• Ας φανταστούμε μια μεγάλη βιτρίνα σε πολυσύχναστο δρόμο, τόσο μεγάλη που να χωράει όλη την ιστορία του marketing και της πολιτικής σε μια ματιά
Στα αριστερά, το Twix, κάποτε Raider, στέκεται λαμπερό, χαμογελώντας, με τη σοκολάτα και την καραμέλα του να μοσχοβολούν.
- Του Ανδρέα Καψαμπέλη από τη Δημοκρατία
Νέο όνομα, ίδια γεύση, πιο μοντέρνο και αμερικανικό, αποτέλεσμα ενός τέλειου rebranding: «Είμαι φρέσκο, κομψό και κανείς δεν με θυμάται ως Raider». Δίπλα του, το Dunkin’, πρώην Dunkin’ Donuts, ανοίγει τα χέρια του και υπόσχεται lifestyle καφέ, smoothies και ευτυχία σε takeaway κούπα, σαν να λέει: «Μην κοιτάτε την παλιά μου ταυτότητα, τώρα είμαι trend».
• Πιο πέρα, η Pepsi τρεμοπαίζει με τα λογότυπά της, αλλά η γεύση μένει ίδια, σαν να ψιθυρίζει: «Αλλάζω περιτύλιγμα, αλλά η εμπειρία μένει». Το Old Spice προσπαθεί να πείσει ότι οι παππούδες έγιναν ξαφνικά hipsters, ενώ το GAP κάνει το δικό του «Κοίτα με, είμαι καινούργιο» λογότυπο, σαν να λέει: «Μην ανησυχείτε, η μόδα αλλάζει, εμείς μένουμε σταθεροί».
• Στη δεξιά γωνία (άντε, πιο πολύ στο… κέντρο), σαν πολιτικό προϊόν που πέρασε από rebranding, στέκεται κι ο Τσίπρας. Δεν είναι πια κυβέρνηση, ούτε επίσημα υποψήφιος για κάτι, αλλά όλοι τον γνωρίζουν. Νέο λογότυπο, νέα stickers, φρέσκες υποσχέσεις: «Η συνταγή μου είναι η ίδια, μόνο που τώρα είμαι πιο γυαλιστερός». Προσπαθεί να τραβήξει τα βλέμματα, να κερδίσει νέους πελάτες και να πείσει ότι η παλιά γεύση έχει καινούργια συσκευασία.
• Κάπου εκεί οι περαστικοί, πελάτες και εκλογική πελατεία, πιθανόν να σταματούσαν για να κοιτάξουν. Κάποιοι θα γελούσαν ενθυμούμενοι το Raider και συγκρίνοντάς το με το Twix. Αλλοι θα ρωτούσαν γιατί το Dunkin’ έχασε τα Donuts του. Κάποιοι θα σκέφτονταν για την Pepsi: «Μα, καλά, ίδια γεύση, μόνο λογότυπο αλλάζει;» Και για τον Τσίπρα; Οι περισσότεροι μάλλον θα χαμογελούσαν με νέα ετικέτα, αλλά ανοίγοντας τη συσκευασία θα είχαν την απορία μήπως παραμένει η γνωστή γεύση, με λίγη πιο φρέσκια εμφάνιση…
• Τα προϊόντα θα μπορούσαν και να αρχίζουν να τσακώνονται μεταξύ τους. Το Twix να περηφανεύεται «εγώ έγινα παγκόσμιο προϊόν με μόνο μια αλλαγή ονόματος», το Dunkin’ να απαντά «ναι, αλλά εγώ έπεισα τον κόσμο ότι η ουσία μου είναι trendy», η Pepsi να αναφωνεί «η αλλαγή logo είναι η ζωή μου», το Old Spice να γελάει δυνατά «μπορεί να είμαι παλιά μάρκα, αλλά τώρα είμαι cool» το GAP να σκέφτεται «αν δεν σας αρέσει, κάντε scroll» και ο Τσίπρας να λέει σχεδόν δραματικά: «Προσπαθώ να πείσω ότι η συσκευασία κάνει τη διαφορά. Αν δεν με αγοράσουν, θα ξαναπροσπαθήσω με νέο slogan».
• Εν κατακλείδι, μπορεί να αλλάξει κανείς όνομα, ταμπέλα και συσκευασία, να βάλει χρώματα και χιούμορ, αλλά η γεύση, η ουσία, αποκαλύπτεται πάντα όταν ανοίξει το κουτί. Και η βιτρίνα -στην πολιτική- δεν είναι απλώς μια αγορά.
Από τη στήλη «Ο κοριός» της «δημοκρατίας»

Φυσικά.
Ο “” δημοσιογράφος “”αυτός παιζει στην Ίδια ΔΙΕΦΘΑΡΜΈΝΗ Ομάδα “” παράταξη “‘
ΕΓΚΛΗΜΑΤΚΗ ΟΡΓΆΝΩΣΗ με τόν Κοτακη.
Έτσι Έμαθε Έτσι γράφει.
Νά. παραμοιαζει τήν ΠΟΛΙΤΙΚΉ καί τόν πραγματικό ΑΓΩΝΑ ενός Ανθρώπου, πού ΑΥΤΆ τά ΊΔΙΑ τά ΛΑΜΌΓΙΑ υπονόμευσαν για νά φέρουν την ΕΓΚΛΗΜΑΤΙΚΉ ΟΡΓΑΝΩΣΗ Στην ΕΞΟΥΣΊΑ, με βιτρίνα Μαγαζιού Με πεπσι κόλα, με πατατάκια , με ξηρούς καρπούς κλπ.
Έτσι έμαθαν όλα αυτά τα Στελέχη τής ΕΓΚΛΗΜΑΤΙΚΉΣ ΟΡΓΆΝΩΣΗΣ.
Η Ελλάδα είναι για Αυτούς ένα ΜΑΓΑΖΊ, καί μάλιστα δικό τους ( άλλωστε τό ομολόγησε η Σκατοψυχη) πού μόνο ξέρουν νά εισπράττουν τό ΤΑΜΕΊΟ καί τά δουλικά νά προσκυνάνε.
Καί όμως, ΥΠΆΡΧΟΥΝ Άνθρωποι ( εκτός τών ΣΑΝΟΦΑΓΩΝ ) πού τούς διαβάζουν καί
επηρεάζονται από τήν ΜΑΦΊΑ, νά είναι
τσιλιαδοροι της, στο μεγάλο ΦΑΓΟΠΌΤΙ, .
ΔΙΕΦΘΑΡΜΈΝΟΙ ΑΝΘΕΛΛΗΝΕΣ πού επηρεάζουν τίς ΨΥΧΕΣ των ΑΝΘΡΏΠΩΝ.
ΤΣΑΜΠΑ ΤΟ ΑΡΘΟ ΚΑΨΑΜΠΕΛΗ Ο ΤΣΙΠΡΑΣ ΠΑΡΟΛΗ ΤΗ ΠΡΟΜΟΣΙΟΝ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΕΦΟΠΛΙΣΤΕΣ ΚΑΙ ΤΑ ΜΜΕ ΤΟΥΣ ΕΙΝΑΙ ΤΕΛΕΙΩΜΕΝΗ ΙΣΤΟΡΙΑ ΚΑΙ ΦΥΣΙΚΑ ΘΕΟΣΤΑΛΤΟ ΔΩΡΟ ΓΙΑ ΤΟΝ ΚΟΥΛΗ ΝΑ ΤΟΝ ΕΧΕΙ ΩΣ ΑΝΤΙΠΑΛΟ ΜΠΑΜΠΟΥΛΑ
ΚΑΙ ΜΟΝΟ ΠΟΥ Ο ΤΣΟΓΛΑΝΟΣ ΑΥΤΟΣ ΚΑΤΑΦΕΡΕΤΕ ΜΕ ΤΕΤΟΙΟ ΤΡΟΠΟ ΣΕ ΠΡΩΗΝ ΣΥΝΕΡΓΑΤΕΣ ΤΟΥ ΚΑΙ ΜΑΛΙΣΤΑ ΑΓΩΝΙΣΤΕΣ ΟΠΩΣ Ο ΛΑΦΑΖΑΝΗΣ ΠΟΥ ΑΚΟΜΑ ΧΗΜΙΚΑ ΤΡΩΕΙ ΣΕ ΑΥΤΗ ΤΗΝ ΗΛΙΚΙΑ Ο ΠΟΛΑΚΗΣ ΠΟΥ ΑΝΑΚΑΛΥΠΤΕΙ ΣΚΑΝΔΑΛΑ ΚΑΙ ΤΟΝ ΕΧΟΥΝ ΣΤΗ ΜΠΟΥΚΑ ΤΟΥ ΚΑΝΟΝΙΟΥ ΑΚΟΜΑ ΚΑΙ Η ΤΡΕΛΟΖΩΗ ΜΕ ΤΗΝ ΑΓΩΝΙΣΤΗΚΟΤΙΤΑ ΤΗΣ ΤΟΤΕ ΜΕ ΤΟΝ ΟΡΚΩΤΟ ΕΛΕΓΧΟ ΤΟΥ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΧΡΕΟΥΣ ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΑΚΟΜΑ ΤΩΡΑ ΣΤΗ ΛΑΙΛΑΠΑ ΤΟΥ ΚΟΥΛΗ ΔΕΙΧΝΕΙ ΤΟ ΠΟΙΟΝ ΒΑΣΙΚΑ ΤΟ ΠΥΟΝ ΤΟΥ ΤΣΟΓΛΑΝΟΥ ΑΛΕΞΗ
ΥΓ ΦΙΛΙΑ ΣΤΟΝ ΚΑΤΡΟΥΓΚΑΛΟ ΑΛΕΞΗ ΘΑ ΔΩΣΕΙΣ ????
ΕΛΑ ΑΛΕΚΟΟΟ, ΠΑΡΤΟΥΣ ΣΒΑΡΑ ΟΛΟΥΣ ΜΠΟΡΕΙΣ !!! ΣΕ ΔΥΝΑΜΩΝΟΥΝ ΟΙ ΕΠΙΘΕΣΕΙΣ.
Τίμιος, Σύντροφος, Ιδεολόγος ,Πράος, Ρήτορας, Ανιδιοτελής, Σπάνιος. = ΤΣΙΠΡΑΣ!!!!