Ένα μνημειώδες εγχείρημα. Την Κυριακή, ο Εμανουέλ Μακρόν εγκαινίασε επίσημα την κατασκευή του μελλοντικού αεροπλανοφόρου που προορίζεται να αντικαταστήσει το Charles de Gaulle
«Αυτό το νέο αεροπλανοφόρο θα αποτελέσει απόδειξη της δύναμης του έθνους μας, της δύναμης της βιομηχανίας και της τεχνολογίας, μιας δύναμης στην υπηρεσία της ελευθερίας στις θάλασσες και μέσα από τις ταραγμένες εποχές», δήλωσε. Έχει προγραμματιστεί να τεθεί σε λειτουργία το 2038.
Η ανακοίνωση της επίσημης έναρξης της κατασκευής ήταν αναμενόμενη με μεγάλο ενδιαφέρον παρά το αδιέξοδο του προϋπολογισμού της κυβέρνησης, καθώς ο τεράστιος όγκος των απαραίτητων επενδύσεων και οι εξελισσόμενες απειλές έθεσαν το έργο υπό πίεση.
«Σύμφωνα με τους δύο τελευταίους νόμους περί στρατιωτικού προγραμματισμού και μετά από μια ενδελεχή και προσεκτική αναθεώρηση, αποφάσισα να εξοπλίσω τη Γαλλία με ένα νέο αεροπλανοφόρο », ανακοίνωσε ο Γάλλος πρόεδρος κατά τη διάρκεια των Χριστουγέννων με τα στρατεύματα στο Άμπου Ντάμπι.
Μήκος 310 μέτρα, βάρος 80.000 τόνοι
Επίσης, πυρηνικό, το νέο αεροπλανοφόρο θα είναι πολύ μεγαλύτερο από το τρέχον. Θα έχει εκτόπισμα σχεδόν 80.000 τόνων και μήκος περίπου 310 μέτρα, σε σύγκριση με 42.000 τόνους και 261 μέτρα του Charles de Gaulle.
Με πλήρωμα 2.000 ναυτών, θα μπορεί να μεταφέρει 30 μαχητικά αεροσκάφη. Ο κίνδυνος «σύγκρουσης σε τρία ή τέσσερα χρόνια» με τη Ρωσία, που αναφέρθηκε από τις ένοπλες δυνάμεις, εγείρει ανησυχίες ότι οι προϋπολογισμοί θα εκτραπούν σε πιο πιεστικές προτεραιότητες.
Πρόσφατες δηλώσεις του Αρχηγού του Επιτελείου Άμυνας, Στρατηγού Φαμπιέν Μαντόν , στις οποίες αναφέρεται ότι «δεν μπορούμε απλώς να αναπαράγουμε ένα εργαλείο που σχεδιάστηκε στα μέσα του περασμένου αιώνα», φαίνεται επίσης να αμφισβητούν την έννοια του αεροπλανοφόρου.
Ο στρατηγός τόνισε ιδιαίτερα την «ανάγκη του πλοίου για συνεχή παρουσία στη θάλασσα» και την ικανότητά του να μεταφέρει «drones όλων των τύπων».
Σύμφωνα με το Γαλλικό Ναυτικό, μόνο ένα αεροπλανοφόρο, το Charles de Gaulle, είναι διαθέσιμο το 65% του χρόνου. Μια καθυστέρηση στην κατασκευή και, κατά συνέπεια, στην έναρξη λειτουργίας του διαδόχου του θα άφηνε το Ναυτικό χωρίς αεροπλανοφόρο.
Μια μελέτη που διεξήχθη κατά την επόμενη μεγάλη ανακαίνιση του Charles de Gaulle θα καθορίσει το 2029 εάν η διάρκεια ζωής του πλοίου μπορεί να παραταθεί κατά μερικά χρόνια πέραν του 2038, ανάλογα με την κατάσταση των πυρηνικών αντιδραστήρων του και τη δομή του, καταλήγει η γαλλική 20minutes.
—
