Προσφάτως βγήκε στις μεγάλες οθόνες το φιλμ ‘’Τα δύο πρόσωπα του Ιανουαρίου’’. Τα γυρίσματα πραγματοποιήθηκαν στην Ακρόπολη, την Κρήτη, στην Κωνσταντινούπολη και το Λονδίνο. Το σενάριο βασίστηκε στο βιβλίο που έγραψε η Patricia Highsmith, και ο σκηνοθέτης Hossein Amini παρουσιάζει με μαεστρία τις καταδιώξεις, τις προδοσίες, τους εκβιασμούς και την ψυχολογική κατάπτωση των ηρώων, που ξεδιπλώνονται μέσα από
το μυστήριο και το μυστικό που κρύβουν τα τρία πρόσωπα που εμπλέκονται σ΄αυτό το υβριδικό φιλμ νουάρ. Στην αρχή, πριν φανεί στον ορίζοντα ο κίνδυνος ξεσκεπάσματος του αμαρτωλού παρελθόντος του πρωταγωνιστή, που έχει να κάνει με οικονομικές ατασθαλίες και απάτες, όλα πηγαίνουν καλά, οι ήρωες φαντάζουν στιβαροί, σίγουροι για την ατιμωρησία τους, αμέριμνοι τουρίστες που χαίρονται τις ομορφιές της πατρίδος μας, σκορπώντας αφειδώς το χρήμα που απέκτησαν με τις λαμογιές τους.
Μια απρόβλεπτη όμως παρουσία , αυτή του διώχτη τους, και η τραγική κατάληξή της, θα ανατρέψει τα πάντα, και τότε θα αρχίσουν οι εκβιασμοί, ο πανικός, η φυγή, το κρυφτούλι, η πλαστογράφηση και αλλαγή των ονομάτων τους, μέχρι να φτάσουν στην πτώση και να αποδειχτεί ότι ήταν απλώς αδύναμα ανθρωπάκια, ανίκανα να διαχειριστούν τις δύσκολες καταστάσεις της ζωής τους.
Η συγγραφέας του βιβλίου, θα μπορούσε κάλλιστα να γράψει ένα ακόμη παρόμοιο σενάριο, που όχι μόνο να γυριστεί σαν έργο πάλι στις ομορφιές της πατρίδας μας, αλλά να αναφέρεται και στην Ελλάδα των οικονομικών ατασθαλιών, των εκβιασμών και εκφοβισμών, του ξεπουλήματος και της προδοσία, με ήρωες που στο τέλος θα αποδειχτούν ότι ήταν ασήμαντα ανθρωπάκια που δέχονταν απλώς εντολές . Όσο για τα πρόσωπα των πρωταγωνιστών είναι τόσα πολλά που θα μπορούσαν να σχηματίσουν πάμπολλες τριάδες, οι οποίες θα φορούν την διπρόσωπη μάσκα του Ιανού, ο οποίος ως γνωστό έδωσε το όνομά του στον μήνα Ιανουάριο.
Τώρα βέβαια βρισκόμαστε στον Ιούνιο, και τα πρόσωπα που μας απασχολούν και μας ενδιαφέρουν είναι τελείως διαφορετικά από τους τρεις ήρωες του φιλμ. Όλως τυχαίως το πρόσωπο που πρωταγωνιστεί εδώ και κάμποσο καιρό, σε διαφορετικά επίπεδα και καταστάσεις, περνά άνετα ανάμεσα από τον διευρυμένο καλλιτεχνικό χώρο όπου ενυπάρχει η κομμωτική, το ποδόσφαιρο και η πολιτική. Όλη η γκλαμουριά δηλαδή μαζεμένη σε ένα!
Ο πρωταγωνιστής αυτός λοιπόν, σαν τρισυπόστατος θεός , έχει τρία διαφορετικά ονόματα, Γιώργος, Τρύφων και Αντώνης, που παραπέμπουν στις τρεις διαφορετικές του ιδιότητες, αλλά μόνο ένα επίθετο, που παραπέμπει στο επάγγελμα που ασκεί πάνω στον λαό.
Σαν Γιώργος μας έχει ταράξει στις κλωτσοπατινάδες, τα πέναλτυ, τα φάουλ και τις ψηλοκρεμαστές. Οι τηλεοράσεις στα βραδινά δελτία, υμνούν τις κατακτήσεις του, την ικανότητα να σκίζει δίχτυα και καρδιές , ενώ ο κόσμος ξεχύνεται στους δρόμους και τις πλατείες για να πανηγυρίσει ένα του γκολ. Από την άλλη , σαν Τρύφωνας, μας γεμίζει με μια αισιοδοξία, μια ιλαρότητα για την ζωή, παρόλο που με την μαεστρία που διαθέτει μας έχει κουρέψει μισθούς και συντάξεις. Σαν Αντώνης, μας έχει αλλάξει τα φώτα, αλλά εμείς τρέχουμε και πάλι να τον ψηφίσουμε, παρόλο που ξέρουμε ότι το παιχνίδι είναι σικέ και τρίχες κατσαρές.
Ένας λαός ψοφοδεής, που αρέσκεται στο ψηφίζειν και στο πράσσειν άλογα, δεν μπορεί παρά να έχει τον επιβήτορα που του αξίζει, να τον σαγματώνει, να τον πεταλώνει και να του φορά κάθε λογιών χάμουρα. Έτσι στο ιπποφορβείο που βρίσκεται στην κεντρική πλατεία της πόλης μας, όπου κατοικοεδρεύει όλος ο καλός ο ιπποκό(σ)μος, εκεί που εκτρέφονται οι όνοι, οι γόνοι και οι επίγονοι θα συναντήσουμε όλων των λογιών τις ράτσες, που εμείς με την διορατικότητά μας έχουμε στείλει εκεί μέσα. Συνυπάρχουν λοιπόν γηραλέα ψωράλογα μαζί με εύρωστα ατίθασα πουλάρια, φαρδοκάπουλες ξεπεσμένες φοράδες, που έχουν και έχουν γυρίσει παχνιά και παχνιά, μαζί με χαριτωμένες βοστρυχωτές πισινοστόλιστες φοραδίτσες, καθώς και μούλες και ευτραφείς μούλοι , οι γνωστοί μας δηλαδή ημίονοι, οι οποίοι συνδιαλέγονται με τον τρίτο πώλο και τα λοιπά πωλάρια.
Όλα αυτά τα ζωντανά, όλη μέρα αναμασούν και αναμασούν τον σανό, τον οποίο όμως δίνουν σε μας να τον φάμε, μας φορτώνουν με την σαγή, μιας και θεωρούν εμάς για υποζύγια, μας δελεάζουν με τα πλεονασματικά τους φάλαρα, την ίδια στιγμή που μας περνούν τις παρωπίδες της παραπληροφόρησης. Φαίνεται όμως ότι αυτό πιάνει στα ζωντόβολα, τα οποία δέχονται αγογγύστως –όπως είπε ένας τους-,τα μέτρα , τα χαράτσια και τα μνημόνια. Τα ζωντόβολα δέχονται ευχαρίστως τις καμουτσιές, το μαστίγιο, μερικοί δε και το καρότο.
Μοναχικές αμαζόνες που αγωνίζονται για την αξιοπρέπεια και την ζωή τους είναι οι καθαρίστριες. Οι συνδικαληστάδες , οι οποίοι όπως αποδείχτηκε δεν έκαναν ούτε για καραγωγείς είναι άφαντοι. Μες στο κατακαλόκαιρο , ένα ολίγον τραβεστί καλοκαίρι που παίζει με τα νεύρα μας, μιας και αλλάζει κατά το δοκούν, λες και παρακολουθούμε γουέστερν σπαγγέτι, χωρίς το σπαγγέτι. Άλογα και πιστολάδες, ληστείες και σερίφηδες κι εμείς οι δυστυχείς στον ρόλο των Ινδιάνων που βαίνουν προς εξαφάνιση.
Προσεχώς θα βγει στο αμερικανικό συνδρομητικό κανάλι HBO μια τηλεοπτική σειρά που θα σκηνοθετήσει ο Ντάρεν Αρονόφσκι. Το σενάριο είναι παρμένο από το βιβλίο με τίτλο ‘’ ΜaddAddam’’της βραβευμένης συγγραφέας Μάργκαρετ Άτγουντ. Ο σκηνοθέτης στο πρότζεκτ που έχει αναλάβει πρόκειται να αποδώσει έναν κόσμο όπου το κλίμα έχει αλλάξει, οι άνθρωποι καταναλώνουν μόνο μεταλλαγμένα προϊόντα, ασφυκτιούν στις πόλεις με τη βία να βρίσκεται στο ζενίθ. Όμως όλα αυτά κάπως, κάποτε θα τελειώσουν κι ο πληθυσμός της Γης θα αποδεκατιστεί από κάποια εργαστηριακά κατασκευασμένη πανδημία, με ελάχιστους επιζώντες. Αυτή η σειρά μας ενδιαφέρει γιατί ήδη το νοιώθουμε ότι τα πράγματα δεν πάνε καλά με τις ανωμαλίες του καιρού και την επέλαση των μεταλλαγμένων στην ζωή μας.
Η συνέχεια επί της οθόνης και καλό καλοκαίρι!
Με εκτίμηση,
Αγγελική. Π.