Όπως θέλουν τα βλέπουν οι Τούρκοι όσον αφορά την αεροπορική δραστηριότητα στο Αιγαίο μεταξύ Ελλάδας και Τουρκίας ως αποτέλεσμα των τουρκικών διεκδικήσεων.
Μάλιστα φέρνουν τα πάνω-κάτω αποδίδοντας την μειωμένη παρουσία τους στο Αιγαίο τα τελευταία 2-3 χρόνια – αποτέλεσμα και αμερικανικο-ΝΑΤΟικών πιέσεων- σε μειωμένη παρουσία των Ελλήνων λόγω της κρίσης!
Η τουρκική τακτική αναδεικνύεται μέσα από δημοσίευμα της εφημερίδας Posta τίτλο «Δεν υπάρχουν χρήματα, υπάρχει ειρήνη». Εκεί λοιπόν γράφει, στηριζόμενοι προφανώς σε διαρροές στρατιωτικών ή άλλων επίσημων κύκλων, ότι η Ελλάδα που δίνει μάχη με την οικονομική κρίση μείωσε τις αερομαχίες στο Αιγαίο των τουρκικών και των ελληνικών πολεμικών αεροσκαφών.Και αυτό διότι,γράφει, το κόστος της πτήσης ενός F-16 επί μία ώρα φθάνει τα 11.000 ευρώ. Ισχυρίζεται δε ότι ενώ τον Ιανουάριο του 2012 είχαν γίνει 34 αερομαχίες στο Αιγαίο, τον Ιανουάριο του 2013 αυτές μειώθηκαν σε 9 .
Όλα αυτά όμως είναι ψέμματα, βάσει των επίσημων στοιχείων που δημοσιοποιεί καθημερινά στην επίσημη ιστοσελίδα του το ελληνικό ΓΕΕΘΑ, τα ανακοινώνει στον τύπο και κάνει διπλωματική χρήση προς κάθε κατεύθυνση. Πράγματι λοιπόν υπάρχει μείωση γενικά της αεροπορικής δραστηριότητας μεταξύ των δύο ετών (Ιανουάριος 2012 -Ιανουάριος; 2013), αλλά όπως προαναφέραμε αυτή απορρέει από την μείωση του αριθμού των εισερχομένων αεροσκαφών της Τουρκίας στο FIR Aθήνας. Και αφού είναι μειωμένος αυτός ο αριθμός, λογικό είναι να είναι μειωμένα και τα επακόλουθα (παραβιάσεις εθνικού εναέριου χώρου, παραβάσεις διεθνών κανόνων, υπερπτήσεις νησιών, οπλισμένα F-16 κλπ)
Συγκεκριμένα από τους επίσημους πίνακες του ΓΕΕΘΑ προκύπτει ότι ενώ τον Ιανουάριο του 2012 μπήκαν παράνομα στο FIR Aθήνας 146 τουρκικά στρατιωτικά αεροσκάφη και ελικόπτερα, τον Ιανουάριο του 2013 μπήκαν μόλις 105.Αντίστοιχα, τον ίδιο μήνα του 2012 οι παραβιάσεις του Εθνικού Εναέριου χώρου ήταν 84, τον φετινό Ιανουάριο ήταν μόλις 63. Όσον αφορά τις υπερπήσεις πέρυσι έγινε μία – φέτος καμία.Επίσης πέρυσι τον Ιανουάριο έγινε μια εμπλοκή (αερομαχία), ενώ φέτος δεν χρειάστηκε να γίνει καμία! Αντίθετα αυξημένος ήταν σε σχέση με πέρυσι ο αριθμός των οπλισμένων αεροσκαφών, και αριθμητικά και φυσικά ως ποσοστό. Πέρυσι ήταν τα 16 στα 146 και φέτος 22 στα 105.
Ειναι σαφές, παρόλο που δεν ομολογείται, ότι οι αμερικανοΝΑΤΟίκες πιέσεις είχαν αποδέκτη και την ελληνική πλευρά όσον αφορά τις αερομαχίες.
Η κάποια χαλάρωση στην ένταση είχε αρχίσει περίπου από το 2008 – τότε γινόταν λόγος για ”κολοβές” αναχαιτίσεις- και κατά συνέπεια λιγότερες εμπλοκές. Επισήμως η ελληνική πλευρά λέει ότι οι αναγνωρίσεις- αναχαιτίσεις από ελληνικής πλευράς γίνονται όπως γίνονταν πάντα και ότι απλώς οι Τούρκοι συνήθως δεν ”τραβάνε” το σκοινί και μετά την πρώτη ”επαφή” αποχωρούν.
Πηγές του ΓΕΕΘΑ αναφέρουν ότι τα στοιχεία της Posta δεν έχουν σχέση με την πραγματικότητα ως αριθμοί όπως δεν έχει βάσει, λένε, και η εξήγηση περί μείωσης της ελληνικής παρουσίας λόγω της …κρίσης.” Η Αεροπορία όπως και όλες οι Ένοπλες Δυνάμεις είναι ανά πάσα στιγμή σε ετοιμότητα και όταν χρειάζεται κάνουν αυτό που πρέπει χωρίς εκπτώσεις>>, ανέφερε στρατιωτική πηγή στο OnAlert.
Γιατί όμως οι Τούρκου δίνουν μια διαφορετική εικόνα εμφανίζοντας την κρίση ως αιτία της μείωσης των προκλήσεων από την πλευρά τους; Η απάντηση που δίνει ο συνομιλητής μας παραπέμπει την ερμηνεία σε καθαρά εσωτερικούς λόγους: Αφενός για να ικανοποιούν την τουρκική υπεροψία και αλαζονεία …υποβαθμίζοντας τον αντίπαλο ( την Ελλάδα) και αφετέρου για να ”ικανοποιείται” ένα μέρος της κοινής γνώμης, γαλουχημένο από το ”βαθύ κράτος” που ζούσε με τις συνεχείς εντάσεις στο Αιγαίο. Ετσι η διαφαινόμενη ως πιο ώριμη στα θέματα αυτά κυβέρνηση Ερντογάν θέλει να ”ισορροπεί” και αυτό το σκέλος, που έτσι και αλλιώς είναι στο επίκεντρο και των αμερικανών.
onalert.gr