλ εμπάθειας καί εθνικισμου –...

Ατυχής Διπλωματία

Κώστα Δημ Χρονόπουλου *Επόμενο ήταν να συμβεί, αναμενόμενο μετά την υπερφίαλη επίδειξη δύναμης από μέρους του κου Πλανητάρχη. Ο απαξιωτικός τρόπος αντιμετώπισης όχι μόνον...

Από διασώσεις, σκίζουμε

Η νέα «αναζωπύρωση» των αφίξεων απρόσκλητων πολυάνθρωπης προέλευσης αλλοδαπών, που σαν έτοιμοι από καιρό, αυτόν τον καιρό, «διασωσμένοι» επίσημα καταφθάνουν στην Γαύδο και στην...

Μπορεί να φτάσει διψήφιο το κόμμα Τσίπρα;

Ο αριστερός πολιτικά κόσμος απασχολεί την πολιτική επικαιρότητα με την όχι απλώς ενδεχόμενη αλλά και αναμενόμενη επιστροφή Τσίπρα στις αρχηγίες αυτού.Ο Τσίπρας λοιπόν,...

Βόμβα της Καθημερινής και του Γιάννη Σουλιώτη για τα σπιτάκια ανακύκλωσης

Γιάννης Σουλιώτης από την kathimerini.grΣτις αρχές του έτους έγινε γνωστό ότι η νυν διοίκηση της Περιφέρειας Αττικήςολοκλήρωσε σε συνεργασία με εταιρεία ορκωτών λογιστών διαχειριστικό...

Η Τουρκια, το πρόγραμμα SAFE και οι ευρωπαϊκές ισορροπίες

Ο Μαρκ Ρούτε, γενικός γραμματέας του ΝΑΤΟ, φαίνεται να υιοθετεί μια στάση που, αν και έμμεση, αφήνει περιθώρια υπέρ της Τουρκίας και της ευρωπαϊκής...

Οικογενειακές ιστορίες

Ά, πά, πά! Σκιάχτηκα λίγο μόλις άκουσα τόν κ. Κυριάκο Μητσοτάκη νά αποκλείει κατηγορηματικά στήν συνέντευξη της ΔΕΘ τήν πιθανότητα επιστροφης του ανηψιου του...

Η παραβίαση των πολωνικών συνόρων από Ρωσικά Drones: Διδάγματα για την εθνική ασφάλεια της Ελλάδας

Η πρόσφατη παραβίαση των πολωνικών συνόρων από ρωσικά drones στις 9 και 10 Σεπτεμβρίου 2025, αναδεικνύει την εντεινόμενη χρήση υβριδικών τακτικών από τη Ρωσία...

Οι “καλές κουβέντες” με τον γιο του Χαφτάρ

Συνεχίζονται με αμείωτο ρυθμό οι "καραβιές" μεταναστών στην Κρήτη οι οποίοι στιβάζονται στο εκθεσιακό κέντρο της Αγιάς Χανίων και μάλιστα 360-370 από...

Φράγμα Çakmak Τουρκίας: Πώς η Τουρκία ήλεγξε την ροή περισσότερων από 21 εκατομμυρίων κυβικών μέτρων νερού προς την περιοχή των Πετράδων, Διδυμοτείχου, Έβρου

«“Φράγμα Çakmak, Τουρκίας”: Πώς η Τουρκία ήλεγξε την ροή περισσότερων από 21 εκατομμυρίων κυβικών μέτρων νερού προς την περιοχή των “Πετράδων, Διδυμοτείχου, Έβρου”, (01/09/2024-31/08/2025)...

Τό πόσο ταραγμένη ειναι πλέον η πολιτική ισορροπία στίς ΗΠΑ ειναι οφθαλμοφανέστατο

Δημήτρης ΚαπράνοςΤό πόσο ταραγμένη ειναι πλέον η πολιτική ισορροπία στίς ΗΠΑ ειναι οφθαλμοφανέστατο.Τό φαινόμενο του διχασμου, πού ηταν μέν έντονο, αλλά δέν ειχε λάβει...

Τέμπη συγκάλυψη: Μιλά στο Kontra ο πατέρας του Ντένις Ρούτσι που κάνει απεργία πείνας στο Σύνταγμα

Ο Βασίλης Ρούτσι δηλώνει "αγανακτισμένος" από τις καθυστερήσεις στην εκδίκαση της υπόθεσης, αλλά κυρίως στο γεγονός πως γίνονται προσπάθειες συγκάλυψης των πραγματικών αιτιών που...

Τέμπη: «Είναι ντροπή για την κοινωνία» – Κόλαφος η Μαρία Καρυστιανού για τη Δικαιοσύνη και την συγκάλυψη του εγκλήματος των Τεμπών στο Kontra News

Κόλαφος για τις μεθοδεύσεις της Δικαιοσύνης και της κυβέρνησης Μητσοτάκη να συγκαλυφθεί το έγκλημα στα Τέμπη, ήταν στη συνέντευξή της στο δελτίο του Kontra...

Ο Τόμι Ρόμπινσον ξεσκίζει τον Ερντογάν: Δεν είναι τίποτα άλλο παρά ένα πονηρό σκυλί, κι όμως εξακολουθεί να τρίβεται με τους Ευρωπαίους ηγέτες

Ο Τόμι Ρόμπινσον ξεσκίζει τον Ερντογάν: «Ο Ερντογάν δεν ήταν τίποτα άλλο παρά ένα πονηρό σκυλί, κι όμως εξακολουθεί να τρίβεται με τους Ευρωπαίους...

Φαραντούρης: Η διαφθορά διώχνει τους Έλληνες απ’ την πατρίδα

Παρέμβαση απ' την Αφρική όπου βρίσκεται εκπροσωπώντας το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο σε επίσημη αποστολή, έκανε στην πρωινή εκπομπή του OPEN «10 παντού» ο ευρωβουλευτής και...

Έχασε τα λόγια του ο Νίκος Ρωμανός – Ο Μιχάλης Κατρίνης τον έβγαλε αδιάβαστο

Ο Μιχάλης Κατρίνης ρώτησε 10 φορές και απάντηση δεν πήρε…

10 χρόνια φυλακή στον στενό συνεργάτη του Γιώργου Παπανδρέου για σκάνδαλο επί κυβέρνησης Σημίτη!

Κάθειρξη 10 ετών στον στενό συνεργάτη του Γ. Παπανδρέου, Ρόντο, όπως και στους Μπάζα, Φιλιππαίο και στον πρώην πρέσβη Τσαμαδό.Εφημερίδα ΔημοκρατίαΣε πολυετείς ποινές...

ΔΗΜΟΦΙΛΗ