Παρά την εντυπωσιακή αύξηση τζίρου κατά 56,7% σε σχέση με πέρυσι, ελάχιστα ήταν τα οφέλη για τους καταναλωτές, αφού μόνο το 8,5% των αγορών έγιναν σε χαμηλότερη τιμή, όπως δείχνει έρευνα της διαδικτυακής πλατφόρμας Skroutz.
Περίπου 1,15 εκατ. χρήστες επισκέφθηκαν κατά τη διάρκεια της Black Friday, τη διαδικτυακή πλατφόρμα Skroutz, καταγράφοντας αύξηση 65% συγκριτικά με μια κανονική Παρασκευή.
Όπως δείχνουν τα στατιστικά στοιχεία που έδωσε στη δημοσιότητα η πλατφόρμα, οι χρήστες πραγματοποίησαν πάνω από 1,6 εκατ. αναζητήσεις.
Αντίστοιχα, αυξημένη ήταν και η συνολική επισκεψιμότητα της σελίδας κατά 93,5%, αφού καταγράφηκαν 1,9 εκατ. επισκέψεις και 16 εκατ. προβολές σελίδων.
Τα στοιχεία δείχνουν ότι συνολικά από όλα τα προϊόντα που αγοράστηκαν μέσω του Skroutz κατά την εβδομάδα της Black Friday 2019, μόνο το 8,5% αγοράστηκε φθηνότερα και το 90,3% αγοράστηκε σε παρόμοια τιμή. Το υπόλοιπο 1,2% αγοράστηκαν ακριβότερα.
Παράλληλα σε σχέση με το 2018, οι φετινές εκπτώσεις κατά την Black Friday ήταν αισθητά πιο περιορισμένες στο σύνολό τους. Υπενθυμίζεται ότι πέρυσι το 15% των προϊόντων αγοράστηκαν φθηνότερα, δηλαδή σχεδόν τα διπλάσια αναλογικά από ότι φέτος.
Η μελέτη των στατιστικών της πλατφόρμας αποκαλύπτει ότι οι κατηγορίες προϊόντων Υγείας και Ομορφιάς και Χόμπι – Αθλητισμός είχαν τις σημαντικότερες εκπτώσεις και έτσι κατατάσσονται στην κορυφή της λίστας των προϊόντων που αγοράστηκαν φθηνότερα σε σχέση με την κανονική τους τιμή.
Αντίθετα, στην Τεχνολογία και τα είδη Σπιτιού – Κήπου, υπήρξαν οι μικρότερες εκπτώσεις επί της αρχικής τιμής των προϊόντων, άρα δεν υπήρξε σημαντικό όφελος αγοράς.
Σημειώνεται επίσης ότι οι χρήστες του Skroutz αγόρασαν πάνω από 40.000 κινητά τηλέφωνα από τα οποία μόλις 2,5% πουλήθηκαν με έκπτωση, ενώ οι αγορές σε sneakers και αθλητικά παπούτσια ξεπέρασαν τις 25.000 παραγγελίες, από τα οποία περίπου το 18% πουλήθηκαν με αξιοσημείωτη έκπτωση.
Black Friday 2019 vs 2018
Συγκρίνοντας τα στοιχεία της εβδομάδας της Black Friday για το 2019 με την περσινή χρονιά και εξετάζοντας τη συμπεριφορά των καταναλωτών στην πλατφόρμα του Skroutz, προκύπτουν τα εξής συμπεράσματα:
Τα clicks που έκαναν οι χρήστες στη σελίδα παρουσιάζουν μια μείωση 0,7% YoY από τα 7,25 εκ. στα 7 εκατομμύρια.
Ο όγκος των παραγγελιών σε σχέση με το 2018 έχει μια μεγάλη αύξηση κατά 44,7%, αγγίζοντας τις 370.000 παραγγελίες.
Η σημαντική αύξηση των παραγγελιών δημιούργησε κατ’ επέκταση μια εντυπωσιακή αύξηση 56,9% YoY στον παραγόμενο τζίρο (GMV) προς τα καταστήματα, ο οποίος εκτιμάται ότι έφτασε τα 26,5 εκατομμύρια ευρώ.
Όσον αφορά την ανάπτυξη YoY στις οικογένειες προϊόντων για όλη την εβδομάδα της Black Friday, πρωταγωνιστής είναι η τεχνολογία με 57% περισσότερες παραγγελίες και 74% αύξηση στον παραγόμενο τζίρο, φτάνοντας τα 13,9 εκατομμύρια ευρώ. Αξίζει να σημειωθεί ότι στην Τεχνολογία, τα κινητά τηλέφωνα μόνο, δημιούργησαν τζίρο ύψους 5,9 εκατομμυρίων ευρώ.
Πιο δημοφιλή προϊόντα
Η κατηγορίες τεχνολογία και Σπίτι – Κήπος βρέθηκαν στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος των καταναλωτών, απορροφώντας το σημαντικότερο ποσοστό των clicks, του παραγόμενου τζίρου και του όγκου των παραγγελιών.
Η κατηγορία υγεία – ομορφιά αν και βρίσκεται στην 5η θέση κατάταξης με συνολικά clicks (8,3%), είχε τον 3ο μεγαλύτερο όγκο παραγγελιών επί του συνόλου με 48.700 παραγγελίες (18,8%), γεγονός που οφείλεται στο ότι ναι μεν πρόκειται για μικρής αξίας προϊόντα, ωστόσο υπάρχει αυξημένος αριθμός προϊόντων ανά καλάθι αγοράς.
Οι κορυφαίες σε πωλήσεις
Όσον αφορά τις πωλήσεις σε όγκο, ρεκόρ σημείωσαν οι κατηγορίες Κινητά Τηλέφωνα, Sneakers, Θήκες Κινητών Τηλεφώνων και Κρέμες Προσώπου. Σημαντικές πωλήσεις, επιπλέον, είχαν τα Αθλητικά Παπούτσια, τα Ειδικά Συμπληρώματα, τα Bluetooth Handsfree, οι Βιταμίνες και τα είδη Προστασίας Οθόνης Κινητών. Τα κινητά τηλέφωνα συνεισέφεραν με αύξηση ρεκόρ στον παραγόμενο τζίρο με 5,91εκατ. ευρώ, ενώ τα Laptops και οι Τηλεοράσεις δημιούργησαν τζίρο ύψους 1,33 εκατ. ευρώ και 1,26 εκατ. ευρώ αντίστοιχα.
Τι έψαξαν οι επισκέπτες τη Black Friday 2019
Όσον αφορά τις αναζητήσεις των χρηστών (searches) την ημέρα της Black Friday, στο Skroutz πραγματοποιήθηκαν 1,6 εκατ. αναζητήσεις (αύξηση 77,7% YoY). Οι μεγαλύτεροι πρωταγωνιστές φαίνεται πως είναι τα Κινητά Τηλέφωνα, τα Αθλητικά Παπούτσια, οι Τηλεοράσεις και οι Αφυγραντήρες. Ακόμη, μεταξύ των δημοφιλών επιλογών για τους καταναλωτές συμπεριλαμβάνονται τα Laptops, τα Ανδρικά Μπουφάν και τα Γυναικεία Μποτάκια.