Οι εκτιμήσεις της Ένωσης Ευρωπαίων Εφοπλιστών: Η ανταγωνιστικότητα της ναυτιλίας της ΕΕ και η οικονομική αξία της ευρωπαϊκής ναυτιλίας

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Μια νέα μελέτη διαπιστώνει ότι η ευρωπαϊκή ναυτιλία είναι το κλειδί για την ασφάλεια της Ευρώπης με περίπου το 35% του παγκόσμιου στόλου να της ανήκει.

Η ευρωπαϊκή ναυτιλία αντιπροσωπεύει ένα γεωπολιτικό πλεονέκτημα για την Ευρώπη που διευκολύνει τις εξαγωγές και τις εισαγωγές αγαθών, τροφίμων και ενέργειας, σύμφωνα με μελέτη της Deloitte.

Η Ένωση Ευρωπαίων Εφοπλιστών (ESCA) δημοσίευσε την μελέτη της Deloitte για την ανταγωνιστικότητα της ναυτιλίας της ΕΕ και μια μελέτη του CE Delft σχετικά με την οικονομική αξία της ευρωπαϊκής ναυτιλίας.

Η μελέτη της Deloitte:
Καθώς η γεωπολιτική αβεβαιότητα μεγαλώνει, η ευρωπαϊκή ναυτιλία θα πρέπει να θεωρείται ως γεωπολιτικό πλεονέκτημα στην περιοχή, ενισχύοντας την ηγετική θέση της ΕΕ στις διεθνείς αλυσίδες εφοδιασμού.

Ενώ το μπλοκ αντιπροσωπεύει περίπου το 15% του παγκόσμιου ΑΕΠ, ο ευρωπαϊκός ναυτιλιακός στόλος είναι ένας από τους μεγαλύτερους στον κόσμο, αντιπροσωπεύοντας περίπου το 35% του παγκόσμιου στόλου όσον αφορά την παγκόσμια χωρητικότητα σε όλα τα τμήματα, σύμφωνα με μελέτη της CE Delft.

Η μελέτη της CE Delft:
Η ευρωπαϊκή ναυτιλία ελέγχει το 30% των παγκόσμιων πλοίων μεταφοράς χύδην φορτίου, το 44% των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, το 35% των δεξαμενόπλοιων και το 33% των μεταφορέων LNG, καθιστώντας την ηγετική δύναμη στο παγκόσμιο εμπόριο.

Η μελέτη της Deloitte υπογραμμίζει ότι η ΕΕ αντιμετωπίζει σήμερα εντονότερο διεθνή ανταγωνισμό, ως προτιμώμενη τοποθεσία για ναυτιλιακές δραστηριότητες. Η μελέτη καταλήγει στο συμπέρασμα ότι το ισχύον ρυθμιστικό και φορολογικό πλαίσιο της ΕΕ διευκολύνει έναν ανταγωνιστικό ναυτιλιακό τομέα.

Ωστόσο, επισημαίνει σημαντικούς τομείς προς βελτίωση, όπως η κάλυψη του επενδυτικού κενού για την υιοθέτηση καθαρών τεχνολογιών και καυσίμων, η μείωση του διοικητικού φόρτου και η ευθυγράμμιση με τους διεθνείς κανονισμούς.

«Η επένδυση των εσόδων της ΕΕ και των εθνικών εσόδων ETS σε καθαρή τεχνολογία και καθαρά καύσιμα θα καταστήσει όλο το ναυτιλιακό βιομηχανικό σύμπλεγμα πιο ανταγωνιστικό», δήλωσε ο Σωτήρης Ράπτης, γενικός γραμματέας της ECSA.

Σύμφωνα με τη μελέτη, τα έσοδα για τον ναυτιλιακό τομέα στο πλαίσιο του Ταμείου Καινοτομίας θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν για τη γεφύρωση του χάσματος τιμών μεταξύ συμβατικών και καθαρών καυσίμων και για τη στήριξη επενδύσεων σε καθαρές τεχνολογίες, παρέχοντας ένα πρόσθετο κίνητρο στους προμηθευτές να αυξήσουν τη βιομηχανική παραγωγή στην Ευρώπη.

Επιπλέον, η ενεργειακή και ψηφιακή μετάβαση θα απαιτήσει την αναβάθμιση και την εκ νέου εξειδίκευση περίπου 800.000 ναυτικών τα επόμενα 10 χρόνια διεθνώς και σύμφωνα με την έκθεση Draghi, 250.000 από αυτούς τους ναυτικούς είναι μόνο στην Ευρώπη.

«Ο ευρωπαϊκός στόλος και η χωρητικότητά μας αυξάνονται, αλλά άλλοι αυξάνονται ταχύτερα. Για να διατηρήσει η Ευρώπη τη ναυτιλία ως γεωπολιτικό πλεονέκτημα, πρέπει να διατηρήσουμε τη διεθνή ανταγωνιστικότητά της και να επενδύσουμε στην ενεργειακή μετάβαση», πρόσθεσε ο Σωτήρης Ράπτης.

Η μελέτη της Deloitte διατυπώνει συστάσεις σε τέσσερις πυλώνες

Ανάπτυξη μιας μακροπρόθεσμης ευρωπαϊκής θαλάσσιας στρατηγικής
Μια νέα ευρωπαϊκή θαλάσσια στρατηγική θα μπορούσε να διασφαλίσει τη διεθνή ανταγωνιστικότητα της ευρωπαϊκής ναυτιλίας, να διευκολύνει τη συνεργασία μεταξύ των ναυτιλιακών κέντρων της ΕΕ, να προωθήσει το ναυτιλιακό σύμπλεγμα της ΕΕ και να επικεντρωθεί στις συνέργειες μεταξύ διαφορετικών κέντρων αριστείας.

Με μια ισχυρή ναυτιλιακή βιομηχανία, η Ευρώπη θα πρέπει να θεωρείται ως ένα ενιαίο κέντρο με παίκτες που καλύπτουν διάφορες πτυχές της ναυτιλιακής βιομηχανίας, όπως υπηρεσίες, καθαρά καύσιμα, καθαρές τεχνολογίες, νομικές υπηρεσίες, λιμενικές υποδομές και ασφάλειες.

Ευθυγράμμιση και απλούστευση του ρυθμιστικού και πολιτικού περιβάλλοντος και μείωση του διοικητικού φόρτου
Η ΕΕ θα μπορούσε να δώσει προτεραιότητα στη ρυθμιστική απλούστευση για να διασφαλίσει την ευθυγράμμιση με τους διεθνείς κανονισμούς σε επίπεδο IMO (Διεθνής Οργανισμός Ναυσιπλοΐας) και ILO (Διεθνής Οργανισμός Εργασίας).

Με βάση την ιστορική συμφωνία του ΙΜΟ του Ιουλίου 2023 για την επίτευξη καθαρών μηδενικών εκπομπών αερίων θερμοκηπίου (GHG) από τη διεθνή ναυτιλία έως το 2050, ο ΙΜΟ προετοιμάζει μέτρα για την υλοποίηση αυτών των στόχων. Η ευθυγράμμιση της νομοθεσίας της ΕΕ με τα μελλοντικά μέσα του ΙΜΟ θα είναι απαραίτητη για τη διασφάλιση ίσων όρων ανταγωνισμού στον τομέα.

Κλείσιμο του επενδυτικού χάσματος: υποστήριξη των δημοσίων επενδύσεων και διευκόλυνση της πρόσβασης στη χρηματοδότηση
Η ενεργειακή και ψηφιακή μετάβαση της ναυτιλίας απαιτεί τεράστιες επενδύσεις. Συνιστάται η εφαρμογή μέτρων που εγγυώνται την πρόσβαση σε επαρκή δημόσια και ανταγωνιστική ιδιωτική χρηματοδότηση στην ΕΕ.

Τα προβλεπόμενα έσοδα για τον ναυτιλιακό τομέα στο πλαίσιο του Ταμείου Καινοτομίας θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν για τη γεφύρωση του χάσματος τιμών μεταξύ συμβατικών και καθαρών καυσίμων και για τη στήριξη επενδύσεων σε καθαρές τεχνολογίες παρέχοντας ένα πρόσθετο κίνητρο στους προμηθευτές να αυξήσουν τη βιομηχανική παραγωγή στην Ευρώπη.

Συνιστάται επίσης η εισαγωγή πρόσθετων μέσων χρηματοδότησης (όπως ο μηχανισμός των δημοπρασιών ως υπηρεσία) που επιτρέπει στα κράτη μέλη να χρησιμοποιούν τα εθνικά έσοδα του EU ETS για να συμπληρώσουν τα κονδύλια της ΕΕ.

Προώθηση της αναβάθμισης και της ανανέωσης δεξιοτήτων
Τα επερχόμενα καθαρά καύσιμα και οι ψηφιακές τεχνολογίες θα απαιτήσουν νέες και πρόσθετες δεξιότητες, εκπαίδευση και επιχειρησιακή κατάρτιση για τους ναυτικούς. Η ενεργειακή και ψηφιακή μετάβαση θα απαιτήσει την αναβάθμιση και την εκ νέου εξειδίκευση περίπου 800.000 ναυτικών τα επόμενα 10 χρόνια διεθνώς και σύμφωνα με την έκθεση Draghi, 250.000 εξ αυτών είναι μόνο στην Ευρώπη.

Το διεθνές πλαίσιο της σύμβασης STCW του IMO θα πρέπει να ενισχυθεί και το πλαίσιο για την αμοιβαία αναγνώριση πιστοποίησης στην ΕΕ πρέπει να επικαιροποιηθεί. Θα πρέπει επίσης να ενισχυθεί η ελκυστικότητα της ναυτιλίας ως επαγγέλματος.

Η οικονομική αξία της ευρωπαϊκής ναυτιλίας:

Ευρωπαϊκή Ναυτιλία και Ασφάλεια:

*Πηγή στοιχείων και πληροφοριών: https://ecsa.eu/

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

Η Cetracore-Jetoil SA ανακοινωσε προσωρινό λουκέτο στην λειτουργία της λόγω των ευρωπαϊκών κυρώσεων στη Ρωσία

Η ανακοίνωση της εταιρείας «Κύριοι,θα θέλαμε να σας ενημερώσουμε πως από τις 15.12.2025 η Cetracore Jetoil Μονοπρόσωπη Ανώνυμη Εταιρεία Πετρελαιοειδών ανέστειλε προσωρινά τη λειτουργία της...

Στεγαστική κρίση: Σχεδόν 1,3 εκατομμύριο άνθρωποι στην ΕΕ είναι άστεγοι

Για πρώτη φορά στη ιστορία της η Ευρωπαϊκή Ένωση επιδιώκει να αντιμετωπίσει τη σοβαρή στεγαστική κρίση που πλήττει τη γηραιά ήπειρο παρουσιάζοντας σήμερα ένα...

Ελλάδα: Προτελευταία στους μισθούς, τελευταία στην αγοραστική δύναμη – Η σκληρή αλήθεια της Eurostat

Ενώ το κυβερνητικό αφήγημα μιλά για ανάπτυξη, επενδύσεις και οικονομική άνοδο, η καθημερινή πραγματικότητα των νοικοκυριών στην Ελλάδα είναι εντελώς διαφορετική Οι λογαριασμοί του ρεύματος...

Πότε μπαίνει το δώρο Χριστουγέννων από τη ΔΥΠΑ

Ανακοινώθηκε από την ΔΥΠΑ πως το δώρο Χριστουγέννων αλλά και η καταβολή των επιδομάτων θα πιστωθούν αύριο Τετάρτη 17/12, κάτι που σημαίνει πως θα...

Τειρεσίας των ενοικιαστών: Φακέλωμα για όσους νοικιάζουν και χρωστούν ενοίκια

Εντός του 2026 αναμένεται να εφαρμοστεί το «πιστοποιητικό φερεγγυότητας», γνωστό και ως «Τειρεσίας των ενοικιαστών» Η ΠΟΜΙΔΑ επικροτεί την πρωτοβουλία ως μέτρο προστασίας των ιδιοκτητών,...

Ο Κώστας Καλλίτσης στην Καθημερινή γκρεμίζει τα ψεύδη Μητσοτάκη για την οικονομία

Σε μια ανάλυση - καταπέλτη που δημοσιεύτηκε στην «Καθημερινή», ο έγκριτος οικονομικός αναλυτής Κώστας Καλλίτσης ξεγυμνώνει την εύθραυστη πραγματικότητα πίσω από το λεγόμενο «success story»...

Τέλος Τοπικής Ανάπτυξης (ΤΤΑ): Ποιος είναι ο νέος φόρος που φέρνει ο Μητσοτάκης

Ένας νέος φόρος για την ακίνητη περιουσία προετοιμάζεται σιγά σιγά για να μας συντροφεύει στο άμεσο μέλλον πρόκειται για το Τέλος Τοπικής Ανάπτυξης (ΤΤΑ), στην...

Για πρώτη φορά το κράτος αναγνωρίζει επίσημα το ψυχολογικό βάρος της υπερχρέωσης: Απαλλάσσονται από διώξεις όσοι καταφεύγουν στη λύση της πτώχευσης

Ουσιαστικά και τυπικά με τον νόμο που ψηφίστηκε στην βουλή την προηγούμενη εβδομάδα μπαίνει ένα τέλος στις ποινικές διώξεις τόσο των επαγγελματιών όσο και...

Οι κρεοπώλες κλείνουν τα καταστήματα τους την Κυριακή 14 Δεκεμβρίου

Κάλεσμα σε όλα τα σωματεία κρεοπωλών για κλείσιμο των κρεοπωλείων την Κυριακή 14 Δεκεμβρίου ημέρα λειτουργίας των εμπορικών καταστημάτων στο πλαίσιο του εορταστικού ωραρίου, απευθύνει...

Τemu και Shein: Για κάθε ηλεκτρονική παραγγελία από τους κινέζικους γίγαντες του e-commerce θα υπάρχει τέλος 3 ευρώ

  Σε ισχύ από την 1η Ιουλίου 2026 τίθεται το ευρω-χαράτσι για δέματα αξίας κάτω των €150 που θα εισέρχονται στην Ευρωπαϊκή Ένωση μέσω Shein...

Πριν τα Χριστούγεννα οι συντάξεις του Ιανουαρίου – Αναλυτικά οι ημερομηνίες

Νωρίτερα θα καταβληθούν οι συντάξεις Ιανουαρίου σύμφωνα με ανακοίνωση του υπουργείου οικονομικών, κάτι που θα δώσει μεγάλη ανάσα ενόψει των αγορών για τα Χριστούγεννα Συγκεκριμένα...

Αυξήσεις σε διόδια και Αττική Οδό

Χιλιάδες οδηγοί που χρησιμοποιούν την Αττική Οδό για τις καθημερινές τους μετακινήσεις τους, θα πρέπει να γνωρίζουν πως από 1/1/2026 θα δουν μια αύξηση...

Πανάκριβο φέτος το Χριστουγεννιάτικο τραπέζι – Στα ύψη οι τιμές

Αισθητά ακριβότερο θα είναι φέτος το χριστουγεννιάτικο τραπέζι, σύμφωνα με την έρευνα τιμών του ΙΝΚΑ – Γενική Ομοσπονδία Καταναλωτών Ελλάδας Το συνολικό κόστος για γεύμα...

Τι ισχύει φέτος για το εορταστικό ωράριο στα καταστήματα που ξεκινά από σήμερα – Τι θα γίνει με τις Κυριακές

Σε…διαφορετικούς ρυθμούς κινείται από σήμερα, Πέμπτη 11 Δεκεμβρίου η αγορά καθώς ξεκίνησε το εορταστικό ωράριο στα εμπορικά καταστήματα Σύμφωνα με τα ωράρια που προτείνουν οι...

Το κυβερνητικό πακέτο στήριξης για τους αγρότες

Το υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης παρουσίασε το απόγευμα της Τετάρτης 10 Δεκεμβρίου το πλήρες πακέτο των 15 μέτρων στήριξης που ενεργοποιούνται για το 2025, με...

Τι αλλάζει στις συντάξεις με την κατάργηση της προσωπικής διαφοράς

Αυξημένες θα είναι οι συντάξεις μέσα στο 2026 για το σύνολο των δικαιούχων και συγκεκριμένα για 2,6 εκατομμύρια συνταξιούχους ανάμεσα στους όποιους και οι περίπου...

ExxonMobil: Η Ανατολική Μεσόγειος αναδεικνύεται σε περιφερειακό ενεργειακό κόμβο

Ως μια «αποδεδειγμένη περιοχή παραγωγής φυσικού αερίου» χαρακτήρισε την Ανατολική Μεσόγειο ο Αντιπρόεδρος Παγκόσμιας Έρευνας της ExxonMobil, Δρ. Τζον Αρντιλ, μιλώντας στο Capital Link...

Εκρηξη των ληξιπρόθεσμων χρεων πρός τήν εφορία

ΕΚΡΗΞΗ των ληξιπρόθεσμων χρεων πρός τήν εφορία κατεγράφη στό 10μηνο Ιανουαρίου – Οκτωβρίου καθώς ηυξήθησαν σχεδόν κατά 8 δισ. ευρώ, αναδεικνύοντας τό αδιέξοδο στό...

Προϋπολογισμός: Ο Μητσοτάκης ετοιμάζεται να δραπετεύσει με πρόωρες εκλογές αφήνοντας πίσω του χάος!

Αποκάλυψη: Μήπως είδατε το νέο κρυμμένο Μεσοπρόθεσμο 2026-2029 της κυβέρνησης; Ωχριά το μνημόνιο σε συρρίκνωση κονδυλίων μπροστά σε αυτό που έρχεται! Για πρώτη φορά στα...

Νωρίτερα οι συντάξεις Ιανουαρίου λόγω των Χριστουγέννων

Νωρίτερα, μέσα στο 2025, θα καταβληθούν οι συντάξεις για τον Ιανουάριο Ο λόγος είναι ότι έρχονται…Χριστούγεννα.Σύμφωνα με πληροφορίες, τα ποσά αναμένεται να είναι αυξημένα στις...

ΔΗΜΟΦΙΛΗ