Οι σκανδαλώδεις συμβάσεις για τα μεταχειρισμένα λεωφορεία που αγοράστηκαν με leasing

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Η αντίληψη η οποία διαπερνά το σύνολο του κυβερνητικού έργου, εκκινώντας από τον ίδιο τον Κυριάκο Μητσοτάκη, φαίνεται ξεκάθαρα από τους χειρισμούς του υπουργού Μεταφορών και Υποδομών Κώστα Καραμανλή.

Από τον Σπύρο Γεράρδη

Από τη μια πλευρά, σπατάλη δημόσιου χρήματος και, από την άλλη, πλήρης ασέβεια σε διαδικασίες που θα έπρεπε σε μια σύγχρονη δημοκρατία να είναι δεδομένες: διαφάνεια, λογοδοσία, σεβασμός στον ιδρώτα των πολιτών, τους οποίους το κράτος απομυζεί και θα έπρεπε να τους ανταποδίδει τα χρήματα που εισπράττει μέσω φόρων. Με άλλα λόγια, ο υπουργός συμπεριφέρεται σαν να χειρίζεται μυστικά κονδύλια του υπουργείου Εξωτερικών ή απλά να ακολουθεί την τακτική της κυβέρνησης στο θέμα των υποκλοπών, καθιστώντας δημόσιες συμβάσεις απόρρητες, πέρα από κάθε λογική.

Με τα έγγραφα που αποκαλύπτει κατ’ αποκλειστικότητα σήμερα η «δημοκρατία» και αφορούν τις συμβάσεις μίσθωσης λεωφορείων από την ΟΣΥ αποδεικνύεται ότι τίποτε από αυτά δεν τηρείται. Πρώτον, παρά το γεγονός ότι οι συμβάσεις αφορούν δεκάδες εκατομμύρια ευρώ δημόσιου χρήματος, ο κ. Καραμανλής επί 1,5 χρόνο τις κρατά στο σκοτάδι. Και αυτό παρά το γεγονός ότι η αντιπολίτευση ζήτησε, μέσω αίτησης κατάθεσης εγγράφων στη Βουλή, ήδη από τον Απρίλιο του 2021, οπότε υπεγράφησαν, να δημοσιευθούν. Δεύτερον, ο υπουργός Μεταφορών -όπως γίνεται ξεκάθαρο από την ανάγνωση των συμβάσεων- είχε σοβαρούς λόγους να θέλει να τις κρατήσει κρυφές, καθώς καθένας καταλαβαίνει ότι απέχουν πολύ από το να χαρακτηρίζονται συμφέρουσες για το Δημόσιο.

Τι προβλέπουν

Α) Η σύμβαση υπ’ αριθμόν 93139 υπεγράφη (όπως και οι άλλες δύο) στις 2 Απριλίου 2021 μεταξύ του ΟΣΥ και της εταιρίας Αδελφοί Σαρακάκη ΑΕΒΜΕ για τη μίσθωση για τρία χρόνια 59 λεωφορείων κανονικών διαξονικών-12μετρων, ύψους 7.079.546,88 ευρώ, συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ 24%.

f2 1

Β) Η σύμβαση υπ’ αριθμόν 93140 υπεγράφη μεταξύ της ΟΣΥ και της εταιρίαςΠΑΠΑΔΑΚΗ ΛΕΩΦΟΡΕΙΑ ΑΝΩΝΥΜΗ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΚΗ ΕΜΠΟΡΙΚΗ ΚΑΙ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗΣ ΑΜΑΞΩΜΑΤΩΝ ΚΑΙ ΕΜΠΟΡΙΑΣ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ ΑΝΤΑΛΛΑΚΤΙΚΩΝ (ΠΑΠΑΔΑΚΗ ΕΜΠΟΡΙΚΗ ΟΧΗΜΑΤΩΝ Α.Ε. – MED BUS & TRUCK CENTER – ΜΕΣΟΓΕΙΑΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΦΟΡΤΗΓΟΥ & ΛΕΩΦΟΡΕΙΟΥ Α.Ε.) για τη μίσθωση για τρία χρόνια 146 λεωφορείων, ήτοι 106 λεωφορείων κανονικών διαξονικών-12μετρων και 40 λεωφορείωναρθρωτών-18μετρων. Το συνολικό ύψος ανέρχεται σε 17.718.865,92 ευρώ, συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ 24%.

f3 1

Γ) Η σύμβαση υπ’ αριθμόν 93141 υπεγράφη μεταξύ της ΟΣΥ και της εταιρίας ΕΘΝΙΚΗ ΛΗΖΙΝΓΚ Μονοπρόσωπη Ανώνυμος Εταιρεία Χρηματοδοτικών Μισθώσεων (ΕΘΝΙΚΗ LEASING A.E.), για τη μίσθωση για τρία χρόνια 88 λεωφορείων, ήτοι 78 λεωφορείων κανονικών διαξονικών-12μετρων και 10 λεωφορείων αρθρωτών-18μετρων, ύψους 9.996.235,20 ευρώ, συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ 24%.

f4

Επομένως, το Ελληνικό Δημόσιο μέσω της ΟΣΥ σπαταλά συνολικά 34.794.648 ευρώ για τη μίσθωση μόνο για τρία χρόνια 293 μεταχειρισμένων λεωφορείων. Δηλαδή, τα νοικιάζει με ένα ποσό 118.763 ευρώ καθένα, όταν το ίδιο το Δημόσιο παραδέχεται, μέσω του εγγράφου που έστειλε στο Ελεγκτικό Συνέδριο (και αποκάλυψε στις 22 Σεπτεμβρίου 2022 η «δημοκρατία») ότι «η τιμή ενός καινούργιου λεωφορείου όμοιου με τα προς προμήθεια λεωφορεία στην ευρωπαϊκή αγορά είναι περίπου 210.000 ευρώ»!

Εν ολίγοις, ο υπουργός Μεταφορών και Υποδομών ενέκρινε να δοθούν 118.763 ευρώ ανά λεωφορείο, το οποίο μάλιστα, βάσει των όρων της σύμβασης, μπορεί να είναι –και είναι- έως και 12 ετών, όταν για την αγορά του ίδιου λεωφορείου, αλλά καινούργιου, το κόστος ανέρχεται σε 210.000 ευρώ έκαστο!

Οφείλονται εξηγήσεις από τον Καραμανλή

Οι τρεις συμβάσεις έχουν τον πανομοιότυπο όρο ότι «ο ανάδοχος θα προβεί στη μίσθωση λεωφορείων ηλικίας μέχρι 10 ετών (έτος κατασκευής το 2010 ή/και μεταγενέστερο)». Και, όπως ανέδειξε η «δημοκρατία» στο προηγούμενο δημοσίευμα, τα περισσότερα από αυτά τα 293 λεωφορεία είχαν ήδη 600.000 χιλιόμετρα, ενώ κάποια από αυτά ξεπερνούσαν το 1.200.000 χιλιόμετρα, όταν βγήκαν για πρώτη φορά στους δρόμους της Αττικής.

Δημοφιλείς ειδήσεις  Σκάνδαλο υποκλοπών: O Μητσοτάκης δεν πάει στην PEGA

Ακόμα χειρότερα, οι τρεις πανομοιότυπες συμβάσεις δίνουν τη «δυνατότητα»στο Δημόσιο, μετά το διάστημα των τριών ετών, να αγοράσει τα υπέργηρα λεωφορεία. Συγκεκριμένα, αναφέρεται πως «δύναται να μεταβιβαστούν (εξαγοραστούν) από την ΟΣΥ. Εφόσον η ΟΣΥ ασκήσει το δικαίωμα εξαγοράς, το αντίτιμο ορίζεται σε 12.000 ευρώ ανά κανονικό λεωφορείο και 15.000 ευρώ ανά αρθρωτό λεωφορείο».

Συνεπώς, το 2024 η ΟΣΥ μπορεί να δώσει άλλα 3.666.000 ευρώ (2.916.000 για τα κανονικά και 750.000 ευρώ για τα αρθρωτά) και να αγοράσει τα 293 λεωφορεία. Ομως, τότε τα οχήματα αυτά θα είναι ηλικίας 14 ετών και το συνολικό κόστος θα ανέλθει σε 38.460.648 ευρώ. Δηλαδή, θα κοστίσουν καθένα 131.625 ευρώ, όταν η αγορά ενός νέου κοστίζει 210.000 ευρώ.

Εξάλλου, όπως είχε αποκαλύψει στις 22 Σεπτεμβρίου η «δημοκρατία», τα λεωφορεία αυτά είναι παντελώς ακατάλληλα για να κυκλοφορούν στους δρόμους της Αττικής, με συνεχείς σοβαρές βλάβες και κινητήρες οι οποίοι δεν μπορούν να ανταποκριθούν στο επιπλέον σύστημα aircondition που τοποθετήθηκε σε αυτά, με αποτέλεσμα να… κολλάνε στις ανηφόρες.

Σε κάθε περίπτωση, ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών κ. Καραμανλής οφείλει ξεκάθαρες απαντήσεις. Γιατί απέκρυψε τις συμβάσεις οι οποίες αφορούν δημόσιο χρήμα; Γιατί αποφασίστηκε η μίσθωση λεωφορείων όχι απλά μεταχειρισμένων, αλλά ηλικίας 12 ετών; Θα διανοηθεί η ΟΣΥ να προχωρήσει στην αγορά τους;

ΠρωτοσελιδαΕιδήσεις

Πώς θα λειτουργήσουν τα εμπορικά καταστήματα σήμερα Κυριακή με πρόσχημα την Black Friday

Ανοιχτά κάποια από τα σούπερ μάρκετ σήμερα Κυριακή για την Black Friday που συνεχίζεται  Τα LIDL θα λειτουργήσουν από τις 11:00 έως τις 20:00Τα...

Το Σκάνδαλο της Εθνικής Ασφαλιστικής, η CVC και οι ευθύνες του Χρήστου Μεγάλου της Πειραιώς

Από την «πώληση αντί πινακίου φακής» στην CVC το 2021 στην υπερτιμημένη επαναγορά από την Τράπεζα Πειραιώς το 2025 Η Αρχική Πώληση στην CVC (2021–2022) Μάρτιος...

Μαύρη Παρασκευή εξαιτίας του black out στο ψηφιακό σύστημα της Τράπεζας Πειραιώς

Black Friday με κρασάρισμα στις συναλλαγές! Σοβαρή αναστάτωση προκάλεσε την Παρασκευή το black out στο ψηφιακό σύστημα της Τράπεζας Πειραιώς. Χιλιάδες πελάτες βρέθηκαν αποκλεισμένοι από τo...

Στεγαστική κρίση: 300.000 ακίνητα παραμένουν κλειστά στην Αττική

Σε μια περίοδο που η στεγαστική κρίση στη χώρα έχει φτάσει σε οριακό σημείο, με χιλιάδες νοικοκυριά να δυσκολεύονται να βρουν αξιοπρεπή κατοικία ή...

Που πάει ο πλούτος που παράγεται; Σε ποιους κατευθύνεται; Γιατί η πλειοψηφία της κοινωνίας φτωχοποιείται;

Την περίοδο 2019-2023, το συνολικό διαθέσιμο εισόδημα των νοικοκυριών στην Ελλάδα αυξήθηκε κατά 8,3 δισ.ευρώ Από αυτό, όμως, μόλις 130 εκατ. ευρώ κατευθύνθηκαν στους μισθωτούς,κάτι...

Insurancemarket: Ανασφάλιστα, AI και το αύριο της ασφαλιστικής αγοράς

Από την παγίδα της φθηνότερης ασφάλειας οχήματος μέχρι τη σύγχυση γύρω από τις καλύψεις — τα λάθη κοστίζουν Το ‪Insurancemarket απλοποιεί την επιλογή, με εργαλεία...

Υπεγράφη Κοινωνική Συμφωνία Κυβέρνησης και όλων των Εθνικών Κοινωνικών Εταίρων για τις συλλογικές συμβάσεις εργασίας

Σήμερα, για πρώτη φορά στη χώρα μας, υπεγράφη Κοινωνική Συμφωνία Κυβέρνησης και όλων των Εθνικών Κοινωνικών Εταίρων για τις συλλογικές συμβάσεις εργασίας Μια στιγμή πραγματικά...

Το κατά κεφαλήν εισόδημα στην ΕΕ μειώθηκε μόνο σε Ελλάδα και Ιταλία

Η 20ετία 2004 – 2024 ήταν μια μεγάλη περίοδος προόδου σχεδόν για το σύνολο της Ευρωπαϊκής Ένωσης καθώς το πραγματικό κατά κεφαλήν εισόδημα των...

Πρόβλημα με το επίδομα των 250 ευρώ για μερίδα συνταξιούχων- Πότε θα διορθωθεί

Περίπου 285.000 πολίτες έμειναν με «άδεια χέρια» Αυτό, σύμφωνα με τον εκπρόσωπο του υπουργείου Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Όμηρο Τσάπαλο, θα «διορθωθεί» την Πέμπτη 27...

Επίδομα παιδιού: Δυο πληρωμές έως το τέλος του 2025

Η αρχή θα γίνει την ερχόμενη Παρασκευή 28 Νοεμβρίου με τους δικαιούχους να λαμβάνουν την πέμπτη δόση του επιδόματος Μαζί με αυτή, θα πιστωθούν και...

Φτωχικές γιορτές φέτος – Δεν έχουν χρήματα για να ξοδέψουν οι καταναλωτές

Πόσο θα ξοδέψουν οι Έλληνες φέτος; Τα νέα στοιχεία σοκάρουν! Με το πορτοφόλι να εξακολουθεί να «στενάζει» από τον επίμονο πληθωρισμό και τις συνεχείς ανατιμήσεις,...

Πότε λήγει η προθεσμία για τα τέλη κυκλοφορίας – Τι αλλάζει από φέτος

Πλησιάζει η προθεσμία για την εξόφληση των τελών κυκλοφορίας 2026 Σύμφωνα με το υπουργείο Οικονομικών, οι πληρωμές μπορούν να γίνουν έως και τις 31 Δεκεμβρίου,...

Ξεκίνησε η αντίστροφη μέτρηση για το επίδομα των 250 ευρώ

Το απόγευμα της ερχόμενης Παρασκευής 28/11 είναι προγραμματισμένο να πιστωθούν στους λογαριασμούς το επίδομα των 250 ευρώ Δικαιούχοι του επιδόματος είναι όσοι πληρούν τα εισοδηματικά...

Νέα απάτη στα ΑΤΜ – Δείτε με προσοχή τι πρέπει να αποφύγετε

Μια σκηνή που επαναλαμβάνεται συχνά σε ΑΤΜ: Ένα χαρτονόμισμα που εξέχει ελαφρώς από τη θυρίδα ανάληψης.Στην πραγματικότητα, όμως, πρόκειται για παγίδα σχεδιασμένη να στοχεύει να...

Απογοητευτική για την Ελλάδα η Φθινοπωρινή Έκθεση της Κομισιόν με εκτιμήσεις για τις ευρωπαϊκές οικονομίες

Αυτά που δεν θα διαβάσετε πουθενά αλλού!  Βγήκε μόλις η Φθινοπωρινή Έκθεση της Κομισιόν με εκτιμήσεις για τις ευρωπαϊκές οικονομίες. Σε σχέση με την προηγούμενη...

Υποχρεωτικό το σύστημα IRIS στα καταστήματα

Σε τροχιά πλήρους εφαρμογής μπαίνει από την 1η Δεκεμβρίου το νέο πλαίσιο άμεσων πληρωμών μέσω IRIS σε κάθε σημείο λιανικής σηματοδοτώντας μια από τις μεγαλύτερες...

Ο ενεργειακός γρίφος πέρα πίσω από την βιτρίνα: Τι συμφέρει, τι επιβάλλεται

Αν μέσα σε μία γενιά η κοινωνία της Νέας Υόρκης ξεπερνά το τραύμα των δίδυμων πύργων και εκλέγει μουσουλμάνο δήμαρχο, τότε σίγουρα υπάρχει ακτίνα...

Σαρώνει η ακρίβεια όσα χρόνια κυβερνά ο Μητσοτάκης

Το κόστος ζωής αυξήθηκε κατακόρυφα, χωρίς να έχουν αυξηθεί ανάλογα τα εισοδήματαΤη σκληρή πραγματικότητα που βιώνουν οι πολίτες επιχειρεί να αντικρούσει η κυβέρνηση, παρουσιάζοντας...

Ερχονται ευρωπαϊκοί δασμοί για τις αγορές από Temu, Shein και e-shops

Από τις αρχές του 2026 καταργείται σε επίπεδο Ευρωπαϊκής Ένωσης η τελωνειακή απαλλαγή για δέματα αξίας έως 150 ευρώ Όλες οι εισαγωγές από τρίτες χώρες...

Ποιοι θα πάρουν το επίδομα των 250 ευρώ στα τέλη Νοεμβρίου

Η αντίστροφη μέτρηση για την καταβολή του ετήσιου επιδόματος των 250 ευρώ προς ευάλωτους συνταξιούχους βρίσκεται σε εξέλιξη Αυξάνονται οι κατηγορίες όσων μένουν εκτός ενίσχυσης...

ΔΗΜΟΦΙΛΗ