Προκαλούν οι Τούρκοι – Συναυλία στο Αρχαίο Ελληνικό Θέατρο Σαλαμίνας και Μπελλαπάις

ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Αρχαίο θέατρο Ελληνικής Σαλαμίνας της Κύπρου.

ΕΥΘΥΜΟΓΡΑΦΗΜΑ, ΓΙΑ ΤΗΝ ΝΕΑ ΠΡΟΚΛΗΣΗ ΤΩΝ ΒΑΡΒΑΡΩΝ.

D26F07AB 1048 4C3C 9E50 C1D597102F88

Επιμέλεια από Αντώνη Αντωνά.

Προκαλούν οι Τούρκοι – Συναυλία στο Αρχαίο Ελληνικό Θέατρο Σαλαμίνας και Μπελλαπάις.

Σε νέα πρόκληση προχωρούν οι Τούρκοι στα κατεχόμενα, καθώς  θα πραγματοποιήσουν μουσικό φεστιβάλ στην *Αρχαία ΕΛΛΗΝΙΚΗ Σαλαμίνα της κατεχόμενης Αμμοχώστου και στο Μπέλλα Παϊς της κατεχόμενης Κερύνειας.. Συγκεκριμένα ο Τ/Κ Μουσικός Σύνδεσμος, της υπό κατοχή Βόρειας Ελληνικής Κύπρου ανακοίνωσε ότι  ξεκινά το διεθνές Φεστιβάλ μουσικής του ψευδοκράτους…..

*Η Σαλαμίνα ή Σαλαμίς ήταν αρχαία πόλη-κράτος της Κύπρου.                                                                             Η πόλη πήρε το όνομά της από τη Σαλαμίνα της Αττικής. Στη σύγχρονη γλωσσολογία, θεωρείται πως το όνομα «Σαλαμίς» προέρχεται από τη ρίζα Σαλ- (άλας· δηλαδή αλμυρό νερό) και –άμις (δηλαδή στη μέση), έτσι Σαλαμίνα είναι (ο τόπος) εν μέσω θαλασσινού νερού. Τα πρώτα αρχαιολογικά ευρήματα δείχνουν ότι η Σαλαμίνα κατοικείται από Αχαιούς από τον δωδέκατο αιώνα π.Χ. (Ύστερη Εποχή του Χαλκού Γ΄).                                                                                                                     

Σύμφωνα με αρχαιολογικά ευρήματα, ιδρυτής της Σαλαμίνας ήταν ο Τεύκρος γιος του Τελαμώνα και αδελφός του Αίαντα. Ο Τεύκρος έλαβε μέρος στον τρωικό πόλεμο, όπου διακρίθηκε ως τοξότης.( 1250-1242 π.Χ.)

Την ιστορία της Σαλαμίνας κατά τη διάρκεια των πρώτων αρχαϊκών και κλασικών χρόνων αντικατοπτρίζει στις αφηγήσεις του ο Έλληνας ιστορικός Ηρόδοτος και, πολύ αργότερα, ο Έλληνας ρήτορας Ισοκράτης. Η πόλη ήταν τότε η πρωτεύουσα του νησιού και οδήγησε τις άλλες κυπριακές πόλεις στις προσπάθειές τους για την απελευθέρωσή τους από την περσική κυριαρχία. Ο σημαντικότερος ηγεμόνας του βασιλείου της Σαλαμίνας ήταν ο Ευαγόρας Α΄ (410-374 π.Χ.), ο οποίος στην πραγματικότητα ήταν ηγεμόνας όλου του νησιού. Με τους αγώνες του κέρδισε την ανεξαρτησία από την Περσία. 

Ευελπιστώ ότι σε αυτές τις προπαγανδιστικές συναυλίες και άλλες εκδηλώσεις, που το καθεστώς του φύλαρχου Τατάρ και ο νεοσουλτάνος Ερντογάν χρηματοδοτούν, να μην συμμετέχουν και οι τακτικοί Ε/Κ επισκέπτες  για dolce vita των κατεχόμενων, συμπατριώτες μας …. Αν και το αμφιβάλλω, αφού για ορισμένους Κυπραίους η «επαναπροσέγγιση» με τα αδέλφια μας Τούρκους είναι επιβεβλημένη ….

Διαμαρτύρονται λοιπόν για την νέα πρόκληση και η Κυπριακή Δημοκρατία και τα Προσφυγικά Σωματεία και άλλοι πολιτιστικοί φορείς της Κύπρου.

Και ερωτώ …. Και που να κάνουν τα πανηγύρια και τις φιέστες τους, με νταούλια και ζορνέδες οι βάρβαροι κατακτητές … , στο χαμάμ της Χαττιτζιές, στο χαμάμ *Ομεριέ, στο Μπουγιούκ χαμάμ, ή στο παλιό χαρέμι του Κουτσιούκ Μεχμέτ ή του ΠιάλεΠασά;

*Τα λουτρά του Χαμάμ Ομεριέ (τούρκικα) χτίστηκαν τον 16ο αιώνα από τον κατακτητή και γενοκτόνο Λαλά Μουσταφά Πασά (του οποίου διατηρούμε το όνομα  και αυτού και άλλων σφαγέων των Κυπρίων σε κεντρικό δρόμο της Λάρνακας και άλλων πόλεων σε παλιές τουρκογειτονιές κ.α.) ως δώρο «τιμής» για την κατάκτηση της Κύπρου το 1571, προς τους Τούρκους πασάδες με το συγκρότημα λουτρών να είναι αφιερωμένο στον χαλίφη Ομέρ, δίνοντας στην περιοχή το όνομά της «Ομεριέ».

Έτσι αφού πολιτιστικούς χώρους δικούς τους, δεν έχουν ευτυχώς έκοψε το μπουνταλάδικο, αλλά  μπαμπέσικο μυαλό τους, να διατηρήσουν μερικούς Ελληνικούς Αρχαιολογικούς χώρους για δική τους χρήση … Τα υπόλοιπα τα ισοπέδωσαν, όπως και στη Ελληνική Μικρά Ασία και δεν άφησαν τίποτα όρθιο Ελληνικό και Χριστιανικό. ΤΙΠΟΤΑ.

Στο δια ταύτα … «Κατανοήστε» τον λαό χωρίς ιστορία, αλλά με ποινικό μητρώο …Κανένα δικό του ιστορικό μνημείο δεν έχει , αφού η ανύπαρκτη ιστορία του αρχίζει μόλις το 5ον αιώνα μ.Χ. όταν ορδές *βαρβάρων τυχοδιωκτών Τουρκομογγόλων, από την βαθύτερη απολίτιστη Ανατολή εισέβαλαν στην Μικρά Ασία και απασχολημένοι καθώς ήταν με γενοκτονίες και καταστροφές δεν βρήκαν χρόνο να ασχοληθούν με πολιτιστικά έργα …. Και αυτά, που κατέκτησαν, δια πυρός και σιδήρου τα ρήμαξαν, τα ισοπέδωσαν, τα σύλησαν αφού εχθρό του Μωαμεθανισμού θεωρούσαν όποιο ξένο πολιτισμό. ( Π.χ. Ίδε ISIS καταστροφή πολιτιστικών μνημείων.)

Όταν οι Έλληνες είχαν φιλοσοφία, πολιτισμό, δημοκρατία και έκτιζαν Παρθενώνες, αυτοί ζούσαν σε σπηλιές και δέντρα και με άναρθρες κραυγές επικοινωνούσαν, ως και η σημερινή βάρβαρη και κακόηχη γλώσσα τους καταμαρτυρεί ….

Και σε βάθος 100 μέτρων αν κάνουν ανασκαφές και στην Ελληνική Κύπρο και στην κατεχόμενη Μικρά Ασία, αρχαία ένδοξα Ελληνικά ερείπια και επιγραφές σοφίας και πολιτισμού θα βρούν….

*«Τούτων δε των βαρβάρων τινές μεν γυμνοί το παραπάν βιούντες, κοινάς έχουσι τας γυναίκας και τα τέκνα παραπλησίως ταις των θρεμμάτων αγέλαις, ηδονής δε και πόνου την φυσική μόνο αντίληψη ποιούμενοι των αισχρών και καλώς ουδεμίαν λαμβάνουσιν έννοιαν».

Δεν υπάρχει στην ανθρώπινη ιστορία λαός, σαν τον τουρκικό, ο οποίος να επιδίδεται σε τόσο συστηματικές μαζικές εκκαθαρίσεις, λεηλασίες και όλα τα αισχρά συνώνυμα …

-«Από την πρώτη μαύρη μέρα που μπήκαν στην Ευρώπη οι Μωαμεθανοί, ήταν το μόνο δείγμα της ανθρωπότητας που έδειξε τη μεγαλύτερη έλλειψη ανθρωπισμού. Οπουδήποτε κι αν πήγαν, μια πλατιά κηλίδα αίματος έδειχνε τα ίχνη της διαβάσεώς τους και σ΄ όλη την έκταση της κυριαρχίας τους ο πολιτισμός εξαφανιζόταν».
Γλάδστων, Πρωθυπουργός της Βρετανίας, 1876
-«Δεν υπάρχει περίπτωση στην Ευρώπη, στην Ασία ή στην Αφρική, η εγκαθίδρυση της τουρκικής κυριαρχίας να μην είχε σαν συνέπεια την υποβάθμιση του πολιτισμού. Η Τουρκία, όπου βγήκε νικήτρια έφερε την καταστροφή».

Η πλήρης καταστροφή πολιτιστικών μνημείων και της Ελληνικής Μικράς Ασίας, από τους βαρβάρους νεότουρκους του Κεμάλ, οι καταστροφές, οι σφαγές κατά Ελλήνων και Αρμενίων και άλλων μειονοτήτων,  έκαναν τον Αμερικανό Πρόξενο στην Σμύρνη Τζωρτζ Χόρτον (George Horton) να γράψει
«Ένα από τα δυνατότερα συναισθήματα, που πήρα μαζί μου, απ’ τη καταστροφή της Ελληνικής Σμύρνη, από τους Τούρκους, ήταν το συναίσθημα της ντροπής, διότι άνηκα στο ανθρώπινο γένος».

550 Ελληνικές εκκλησίες ρήμαξαν και λεηλάτησαν οι βάρβαροι στη κατεχόμενη Β. Κύπρο, όλους τους αρχαιολογικούς χώρους και μουσεία  τα ισοπέδωσαν και κατάκλεψαν τους αμύθητους αρχαιολογικούς Κυπριακούς θησαυρούς, τους οποίους είτε μετέφεραν στα τουρκικά μουσεία και τους «παρουσιάζουν» ως πολιτιστική κληρονομιά των ολετήρων Μωαμεθανών προγόνων τους …., ή έτυχαν λαθρεμπορίας και αρχαιοκαπηλίας … Όπως αντίστοιχα βάρβαρα έπραξαν και στη Ελληνική κατεχόμενη Μικρά Ασία… και όπου πάτησαν πόδι ….

Ίδετε. Σύληση της πολιτιστικής κληρονομιας της Κύπρου.

Ενδεικτικά χωρίς λόγια τα πιο κάτω. Αυτά και άλλα μύρια για τις βαρβαρότητες των κατακτητών απολίτιστων Τούρκων.

2Q==Ιδού και ο πολιτισμός των Βαρβάρων. Δημοσιεύθηκε σε διεθνή ΜΜΕ. Προσέξτε τι γράφει η λεζάντα… ΘΡΥΜΑΤΙΣΜΕΝΟΣ Ο ΕΣΤΑΥΡΩΜΕΝΟΣ ΚΕΙΤΟΤΑΝ ΜΕΣΑ ΣΕ ΟΥΡΑ… THE BROKEN CRUCIFIX DRENCHED IN URINE!!!!!

Z

Z

2Q==

9k=

ZΣε σταύλους μετέτρεψαν τις εκκλησιές μας … ακόμη και σε μπαρ – στριπτιζάδικα, πορνεία, καζίνο, ναργιλοκαφενεία …και δημόσια αποχωρητήρια …

Η τύχη των εκκλησιαστικών κειμηλίων των συλημένων ναών αυτών, που υπολογίζονται άνω των 20,000, παραμένει άγνωστη. Σύμφωνα με τους υπολογισμούς της Κυπριακής Αστυνομίας, πάνω από 60,000 πολιτιστικάαντικείμενα έχουν μεταφερθεί παράνομα σε ξένες χώρες μετά το 1974. Πολύ σημαντικές και ανεκτίμητες εικόνες περιήλθαν στην κατοχή οίκων δημοπρασίας και πωλήθηκαν παράνομα στο εξωτερικό από λαθρεμπόρους, αρχαιοκάπηλους Τούρκους, οι οποίοι απέδιδαν … προμήθεια στο παράνομο ΤΚ καθεστώς και την Τουρκία ..

Η καταστροφή δεν περιορίζεται στα μνημεία, που ανήκουν στην Εκκλησία της Κύπρου, αλλά επεκτείνεται σε μνημεία, που ανήκουν στο Πατριαρχείο Ιεροσολύμων και στις θρησκευτικές ομάδες των Αρμενίων, των Μαρωνιτώνκαι των Λατίνων, όπως για παράδειγμα το Αρμενομονάστηρο Sourp Magarστη Χαλεύκα και το Μαρωνίτικο Μοναστήρι του Προφήτη Ηλία στη Σκυλλούρα.

Δυστυχώς, υπάρχουν πληροφορίες ότι όλα τα αντικείμενα, που «φυλάσσοντο» σε αποθήκες του Τουρκικού στρατού στις κατεχόμενεςπεριοχές, καθώς και όλο το μη καταχωρημένο υλικό στις αποθήκες και των ξένων αρχαιολογικών αποστολών λεηλατήθηκαν κι εξήχθησαν παράνομα στο εξωτερικό. Οι πλείστοι σημαντικοί αρχαιολογικοί χώροι, όπως π.χ. η Έγκωμηκ.ά., που ανάγεται στην ύστερη εποχή του Χαλκού, έχουν λεηλατηθεί και αφεθεί στα στοιχεία της φύσης και των αρχαιοκαπήλων Τούρκων ….όπως όλοι οι Ελληνικοί αρχαιολογικοί χώροι στην κατεχόμενη Κύπρο…

Και …η «σύσταση» της ανύπαρκτης ΟΥΝΕΣΚΟ, για τις Διεθνείς Αρχές που διέπουν τις Αρχαιολογικές Ανασκαφές σύμφωνα με το Άρθρο VI (32) περίΑνασκαφών σε Κατεχόμενες Περιοχές διαλαμβάνει σαφώς ότι «Σε περίπτωση ένοπλης σύγκρουσης, οποιοδήποτε Κράτος Μέλος που κατέχει έδαφος άλλου Κράτους Μέλους θα πρέπει να αποφεύγει τη διεξαγωγή αρχαιολογικών ανασκαφών στο κατεχόμενο έδαφος. Σε περίπτωση τυχαίων ευρημάτων, ιδιαίτερα κατά τη διεξαγωγή στρατιωτικών έργων, η κατοχική Δύναμη οφείλει να λαμβάνει κάθε δυνατό μέτρο για την προστασία αυτών των ευρημάτων, τα οποία και θα πρέπει, μετά τον τερματισμό των εχθροπραξιών, να παραδίδονται στις αρμόδιες αρχές του εδάφους, που προηγουμένως ήταν υπό κατοχήν, μαζί με όλη τη σχετική τεκμηρίωση». Φευ, μαριονέττες και εσείς της ΟΥΝΕΣΚΟ, του ΟΗΕ,  του Διεθνούς Δικαστηρίου της Χάγης, του ΝΑΤΟ, συνένοχοι και συναυτουργοί στα εγκλήματα των Τούρκων..

2Q==ΑΙΔΩΣ ΑΧΡΕΙΟΙ …

Αντώνιος Αντωνάς – Συγγραφέας – Ερευνητής με καταγωγή από  κατεχόμενη Μεσαορία, γη Αγίων και ηρώων..

Πρόσθετο Θυμο…γράφημα…. Από Μαρία Ρ. Συνεργάτιδα του Α. Αντωνά.

Αντί όποιου άλλου σχολίου, προσθέτω επίκαιρα και συμβολικά ποιήματα της Άλωσης, για σήμερα. Ο «θρήνος και ανακάλημα της Κωνσταντινούπολης 1453», θρήνος και για την Ελλάδα των 400 χρόνων δουλείας και γενοκτονίας, για την κατάκτηση της Κύπρου από Οθωμανούς  το 1571και τις σφαγές της 9ης Ιουλίου 1821,την Μικρά Ασία το 1922 και ξανά το 1974 … εάλω η Κύπρος από βαρβάρους…

Αποσπάσματα από λαογραφικά ποιήματα, που η γλώσσα τους παραπέμπει σε άγνωστους Κυπρίους λαϊκούς ποιητές της τότε εποχής.

Ενδεχομένως κάποιοι να ήταν παρόντες στα τότε δραματικά γεγονότα της Άλωσης και τις βαρβαρότητες των Τούρκων, που δεν διαφέρουν από τις μέρες και πράξεις τους των τελευταίων 569 ετών …

Ἥλιε μου, ἀνάτειλε παντοῦ, σ’ οὗλον τὸν κόσμον φέγγε

κ’ ἔκτεινε τὰς ἀκτῖνας σου σ’ ὅλην τὴν οἰκουμένη

κ’ εἰς τὴν Κωσταντινόπολην, τὴν πρώην φουμισμένην

………………………………………………………………………………..

…………………………………………………………………………………

 

 

 

 

  

Ἀλλοὐδὲ τὰς ἀκτῖνας σου πρέπει ἐκεῖ νὰ στέλλης

νὰ βλέπουν τ’ ἄνομα σκυλιὰ τὲς ἀνομιές νὰ κάμνουν,

νὰ ποίσου στάβλους ἐκκλησιές, νὰ καίουν τὰς εἰκόνας,

νὰ σχίζουν, νὰ καταπατοῦν τὰλόχρουσα βαγγέλια,

 

 

  

  

νὰ καθυβρίζουν τοὺς σταυρούς, νὰ τοὺς κατατσακίζουν,

νὰ παίρνουσιν τ’ ἀσήμια τους καὶ τὰ μαργαριτάρια

καὶ τῶν ἁγίων τὰ λείψανα τὰ μοσχομυρισμένα

νὰ καίουν, ν’ ἀφανίζουσιν, στὴν θάλασσα νὰ ρίπτουν,

νὰ παίρνουν | τὰ λιθάρια των καὶ τὴν εὐκόσμησίν των

 

καὶ στ’ ἅγια δισκοπότηρα κοῦπες κρασὶ νὰ πίνουν.

Ἄρχοντεςἀρκοντόπουλοι, ἀρχόντισσες μεγάλες,

εὐγενικὲς καὶ φρένιμεςἀκριβαναθρεμμένες,

ἀνέγλυτες πανεύφημες, ὕπανδρες καὶ χηράδες

καὶ καλογριὲς εὐγενικές, παρθένεςἡγουμένες

  

 

 

  

  

Ἄνεμος δὲν τοὺς ἔδιδε, ἥλιος οὐκ ἔβλεπέν τες,

ἐψάλλαν, ἐνεγνώθασι εἰς τ’ ἅγια μοναστήρια)

ἡρπάγησαν ἀνηλεῶς ὡς καταδικασμένες!

Πῶς νὰ τὲς πάρουν στὴν Τουρκιά, σκλάβες νὰ πουληθοῦσιν

καὶ νὰ τὲς διασκορπίσουσιν Ἀνατολήν καὶ Δύσην!

  

 

  

  

  

Γυμνὲς καὶ ἀνυπόλυτες, δαρμένες, πεινασμένες ………

Και άλλος Κύπριος ποιητής προσθέτει

Ἐκείνημέρα ἡ σκοτεινή, ἀστραποκαϊμένη
τῆς τρίτης τῆς ἀσβολερῆς, τῆς μαυρογελασμένης,
τῆς θεοκαρβουνόκαυστης, πουμπαρδοχαλασμένης,
ἔχασε μάνα τὸ παιδὶ καὶ τὸ παιδὶν τὴ μάναν,
καὶ τῶν κυρούδων τὰ παιδιὰ ὑπᾶν ἀσβολωμένα,
δεμένα ἀπὸ τὸ σφόνδυλα ὅλα ἁλυσοδεμένα
δεμένα ἀπὸ τὸν τράχηλον καὶ τὸ οὐαὶ φωνάζουν.
μὲ τὴν τρομάραν τὴν πολλήν, μὲ θρηνισμὸν καρδίας·
[…]
νὰ πᾶτε ὅλοι κατ᾿ ἐχθρῶν, κατὰ τῶν Μουσουλμάνων,
καὶ δεῦτε εἰς ἐκδίκησιν, τρέχετε μὴ σταθῆτε,
τὸν Μαχουμέτην σφάξετε, μηδὲν ἀναμελεῖτε,
τὴν πίστιν των τὴν σκυλικὴν νὰ τὴν λακτοπατῆτε.
[…]
ὤ, Κωνσταντῖνε Δράγαζη, κακὴν τύχην ὁποῦχες,
καὶ τί νὰ λέγω, οὐκ ἠμπορῶ, καὶ τί νὰ γράφω οὐκ οἶδα,
σκοτίζει μου τὸ λογισμὸν ὁ χαλασμὸς τῆς πόλης.

Ολόκληρα τα ποιήματα,

http://georgakas.lit.auth.gr dimodis


Ανακάλημα της Κωνσταντινόπολης – Αρχική

http://georgakas.lit.auth.gr dimodis

http://users.uoa.gr › arts › tradition

Θρῆνοι τῆς Ἁλώσεως (29 Μαΐου 1453)

http://users.uoa.gr › arts › tradition

ΔΗΜΟΦΙΛΗ