Ομαδικά πυρά, πρίν ακόμη κυκλοφορήσει, δέχεται η ταινία του Γιάννη Σμαραγδη γιά τόν Ιωάννη Καποδίστρια!
Από σοβαροφανεις κριτικές μέχρι προσπάθειες διακωμωδήσεως. Σάν κάποιοι νά θέλουν νά δολοφονήσουν γιά δεύτερη φορά τόν πρωτο Κυβερνήτη της ελεύθερης Ελλάδος. Νά δολοφονήσουν τόν χαρακτηρα του, κατά τήν προσφιλη τακτική της Αριστερας. Μόνον πού εδω δέν έχουμε μόνον πυρά προερχόμενα από τήν Αριστερά. Έχουμε καί από τόν λεγόμενο φιλελεύθερο χωρο. Καί αυτοί δολοφονουν τον Καποδίστρια.
Εφημερίδα Εστία
Ανεξαρτήτως προελεύσεως δέ, οι επικριτές αποδομουν, ή μαλλον προσπαθουν νά αποδομήσουν, τόν χαρακτηρα του σκηνοθέτη. Καί, δυστυχως, η στόχευσίς τους δέν περιορίζεται στά πρόσωπα. Στρέφονται κατά της ίδιας της εθνικης μνήμης. Τούς ενοχλει κάθε τι πού δέν συνάδει μέ τό «αφήγημά» τους. Καί παίρνοντας αφορμή από τό τραίηλερ της ταινίας συντονίζουν τά πυρά τους.
Στήν ίδια λογική εντάσσεται καί η πολεμική κατά των παρελάσεων, η οποία αναζωπυρώθηκε εξ αφορμης των αποφάσεων σχετικά μέ τό Μνημειο του Αγνώστου Στρατιώτου καί τό σχετικό ζήτημα πού ακαίρως ανακινήθηκε καί γιά λόγους πού επίσης δέν αντέχουν σέ κριτική διαιωνίζεται μέ διχογνωμίες μεταξύ των Υπουργείων Εθνικης Αμύνης καί Προστασίας του Πολίτου καί του Δήμου Αθηναίων.
Καί στόν περίγυρο, μιά σειρά θέσεων καί απόψεων πού προσβάλλουν τήν εθνική μνήμη καί τόν χαρακτηρα του Μνημείου ως παρακαταθήκης των αγώνων του Έθνους. Υπάρχουν κύκλοι στήν σημερινή Ελλάδα πού ενοχλουνται, όχι μόνον από κάθε τι εθνικό, αλλά καί από κάθε διαφορετική άποψη. Κάθε γνώμη πού δέν ευθυγραμμίζεται μέ τήν γενική αντίληψη τήν οποία θέλουν νά επιβάλουν. Αυτοί λοιπόν θέλουν νά λέγονται προοδευτικοί καί θέλουν νά λέγονται φιλελεύθεροι. Θά τρίζουν τα κόκκαλα του Βολταίρου. Από τήν Αριστερά δέν περιμέναμε τίποτε καλύτερο. Πάντα έδειχνε τό πραγματικό της πρόσωπο. Νά θυμίσουμε τήν περίπτωση της ταινίας «Ελένη», της οποίας τήν προβολή ειχαν εν τοις πράγμασι απαγορεύσει; Όπως λοιπόν τότε η ΚΝΕ καλουσε σέ μποϋκοτάζ της «Ελένης», τώρα οι φιλελεύθεροι καλουν σέ μποϋκοτάζ του «Καποδίστρια».
Δέν αντέχουν οι «προοδευτικοί» τήν διαφορετική άποψη καί δέν αντέχουν οποιαδήποτε προσέγγιση πού θέτει σέ αμφισβήτηση τήν παρερμηνεία της Ιστορίας πού θέλουν νά επιβάλουν. Αλλά καί οι φιλελεύθεροι; Οι οποιοι στήν Ελλάδα κάποτε ησαν πραγματικοί φιλελεύθεροι, θεματοφύλακες της ελευθερίας του λόγου καί του ελευθέρου φρονήματος;
Πως σήμερα εκφυλίσθηκαν σέ αυτούς τούς «ακροκεντρώους» πού θέλουν νά δυναστεύσουν τήν κοινωνική, τήν πνευματική καί τήν καλλιτεχνική ζωή του τόπου;
Στήν συγκεκριμένη περίπτωση της ταινίας γιά τόν Καποδίστρια, επιδεικνύουν έναν συνδυασμό εμπαθείας καί αμαθείας πού δέν αντέχει σέ καμμία κριτική. Γιά αυτό καί δέν τήν θέλουν. Επιδιώκουν νά επιβάλουν τίς μισαλλόδοξες απόψεις τους καί έχουν τήν αξίωση οι πολιτες νά τίς αποδεχθουν δίκην θεσφάτων. Ενω ειναι απλές ιστορικές ανακρίβειες.
Άς δουμε όμως δυό χαρακτηριστικά σημεια, όπως τά αποτυπώνει ο αρθρογράφος μας Κωνσταντινος Λερούνης. «Εφημερίδα της Αριστερας κατηγορει τόν Σμαραγδη γιά “αναχρονισμούς”. Πρωτος “αναχρονισμός” ότι τάχα, σύμφωνα μέ τήν συγκεκριμένη εφημερίδα, “τό Βυζάντιο δέν αποτελει στοιχειο του Ελληνισμου προεπαναστατικά ούτε στή διάρκεια του Αγωνα καί ούτε οι Διαφωτιστές τό αναφέρουν”. Ειναι σίγουρο ότι οι άνθρωποι αυτοί ξέρουν τό παραμικρό γιά τόν Διαφωτισμό; Δέν αναφέρουν οι Διαφωτιστές τό Βυζάντιο, μέ τά χειρότερα μάλιστα λόγια; Δέν θά σταθω καθόλου στό ζήτημα αυτό. Τό πρωτο καί κάπως πιό ενδιαφέρον σκέλος του ισχυρισμου ειναι ότι τό Βυζάντιο δέν αποτελει στοιχειο του Ελληνισμου προεπαναστατικά. Ευτυχως όμως, ο Μελέτιος Πηγας έχει κάνει τήν καλύτερη δυνατή σύνοψη της προεπαναστατικης κατανόησης του Βυζαντίου μέσα στήν ελληνική Ιστορία. “Εσεις εισθε εκεινοι των οποίων οι πατέρες εφώτισαν τήν οικουμένην, ορθοδοξίαν της Χριστου πίστεως. Τά λείψανα ειστε εσεις της βασιλείας των Ρωμαίων, εσεις τά λείψανα της ορθοδοξίας” (Βαλέτας, “Χρυσοπηγή”, στό Απόστολος Βακαλόπουλος, «”Ιστορία του Νέου Ελληνισμου, Τόμ. Γ΄, Τουρκοκρατία 1453-1669, Οι αγωνες γιά τήν πίστη καί τήν ελευθερία”, Θεσσαλονίκη 1968, σελ. 445). Η αντίληψη του Πηγα δέν ειναι καθόλου μοναδική στά προεπαναστατικά χρόνια».
Καί τό φιλελεύθερο, υποτίθεται, «Lifo» παραλαμβάνει τήν σκυτάλη υποστηρίζοντας:
«Μόνο πού ο Καποδίστριας δέν θά μπορουσε νά γνωρίζει γιά τόν μινωικό πολιτισμό, καθώς η ύπαρξή του ανακαλύφθηκε σχεδόν εβδομηντα χρόνια μετά τόν θάνατό του». Σχολιάζει ευστόχως ο κ. Λερούνης: «Τέτοιο σφάλμα ειχα νά ακούσω από τήν εποχή πού κάναμε Ιστορία στό Δημοτικό καί στό Γυμνάσιο, γιατί φυσικά στό Κλασσικό Λύκειο Αναβρύτων θά είχαμε μηδενιστει. Ασφαλως καί ο Έβανς ανακάλυψε τήν Κνωσό 70 περίπου χρόνια μετά τόν θάνατο του Καποδίστρια. Μόνο πού ο μινωικός πολιτισμός ηταν ευρύτατα γνωστός μέσω κειμένων από τόν 16ο αιωνα, όταν ο μέγας ποιητής καί μεταφραστής της Αγγλικης Αναγέννησης George Chapman χρησιμοποιει τόν όρο “μινωική Κνωσός” στή μετάφραση των Ομηρικων ύμνων (George Chapman, “The crowne of all Homers workes Batrachomyomachia or the battaile of frogs and mise. His hymn’s – and – epigrams translated according to ye originall by George Chapman”, London: Printed by Iohn Bill, his Maiesties printer [1624?], σελ. 41). Δέν γνώριζαν άραγε οι γράφοντες ότι ήδη κατά τήν περίοδο πού ο Καποδίστριας ηταν ζωντανός τό ζήτημα του μινωικου πολιτισμου ειχε προσελκύσει τό ιδιαίτερο ενδιαφέρον των ιστορικων καί ότι δικαιολογημένα αναφέρεται η ταινία σέ αυτό τό ιστοριογραφικό ζήτημα;».
Απλα, λογικά ερωτήματα, στά οποια οι επικριτές αδυνατουν νά απαντήσουν
Τήν απάντηση πρέπει νά δώσουν οι Έλληνες πολιτες. Οι οποιοι τιμουν τήν Ιστορία, σέβονται όσους προσέφεραν σέ αυτήν τήν πατρίδα καί κυρίως όσους έπεσαν γιά αυτήν. Μεταξύ των οποίων καί ο Καποδίστριας. Έπεσε από πυρά αδελφοκτόνα. Από τήν κατάρα της φυλης, τήν οποία μέχρι σήμερα κάποιοι θέλουν νά διαιωνίζουν.

Κοττακη,ευαισθητουλη και μπαντριωτη,πες οτι τον δκοτωσαν οι προγονοι των Βαρβιτσιωτηδων,δεν θα σου πεσει ο κωλος!Ετσι να καταλαβουν οι σωστοι ΝΔ,πώς ριξανε τον Βουδα της Ραφηνας,οι “δικοι”του.