Πώς εξηγείται η ευνοϊκή προς τους Τρώες στάση του Ομήρου;

ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ


του Χρυσόστομου Τσιρίδη.

Αναζητώντας πάντα τον…ΑΛΗΘΙΝΟ ΟΜΗΡΟ, γενάρχη του ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ πολιτισμού, πέρα από την “γοητεία” του εντυπωσιακού ΜΥΘΟΥ και της μοναδικής Ομηρικής “αφήγησης”.

37120AB4 3694 4D76 8BEC D66D48CA4729

Το ερώτημα του τίτλου δεν είναι τωρινό. Είναι όμως ΕΤΣΙ; Υπάρχει ΕΞΗΓΗΣΗ;
.
Προς το παρόν θα αναφέρω ορισμένες περιπτώσεις ίσων αποστάσεων,μεταξύ Ελλήνων και Τρώων από τον Όμηρο, που οδηγούν σε αυτό το ερώτημα.
.
Ο Όμηρος όντως ισομοιράζει μεταξύ
Αχαιών και Τρώων, την γενναιότητα, την πολεμική ανδρεία,λ.χ Αχιλλέας- Έκτορας, αλλά και κοινωνικά πρότυπα ζωής λ.χ Πηνελόπη- Ανδρομάχη
.
“δίνει” στους Τρώες κορυφαίες διαχρονικές…ατάκες λ.χ
“εις οιωνός άριστος…” (Έκτορας).
.
Ανθρώπινες συγκινησιακές στιγμές και στις δύο πλευρές
λ.χ θρήνος Θέτιδας για τον Αχιλλέα / Θρήνος Εκάβης για τον Έκτορα
.
Ομαδοποιεί τους θεούς “ισότιμα” σε υποστηρικτές ή εχθρούς των Ελλήνων
και των Τρώων κατά περίπτωση λ.χ Αθηνά υπέρ των Ελλήνων / Αφροδίτη υπέρ των Τρώων
.
Η ευθύνη των Τρώων για τον Τρωικό πόλεμο (αρπαγή Ελένης) και άρα το δίκαιο της εκστρατείας των Ελλήνων,
αμφισβητείται (υπονομεύεται) από
τον Αχιλλέα “Στο κάτω κάτω εμένα δεν μου έφταιξαν σε τίποτα οι Τρώες”.
.
Απέναντι στον σοφό Νέστορα, οι σοφοί γέροντες της Τροίας
.
Η Ιλιάδα αρχίζει με θορυβώδεις εκφράσεις οργής και εγωισμού μεταξύ των Ελλήνων αρχηγών,
αλλά ο ακροτελεύτιος στίχος του αριστουργήματος της ΙΛΙΑΔΑΣ, “χαρίζεται” στην ταφή του “αλογομάχου” Έκτορα.
.
Οι θεοί ισοπεδώνουν το πεδίο μάχης εξαφανίζοντας τα σημάδια του πιο διάσημου πολέμου, αφήνουν όμως στην ανθρώπινη μνήμη και συμπάθεια το,έστω κατά προοικονομία, κατεστραμμένο Ίλιον,
το “ιερόν πτολίεθρον”
.
Πώς εξηγούνται όλα αυτά και άλλα πολλά;
Η απάντηση σε επόμενο σύντομο σημείωμα

ΔΗΜΟΦΙΛΗ