Το ταξί πλήττεται από κυβερνητικές πολιτικές και αθέμιτο ανταγωνισμό

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Έντονη αντιπαράθεση έχει ξεσπάσει μεταξύ των επαγγελματιών αυτοκινητιστών ταξί και του Υπουργείου Μεταφορών, με τον Σύνδεσμο Αυτοκινητιστών Ταξί Αθηνών (ΣΑΤΑ) να απευθύνεται απευθείας στον Πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη, καταγγέλοντας τον Αναπληρωτή Υπουργό Μεταφορών, Κωνσταντίνο Κυρανάκη.

«Απαξιώνει τον κλάδο ο Κυρανάκης»

Στην επιστολή οι εκπρόσωποι των ταξιτζήδων καταγγέλλουν τον κ. Κυρανάκη για «προκλητικές δηλώσεις» και «άρνηση διαλόγου» που, όπως υποστηρίζουν, απηχούν «εμπάθεια και αποστροφή για το επάγγελμά τους».

Η επιστολή εκθέτει ένα πλήθος προβλημάτων που αντιμετωπίζουν οι επαγγελματίες οδηγοί ταξί, με τον ΣΑΤΑ να ασκεί έντονη κριτική στον χειρισμό των θεμάτων από την κυβέρνηση και ειδικά από τον αρμόδιο Αναπληρωτή Υπουργό.

Τα φλέγοντα ζητήματα των λεωφορειολωρίδων και της ηλεκτροκίνησης

Στο επίκεντρο της αντιπαράθεσης βρίσκεται η χρήση των λεωφορειολωρίδων, με τον ΣΑΤΑ να υπενθυμίζει την δέσμευση του πρώην υφυπουργού Μεταφορών, Βασίλη Οικονόμου, για εξαίρεση των έμφορτων ταξί από τους περιορισμούς. «Για ποιο λόγο το Υπουργείο Μεταφορών ακυρώνει αυτή την απόφαση;» διερωτώνται οι ταξιτζήδες, κατηγορώντας την ηγεσία του υπουργείου για απαξίωση «μιας υπηρεσίας δημόσιου χαρακτήρα όπως είναι η μεταφορά με ταξί».

Εξίσου σημαντικό ζήτημα αποτελεί η υποχρεωτική μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση από το 2026, με τον ΣΑΤΑ να επισημαίνει τρία κρίσιμα εμπόδια:

Το υψηλό κόστος αγοράς ηλεκτρικών οχημάτων (περίπου 50.000 ευρώ)
Την ανεπάρκεια των υποδομών φόρτισης
Τον περιορισμένο αριθμό φορτιστών γρήγορης φόρτισης στην Αττική (μόλις 12 από τους 72 πανελλαδικά)
Οι επαγγελματίες ζητούν αναβολή της υποχρεωτικής ταξινόμησης ηλεκτρικών οχημάτων μηδενικών ρύπων από το 2026 στο 2035, δεδομένων των πρακτικών δυσκολιών.

Αιτήματα για επιβίωση του κλάδου

Η επιστολή παραθέτει συνολικά δέκα βασικά αιτήματα προς τα Υπουργεία Μεταφορών και Οικονομικών, μεταξύ των οποίων περιλαμβάνονται:

Ρύθμιση για τις παράνομες εφαρμογές που δεν φορολογούνται στην Ελλάδα
Σαφής διαχωρισμός των υπηρεσιών μεταξύ ταξί και ενοικιαζόμενων οχημάτων με οδηγό
Ψηφιοποίηση των ειδικών αδειών και ένταξή τους στο GOV.GR WALLET
Αύξηση κομίστρου ανάλογη με τις αυξήσεις του κατώτατου μισθού
Κατάργηση επίμαχων διατάξεων του νέου φορολογικού νόμου
Απαλλαγή ή μείωση ΦΠΑ για την αγορά επαγγελματικών οχημάτων ταξί
Μείωση ΕΦΚ ή μόνιμη επιδότηση καυσίμου
«Το ταξί πλήττεται από κυβερνητικές πολιτικές και αθέμιτο ανταγωνισμό»

Κλείνοντας την επιστολή τους, οι εκπρόσωποι του ΣΑΤΑ τονίζουν ότι «το ταξί είναι μια υπηρεσία δημόσιου χαρακτήρα» που «πλήττεται από τις πολιτικές που ασκεί η κυβέρνηση αλλά και τον αθέμιτο ανταγωνισμό των Ε.Ι.Χ και των εφαρμογών των πολυεθνικών εταιριών».

Απευθυνόμενοι στον Πρωθυπουργό, ζητούν άμεση συνάντηση μαζί του «ώστε να βρεθούν λύσεις για να εξασφαλιστεί η συνέχεια αυτού του επαγγέλματος», εκφράζοντας την αγωνία χιλιάδων επαγγελματιών του κλάδου.

Η πρωτοβουλία του ΣΑΤΑ να απευθυνθεί απευθείας στον Πρωθυπουργό, παρακάμπτοντας τον αρμόδιο Αναπληρωτή Υπουργό, καταδεικνύει το τεταμένο κλίμα και την απουσία εποικοδομητικού διαλόγου μεταξύ των ταξιτζήδων και του Υπουργείου Μεταφορών.

Z

Μάρνη 17 – Τ.Κ. 10433 – Αθήνα

Τηλ.: 210 52 39 524 – 210 52 21 123 – 210 52 42 589 – Fax: 210 52 24 479

www.satataxi.gr – Email: syndikatotaxi@gmail.comgrammateia.sata@gmail.com

Αθήνα, 19.05.2025

Ανοικτή επιστολή προς τον Πρωθυπουργό της Ελλάδας Κυριάκο Μητσοτάκη

Αξιότιμε κύριε Πρωθυπουργέ,

Με την παρούσα επιστολή θέλουμε να σας εκθέσουμε την ζοφερή πραγματικότητα που βιώνουν χιλιάδες  επαγγελματίες αυτοκινητιστές ταξί στην Αθήνα. Απευθυνόμαστε σε σας, γιατί ο Αναπληρωτής Υπουργός  Μεταφορών Κωνσταντίνος Κυρανάκηςαρνείται να συζητήσει τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι ταξιτζήδες της Αθήνας.

Οι  προκλητικές του  δηλώσεις για τον κλάδο μας,απαξιώνουν μια πολυπληθή ομάδα εργαζομένων και η άρνησή του για διάλογο απηχούν σε εμπάθεια και αποστροφή για το επάγγελμά μας.

Με την πεποίθηση ότι θα αντιμετωπίσετε με δικαιοσύνη και κατανόηση τον κλάδο μας,  σας παραθέτουμε τους προβληματισμούς μας και τα βασικά αιτήματα που έχουν κατατεθεί στα συναρμόδια υπουργεία.

Για τις λεωφορειολωρίδες

Στην  πρότασή μας προς  το Υπουργείο Μεταφορών ( σχετική επιστολή από 16.01.2025 ), εισηγηθήκαμε την αλλαγή του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, επικαλούμενοι δεδομένα και στοιχεία από άλλες ευρωπαϊκές πόλεις.

Σε διευκρίνιση σχετικά με το τι θα περιλαμβάνει ο νέος ΚΟΚ για τις λεωφορειολωρίδες ο πρώην υφυπουργός Μεταφορών, Βασίλης Οικονόμου δημόσια δεσμεύτηκε ότι : «στον νέο ΚΟΚ που κατατίθεται σύντομα στη Βουλή, για τις λεωφορειολωρίδες θα ορίζεται ότι εξαιρούνται οι μοτοσικλέτες και τα έμφορταταξί. Οι δύο αυτές εξαιρέσεις θα οριστούν με υπουργική απόφαση που θα εκδοθεί».

-Για ποιο λόγο το Υπουργείο Μεταφορών ακυρώνει αυτή την απόφαση;

-Για ποιο λόγο το Υπουργείο Μεταφορών απαξιώνει μια υπηρεσία δημόσιου χαρακτήρα όπως είναι η μεταφορά με ταξί;

Για την ηλεκτροκίνηση

Από την 1-1-2026 απαγορεύεται η ταξινόμηση καινούριου αυτοκινήτου ταξί με κινητήρα εσωτερικής καύσης ( πετρέλαιο, βενζίνη, φυσικό αέριο, υγραέριο ) και θα επιτρέπονται μόνο τα αμιγώς ηλεκτρικά.

Η κυβέρνηση παρακάμπτει τα εξής δεδομένα, τα οποία όμως είναι σημαντικά για τους επαγγελματίες αυτοκινητιστές Ταξί :

α. τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι πανάκριβα. Το μέσο κόστος αγοράς είναι κοντά στις 50.000 ευρώ.

β. οι υποδομές φόρτισης δεν επιτρέπουν στους επαγγελματίες αυτοκινητιστές ταξί να κάνουν την δουλειά τους χωρίς άσκοπες καθυστερήσεις.

γ. από τους 72 φορτιστές γρήγορης φόρτισης που υπάρχουν στην Ελλάδα μόνο 12 είναι στην Αττική. Στους υπόλοιπους η φόρτιση διαρκεί πολλές ώρες. Αυτές τις χαμένες εργατοώρες, ποιος θα τις πληρώσει;

Ζητάμε άρση της υποχρεωτικότητας ταξινόμησης νέων αυτοκινήτων Ταξί μόνο μηδενικών ρύπων από το 2026.  Η πρόταση του ΣΑΤΑ είναι να μετατεθεί αυτή η υποχρέωση για το 2035.

ΤΑ ΣΗΜΑΝΤΙΚΟΤΕΡΑ ΑΙΤΗΜΑΤΑ ΤΟΥ ΣΑΤΑ ΠΡΟΣ ΤΑ ΥΠΟΥΡΓΕΙΑ ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ & ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ

Θέλουμε απάντηση από την Κυβέρνηση, γιατί αφήνει παράνομες εφαρμογές που χρησιμοποιούν είτε ταξί, είτε Ε.Ι.Χ να μην πληρώνουν κανένα φόρο, να  βγάζουν τα χρήματα τους στο εξωτερικό, αφήνοντας στους νόμιμους επαγγελματίες αυτοκινητιστές μόνο φορολογικά βάρη.

Ζητάμε ξεκάθαρο και χωρίς γκρίζες ζώνες διαχωρισμό των υπηρεσιών που παρέχει το Ταξί και το ενοικιαζόμενο αυτοκίνητο με οδηγό.  Αστική μεταφορά κάνουν μόνο τα ταξί.  Με το ταξί ο επιβάτης κάνει αστική μεταφορά.  Με το Ε.Ι.Χ αγοράζει χρόνο για την μετακίνησή του.  Η μεταφορά από ένα σημείο Α προς ένα σημείο Β είναι έργο που ανήκει στο ταξί.

 Θέλουμε σωστή εφαρμογή της ψηφιακής πλατφόρμας για τις συμβάσεις των Ε.Ι.Χ. και δημιουργία μητρώου για τα ενοικιαζόμενα με οδηγό.

Νομοθετική ρύθμιση για την ειδική άδεια

Με την ρύθμιση αυτή θα πρέπει να αντιμετωπίζεται το κώλυμα χορήγησης ή ανανέωσης της ειδικής άδειας Ε.Δ.Χ. αυτοκινήτου, όταν από το πιστοποιητικό ποινικού μητρώου δικαστικής χρήσης για την απόδειξη της συνδρομής της περ.γ’ της παρ.2 του άρθρου 95 του ν.4070/2012 (Α82), προκύπτουν αδικήματα του άρθρου 100 του  ν.4070/2012.

Επανεξέταση και ψηφιοποίηση των ειδικών αδειών και εισαγωγή τους στο GOV.GR WALLET.

Άμεση εφαρμογή της απόφασης του υπουργείου Οικονομικών (Παπανάτσιου) για την είσπραξη του κομίστρου.

Αύξηση κομίστρου αντίστοιχη της ποσοστιαίας αύξησης του κατώτατου μισθού, ο οποίος είναι η βάση του νέου φορολογικού συστήματος για τους ιδιοκτήτες ταξί.

Κατάργηση των επίμαχων διατάξεων του νέου φορολογικού νόμου και άμεση εφαρμογή αφορολόγητου ορίου.

Απαλλαγή ή μείωση ΦΠΑ για την αγορά επαγγελματικού αυτοκινήτου που ταξινομείται ως ΕΔΧ Ταξί.

Μείωση ΕΦΚ ή επιδότηση καυσίμου για τον επαγγελματία αυτοκινητιστή Ταξί σε μόνιμη βάση.

Κύριε Πρωθυπουργέ

Το ταξί είναι μια υπηρεσία δημόσιου χαρακτήρα. Παρόλα αυτά πλήττεται  από τις πολιτικές που ασκεί η κυβέρνηση αλλά και τον αθέμιτο ανταγωνισμό των Ε.Ι.Χ και των εφαρμογών των πολυεθνικών εταιριών. Σας μεταφέρουμε την αγωνία και τον προβληματισμό χιλιάδων επαγγελματιών και ζητάμε άμεση συνάντηση μαζί σας ώστε να βρεθούν λύσεις για να εξασφαλιστεί η συνέχεια αυτού του επαγγέλματος.

gAEAAEAAAAAAAAAAAEEAAEAAADyBAAAAQEEAAEAAAAcAgAAAgEDAAQAAABmvQEAAwEDAAEAAAAFAAAABgEDAAEAAAACAAAAEQEEAAEAAAAIAAAAFQEDAAEAAAAEAAAAFgEEAAEAAAAcAgAAFwEEAAEAAACYvAEAGgEFAAEAAABuvQEAGwEFAAEAAAB2vQEAHAEDAAEAAAABAAAAKAEDAAEAAAACAAAAPQEDAAEAAAACAAAAUgEDAAEAAAACAAAAAAAAAAgACAAIAAgAYFsDAOgDAABgWwMA6AMAAA==

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή παραπέμπει την Ελλάδα στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο επειδή δεν έχει λάβει αναγκαία μέτρα στα ελληνικά αεροδρόμια

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ανακοίνωσε ότι παραπέμπει την Ελλάδα στο Δικαστήριο της ΕΕ επειδή η χώρα δεν έχει λάβει τα αναγκαία μέτρα για την κατάρτιση...

Πολιτικός σεισμός απο τη σύλληψη για το σκάνδαλο του ΟΠΕΚΕΠΕ του γνωστου αγροτοσυνδικαλιστή Μύρωνα Χιλετζάκη

  Στις Αρχάνες και στο Ηράκλειο συνελήφθησαν 15 άτομα, ενώ συνολικά 42 ελέγχονται για συμμετοχή σε κύκλωμα που φέρεται να αποκόμισε 1,7 εκατ. ευρώ μέσω...

Η διεφθαρμένη κομισιόν έχει κόψει καπίστρι: Βλέπουν πόλεμο τύπου «εξολοθρευτή» το 2035!

Και μάλιστα αποκαλούν «λαϊκιστές» όσους θα προτάξουν τον άνθρωπο από τη μηχανή! Η Europol δημοσιεύει έκθεση 48 σελίδων που περιγράφει λεπτομερώς πώς η Τεχνητή Νοημοσύνη...

Ο Μητσοτάκης, κατανόησε ότι για να αποφύγει τα τρισχειρότερα πρέπει να αποδεχτεί να λουστεί τα χειρότερα μήπως και….

Σήμερα, επί τέλους, η κυβέρνηση, δηλαδή ο Μητσοτάκης, κατανόησε ότι για να αποφύγει τα τρισχειρότερα πρέπει να αποδεχτεί να λουστεί τα χειρότερα μήπως και…....

Μανώλης Κοττακης: ό,τι σπείρεις, θερίζεις

ΕΙΝΑΙ ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΙΚΟ κλισέ, τό οποιο είθισται νά χρησιμοποιειται καμμιά φορά καθ’ υπερβολήν γιά νά δοθει έμφαση σέ ένα θέμα, αλλά εδω, στήν προκειμένη περίπτωση,...

Bild: Έτσι μας ξεγελούν οι Έλληνες στο θέμα του ασύλου

Η γερμανική εφημερίδα επέλεξε ιδιαίτερα επιθετικό τόνο για το ζήτημα των ροών και τον ρόλο των ελληνικών ΑρχώνΟ ίδιος ο τίτλος «Έτσι μας ξεγελούν...

Προκόπιος Παυλόπουλος: «Θέσπιση του Δικαίου καιαπονομή της Δικαιοσύνης στην εποχή της Τεχνητής Νοημοσύνης»

Αθήνα, 12.12.2025Στον χαιρετισμό του, στο πλαίσιο του Διεθνούς Συνεδρίου του Ινστιτούτου Ευρωπαϊκού και Διεθνούς Ποινικού Δικαίου με θέμα «Η Νέα εικόνα του Ποινικού Δικαίου», ο...

Σάρωσε σε τηλεθέαση η κατάθεση-show του Φραπέ

Έκπληκτοι έμειναν οι ιθύνοντες στο κανάλι της Βουλής με τα νούμερα στις θεάσεις που πραγματοποιήθηκαν την ώρα της κατάθεσης στη Εξεταστική για τον ΟΠΕΚΕΠΕ...

Γιώργος Βενετσάνος: Χωρίς τίτλο, αλλά με πολύ θλίψη

Το ατύχημα συνέβη την Κυριακή 7 Δεκεμβρίου το μεσημέρι, γύρω στις 13:30 Όσα περιγράφει ο αυτόπτης μάρτυρας που έφτασε κοντά του, ο Μανόλης Κτιστάκης,...

Με θετικά σχόλια υποδέχθηκε ο διεθνής Τύπος την εκλογή του Κυριάκου Πιερρακάκη στην προεδρία του Eurogroup

Στα εκτενή δημοσιεύματα γίνεται την ίδια ώρα εκτενής αναφορά στην «επιστροφή» της Ελλάδας στο διεθνές προσκήνιο, δέκα χρόνια μετά την περίοδο κρίσης και οικονομικής αβεβαιότητας Bloomberg:...

Σε πολιτικό αδιέξοδο το Μαξίμου: Μπρος οι αγρότες και πίσω το σκάνδαλο του ΟΠΕΚΕΠΕ

Η δεύτερη δικογραφία του ΟΠΕΚΕΠΕ, όπως είχε αποκαλύψει πριν από μερικές εβδομάδες η «κυριακάτικη δημοκρατία», ετοιμάζεται από το επιτελείο της Λ. Κοβέσι, αλλά δεν...

Νικος Χαρδαλιάς: 120 εκατομμύρια ευρώ για 1301 μικρές και πολύ μικρές επιχειρήσεις της Αττικής

Το Attiki On είναι κάτι που το πιστέψαμε από την πρώτη στιγμή Μια δέσμευση ότι η Αττική μπορεί να στηρίξει πραγματικά τον κόσμο της...

Δήλωση-βόμβα της Ευρωπαϊκής εισαγγελίας: «Αδειάζει» την Κομισιόν για Τέμπη και ΟΠΕΚΕΠΕ

Καρυστιανού - Φαραντούρης ζητούν παράκαμψη του Άρθρου 86 και άσκηση διώξεων Δήλωση-βόμβα εκπροσώπου της Ευρωπαϊκής Εισαγγελίας στο EURACTIV αποκαλύπτει ότι η Κομισιόν είχε ενημερωθεί απ'...

Γιώργος Βενετσάνος: Κέρδη για τις επόμενες γενιές

Υπάρχει ένα κράτος η Νορβηγία που είναι υπόδειγμα γιατί έχει έναν από τους μεγαλύτερους κρατικούς «κουμπαράδες» του κόσμου, το Government Pension Fund Global Δημιουργήθηκε...

Η Νεανική Παραβατικότητα και Εγκληματικότητα, «Νεανικές Υποκουλτούρες», ο Ρόλος της Πολιτισμικής Μετάβασης και του Νεοφιλελευθερισμού (και Άλλα Παρεμπίπτοντα Ζητήματα) – Μια Συνομιλία με την Τεχνητή Νοημοσύνη

Ένας ακόμα διάλογος με τη Τεχνητή Νοημοσύνη, που επιχειρεί, τουλάχιστον εκ μέρους μου, όπως έχω σημειώσει σε προηγούμενους διαλόγους, να προσεγγίσει την λογική των...

Εξεταστική ΟΠΕΚΕΠΕ: Φαίνεται πως νομίζει ότι πατάει σε γερό κλαδάκι ο περιβόητος Φραπές

Τελικά ο γνωστός μας ως Φραπές Ξυλούρης προσήλθε στη εξεταστική επιτροπή της Βουλής για να μιλήσει και να πει πως δεν θα μιλήσει! Που εκείνα...

Αποφασισμένος να…μην μιλήσει προσήλθε στην Εξεταστική της Βουλής για τον ΟΠΕΚΕΠΕ ο «Φραπές»

Ο Γιώργος Ξυλούρης έφτασε στην Εξεταστική λίγο μετά τις 10:30 το πρωί Αρχικά, διάβασε μια δήλωση στην οποία υποστήριξε πως δεν έχει πάρει παράνομα ούτε...

Στις 133 θα ανέλθουν σχολικές μονάδες σε όλη τη χώρα, που απαρτίζουν το δίκτυο των Πειραματικών Σχολείων

Δεκατρία σχολεία χαρακτηρίζονται Πειραματικά την επόμενη διετία, με Υπουργική Απόφαση που υπέγραψε η αρμόδια υπουργός Έτσι, οι σχολικές μονάδες σε όλη τη χώρα, που απαρτίζουν...

Ο Έλληνας που πάγωσε το αίμα Τραμπ

Γράφει ο Γιάννης Ντάσκας Ο Πρόεδρος Ντ.Τραμπ δήλωσε απο την προηγούμενη θητεία του ότι αγαπάει πολύ-όπως και όλοι οι προηγούμενοι Αμερικανοί πρόεδροι- την Ελλάδα.Μπορεί να...

Δεν έχουν ιερό και όσιο! Βεβηλωνουν την τελευταία επιθυμία εθνικού ευεργέτη Ευάγγελου Ζάππα

Με νομοσχέδιο το Ζάππειο Μέγαρο μετατρέπεται σε Νομικό Πρόσωπο Ιδιωτικού Δικαίου, πράγμα που αντιβαίνει στη ρητή βούληση του αείμνηστου Ευάγγελου Ζάππα και στο ίδιο...

ΔΗΜΟΦΙΛΗ