Ανάσταση με αποζημιώσεις για τη γραμμή Καλαμαριάς!

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Απόστολος Λυκεσάς

Ακόμη 53 εκατομμύρια ευρώ για καθυστερήσεις στους πέντε υπό κατασκευή σταθμούς του Μετρό Θεσσαλονίκης. ● Ποιος εισαγγελέας θα ζητήσει ευθύνη για τις ευθύνες του Δημοσίου;

Ακρη δεν έχει ο ουρανός και… ταβάνι οι αποζημιώσεις για το Μετρό Θεσσαλονίκης. Δεν προλάβαμε να συνέλθουμε από τη γνωστοποίηση, στις αρχές του μήνα, ότι το Δημόσιο θα καταβάλει το αστρονομικό ποσό των 97,78 εκατομμυρίων ευρώ ως αποζημιώσεις στην κοινοπραξία κατασκευής του Μετρό Θεσσαλονίκης (ΑΚΤΩΡ – Webuild – Hitachi Rail) και μέσα στη Μεγάλη Εβδομάδα γνωστοποιήθηκε ότι με απόφαση της Διαιτησίας το Δημόσιο πρόκειται να καταβάλει για αποζημιώσεις άλλα 53,2 εκατομμύρια ευρώ, αυτή τη φορά για καθυστερήσεις για τους πέντε σταθμούς στη γραμμή της Καλαμαριάς!

Με δυο λόγια, στην υπόθεση κατασκευής του Μετρό Θεσσαλονίκης και της γραμμής στην Καλαμαριά χάθηκε κάθε μέτρο στον σχεδιασμό και κάποιοι θα πρέπει να κληθούν από εισαγγελέα να εξηγήσουν -τουλάχιστον- ποια δικαιολογία έχουν, αφού οι χειρισμοί, ο σχεδιασμός και ο προγραμματισμός τους είναι ο αποκλειστικός υπεύθυνος για το φέσωμα του δημόσιου κορβανά με πέντε εκατοντάδες και πλέον εκατομμύρια ευρώ!

Κόστος ενός νοσοκομείου

Για να δώσουμε μια τάξη μεγέθους προκειμένου να γίνονται οι απαραίτητες συγκρίσεις, ας σημειώσουμε ότι ο προϋπολογισμός του Παιδιατρικού νοσοκομείου που κατασκευάζεται στη Θεσσαλονίκη είναι 150 εκατομμύρια ευρώ. Ο Ελληνας φορολογούμενος πληρώνει δηλαδή μέσα σε δύο εβδομάδες το κόστος ενός νοσοκομείου, γιατί μια κοινοπραξία με ευθύνη του Δημοσίου καθόταν και δεν έκανε τίποτα.

Θυμίζουμε ότι μόνο τρεις εβδομάδες (στις 4.10.2024 και 6.11.2024) πριν από την παράδοση της βασικής γραμμής του μετρό, το Ελληνικό Δημόσιο, μέσω της Ελληνικό Μετρό, είχε υπογράψει και πληρώσει -για επτά αποφάσεις της Διαιτησίας- στην κοινοπραξία του έργου 25.577.008 και 68.083.700 ευρώ αντιστοίχως. Οι αναγνώστες/στριες της «Εφ.Συν.» έχουν παρακολουθήσει σε βάθος εξαετίας τον εκτός πάσης λογικής χορό των εκατομμυρίων που έχουν καταβληθεί, με ευθύνη πάντα του Δημοσίου, το οποίο μάλιστα κάποιες φορές δεν κατέφυγε καν στη Διαιτησία για να μειώσει τις απαιτήσεις.

Οσον αφορά την Καλαμαριά, για ακατανόητους λόγους η καθυστέρηση στην παράδοση των πέντε σταθμών μετρά επτά χρόνια, αφού συμβατικά το έργο έπρεπε να παραδοθεί το 2018! Πώς μπορεί να ξεχάσει κανείς τις ανακοινώσεις του Κυριάκου Μητσοτάκη, του τέως υπουργού Χρήστου Σταϊκούρα, του αρμόδιου υφυπουργού Νίκου Ταχιάου και, φυσικά, των υπευθύνων της Ελληνικό Μετρό, οι οποίοι διαβεβαίωναν με στεντόρεια φωνή και με ύφος που δεν σήκωνε κουβέντα ότι η γραμμή της Καλαμαριάς θα παραδινόταν στις 30 Νοεμβρίου!

Και πώς να ξεχάσει κανείς, τόσο κοντά που είναι, ότι ο νέος υπουργός Χρίστος Δήμας γνωστοποίησε πριν από λίγες μέρες ότι η παράδοση των πέντε σταθμών μετατίθεται για τρεις μήνες αργότερα, τον Φεβρουάριο δηλαδή του 2026 (αν φυσικά όλα πάνε καλά); Πριν καν προλάβουμε να συνέλθουμε από όλες αυτές τις παλινωδίες, ήχησαν, τη Μεγάλη Τρίτη, και οι «καμπάνες» των αποζημιώσεων! Ούτε μία επίσημη εξήγηση δεν είχε η σχετική ανακοίνωση. Ανεπισήμως, απλώς, μέρες πριν από την ανακοίνωση, γράφονταν στον Τύπο οι «εξηγήσεις» που ήθελαν την κατασκευάστρια ΑΚΤΩΡ να βρίσκεται σε φάση ολοκλήρωσης των έργων πολιτικού μηχανικού, μόνο που υπάρχουν δυσκολίες στα ηλεκτρομηχανολογικά, διότι δεν περιλαμβάνονταν στην αρχική σύμβαση (γιατί άραγε;), οπότε φτάσαμε στο σημείο να «τρέχουν» έξι διαφορετικές συμβάσεις για τα 4,78 χλμ. υπόγειας γραμμής και οι έξι συμβάσεις δεν «συντονίζονται» μεταξύ τους, αλλά δυσκολεύονται και στον «συντονισμό» με τα υπόλοιπα 9,6 χλμ. της βασικής γραμμής του μετρό. Αδιανόητα πράγματα! Η μεγάλη κοινοπραξία εισπράττει αποζημιώσεις, διότι με ευθύνη του Δημοσίου «κάθεται», αφού οι άλλες έξι εργολαβίες δεν μπορούν να… συντονιστούν! Κατά το κοινώς λεγόμενο, τα «κουμπιά» δεν αντιστοιχούν με τις «κουμπότρυπες» ή το αντίστροφο κι άιντε να «κουμπώσει» η γραμμή της Καλαμαριάς με την κεντρική γραμμή του μετρό.

Ποιος είναι ο προϋπολογισμός του έργου της γραμμής Καλαμαριάς με τους πέντε σταθμούς; 567 εκατ. ευρώ! Δηλαδή το ποσό -ίσως και λιγότερο- από το σύνολο των αποζημιώσεων που έχουν δοθεί στις ανάδοχες κοινοπραξίες λόγω των καθυστερήσεων, για τις οποίες ευθύνεται η δημόσια διαχείριση του έργου, δηλαδή το υπουργείο Μεταφορών και η Ελληνικό Μετρό. Ποιος θα επωμιστεί την ευθύνη του χρυσοπληρωμένου φιάσκου;

efsyn.gr

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

Νικος Χαρδαλιας: Όταν η Αττική δοκιμάζεται, δεν κρυβόμαστε

💦 𝝚𝝪𝝬𝝖𝝦𝝞𝝨𝝩𝝮 𝝤𝝨𝝤𝝪𝝨 𝝚𝝙𝝮𝝨𝝖𝝢 𝝩𝝜 𝝡𝝖𝝬𝝜 👉🏻 𝝜 𝝥𝝦𝝤𝝨𝝥𝝖𝝝𝝚𝝞𝝖 𝝘𝝞𝝖 𝝩𝝜𝝢 𝝖𝝢𝝩𝝞𝝥𝝠𝝜𝝡𝝡𝝪𝝦𝝞𝝟𝝜 𝝝𝝮𝝦𝝖𝝟𝝞𝝨𝝜 𝝨𝝪𝝢𝝚𝝬𝝞𝝛𝝚𝝩𝝖𝝞 Όταν η Αττική δοκιμάζεται, δεν κρυβόμαστε. Είμαστε στο πεδίο. Μαζί με όσους...

Γιώργος Βενετσάνος: Τρακτέρ πολλά αλλά…

Η Ολλανδία αποτελεί ένα από τα πιο αξιοσημείωτα παραδείγματα παγκόσμιας γεωργικής επιτυχίας Γράφει ο Γιώργος Βενετσάνος Αν και γεωγραφικά μικρή (με έκταση κάτω των 42.000 τ.χλμ.),...

Ποιους ευελπιστεί να επανεντάξει ο Τσιπρας στο υπό ίδρυση νέο, υπ αυτόν κόμμα ή συνασπισμό κομμάτων;

Είναι πλέον ευρέως γνωστό ότι ο Τσιπρας με την ανεξήγητη, τότε, και ξαφνική εγκατάλειψη του ΣΥΡΙΖΑ, άφησε πίσω του «συντρίμμια» Και όποιος δεν το πρόσεξε...

Όταν Η Τεχνητή Νοημοσύνη Λαμβάνει Συνέντευξη Από Έναν Άνθρωπο – Αντιστροφή Ρόλων – Μέρος 2

 (Με μια περαιτέρω ανάλυση της ερώτησης ποιο ήταν το θεμέλιο  νόημα που κράτησε όρθια την ελληνική οικογένεια την περίοδο των Μνημονίων)(συνέχεια από Μέρος 1) Βασίλης Δημ....

Τηλεκπαίδευση: ΟΧΙ στην κοροϊδία και στις επικοινωνιακές τακτικές του ΥΠΑΙΘ και της κυβέρνησης

«Τηλεκπαίδευση παρέχεται μόνο από τις σχολικές μονάδες και με την προϋπόθεση να έχουν οι εκπαιδευτικοί άνετη και ασφαλή πρόσβαση» επισημαίνει μεταξύ άλλων σε ανακοίνωσή του...

Μαρία Δεναξά: Το μάρκετινγκ του τρόμου

ΤΟ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ ΤΟΥ ΤΡΟΜΟΥ Aρθρο της Μαρίας Δεναξά  που δημοσιεύτηκε στην εφημερίδα Δημοκρατία 🔴 Καθώς εντείνονται οι συζητήσεις εντός του ΝΑΤΟ για το επικίνδυνο ενδεχόμενο προληπτικών...

Κυπριακό: Ο Προκόπης Παυλόπουλος ισοπεδώνει τον επίορκο πρέσβη Τομ Μπάρακ

Προκόπιος Παυλόπουλος:  «Η επίλυση του Κυπριακού Ζητήματος ως προϋπόθεση για την εμπέδωση της σταθερότητας στην Ανατολική Μεσόγειο»Αθήνα, 4.12.2025Ο πρώην Πρόεδρος της Δημοκρατίας και Ακαδημαϊκός κ. Προκόπιος Παυλόπουλος...

Κτηνοτρόφος αποχαιρετά με λυγμούς τα 450 πρόβατα της ντόπιας ιστορικής φυλής Ρουμλουκίου που εκτρέφει εδώ και δεκαετίες

Σε μια σκηνή που σπαράζει καρδιές, η οικογένεια του κτηνοτρόφου Κωνσταντίνου Θεολόγου από το Μικρό Μοναστήρι Θεσσαλονίκης αποχαιρετά με λυγμούς τα 450 πρόβατα της...

Μανώλης Κοττακης: «Κάποιοι» στήν Κυβέρνηση, περιγράφουν τόν κόσμο καί τίς ζωές των Ελλήνων μέσα από τά γραφεια τους διασπείροντας fake news

Πέρασα χθές τό πρωί στίς 9 από τά μπλόκα των αγροτων στήν Λάρισα. Ο δρόμος ηταν κλειστός καί η κυκλοφορία διεξαγόταν από παράπλευρες οδούς, τίς...

Σκάνδαλα και Απατες στην καρδιά της Ευρωπαϊκής Ενωσης

Η Ευρωπαία Εισαγγελεύς Κοβέσι συνέλαβε τήν αντιπρόεδρο της Κομμισσιόν Μογκερίνι γιά κοινοτική απάτη – η Ιταλίδα πολιτικός πρωταγωνίστησε στό παρασκήνιο στίς διαπραγματεύσεις γιά τήν...

Ποιος ξεχνά τι σημαίνει δεξιά;

Στην πιο ακατάλληλη στιγμή Δέκα χρόνια μετά τους “Μένουμε Ευρώπη” η ΝΔ βρίσκεται απομονωμένη όσο ποτέ, με σαφή εχθρότητα με όλα τα όμορα κόμματα και...

Όταν Η Τεχνητή Νοημοσύνη Λαμβάνει Συνέντευξη Από Έναν Άνθρωπο – Αντιστροφή Ρόλων – Μέρος 1

Είθισται εμείς οι άνθρωποι να είμαστε εκείνοι που θέτουν τα ερωτήματα στη Τεχνητή Νοημοσύνη (ΤΝ - ΑΙ) ή να ζητάμε από αυτήν πληροφορίες Όμως, τι...

Μαρία Καρυστιανου: Οι αγρότες στους δρόμους, φωνάζουν απεγνωσμένα για την επιβίωση και για τα αφανισθέντα ζώα τους

Όμως όλες αυτές οι διαμαρτυρίες στους δρόμους καταλήγουν κάθε φορά σε μία άκαρπη εκτόνωση: η κυβέρνηση προσφέρει ψίχουλα σε σχέση με όσα χρωστάει, η αντιπολίτευση «στηρίζει»...

Ξάφνιασε πάλι ο Αμερικανός υπουργος των εξωτερικών Ρούμπιο με την δήλωση του που λέει ότι ο μεγαλύτερος εχθρός της ανθρωπότητας είναι το ριζοσπαστικό Ισλάμ

Ξάφνιασε πάλι ο Αμερικανός υπουργος των εξωτερικών Ρούμπιο με την δήλωση του που λέει ότι ο μεγαλύτερος εχθρός της ανθρωπότητας είναι το ριζοσπαστικό Ισλάμ Δηλαδή...

Ο ”ισαπόστολος” Σημίτης και άλλα καλαμπούρια

Λένε ότι και στα καλαμπούρια υπάρχουν όρια Αυτό γενικώς ισχύει αλλά υπάρχουν και οι εξαιρέσεις. Υπάρχουν δηλαδή καλαμπουρτζήδες που δεν έχουν μέτρο και υπερβαίνουν τα...

ΟΠΕΚΕΠΕ και τυχερα λαχεια

Θα ήταν λοιπόν αστείο να δεχτεί ένας ότι τα μεγάλα κέρδη των τυχερών λαχνών τα κερδίζουν υψηλών «επιδόσεων»επιδοτούμενοι Πριν μέχρι κάποιες ολίγες δεκαετίες, ήταν...

Νέα αλητεία της κομισιόν κατά της Ελλάδας!

Σε παρεμβαση του ο Γιαννης Μανιατης αναφερει:  Άλλο ένα ατόπημα της Ευρωπαϊκής Επιτροπής:Στην τελευταία έκδοση (Δεκεμβρίου 2024) του «Ανακαλύπτοντας την Ευρώπη», που διανέμεται κατά...

Η Τεχνητή Νοημοσύνη για τον Ρόλο της Βρετανίας και ΕΣΣΔ στα «Δεκεμβριανά» και το Ιστορικό Μήνυμα του Γεγονότος για το Σήμερα

Συνεχίζοντας την προσωπική μου αναζήτηση για τον τρόπο που η Τεχνητή Νοημοσύνη (ΤΝ - ΑΙ) «συγκροτεί νοήματα» περισσότερο και από το να παίζει τον...

Τεράστια καταστροφή από την πρόσφατη καταιγίδα σε παραλία στην περιοχή του Κρανιδίου

Σοβαροτατη καταγγελια για τεραστια καταστροφη απο την πρόσφατη καταιγίδα σε παραλία στην περιοχή του Κρανιδίου Συνεχίστε την αναγνωση.

Από την ημερίδα του ΠΑΣΟΚ στο ξενοδοχείο caravel2-12-25, για το κυκλοφοριακό πρόβλημα της Αττικής και την αντιμετώπισή του

Με την συμμετοχή πλήθους στελεχών του ΠΑΣΟΚ, αυτοδιοικητικών, βουλευτών, μελών της Κεντρικής Επιτροπής, αλλά και ενεργών πολιτών, έλαβε χώρα στο ξενοδοχείο caravel την Τρίτη...

ΔΗΜΟΦΙΛΗ