Οι εκτιμήσεις της Ένωσης Ευρωπαίων Εφοπλιστών: Η ανταγωνιστικότητα της ναυτιλίας της ΕΕ και η οικονομική αξία της ευρωπαϊκής ναυτιλίας

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Μια νέα μελέτη διαπιστώνει ότι η ευρωπαϊκή ναυτιλία είναι το κλειδί για την ασφάλεια της Ευρώπης με περίπου το 35% του παγκόσμιου στόλου να της ανήκει.

Η ευρωπαϊκή ναυτιλία αντιπροσωπεύει ένα γεωπολιτικό πλεονέκτημα για την Ευρώπη που διευκολύνει τις εξαγωγές και τις εισαγωγές αγαθών, τροφίμων και ενέργειας, σύμφωνα με μελέτη της Deloitte.

Η Ένωση Ευρωπαίων Εφοπλιστών (ESCA) δημοσίευσε την μελέτη της Deloitte για την ανταγωνιστικότητα της ναυτιλίας της ΕΕ και μια μελέτη του CE Delft σχετικά με την οικονομική αξία της ευρωπαϊκής ναυτιλίας.

Η μελέτη της Deloitte:
Καθώς η γεωπολιτική αβεβαιότητα μεγαλώνει, η ευρωπαϊκή ναυτιλία θα πρέπει να θεωρείται ως γεωπολιτικό πλεονέκτημα στην περιοχή, ενισχύοντας την ηγετική θέση της ΕΕ στις διεθνείς αλυσίδες εφοδιασμού.

Ενώ το μπλοκ αντιπροσωπεύει περίπου το 15% του παγκόσμιου ΑΕΠ, ο ευρωπαϊκός ναυτιλιακός στόλος είναι ένας από τους μεγαλύτερους στον κόσμο, αντιπροσωπεύοντας περίπου το 35% του παγκόσμιου στόλου όσον αφορά την παγκόσμια χωρητικότητα σε όλα τα τμήματα, σύμφωνα με μελέτη της CE Delft.

Η μελέτη της CE Delft:
Η ευρωπαϊκή ναυτιλία ελέγχει το 30% των παγκόσμιων πλοίων μεταφοράς χύδην φορτίου, το 44% των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, το 35% των δεξαμενόπλοιων και το 33% των μεταφορέων LNG, καθιστώντας την ηγετική δύναμη στο παγκόσμιο εμπόριο.

Η μελέτη της Deloitte υπογραμμίζει ότι η ΕΕ αντιμετωπίζει σήμερα εντονότερο διεθνή ανταγωνισμό, ως προτιμώμενη τοποθεσία για ναυτιλιακές δραστηριότητες. Η μελέτη καταλήγει στο συμπέρασμα ότι το ισχύον ρυθμιστικό και φορολογικό πλαίσιο της ΕΕ διευκολύνει έναν ανταγωνιστικό ναυτιλιακό τομέα.

Ωστόσο, επισημαίνει σημαντικούς τομείς προς βελτίωση, όπως η κάλυψη του επενδυτικού κενού για την υιοθέτηση καθαρών τεχνολογιών και καυσίμων, η μείωση του διοικητικού φόρτου και η ευθυγράμμιση με τους διεθνείς κανονισμούς.

«Η επένδυση των εσόδων της ΕΕ και των εθνικών εσόδων ETS σε καθαρή τεχνολογία και καθαρά καύσιμα θα καταστήσει όλο το ναυτιλιακό βιομηχανικό σύμπλεγμα πιο ανταγωνιστικό», δήλωσε ο Σωτήρης Ράπτης, γενικός γραμματέας της ECSA.

Σύμφωνα με τη μελέτη, τα έσοδα για τον ναυτιλιακό τομέα στο πλαίσιο του Ταμείου Καινοτομίας θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν για τη γεφύρωση του χάσματος τιμών μεταξύ συμβατικών και καθαρών καυσίμων και για τη στήριξη επενδύσεων σε καθαρές τεχνολογίες, παρέχοντας ένα πρόσθετο κίνητρο στους προμηθευτές να αυξήσουν τη βιομηχανική παραγωγή στην Ευρώπη.

Επιπλέον, η ενεργειακή και ψηφιακή μετάβαση θα απαιτήσει την αναβάθμιση και την εκ νέου εξειδίκευση περίπου 800.000 ναυτικών τα επόμενα 10 χρόνια διεθνώς και σύμφωνα με την έκθεση Draghi, 250.000 από αυτούς τους ναυτικούς είναι μόνο στην Ευρώπη.

«Ο ευρωπαϊκός στόλος και η χωρητικότητά μας αυξάνονται, αλλά άλλοι αυξάνονται ταχύτερα. Για να διατηρήσει η Ευρώπη τη ναυτιλία ως γεωπολιτικό πλεονέκτημα, πρέπει να διατηρήσουμε τη διεθνή ανταγωνιστικότητά της και να επενδύσουμε στην ενεργειακή μετάβαση», πρόσθεσε ο Σωτήρης Ράπτης.

Η μελέτη της Deloitte διατυπώνει συστάσεις σε τέσσερις πυλώνες

Ανάπτυξη μιας μακροπρόθεσμης ευρωπαϊκής θαλάσσιας στρατηγικής
Μια νέα ευρωπαϊκή θαλάσσια στρατηγική θα μπορούσε να διασφαλίσει τη διεθνή ανταγωνιστικότητα της ευρωπαϊκής ναυτιλίας, να διευκολύνει τη συνεργασία μεταξύ των ναυτιλιακών κέντρων της ΕΕ, να προωθήσει το ναυτιλιακό σύμπλεγμα της ΕΕ και να επικεντρωθεί στις συνέργειες μεταξύ διαφορετικών κέντρων αριστείας.

Με μια ισχυρή ναυτιλιακή βιομηχανία, η Ευρώπη θα πρέπει να θεωρείται ως ένα ενιαίο κέντρο με παίκτες που καλύπτουν διάφορες πτυχές της ναυτιλιακής βιομηχανίας, όπως υπηρεσίες, καθαρά καύσιμα, καθαρές τεχνολογίες, νομικές υπηρεσίες, λιμενικές υποδομές και ασφάλειες.

Ευθυγράμμιση και απλούστευση του ρυθμιστικού και πολιτικού περιβάλλοντος και μείωση του διοικητικού φόρτου
Η ΕΕ θα μπορούσε να δώσει προτεραιότητα στη ρυθμιστική απλούστευση για να διασφαλίσει την ευθυγράμμιση με τους διεθνείς κανονισμούς σε επίπεδο IMO (Διεθνής Οργανισμός Ναυσιπλοΐας) και ILO (Διεθνής Οργανισμός Εργασίας).

Με βάση την ιστορική συμφωνία του ΙΜΟ του Ιουλίου 2023 για την επίτευξη καθαρών μηδενικών εκπομπών αερίων θερμοκηπίου (GHG) από τη διεθνή ναυτιλία έως το 2050, ο ΙΜΟ προετοιμάζει μέτρα για την υλοποίηση αυτών των στόχων. Η ευθυγράμμιση της νομοθεσίας της ΕΕ με τα μελλοντικά μέσα του ΙΜΟ θα είναι απαραίτητη για τη διασφάλιση ίσων όρων ανταγωνισμού στον τομέα.

Κλείσιμο του επενδυτικού χάσματος: υποστήριξη των δημοσίων επενδύσεων και διευκόλυνση της πρόσβασης στη χρηματοδότηση
Η ενεργειακή και ψηφιακή μετάβαση της ναυτιλίας απαιτεί τεράστιες επενδύσεις. Συνιστάται η εφαρμογή μέτρων που εγγυώνται την πρόσβαση σε επαρκή δημόσια και ανταγωνιστική ιδιωτική χρηματοδότηση στην ΕΕ.

Τα προβλεπόμενα έσοδα για τον ναυτιλιακό τομέα στο πλαίσιο του Ταμείου Καινοτομίας θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν για τη γεφύρωση του χάσματος τιμών μεταξύ συμβατικών και καθαρών καυσίμων και για τη στήριξη επενδύσεων σε καθαρές τεχνολογίες παρέχοντας ένα πρόσθετο κίνητρο στους προμηθευτές να αυξήσουν τη βιομηχανική παραγωγή στην Ευρώπη.

Συνιστάται επίσης η εισαγωγή πρόσθετων μέσων χρηματοδότησης (όπως ο μηχανισμός των δημοπρασιών ως υπηρεσία) που επιτρέπει στα κράτη μέλη να χρησιμοποιούν τα εθνικά έσοδα του EU ETS για να συμπληρώσουν τα κονδύλια της ΕΕ.

Προώθηση της αναβάθμισης και της ανανέωσης δεξιοτήτων
Τα επερχόμενα καθαρά καύσιμα και οι ψηφιακές τεχνολογίες θα απαιτήσουν νέες και πρόσθετες δεξιότητες, εκπαίδευση και επιχειρησιακή κατάρτιση για τους ναυτικούς. Η ενεργειακή και ψηφιακή μετάβαση θα απαιτήσει την αναβάθμιση και την εκ νέου εξειδίκευση περίπου 800.000 ναυτικών τα επόμενα 10 χρόνια διεθνώς και σύμφωνα με την έκθεση Draghi, 250.000 εξ αυτών είναι μόνο στην Ευρώπη.

Το διεθνές πλαίσιο της σύμβασης STCW του IMO θα πρέπει να ενισχυθεί και το πλαίσιο για την αμοιβαία αναγνώριση πιστοποίησης στην ΕΕ πρέπει να επικαιροποιηθεί. Θα πρέπει επίσης να ενισχυθεί η ελκυστικότητα της ναυτιλίας ως επαγγέλματος.

Η οικονομική αξία της ευρωπαϊκής ναυτιλίας:

Ευρωπαϊκή Ναυτιλία και Ασφάλεια:

*Πηγή στοιχείων και πληροφοριών: https://ecsa.eu/

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

ExxonMobil: Η Ανατολική Μεσόγειος αναδεικνύεται σε περιφερειακό ενεργειακό κόμβο

Ως μια «αποδεδειγμένη περιοχή παραγωγής φυσικού αερίου» χαρακτήρισε την Ανατολική Μεσόγειο ο Αντιπρόεδρος Παγκόσμιας Έρευνας της ExxonMobil, Δρ. Τζον Αρντιλ, μιλώντας στο Capital Link...

Εκρηξη των ληξιπρόθεσμων χρεων πρός τήν εφορία

ΕΚΡΗΞΗ των ληξιπρόθεσμων χρεων πρός τήν εφορία κατεγράφη στό 10μηνο Ιανουαρίου – Οκτωβρίου καθώς ηυξήθησαν σχεδόν κατά 8 δισ. ευρώ, αναδεικνύοντας τό αδιέξοδο στό...

Προϋπολογισμός: Ο Μητσοτάκης ετοιμάζεται να δραπετεύσει με πρόωρες εκλογές αφήνοντας πίσω του χάος!

Αποκάλυψη: Μήπως είδατε το νέο κρυμμένο Μεσοπρόθεσμο 2026-2029 της κυβέρνησης; Ωχριά το μνημόνιο σε συρρίκνωση κονδυλίων μπροστά σε αυτό που έρχεται! Για πρώτη φορά στα...

Νωρίτερα οι συντάξεις Ιανουαρίου λόγω των Χριστουγέννων

Νωρίτερα, μέσα στο 2025, θα καταβληθούν οι συντάξεις για τον Ιανουάριο Ο λόγος είναι ότι έρχονται…Χριστούγεννα.Σύμφωνα με πληροφορίες, τα ποσά αναμένεται να είναι αυξημένα στις...

Τεράστια ήττα για Ελλάδα η συμφωνία με ΗΠΑ για το LNG – Η Τουρκία μετατρέπεται στον μεγαλύτερο παίκτη στην Ανατολική Μεσόγειο

Παρότι το αμερικανικό LNG είναι πολύ ακριβότερο από το ρωσικό, οι Ευρωπαίοι υπεύθυνοι χάραξης πολιτικής συναινούν επικαλούμενοι λόγους ενεργειακής ασφάλειας — αν και η...

Στα ύψη οι τιμές σε μελομακάρονα και κουραμπιέδες

Καθώς έχουμε μπει για τα καλά στον μήνα των Χριστουγέννων, σε κάθε ζαχαροπλαστείο η ατραξιόν δεν είναι άλλη από μελομακάρονα και κουραμπιέδες σκέτους, με σοκολάτα...

Μεχρι τις 19 Δεκεμβριου πρεπει να καταβληθει το δωρο Χριστουγεννων

Φέτος, το Δώρο Χριστουγέννων 2025 έρχεται… πιο νωρίς από ποτέ για τους εργαζομένους, καθώς η ημερομηνία καταβολής – 21 Δεκεμβρίου – πέφτει Κυριακή Αυτό σημαίνει...

Τα εταιρικά κέρδη στην Ελλάδα αυξάνονται με μεγαλύτερο ρυθμό από τους μισθούς

Από το πρώτο τρίμηνο του 2019, οι ελληνικές επιχειρήσεις έχουν καταγράψει σημαντική αύξηση στα κέρδη τους, με συνολική άνοδο 42% Δημήτρης Μιχαηλίδης απο το greeceinfigures.comΑπό το...

Αλέξης Μητρόπουλος: 3,5 δις € θα πάρει η κυβέρνηση από τους συνταξιούχους το 2026, σύμφωνα με τον προϋπολογισμό 2026!

Συγκεκριμένα, σύμφωνα με τον προϋπολογισμό για το 2026, η κυβέρνηση θα πάρει από τους συνταξιούχους: ●2,2 δις € εισφορά υπέρ υγείας (6%)●888 εκατ. € λόγω...

Μαυρα χαλια οι μισθοι στην Ελλαδα

Η Ελλάς καί η Ιταλία ειναι οι μόνες χωρες όπου τό πραγματικό κατά κεφαλήν εισόδημα τό 2024 ηταν χαμηλότερο από τό 2004, μέ μείωση...

Στα υψη η τιμη του κρεατος – Απροσιτο το μοσχαρι

Με σπασμένα φρένα συνεχίζει να ανεβαίνει η τιμή του κρέατος στην ελληνική αγορά, καθιστώντας το μοσχάρι όλο και πιο απρόσιτο για τους καταναλωτές Σύμφωνα με...

Η απάτη με την επιστροφή ενοικίου σε αριθμούς!

Χάθηκαν στη μετάφραση του μέτρου του "ενός ενοικίου"  Χωράνε τα 559 εκατομμύρια στα 230 εκατομμύρια ευρώ του μέτρου? Δεν επρόκειτο ποτέ να επιστραφεί ένα #ενοίκιο...

Ισχυρό χτύπημα κατά της φοροδιαφυγής: Συνελήφθη πλανόδιος που πουλούσε γούρια χωρίς άδεια

Στην Ξάνθη, η «μάχη κατά της φοροδιαφυγής» φαίνεται πως έφτασε σε νέα ύψη ηρωισμού Την 29η Νοεμβρίου 2025, οι αστυνομικοί της Ομάδας Πρόληψης και Καταστολής...

Πώς θα λειτουργήσουν τα εμπορικά καταστήματα σήμερα Κυριακή με πρόσχημα την Black Friday

Ανοιχτά κάποια από τα σούπερ μάρκετ σήμερα Κυριακή για την Black Friday που συνεχίζεται  Τα LIDL θα λειτουργήσουν από τις 11:00 έως τις 20:00Τα...

Το Σκάνδαλο της Εθνικής Ασφαλιστικής, η CVC και οι ευθύνες του Χρήστου Μεγάλου της Πειραιώς

Από την «πώληση αντί πινακίου φακής» στην CVC το 2021 στην υπερτιμημένη επαναγορά από την Τράπεζα Πειραιώς το 2025 Η Αρχική Πώληση στην CVC (2021–2022) Μάρτιος...

Μαύρη Παρασκευή εξαιτίας του black out στο ψηφιακό σύστημα της Τράπεζας Πειραιώς

Black Friday με κρασάρισμα στις συναλλαγές! Σοβαρή αναστάτωση προκάλεσε την Παρασκευή το black out στο ψηφιακό σύστημα της Τράπεζας Πειραιώς. Χιλιάδες πελάτες βρέθηκαν αποκλεισμένοι από τo...

Στεγαστική κρίση: 300.000 ακίνητα παραμένουν κλειστά στην Αττική

Σε μια περίοδο που η στεγαστική κρίση στη χώρα έχει φτάσει σε οριακό σημείο, με χιλιάδες νοικοκυριά να δυσκολεύονται να βρουν αξιοπρεπή κατοικία ή...

Που πάει ο πλούτος που παράγεται; Σε ποιους κατευθύνεται; Γιατί η πλειοψηφία της κοινωνίας φτωχοποιείται;

Την περίοδο 2019-2023, το συνολικό διαθέσιμο εισόδημα των νοικοκυριών στην Ελλάδα αυξήθηκε κατά 8,3 δισ.ευρώ Από αυτό, όμως, μόλις 130 εκατ. ευρώ κατευθύνθηκαν στους μισθωτούς,κάτι...

Insurancemarket: Ανασφάλιστα, AI και το αύριο της ασφαλιστικής αγοράς

Από την παγίδα της φθηνότερης ασφάλειας οχήματος μέχρι τη σύγχυση γύρω από τις καλύψεις — τα λάθη κοστίζουν Το ‪Insurancemarket απλοποιεί την επιλογή, με εργαλεία...

Υπεγράφη Κοινωνική Συμφωνία Κυβέρνησης και όλων των Εθνικών Κοινωνικών Εταίρων για τις συλλογικές συμβάσεις εργασίας

Σήμερα, για πρώτη φορά στη χώρα μας, υπεγράφη Κοινωνική Συμφωνία Κυβέρνησης και όλων των Εθνικών Κοινωνικών Εταίρων για τις συλλογικές συμβάσεις εργασίας Μια στιγμή πραγματικά...

ΔΗΜΟΦΙΛΗ