Ανάσταση με αποζημιώσεις για τη γραμμή Καλαμαριάς!

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Απόστολος Λυκεσάς

Ακόμη 53 εκατομμύρια ευρώ για καθυστερήσεις στους πέντε υπό κατασκευή σταθμούς του Μετρό Θεσσαλονίκης. ● Ποιος εισαγγελέας θα ζητήσει ευθύνη για τις ευθύνες του Δημοσίου;

Ακρη δεν έχει ο ουρανός και… ταβάνι οι αποζημιώσεις για το Μετρό Θεσσαλονίκης. Δεν προλάβαμε να συνέλθουμε από τη γνωστοποίηση, στις αρχές του μήνα, ότι το Δημόσιο θα καταβάλει το αστρονομικό ποσό των 97,78 εκατομμυρίων ευρώ ως αποζημιώσεις στην κοινοπραξία κατασκευής του Μετρό Θεσσαλονίκης (ΑΚΤΩΡ – Webuild – Hitachi Rail) και μέσα στη Μεγάλη Εβδομάδα γνωστοποιήθηκε ότι με απόφαση της Διαιτησίας το Δημόσιο πρόκειται να καταβάλει για αποζημιώσεις άλλα 53,2 εκατομμύρια ευρώ, αυτή τη φορά για καθυστερήσεις για τους πέντε σταθμούς στη γραμμή της Καλαμαριάς!

Με δυο λόγια, στην υπόθεση κατασκευής του Μετρό Θεσσαλονίκης και της γραμμής στην Καλαμαριά χάθηκε κάθε μέτρο στον σχεδιασμό και κάποιοι θα πρέπει να κληθούν από εισαγγελέα να εξηγήσουν -τουλάχιστον- ποια δικαιολογία έχουν, αφού οι χειρισμοί, ο σχεδιασμός και ο προγραμματισμός τους είναι ο αποκλειστικός υπεύθυνος για το φέσωμα του δημόσιου κορβανά με πέντε εκατοντάδες και πλέον εκατομμύρια ευρώ!

Κόστος ενός νοσοκομείου

Για να δώσουμε μια τάξη μεγέθους προκειμένου να γίνονται οι απαραίτητες συγκρίσεις, ας σημειώσουμε ότι ο προϋπολογισμός του Παιδιατρικού νοσοκομείου που κατασκευάζεται στη Θεσσαλονίκη είναι 150 εκατομμύρια ευρώ. Ο Ελληνας φορολογούμενος πληρώνει δηλαδή μέσα σε δύο εβδομάδες το κόστος ενός νοσοκομείου, γιατί μια κοινοπραξία με ευθύνη του Δημοσίου καθόταν και δεν έκανε τίποτα.

Θυμίζουμε ότι μόνο τρεις εβδομάδες (στις 4.10.2024 και 6.11.2024) πριν από την παράδοση της βασικής γραμμής του μετρό, το Ελληνικό Δημόσιο, μέσω της Ελληνικό Μετρό, είχε υπογράψει και πληρώσει -για επτά αποφάσεις της Διαιτησίας- στην κοινοπραξία του έργου 25.577.008 και 68.083.700 ευρώ αντιστοίχως. Οι αναγνώστες/στριες της «Εφ.Συν.» έχουν παρακολουθήσει σε βάθος εξαετίας τον εκτός πάσης λογικής χορό των εκατομμυρίων που έχουν καταβληθεί, με ευθύνη πάντα του Δημοσίου, το οποίο μάλιστα κάποιες φορές δεν κατέφυγε καν στη Διαιτησία για να μειώσει τις απαιτήσεις.

Οσον αφορά την Καλαμαριά, για ακατανόητους λόγους η καθυστέρηση στην παράδοση των πέντε σταθμών μετρά επτά χρόνια, αφού συμβατικά το έργο έπρεπε να παραδοθεί το 2018! Πώς μπορεί να ξεχάσει κανείς τις ανακοινώσεις του Κυριάκου Μητσοτάκη, του τέως υπουργού Χρήστου Σταϊκούρα, του αρμόδιου υφυπουργού Νίκου Ταχιάου και, φυσικά, των υπευθύνων της Ελληνικό Μετρό, οι οποίοι διαβεβαίωναν με στεντόρεια φωνή και με ύφος που δεν σήκωνε κουβέντα ότι η γραμμή της Καλαμαριάς θα παραδινόταν στις 30 Νοεμβρίου!

Και πώς να ξεχάσει κανείς, τόσο κοντά που είναι, ότι ο νέος υπουργός Χρίστος Δήμας γνωστοποίησε πριν από λίγες μέρες ότι η παράδοση των πέντε σταθμών μετατίθεται για τρεις μήνες αργότερα, τον Φεβρουάριο δηλαδή του 2026 (αν φυσικά όλα πάνε καλά); Πριν καν προλάβουμε να συνέλθουμε από όλες αυτές τις παλινωδίες, ήχησαν, τη Μεγάλη Τρίτη, και οι «καμπάνες» των αποζημιώσεων! Ούτε μία επίσημη εξήγηση δεν είχε η σχετική ανακοίνωση. Ανεπισήμως, απλώς, μέρες πριν από την ανακοίνωση, γράφονταν στον Τύπο οι «εξηγήσεις» που ήθελαν την κατασκευάστρια ΑΚΤΩΡ να βρίσκεται σε φάση ολοκλήρωσης των έργων πολιτικού μηχανικού, μόνο που υπάρχουν δυσκολίες στα ηλεκτρομηχανολογικά, διότι δεν περιλαμβάνονταν στην αρχική σύμβαση (γιατί άραγε;), οπότε φτάσαμε στο σημείο να «τρέχουν» έξι διαφορετικές συμβάσεις για τα 4,78 χλμ. υπόγειας γραμμής και οι έξι συμβάσεις δεν «συντονίζονται» μεταξύ τους, αλλά δυσκολεύονται και στον «συντονισμό» με τα υπόλοιπα 9,6 χλμ. της βασικής γραμμής του μετρό. Αδιανόητα πράγματα! Η μεγάλη κοινοπραξία εισπράττει αποζημιώσεις, διότι με ευθύνη του Δημοσίου «κάθεται», αφού οι άλλες έξι εργολαβίες δεν μπορούν να… συντονιστούν! Κατά το κοινώς λεγόμενο, τα «κουμπιά» δεν αντιστοιχούν με τις «κουμπότρυπες» ή το αντίστροφο κι άιντε να «κουμπώσει» η γραμμή της Καλαμαριάς με την κεντρική γραμμή του μετρό.

Ποιος είναι ο προϋπολογισμός του έργου της γραμμής Καλαμαριάς με τους πέντε σταθμούς; 567 εκατ. ευρώ! Δηλαδή το ποσό -ίσως και λιγότερο- από το σύνολο των αποζημιώσεων που έχουν δοθεί στις ανάδοχες κοινοπραξίες λόγω των καθυστερήσεων, για τις οποίες ευθύνεται η δημόσια διαχείριση του έργου, δηλαδή το υπουργείο Μεταφορών και η Ελληνικό Μετρό. Ποιος θα επωμιστεί την ευθύνη του χρυσοπληρωμένου φιάσκου;

efsyn.gr

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

Μαρία Καρυστιανου: Οι αγρότες στους δρόμους, φωνάζουν απεγνωσμένα για την επιβίωση και για τα αφανισθέντα ζώα τους

Όμως όλες αυτές οι διαμαρτυρίες στους δρόμους καταλήγουν κάθε φορά σε μία άκαρπη εκτόνωση: η κυβέρνηση προσφέρει ψίχουλα σε σχέση με όσα χρωστάει, η αντιπολίτευση «στηρίζει»...

Ξάφνιασε πάλι ο Αμερικανός υπουργος των εξωτερικών Ρούμπιο με την δήλωση του που λέει ότι ο μεγαλύτερος εχθρός της ανθρωπότητας είναι το ριζοσπαστικό Ισλάμ

Ξάφνιασε πάλι ο Αμερικανός υπουργος των εξωτερικών Ρούμπιο με την δήλωση του που λέει ότι ο μεγαλύτερος εχθρός της ανθρωπότητας είναι το ριζοσπαστικό Ισλάμ Δηλαδή...

Ο ”ισαπόστολος” Σημίτης και άλλα καλαμπούρια

Λένε ότι και στα καλαμπούρια υπάρχουν όρια Αυτό γενικώς ισχύει αλλά υπάρχουν και οι εξαιρέσεις. Υπάρχουν δηλαδή καλαμπουρτζήδες που δεν έχουν μέτρο και υπερβαίνουν τα...

ΟΠΕΚΕΠΕ και τυχερα λαχεια

Θα ήταν λοιπόν αστείο να δεχτεί ένας ότι τα μεγάλα κέρδη των τυχερών λαχνών τα κερδίζουν υψηλών «επιδόσεων»επιδοτούμενοι Πριν μέχρι κάποιες ολίγες δεκαετίες, ήταν...

Νέα αλητεία της κομισιόν κατά της Ελλάδας!

Σε παρεμβαση του ο Γιαννης Μανιατης αναφερει:  Άλλο ένα ατόπημα της Ευρωπαϊκής Επιτροπής:Στην τελευταία έκδοση (Δεκεμβρίου 2024) του «Ανακαλύπτοντας την Ευρώπη», που διανέμεται κατά...

Η Τεχνητή Νοημοσύνη για τον Ρόλο της Βρετανίας και ΕΣΣΔ στα «Δεκεμβριανά» και το Ιστορικό Μήνυμα του Γεγονότος για το Σήμερα

Συνεχίζοντας την προσωπική μου αναζήτηση για τον τρόπο που η Τεχνητή Νοημοσύνη (ΤΝ - ΑΙ) «συγκροτεί νοήματα» περισσότερο και από το να παίζει τον...

Τεράστια καταστροφή από την πρόσφατη καταιγίδα σε παραλία στην περιοχή του Κρανιδίου

Σοβαροτατη καταγγελια για τεραστια καταστροφη απο την πρόσφατη καταιγίδα σε παραλία στην περιοχή του Κρανιδίου Συνεχίστε την αναγνωση.

Από την ημερίδα του ΠΑΣΟΚ στο ξενοδοχείο caravel2-12-25, για το κυκλοφοριακό πρόβλημα της Αττικής και την αντιμετώπισή του

Με την συμμετοχή πλήθους στελεχών του ΠΑΣΟΚ, αυτοδιοικητικών, βουλευτών, μελών της Κεντρικής Επιτροπής, αλλά και ενεργών πολιτών, έλαβε χώρα στο ξενοδοχείο caravel την Τρίτη...

Όλεθρος για τους αγρότες ο προϋπολογισμός Μητσοτάκη!

Οι αγρότες που κινητοποιούνται στα μπλόκα έχουν υπόψη τους ότι με τον Προϋπολογισμό του 2026 προβλέπεται ετήσια ΜΕΙΩΣΗ των κονδυλίων του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης...

Περί «Ιθάκης» και ηθικής….

Παρακολουθώντας την τρέχουσα επικαιρότητα κάποιος, θα προσέξει την εκτεταμένη προβολή του βιβλίου του πρώην πρωθυπουργού Αλέξη Τσίπρα με τίτλο Ιθάκη, ανακαλώ λοιπόν αμέσως εκείνη...

Το «λαβράκι» Κάγια Κάλλας: Ήταν δυνατόν να μην γνώριζε τι συνέβαινε στη δική της υπηρεσία;

Η Λάουρα Κοβέσι «χτύπησε» και πάλι, αποκαλύπτοντας ένα νέο σκάνδαλο διαφθοράς, στην καρδιά της Ευρώπης Η Ευρωπαϊκή Εισαγγελία (EPPO) διέταξε τη σύλληψη τριών βασικών...

Μήπως πρέπει όντως να αγιοκαταταχθεί ο Κυβερνήτης Ιωάννης Καποδίστριας από τον Οικουμενικό Πατριάρχη κ. Βαρθολομαίο;

Γράφει ο Παναγιώτης Παύλος Πανεπιστήμιο του ΌσλοΚαθώς έχουμε ήδη εισέλθει στον Δεκέμβριο στα φετινά Χριστούγεννα του οποίου οι Έλληνες απανταχού της γης αναμένουν αδημόνως μαζί...

ΟΠΕΚΕΠΕ: Ψαχνουν τα τυχερά δελτία των Σαμαρτζίδου, Μαγειρία και Στρατάκη

Νέο «εμπόδιο» στην Εξεταστική Επιτροπή της Βουλής για την υπόθεση του ΟΠΕΚΕΠΕ, με την απουσία της Δέσποινας Μαρκοπούλου, ορκωτής ελέγκτριας της εταιρείας SOL Η κ....

Ο Αντώνης Ψαρόπουλος, ο ανακριτής Μπακαίμης και η σύζυγος του υπουργού Γιώργου Φλωρίδη

Πραγματικά, αδιανόητο! Το αποκαλύπτει η Ελπίδα Κουτσογιάννη στο DNews… Πώς θα φαινόταν μια δίκη πολιτικού εφετείου στη Θεσσαλονίκη στην οποία ένας από τους διαδίκους θα ήταν...

Πειράματα «βελούδινης μετάβασης» από τη δημοκρατία στη δικτατορία;

Η πρόθεση της Κυβέρνησης να διεξαχθούν αρχικά οι Δημοτικές εκλογές και στο μέλλον οι Βουλευτικές μέσω και κινητού τηλεφώνου, ανοίγει το δρόμο σε νοθείεςΓιώργος...

Για τη διαμαρτυρία των αγροτών με μπλόκα στους δρόμους

Η διαμαρτυρία των αγροτών με μπλόκα στους δρόμους είναι ένα θεμιτό μέτρο διαμαρτυρίας, αλλά είναι και αθέμιτο, διότι η παρακώλυση της κυκλοφορίας, πνίγει την...

Η Τεχνητή Νοημοσύνη Σχολιάζει τα Μνημόνια, το Δημοψήφισμα του 2015, τις Κυβιστήσεις, το «Τέλος των Μνημονίων» και Άλλα Τρέχοντα Ζητήματα – Μέρος 3ο

Μέρος 3ο (Τελευταίο, με  μια τοποθέτηση της ΤΝ πάνω στο ζήτημα της «επανόδου» των Σαμαρά - Τσίπρα - Πόσο «χρήσιμοι» είναι πολιτικά) Βασίλης Δημ. Χασιώτης (συνέχεια από Μέρος...

Προκόπιος Παυλόπουλος: Το «μετέωρο βήμα» του Ανθρώπου και της Ανθρωπότητας μπροστά στο κρίσιμο ζήτημα της πρόσφορης χρήσης των σύγχρονων μέσων της Τεχνητής Νοημοσύνης

Αθήνα, 1.12.2025Στην ομιλία του, κατά την παρουσίαση της μελέτης του Καθηγητή και πρώην Υπουργού κ. Παναγιώτη Ρουμελιώτη με τίτλο «Τεχνητή Νοημοσύνη: Ο Αγώνας ΗΠΑ – ΚΙΝΑΣ για την Πρωτοκαθεδρία», ο πρώην...

ΟΠΕΚΕΠΕ: Η δηλωση-προειδοποιηση του “Φραπε”

Μια ηχηρή προειδοποίηση έκανε ο «Φραπές» γνωστός και ως Γιώργος Ξυλούρης στην Εξεταστική Επιτροπή της Βουλής για το σκάνδαλο ΟΠΕΚΕΠΕ! Μάλιστα, προκάλεσε φόβο και τρόμο...

Οσμή νοθείας στην ψηφοφορία με τα κινητά!

Η κυβέρνηση προτείνει να ψηφίζουμε από το κινητό. Και το παρουσιάζουν ως «διευκόλυνση». Η αλήθεια όμως είναι πολύ πιο απλή.Όταν η ψήφος περνάει σε ένα server...

ΔΗΜΟΦΙΛΗ