Τρεις ακραίες “εκφράσεις” της Ελληνικής Τέχνης, με επίκεντρο την παιδική αθωότητα

ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

του Χρυσόστομου Τσιρίδη

Σήμερα, μια επιγραμματική απλή αναφορά.
.
Ο ΟΜΗΡΙΚΟΣ Φοίνικας, αργότερα παιδαγωγός του Αχλλέα, γίνεται αποδέκτης της
(πιο) βαριάς κατάρας από τον ίδιο τον πατέρα του.
“Να μην αξιωθεί να δει και να κρατήσει παιδί από τον γιό του Φοίνικα”
(τυπικά μια “μή συντελεσμένη”, εν διανοία, παιδοκτονία, εξίσου όμως αποκρουστική με πραγματική)
.

BBB9AB61 8503 4002 B474 E551ABF2C957

Η στοχευμένη και γι αυτό συνειδητή αγριότητα της ΜΗΔΕΙΑΣ, η δεύτερη ακραία
“έκφραση”.
.
Η “Μήδεια” του Ευριπίδη με όσα “καλούπια” προσέγγισης και…οπτικών κι αν
αντιμετωπιστεί (και δεν είναι λίγα) δεν παύει να είναι πρωτίστως αυτουργός μιας
στυγερής παιδοκτονίας.
.
(ΕΣΤΩ κι αν ακόμη και ο ίδιος ο ΕΥΡΙΠΙΔΗΣ υπαινίσσεται την “βαρβαρική” της
καταγωγή, για την ολοκλήρωση ΟΜΩΣ των προβληματισμών του, όπως θα κάνει
και στην τραγωδία του “Ανδρομάχη”) .
.
Η παράνοια της “Φόνισσας” του Παπαδιαμάντη, είναι η τρίτη ακραία
έκφραση με τραγικό θύμα κι εδώ την αθωότητα τεσσάρων παιδιών.
.
Σημείωση: Παρά τις διαφορετικές εποχές (!) και στα τρία έργα υπάρχουν εμφανή
ΚΟΙΝΑ στοιχεία που πρέπει να προβληματίσουν.
.
Ποια τα κοινά στοιχεία; Σε επόμενο σημείωμα.
.
Υ.Γ Σωστά πάντως όλα τα έργα ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΑΙ στα σχολειά μας.

ΔΗΜΟΦΙΛΗ