Ετσι καταρρίφθηκε(;)το πρώτο F-16D Block 52 της ιστορίας σε αερομαχία και μάλιστα από MiG-21 Σοβιετικής εποχής του 1956!

ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

F219F944-15FF-40F7-A7B7-E07D23D0854D

Ενα σοβιετικό μαχητικό 2ης γενιάς που πρωτοπέταξε το 1956, κατέρριψε ένα F-16 3,5 γενιάς;

Ολα σύμφωνα με την ινδική προπαγάνδα, γιατί οι φωτογραφίες του κινητήρα που φαίνεται στα συντρίμμια, μοιάζουν περισσοτερο με τον κινητήρα Tumansky R-25 του MiG 21 παρα με τον GE του F-16

Στην άγρια αερομαχία που ακολούθησε το ‘Bison’ του Αντισμηνάρχου Αμπίνανταν πέρασε την Γραμμή Ελέγχου (Line of Control) που αποτελεί τα σύνορα μεταξύ πακιστανικού και ινδικού Κασμίρ για να μην χάσει το μαχητικό που είχε εγκλωβίσει. Κατά τους Ινδούς, κατέρριψε το πακιστανικό F-16 (ορισμένες πηγές μιλούν για διθέσιο F-16D) με βλήμα R-73 ωστόσο μετά κατερρίφθη και ο ίδιος, με το αεροσκάφος του χτυπημένο από βλήμα αέρος-αέρος που εξαπέλυσε άλλο πακιστανικό μαχητικό. Ένα ακόμη βλήμα που εκτοξεύθηκε κατά του παραστάτη του φέρεται να αστόχησε.

«Όλα τελείωσαν σε 90 δευτερόλεπτα…»  

Υψηλόβαθμοι αξιωματικοί της ινδικής Αεροπορίας που θέλησαν να διατηρήσουν την ανωνυμία τους περιέγραψαν πώς έγινε η εμπλοκή της 27ης Φεβρουαρίου. Πετώντας σε ύψος περίπου 15.000 ποδών, το MiG-21 εγκλώβισε το αντίπαλο μαχητικό ενώ εκείνο βρισκόταν στα 9.000 πόδια. Ο πιλότος του ‘Bison’ πραγματοποίησε βύθιση για να έχει καλύτερη βολή και το πακιστανικό F-16 άρχισε ελιγμούς διαφυγής εκτελώντας απότομη άνοδο ως τα 26.000 πόδια.

Το ινδικό MiG-21 τοποθετήθηκε πίσω από το F-16 με γωνία 60ο και εξαπέλυσε έναν R-73 ο οποίος βρήκε τον στόχο του. Όμως ο παραστάτης του βληθέντος μαχητικού (άλλες πληροφορίες κάνουν λόγο για JF-17A της 16ης Μοίρας) εξαπέλυσε έναν AIM-120C-5 AMRAAM, όπως ισχυρίζονται οι Ινδοί, χτυπώντας το ‘CU2328’ του Αντισμηνάρχου Αμπίνανταν ο οποίος μόλις πρόλαβε να εγκαταλείψει. Δεν υπήρξε σήμα από το MiG. Όλα τελείωσαν σε 90 δευτερόλεπτα.

Εφόσον η εκδοχή αυτή δεν διαψευστεί από νεότερα στοιχεία που θα προκύψουν, θα πρόκειται για την πρώτη κατάρριψη μαχητικού τρίτης γενεάς από ένα δεύτερης. Το βλήμα R-73 (κωδ. ΝΑΤΟ, AA-11 ‘Archer’) που χρησιμοποιήθηκε αποτελεί βελτίωση του προγενέστερου Vympel R-60 (AA-8 ‘Aphid’) και θεωρείται ιδανικό για αερομαχία, έχοντας ελάχιστη εμβέλεια τα 300 μέτρα. Εξοπλίζει μαχητικά MiG-29, MiG-31, Su-27/33, Su-34 και Su-35 και η βελτιωμένη έκδοση του βλήματος διαθέτει έλεγχο κατεύθυνσης ώσης (TVC, Thrust Vectoring Control) η οποία παρέχει απαράμιλλη ευελιξία κατά την διάρκεια εμπλοκής. Η ινδική Αεροπορία σχεδιάζει να εξοπλίσει με R-73 και τα μαχητικά πολλαπλού ρόλου HAL Tejas.

Ο ίδιος τύπος βλήματος είχε χρησιμοποιηθεί και παλαιότερα για την κατάρριψη ενός αεροσκάφους Br. 1150 Atlantique της 29ης Μοίρας του πακιστανικού Ναυτικού το οποίο είχε παραβιάσει τον ινδικό εναέριο χώρο στις 10 Αυγούστου 1999, μόλις έναν μήνα πριν ξεσπάσει ο πόλεμος του Κάργκιλ. Η κατάρριψη, η οποία αύξησε ακόμη περισσότερο την ένταση μεταξύ των δύο χωρών, έγινε από ένα MiG-21FL της 45ης Μοίρας.

Γιατί οι Ινδοί έστειλαν παλαιά MiG-21 εναντίον F-16;  

Η εμπλοκή MiG-21 με τεχνολογικώς ανώτερα F-16 προκάλεσε πολλά ερωτηματικά, εντός και εκτός Ινδίας. Κύκλοι της ινδικής Αεροπορίας ωστόσο επισημαίνουν ότι οι Μοίρες εναλλάσσονται στα καθήκοντα επιφυλακής και η 51η Μοίρα από το Σρίναγκαρ έτυχε να πετά CAP την δεδομένη στιγμή. Άλλωστε μετά την άνοδο του επιπέδου συναγερμού στον απόηχο της τρομοκρατικής επίθεσης στην Πούλβαμα του ινδικού τμήματος του Κασμίρ και άλλες Μοίρες είχαν τεθεί σε επιφυλακή. Μάλιστα όλη την νύχτα της 26ης Φεβρουαρίου μαχητικά Su-30MKI και MiG-29UPG βρίσκονταν στον αέρα εκτελώντας περιπολίες.

«Έχουμε ακόμα MiG-21 και θα χρησιμοποιούνται σε επιχειρήσεις» λέει αξιωματικός της IAF. «Όταν ήλθαν τα πακιστανικά τζετ τα MIG-21 ήταν στον αέρα, γι’ αυτό και αντιμετώπισαν τα F-16». Η σχέση της ινδικής Αεροπορίας με το δελταπτέρυγο MiG ανάγεται στο 1963, όταν αποκτήθηκαν τα πρώτα μαχητικά του τύπου, τα MiG-21FL (Type 77) Fishbed-D. Η σχέση αυτή όμως δεν ήταν χωρίς προβλήματα.

με πληροφοριες από την ΠΤΗΣΗ

ΔΗΜΟΦΙΛΗ