Τουρκική ισλαμική οικονομία και τραπεζική, ισλαμική ελίτ, αραβοτουρκικός ανταγωνισμός στον αναδυόμενο ισλαμικό γεωπολιτικό χώρο

Συνέντευξη στον Βασίλη Ταλαμάγκα και στο Κανάλι 1 του Πειραιά για την τουρκική κρίση, την τουρκική ισλαμική οικονομία και τραπεζική, την ισλαμική ελίτ, τον αραβοτουρκικό ανταγωνισμό στον αναδυόμενο ισλαμικό γεωπολιτικό – γεωοικονομικό χώρο μεταξύ Κίνας και Δύσης. ΔΠ Καλή βδομάδα κύριε Ταλαμάγκα, καλή βδομάδα και στους ακροατεές σας ΒΤ Τα λέγαμε και με τον κύριο Λαμπρόπουλο πριν.

Του Διονύση Παντή απο το pantislawoffice.blogspot.com

Κοίταξε, διάβασα ένα άρθρο σου και νομίζω ότι το έχεις πετύχει. Λοιπόν λέει η νέα οικονομική θεωρία του Ερντογάν είναι αντίθετη με όλα αυτά τα οικονομικά που ξέραμε μέχρι σήμερα. Ο Ερντογάν, λέει, πως υψηλά επιτόκια οδηγούν σε αυξήσεις τιμών και μείωση τους ενισχύει την παραγωγή και τις εξαγωγές, το ανάποδο, φαίνεταιότι είναι μία ισλαμική τραπεζική Ερντογάν αυτή.

Ετσι δεν είναι; ΔΠ. Το είπατε εξαιρετικά, είναι ακριβώς αυτό. Να πούμε ότι η ισλαμική τραπεζική, το κύριο χαρακτηριστικό της είναι, αυτή η απέχθεια – που προέρχεται από το Κοράνι, από το Ιερό Βιβλίο – για τον τόκο. ΒΤ. Ναι. ΔΠ. Οπότε είναι πολύ σημαντικό για ισλαμιστές το θέμα αυτό. Θα δείξει και την επιτυχία του ισλαμικού προγράμματος και του ισλαμικού πειράματος στην Τουρκία, γιαυτό έχει πολύ μεγάλη αξία για τον Ερντογάν.

Γιατί να μην ξεχνάμε ότι πρόκειται για μία κυβέρνηση περίπου 20 ετών. ΒΤ. Ναι ΔΠ. Ετσι; Αρα [θέλει να φανεί ότι] η ισλαμική ατζέντα που έχουμε αναφέρει πολλές φορές έχει φέρει αποτελέσματα. Δηλαδή η τουρκική οικονομία έχει μετεξελιχθεί σε μία οικονομία που σέβεται τις βασικές ισλαμικές αρχές.

Αυτός είναι ο λόγος που τα κόμματα αυτά, τα ισλαμικά κόμματα, έφτασαν στο σημείο, μετά αυτή την ιστορική διαδρομή που έχουμε πολλές φορές αναφερθεί και που ήταν μία πολύ σκληρή διαδρομή, με πραξικοπήματα, με απαγορεύσεις υποψηφιοτήτων, με απαγορεύσεις κομμάτων από το Συνταγματικό Δικαστήριο, να φτάσουμε σε αυτό το σημείο. Αρα λοιπόν, ενόψει των εκλογών του 2023, ο Πρόεδρος Ερντογάν θέλει να δείξει ότι έχει προχωρήσει και το ισλαμικό οικονομικό πρόγραμμα. ΒΤ. Μάλιστα.

Τώρα τι ανάγνωση κάνεις Διονύση Παντή για τις όποιες πολιτικές εξελίξεις , διότι τις τελευταίες ημέρες με τον τρόπο που κινούνται και διάφορες θρησκευτικές – πολιτικές ομάδες – εγώ συνηθίζω να πηγαίνω στις θρησκευτικές όπως είναι οι Αλεβίτες που είναι η μεγαλύτερη θρησκευτική μειονότητα στην Τουρκία με 18- 20 εκ., πανίσχυρο διανοουμενίστικο group πολιτών και τον τελευταίο καιρό φαίνεται ότι κινούνται πολύ περισσότερο όχι σε επίπεδο διαδηλώσεων αλλά σε επίπεδο ανταλλαγής απόψεων, όπου μπορούν και όπως μπορούν, κάτι το οποίο μπορεί να είναι και γενεσιουργός αιτία εξελίξεων για το μέλλον, γιατί όταν βλέπεις 18 εκατομμύρια, τους διανοούμενους της χώρας να κινούνται καταλαβαίνεις ότι κάποια στιγμή, κάτι θα αντιμετωπίσεις μπροστά, έτσι δεν είναι; ΔΠ. Κοιτάξτε.

Δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι δεν πρόκειται για μία κυβέρνηση : πρόκειται για ένα καθεστώς. Μέσα σε 20 χρόνια έχει δημιουργηθεί ένα καθεστώς. Δηλαδή το προηγούμενο κεμαλικό καθεστώς αντικαταστάθηκε από το ισλαμικό καθεστώς. Εδώ μιλάμε ότι οι αξιωματούχοι οι οποίοι εξυπηρετούν αυτό το καθεστώς είναι πολλές χιλιάδες και πολλοί πολύ υψηλού επιπέδου . Μην ξεχνάτε ότι μιλώντας για ισλαμιστές δεν πρέπει να μας έρχονται στο μυαλό μας εικόνες μίας , ας πούμε, παρακμιακής φυσιογνωμίας, μίας φυσιογνωμίας που δεν έχει επαφή με την επιστήμη και κυρίως με την τεχνολογία. Θα πρέπει να πούμε ότι δεν έχει σχέση με αυτό που εμείς θεωρούμε. Υπάρχει εξειδίκευση. Υπάρχει μία ελίτ θέλω να πω, που έχει δημιουργηθεί μέσα από τα ισλαμικά τάγματα (Νακσιμπεντί κτλ).

Δεν είναι δηλαδή ο χώρος της διανόησης μόνο από την μία πλευρά αλλά και η ισλαμική διανόηση έχει πολύ σημαντικούς εκπροσώπους. Απλά να θυμηθείτε ότι, όταν οι Αραβες μετέφραζαν Πλάτωνα και Αριστοτέλη και αρχαίους Έλληνες μετέφραζαν κυρίως τεχνικά βιβλία και όχι ουμανιστικά, όχι αυτά που αναφέρονταν στην δημοκρατία αλλά ιατρική κλπ . Το ίδιο ισχύει αναλογικά και με τον ισλαμισμό στην Τουρκία αυτή τη στιγμή. Εχουν αυτήν την τάση.

Και να μην ξεχνάμε ότι από τα εννέα από τα εννέα πανεπιστημιακά ιδρύματα ποτ βρήκε [Ερντογάν ΑΚΠ] το 202 έχει τώρα περίπου 200 τα οποία έχουν όμως κυρίως τεχνολογική κατεύθυνση και εντάσσονται μέσα στο ισλαμικό στρατηγικό σχέδιο της δημιουργίας ισλαμικής παραγωγικής και καταναλωτικής βάσης.

Είπαμε ότι έχει άμεσο στόχο να κάνει την Παντουρανική ένωση, εμπορική ένωση , αλλά και την Πανισλαμική οπότε εκεί θα πρέπει να αντικαταστήσει τα δυτικά καταναλωτικά αγαθά με τα ισλαμικά αγαθά. Εκεί είναι και ο ανταγωνισμός μεταξύ Αραβικού εθνικού Ισλαμισμού και Τουρκικού εθνικού ισλαμισμού για την ηγεμονία στον ισλαμικό χώρο.

Ο ισλαμικός χώρος Κε Ταλαμάγκα τείνει να είναι μία αυτοδύναμη μεταβλητή του διεθνούς συστήματος που θα κάνει σταδιακά αισθητή τη θέση του κινούμενος μεταξύ Κίνας και Δυτικού κόσμου. Εκεί θέλει να ηγηθεί ο Ερντογάν. ΒΤ. Μάλιστα.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ

ΣΧΟΛΙΑΣΕ ΤΟ

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

ΔΗΜΟΦΙΛΗ