Το ταξί πλήττεται από κυβερνητικές πολιτικές και αθέμιτο ανταγωνισμό

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Έντονη αντιπαράθεση έχει ξεσπάσει μεταξύ των επαγγελματιών αυτοκινητιστών ταξί και του Υπουργείου Μεταφορών, με τον Σύνδεσμο Αυτοκινητιστών Ταξί Αθηνών (ΣΑΤΑ) να απευθύνεται απευθείας στον Πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη, καταγγέλοντας τον Αναπληρωτή Υπουργό Μεταφορών, Κωνσταντίνο Κυρανάκη.

«Απαξιώνει τον κλάδο ο Κυρανάκης»

Στην επιστολή οι εκπρόσωποι των ταξιτζήδων καταγγέλλουν τον κ. Κυρανάκη για «προκλητικές δηλώσεις» και «άρνηση διαλόγου» που, όπως υποστηρίζουν, απηχούν «εμπάθεια και αποστροφή για το επάγγελμά τους».

Η επιστολή εκθέτει ένα πλήθος προβλημάτων που αντιμετωπίζουν οι επαγγελματίες οδηγοί ταξί, με τον ΣΑΤΑ να ασκεί έντονη κριτική στον χειρισμό των θεμάτων από την κυβέρνηση και ειδικά από τον αρμόδιο Αναπληρωτή Υπουργό.

Τα φλέγοντα ζητήματα των λεωφορειολωρίδων και της ηλεκτροκίνησης

Στο επίκεντρο της αντιπαράθεσης βρίσκεται η χρήση των λεωφορειολωρίδων, με τον ΣΑΤΑ να υπενθυμίζει την δέσμευση του πρώην υφυπουργού Μεταφορών, Βασίλη Οικονόμου, για εξαίρεση των έμφορτων ταξί από τους περιορισμούς. «Για ποιο λόγο το Υπουργείο Μεταφορών ακυρώνει αυτή την απόφαση;» διερωτώνται οι ταξιτζήδες, κατηγορώντας την ηγεσία του υπουργείου για απαξίωση «μιας υπηρεσίας δημόσιου χαρακτήρα όπως είναι η μεταφορά με ταξί».

Εξίσου σημαντικό ζήτημα αποτελεί η υποχρεωτική μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση από το 2026, με τον ΣΑΤΑ να επισημαίνει τρία κρίσιμα εμπόδια:

Το υψηλό κόστος αγοράς ηλεκτρικών οχημάτων (περίπου 50.000 ευρώ)
Την ανεπάρκεια των υποδομών φόρτισης
Τον περιορισμένο αριθμό φορτιστών γρήγορης φόρτισης στην Αττική (μόλις 12 από τους 72 πανελλαδικά)
Οι επαγγελματίες ζητούν αναβολή της υποχρεωτικής ταξινόμησης ηλεκτρικών οχημάτων μηδενικών ρύπων από το 2026 στο 2035, δεδομένων των πρακτικών δυσκολιών.

Αιτήματα για επιβίωση του κλάδου

Η επιστολή παραθέτει συνολικά δέκα βασικά αιτήματα προς τα Υπουργεία Μεταφορών και Οικονομικών, μεταξύ των οποίων περιλαμβάνονται:

Ρύθμιση για τις παράνομες εφαρμογές που δεν φορολογούνται στην Ελλάδα
Σαφής διαχωρισμός των υπηρεσιών μεταξύ ταξί και ενοικιαζόμενων οχημάτων με οδηγό
Ψηφιοποίηση των ειδικών αδειών και ένταξή τους στο GOV.GR WALLET
Αύξηση κομίστρου ανάλογη με τις αυξήσεις του κατώτατου μισθού
Κατάργηση επίμαχων διατάξεων του νέου φορολογικού νόμου
Απαλλαγή ή μείωση ΦΠΑ για την αγορά επαγγελματικών οχημάτων ταξί
Μείωση ΕΦΚ ή μόνιμη επιδότηση καυσίμου
«Το ταξί πλήττεται από κυβερνητικές πολιτικές και αθέμιτο ανταγωνισμό»

Κλείνοντας την επιστολή τους, οι εκπρόσωποι του ΣΑΤΑ τονίζουν ότι «το ταξί είναι μια υπηρεσία δημόσιου χαρακτήρα» που «πλήττεται από τις πολιτικές που ασκεί η κυβέρνηση αλλά και τον αθέμιτο ανταγωνισμό των Ε.Ι.Χ και των εφαρμογών των πολυεθνικών εταιριών».

Απευθυνόμενοι στον Πρωθυπουργό, ζητούν άμεση συνάντηση μαζί του «ώστε να βρεθούν λύσεις για να εξασφαλιστεί η συνέχεια αυτού του επαγγέλματος», εκφράζοντας την αγωνία χιλιάδων επαγγελματιών του κλάδου.

Η πρωτοβουλία του ΣΑΤΑ να απευθυνθεί απευθείας στον Πρωθυπουργό, παρακάμπτοντας τον αρμόδιο Αναπληρωτή Υπουργό, καταδεικνύει το τεταμένο κλίμα και την απουσία εποικοδομητικού διαλόγου μεταξύ των ταξιτζήδων και του Υπουργείου Μεταφορών.

Z

Μάρνη 17 – Τ.Κ. 10433 – Αθήνα

Τηλ.: 210 52 39 524 – 210 52 21 123 – 210 52 42 589 – Fax: 210 52 24 479

www.satataxi.gr – Email: syndikatotaxi@gmail.comgrammateia.sata@gmail.com

Αθήνα, 19.05.2025

Ανοικτή επιστολή προς τον Πρωθυπουργό της Ελλάδας Κυριάκο Μητσοτάκη

Αξιότιμε κύριε Πρωθυπουργέ,

Με την παρούσα επιστολή θέλουμε να σας εκθέσουμε την ζοφερή πραγματικότητα που βιώνουν χιλιάδες  επαγγελματίες αυτοκινητιστές ταξί στην Αθήνα. Απευθυνόμαστε σε σας, γιατί ο Αναπληρωτής Υπουργός  Μεταφορών Κωνσταντίνος Κυρανάκηςαρνείται να συζητήσει τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι ταξιτζήδες της Αθήνας.

Οι  προκλητικές του  δηλώσεις για τον κλάδο μας,απαξιώνουν μια πολυπληθή ομάδα εργαζομένων και η άρνησή του για διάλογο απηχούν σε εμπάθεια και αποστροφή για το επάγγελμά μας.

Με την πεποίθηση ότι θα αντιμετωπίσετε με δικαιοσύνη και κατανόηση τον κλάδο μας,  σας παραθέτουμε τους προβληματισμούς μας και τα βασικά αιτήματα που έχουν κατατεθεί στα συναρμόδια υπουργεία.

Για τις λεωφορειολωρίδες

Στην  πρότασή μας προς  το Υπουργείο Μεταφορών ( σχετική επιστολή από 16.01.2025 ), εισηγηθήκαμε την αλλαγή του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, επικαλούμενοι δεδομένα και στοιχεία από άλλες ευρωπαϊκές πόλεις.

Σε διευκρίνιση σχετικά με το τι θα περιλαμβάνει ο νέος ΚΟΚ για τις λεωφορειολωρίδες ο πρώην υφυπουργός Μεταφορών, Βασίλης Οικονόμου δημόσια δεσμεύτηκε ότι : «στον νέο ΚΟΚ που κατατίθεται σύντομα στη Βουλή, για τις λεωφορειολωρίδες θα ορίζεται ότι εξαιρούνται οι μοτοσικλέτες και τα έμφορταταξί. Οι δύο αυτές εξαιρέσεις θα οριστούν με υπουργική απόφαση που θα εκδοθεί».

-Για ποιο λόγο το Υπουργείο Μεταφορών ακυρώνει αυτή την απόφαση;

-Για ποιο λόγο το Υπουργείο Μεταφορών απαξιώνει μια υπηρεσία δημόσιου χαρακτήρα όπως είναι η μεταφορά με ταξί;

Για την ηλεκτροκίνηση

Από την 1-1-2026 απαγορεύεται η ταξινόμηση καινούριου αυτοκινήτου ταξί με κινητήρα εσωτερικής καύσης ( πετρέλαιο, βενζίνη, φυσικό αέριο, υγραέριο ) και θα επιτρέπονται μόνο τα αμιγώς ηλεκτρικά.

Η κυβέρνηση παρακάμπτει τα εξής δεδομένα, τα οποία όμως είναι σημαντικά για τους επαγγελματίες αυτοκινητιστές Ταξί :

α. τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι πανάκριβα. Το μέσο κόστος αγοράς είναι κοντά στις 50.000 ευρώ.

β. οι υποδομές φόρτισης δεν επιτρέπουν στους επαγγελματίες αυτοκινητιστές ταξί να κάνουν την δουλειά τους χωρίς άσκοπες καθυστερήσεις.

γ. από τους 72 φορτιστές γρήγορης φόρτισης που υπάρχουν στην Ελλάδα μόνο 12 είναι στην Αττική. Στους υπόλοιπους η φόρτιση διαρκεί πολλές ώρες. Αυτές τις χαμένες εργατοώρες, ποιος θα τις πληρώσει;

Ζητάμε άρση της υποχρεωτικότητας ταξινόμησης νέων αυτοκινήτων Ταξί μόνο μηδενικών ρύπων από το 2026.  Η πρόταση του ΣΑΤΑ είναι να μετατεθεί αυτή η υποχρέωση για το 2035.

ΤΑ ΣΗΜΑΝΤΙΚΟΤΕΡΑ ΑΙΤΗΜΑΤΑ ΤΟΥ ΣΑΤΑ ΠΡΟΣ ΤΑ ΥΠΟΥΡΓΕΙΑ ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ & ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ

Θέλουμε απάντηση από την Κυβέρνηση, γιατί αφήνει παράνομες εφαρμογές που χρησιμοποιούν είτε ταξί, είτε Ε.Ι.Χ να μην πληρώνουν κανένα φόρο, να  βγάζουν τα χρήματα τους στο εξωτερικό, αφήνοντας στους νόμιμους επαγγελματίες αυτοκινητιστές μόνο φορολογικά βάρη.

Ζητάμε ξεκάθαρο και χωρίς γκρίζες ζώνες διαχωρισμό των υπηρεσιών που παρέχει το Ταξί και το ενοικιαζόμενο αυτοκίνητο με οδηγό.  Αστική μεταφορά κάνουν μόνο τα ταξί.  Με το ταξί ο επιβάτης κάνει αστική μεταφορά.  Με το Ε.Ι.Χ αγοράζει χρόνο για την μετακίνησή του.  Η μεταφορά από ένα σημείο Α προς ένα σημείο Β είναι έργο που ανήκει στο ταξί.

 Θέλουμε σωστή εφαρμογή της ψηφιακής πλατφόρμας για τις συμβάσεις των Ε.Ι.Χ. και δημιουργία μητρώου για τα ενοικιαζόμενα με οδηγό.

Νομοθετική ρύθμιση για την ειδική άδεια

Με την ρύθμιση αυτή θα πρέπει να αντιμετωπίζεται το κώλυμα χορήγησης ή ανανέωσης της ειδικής άδειας Ε.Δ.Χ. αυτοκινήτου, όταν από το πιστοποιητικό ποινικού μητρώου δικαστικής χρήσης για την απόδειξη της συνδρομής της περ.γ’ της παρ.2 του άρθρου 95 του ν.4070/2012 (Α82), προκύπτουν αδικήματα του άρθρου 100 του  ν.4070/2012.

Επανεξέταση και ψηφιοποίηση των ειδικών αδειών και εισαγωγή τους στο GOV.GR WALLET.

Άμεση εφαρμογή της απόφασης του υπουργείου Οικονομικών (Παπανάτσιου) για την είσπραξη του κομίστρου.

Αύξηση κομίστρου αντίστοιχη της ποσοστιαίας αύξησης του κατώτατου μισθού, ο οποίος είναι η βάση του νέου φορολογικού συστήματος για τους ιδιοκτήτες ταξί.

Κατάργηση των επίμαχων διατάξεων του νέου φορολογικού νόμου και άμεση εφαρμογή αφορολόγητου ορίου.

Απαλλαγή ή μείωση ΦΠΑ για την αγορά επαγγελματικού αυτοκινήτου που ταξινομείται ως ΕΔΧ Ταξί.

Μείωση ΕΦΚ ή επιδότηση καυσίμου για τον επαγγελματία αυτοκινητιστή Ταξί σε μόνιμη βάση.

Κύριε Πρωθυπουργέ

Το ταξί είναι μια υπηρεσία δημόσιου χαρακτήρα. Παρόλα αυτά πλήττεται  από τις πολιτικές που ασκεί η κυβέρνηση αλλά και τον αθέμιτο ανταγωνισμό των Ε.Ι.Χ και των εφαρμογών των πολυεθνικών εταιριών. Σας μεταφέρουμε την αγωνία και τον προβληματισμό χιλιάδων επαγγελματιών και ζητάμε άμεση συνάντηση μαζί σας ώστε να βρεθούν λύσεις για να εξασφαλιστεί η συνέχεια αυτού του επαγγέλματος.

gAEAAEAAAAAAAAAAAEEAAEAAADyBAAAAQEEAAEAAAAcAgAAAgEDAAQAAABmvQEAAwEDAAEAAAAFAAAABgEDAAEAAAACAAAAEQEEAAEAAAAIAAAAFQEDAAEAAAAEAAAAFgEEAAEAAAAcAgAAFwEEAAEAAACYvAEAGgEFAAEAAABuvQEAGwEFAAEAAAB2vQEAHAEDAAEAAAABAAAAKAEDAAEAAAACAAAAPQEDAAEAAAACAAAAUgEDAAEAAAACAAAAAAAAAAgACAAIAAgAYFsDAOgDAABgWwMA6AMAAA==

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

Ο ”ισαπόστολος” Σημίτης και άλλα καλαμπούρια

Λένε ότι και στα καλαμπούρια υπάρχουν όρια Αυτό γενικώς ισχύει αλλά υπάρχουν και οι εξαιρέσεις. Υπάρχουν δηλαδή καλαμπουρτζήδες που δεν έχουν μέτρο και υπερβαίνουν τα...

ΟΠΕΚΕΠΕ και τυχερα λαχεια

Θα ήταν λοιπόν αστείο να δεχτεί ένας ότι τα μεγάλα κέρδη των τυχερών λαχνών τα κερδίζουν υψηλών «επιδόσεων»επιδοτούμενοι Πριν μέχρι κάποιες ολίγες δεκαετίες, ήταν...

Νέα αλητεία της κομισιόν κατά της Ελλάδας!

Σε παρεμβαση του ο Γιαννης Μανιατης αναφερει:  Άλλο ένα ατόπημα της Ευρωπαϊκής Επιτροπής:Στην τελευταία έκδοση (Δεκεμβρίου 2024) του «Ανακαλύπτοντας την Ευρώπη», που διανέμεται κατά...

Η Τεχνητή Νοημοσύνη για τον Ρόλο της Βρετανίας και ΕΣΣΔ στα «Δεκεμβριανά» και το Ιστορικό Μήνυμα του Γεγονότος για το Σήμερα

Συνεχίζοντας την προσωπική μου αναζήτηση για τον τρόπο που η Τεχνητή Νοημοσύνη (ΤΝ - ΑΙ) «συγκροτεί νοήματα» περισσότερο και από το να παίζει τον...

Τεράστια καταστροφή από την πρόσφατη καταιγίδα σε παραλία στην περιοχή του Κρανιδίου

Σοβαροτατη καταγγελια για τεραστια καταστροφη απο την πρόσφατη καταιγίδα σε παραλία στην περιοχή του Κρανιδίου Συνεχίστε την αναγνωση.

Από την ημερίδα του ΠΑΣΟΚ στο ξενοδοχείο caravel2-12-25, για το κυκλοφοριακό πρόβλημα της Αττικής και την αντιμετώπισή του

Με την συμμετοχή πλήθους στελεχών του ΠΑΣΟΚ, αυτοδιοικητικών, βουλευτών, μελών της Κεντρικής Επιτροπής, αλλά και ενεργών πολιτών, έλαβε χώρα στο ξενοδοχείο caravel την Τρίτη...

Όλεθρος για τους αγρότες ο προϋπολογισμός Μητσοτάκη!

Οι αγρότες που κινητοποιούνται στα μπλόκα έχουν υπόψη τους ότι με τον Προϋπολογισμό του 2026 προβλέπεται ετήσια ΜΕΙΩΣΗ των κονδυλίων του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης...

Περί «Ιθάκης» και ηθικής….

Παρακολουθώντας την τρέχουσα επικαιρότητα κάποιος, θα προσέξει την εκτεταμένη προβολή του βιβλίου του πρώην πρωθυπουργού Αλέξη Τσίπρα με τίτλο Ιθάκη, ανακαλώ λοιπόν αμέσως εκείνη...

Το «λαβράκι» Κάγια Κάλλας: Ήταν δυνατόν να μην γνώριζε τι συνέβαινε στη δική της υπηρεσία;

Η Λάουρα Κοβέσι «χτύπησε» και πάλι, αποκαλύπτοντας ένα νέο σκάνδαλο διαφθοράς, στην καρδιά της Ευρώπης Η Ευρωπαϊκή Εισαγγελία (EPPO) διέταξε τη σύλληψη τριών βασικών...

Μήπως πρέπει όντως να αγιοκαταταχθεί ο Κυβερνήτης Ιωάννης Καποδίστριας από τον Οικουμενικό Πατριάρχη κ. Βαρθολομαίο;

Γράφει ο Παναγιώτης Παύλος Πανεπιστήμιο του ΌσλοΚαθώς έχουμε ήδη εισέλθει στον Δεκέμβριο στα φετινά Χριστούγεννα του οποίου οι Έλληνες απανταχού της γης αναμένουν αδημόνως μαζί...

ΟΠΕΚΕΠΕ: Ψαχνουν τα τυχερά δελτία των Σαμαρτζίδου, Μαγειρία και Στρατάκη

Νέο «εμπόδιο» στην Εξεταστική Επιτροπή της Βουλής για την υπόθεση του ΟΠΕΚΕΠΕ, με την απουσία της Δέσποινας Μαρκοπούλου, ορκωτής ελέγκτριας της εταιρείας SOL Η κ....

Ο Αντώνης Ψαρόπουλος, ο ανακριτής Μπακαίμης και η σύζυγος του υπουργού Γιώργου Φλωρίδη

Πραγματικά, αδιανόητο! Το αποκαλύπτει η Ελπίδα Κουτσογιάννη στο DNews… Πώς θα φαινόταν μια δίκη πολιτικού εφετείου στη Θεσσαλονίκη στην οποία ένας από τους διαδίκους θα ήταν...

Πειράματα «βελούδινης μετάβασης» από τη δημοκρατία στη δικτατορία;

Η πρόθεση της Κυβέρνησης να διεξαχθούν αρχικά οι Δημοτικές εκλογές και στο μέλλον οι Βουλευτικές μέσω και κινητού τηλεφώνου, ανοίγει το δρόμο σε νοθείεςΓιώργος...

Για τη διαμαρτυρία των αγροτών με μπλόκα στους δρόμους

Η διαμαρτυρία των αγροτών με μπλόκα στους δρόμους είναι ένα θεμιτό μέτρο διαμαρτυρίας, αλλά είναι και αθέμιτο, διότι η παρακώλυση της κυκλοφορίας, πνίγει την...

Η Τεχνητή Νοημοσύνη Σχολιάζει τα Μνημόνια, το Δημοψήφισμα του 2015, τις Κυβιστήσεις, το «Τέλος των Μνημονίων» και Άλλα Τρέχοντα Ζητήματα – Μέρος 3ο

Μέρος 3ο (Τελευταίο, με  μια τοποθέτηση της ΤΝ πάνω στο ζήτημα της «επανόδου» των Σαμαρά - Τσίπρα - Πόσο «χρήσιμοι» είναι πολιτικά) Βασίλης Δημ. Χασιώτης (συνέχεια από Μέρος...

Προκόπιος Παυλόπουλος: Το «μετέωρο βήμα» του Ανθρώπου και της Ανθρωπότητας μπροστά στο κρίσιμο ζήτημα της πρόσφορης χρήσης των σύγχρονων μέσων της Τεχνητής Νοημοσύνης

Αθήνα, 1.12.2025Στην ομιλία του, κατά την παρουσίαση της μελέτης του Καθηγητή και πρώην Υπουργού κ. Παναγιώτη Ρουμελιώτη με τίτλο «Τεχνητή Νοημοσύνη: Ο Αγώνας ΗΠΑ – ΚΙΝΑΣ για την Πρωτοκαθεδρία», ο πρώην...

ΟΠΕΚΕΠΕ: Η δηλωση-προειδοποιηση του “Φραπε”

Μια ηχηρή προειδοποίηση έκανε ο «Φραπές» γνωστός και ως Γιώργος Ξυλούρης στην Εξεταστική Επιτροπή της Βουλής για το σκάνδαλο ΟΠΕΚΕΠΕ! Μάλιστα, προκάλεσε φόβο και τρόμο...

Οσμή νοθείας στην ψηφοφορία με τα κινητά!

Η κυβέρνηση προτείνει να ψηφίζουμε από το κινητό. Και το παρουσιάζουν ως «διευκόλυνση». Η αλήθεια όμως είναι πολύ πιο απλή.Όταν η ψήφος περνάει σε ένα server...

Κοινωνικές Παροχές Τέλος: Παγκόσμιες δαπάνες σχεδόν 680 δισεκατομμύρια δολάρια σε όπλα σε μόλις ένα χρόνο

Το Διεθνές Ινστιτούτο Έρευνας για την Ειρήνη της Στοκχόλμης (ЅІРRІ) ανέφερε απότομη αύξηση στα έσοδα των κατασκευαστών όπλων στην τελευταία του έκθεση με στοιχεία...

Η Τεχνητή Νοημοσύνη Σχολιάζει τα Μνημόνια, το Δημοψήφισμα του 2015, τις Κυβιστήσεις, το «Τέλος των Μνημονίων» και Άλλα Τρέχοντα Ζητήματα – Μέρος 2ο

(συνέχεια από Μέρος 1) Βασίλης Δημ. Χασιώτης Χ : Αντιλαμβάνεσαι υποθέτω, ότι η αναφορά σου στη Χρυσή Αυγή, παρά τις διευκρινήσεις σου για τη διαφορά αξιών και αρχών...

ΔΗΜΟΦΙΛΗ