ΚΥΡΙΑΚΗ, 9 ΑΥΓΟΥΣΤΟΥ 2026
ΔΙΑΦΟΡΑ

Το κόκκινο κρέας “σκοτώνει”

ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ
Πρόσθεσε το olympia.gr ως προτιμώμενη πηγή στη Google

Σύμφωνα με τα αποτελέσματα μιας νέας επιστημονικής έρευνας, που δημοσιεύθηκε στο βρετανικό ιατρικό περιοδικό «British Medical Journal» (B.M.J.), η συχνή κατανάλωση κόκκινου κρέατος (ιδίως επεξεργασμένου), αυξάνει τον κίνδυνο πρόωρου θανάτου.

Η μελέτη, προειδοποιεί ότι όσοι αυξάνουν την κατανάλωση κόκκινου κρέατος (μοσχάρι, χοιρινό, αρνί) κινδυνεύουν από διαβήτη τύπου 2, από καρδιακές παθήσεις, καρκίνο και πρόωρο θάνατο.

Πιο συγκεκριμένα, η κατανάλωση πάνω από 3,5 μερίδων κόκκινου κρέατος (επεξεργασμένο ή μη) για μια περίοδο πάνω από 8 χρόνια, αυξάνει την πιθανότητα θανάτου κατά μέσο όρο 10%. Λαμβάνοντας υπόψη το αν το κρέας είναι επεξεργασμένο ή μη, η αύξηση του κινδύνου είναι 13% και 9% αντίστοιχα.

Αντικατάσταση με ψάρι

Η μείωση του κόκκινου κρέατος και η αντικατάσταση του από άλλες πηγές πρωτεϊνών όπως είναι τα αυγά, τα ψάρια, τα λαχανικά και τα δημητριακά ολικής άλεσης ελαχιστοποιούν αυτόν τον κίνδυνο. Για παράδειγμα, η αντικατάσταση μιας μερίδας κρέατος με μια μερίδα ψάρι για οκτώ χρόνια μειώνει κατά 17% τον κίνδυνο θανάτου.

Οι μελετητές ανέφεραν ότι «ενώ η συγκεκριμένη έρευνα δεν μπορεί να εξάγει ντετερμινιστικά αποτελέσματα, είναι εμφανές πως η αλλαγή στην πηγή πρωτεϊνών και η αύξηση της κατανάλωσης φυτικών τροφών, όπως λαχανικών ή δημητριακών ολικής άλεσης, μπορεί να αυξήσει τη μακροζωία». ΠρωτοσελιδαΕιδήσεις