Όμηρος: “όσον επικίδναται ηώς”- Μέχρι εκεί που φτάνει το φως

ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Του Χρυσόστομου Τσιρίδη

Για την εικόνα δυο λόγια: Ο Κάνθαρος (έτσι λέγεται το αγγείο) είναι από τα πιο “σύνθετα” αγγεία της Ελληνικής αγγειοπλαστικής-αγγειογραφίας: Κάτι ανάμεσα σε κρατήρα,κύλικα,αμφορέα, που ούτως ή άλλως είναι οι…. ΒΑΣΕΙΣ δεδομένων για όλους τους τύπους των Ελληνικών αγγείων.

Στο κυρίως θέμα:

Προσωπικά θα ήθελα να θεωρήσω αυτήν την κουβέντα του Ομήρου ορισμό της Ομηρικής ΕΞΩΣΤΡΕΦΕΙΑΣ.

Τυπικός ορισμός μπορεί να μην είναι. Υπάρχουν πιο συγκεκριμένες και άμεσες αναφορές από τον Έλληνα Ποιητή (Θα τις δούμε σε επόμενα σημειώματα ή βίντεο) . Εμπεριέχει όμως την ΟΥΣΙΑ της εξωστρέφειας.

“όσον επικίδναται ηώς”. Μέχρι εκεί που φτάνει το ΦΩΣ /
Μέχρι εκεί που φτάνει το μάτι(=η ανθρώπινη παρουσία)

Για να αποκωδικοποιήσουν ΕΥΣΤΟΧΑ οι σχολιαστές.

Όντως σύμφωνα με τους σχολιαστές: όσον επικίδναται ηώς= “επί πάσαν
την υφ’ ήλιον, οικουμένην και αοίκητον= εις όσην δηλαδή και η αυτού διαδίδοται (!!!) ποίησις (=το φως της Ελληνικής Παιδείας).

Που σημαίνει ότι:

Ο ποιητής ούτε λίγο ούτε πολύ ζητάει-υποδεικνύει στους
συμπατριώτες του να βγουν από το καβούκι τους, την ΑΥΤΟΠΑΓΙΔΕΥΣή τους κλπ.

Να απλώσουμε την σκέψη μας, χωρίς.. μονόχνωτα ενδοσκαψίματα και
τις ομφαλοσκοπήσεις, αφήνοντας το αποτύπωμα του Ελληνισμού
“επί πάσαν την υφ’ ήλιον(=απείρονα γαίαν), όσον επικίδναται ηώς”.

Θα ρωτήσουμε ίσως. Καλά τα λέει.Τί έκανε (ΕΠΡΑΞΕ) όμως ο ίδιος ο Όμηρος επί… του θέματος;

Αντί άμεσης απαντήσεως, το παρακάτω:

Λέγεται (από βιογράφο του Ποιητή) κάτι ενδιαφέρον, ότι δηλαδή ο Ποιητής “θυσίασε” την δόξα της προσωπικής αναγνώρισης, ΧΑΡΙΝ της διάδοσης (=καταξίωσης !!!) του μοναδικού Ελληνικού Πολιτισμού.

Συγκεκριμένα λέει ο βιογράφος, για το μυστήριο που περιβάλλει τα προσωπικά του Έλληνα Ποιητή:

“είναι ο ίδιος ο ΌΜΗΡΟΣ που επέλεξε την “ανωνυμία”,
δηλαδή φρόντισε αυτός να μην…. διαρρεύσουν στοιχεία
της προσωπικής του ζωής, προκειμένου να γίνονται
αποδεκτά (διαδίδονται) πιο εύκολα, απρόσκοπτα
τα έργα του παντού, σε όλη την “υφ’ ήλιον οικουμένην”
χωρίς το εμπόδιο του τοπικισμού των ανθρώπων”.

Με άλλα λόγια ο Γενάρχης του Ελληνισμού Όμηρος, θέλησε
(ΚΑΙ) να διαδώσει(=ΝΑ.. ΚΑΤΑΞΙΩΣΕΙ) τον Ελληνικό Πολιτισμό παγκοσμίως, μέσω των μοναδικών έργων του, ΙΛΙΑΔΑΣ και ΟΔΥΣΣΕΙΑΣ.

όπερ και… κατόρθωσε να πετύχει. Ο Όμηρος έχει αίσθηση-συνείδηση της παγκοσμιότητας και του “ες αεί”, όπως φαίνεται (ΑΠΟΔΕΙΚΝΥΕΤΑΙ θα έλεγα)και στη σημείωση

ΣΗΜΕΙΩΣΗ: Η φράση είναι του Ποσειδώνα, ο οποίος παραπονούμενος στον Δία, του επισημαίνει ότι είναι άδικο να ξεχαστεί (!) το τείχος των Τρώων, που με τόσο κόπο έκτισαν ο ίδιος ο Ποσειδώνας με τον Απόλλωνα, ενώ το τείχος των Αχαιών θα δοξάζεται (!) ανά τους αιώνες από όλους τους ανθρώπους….

….”σε όλα τα μέρη της υφηλίου, όπου φτάνει το φως”= επ’ απείρονα γαίαν, όσον επικίδναται ηώς (ΙΛΙΑΔΑ ραψ. Η)..

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

ΔΗΜΟΦΙΛΗ