Γράφει ο Προκόπης Κωφός
Το γραφείο τύπου του Υ.ΠΑΙ.Θ. μπήκε στον κόπο να αναφέρει στο «δελτίο τύπου» που εξέδωσε την «επιχειρηματολογία» στην οποία στηρίζεται η διαγραφή των «λιμναζόντων», όπως τους αποκαλεί για καθαρά επικοινωνιακούς λόγους, φοιτητών. Ας «απολαύσουμε» αυτή την τουλάχιστον χοντροκομμένη και παιδαριώδη επιχειρηματολογία που «εξηγεί» υποτίθεται τους λόγους για τους οποίους θα διαγραφούν οι
φοιτητές για να δοθεί επιτέλους ένα τέλος στην «εξευτελιστική», άκουσον-άκουσον, κατάσταση που βρίσκονται σήμερα γι αυτό το λόγο τα πανεπιστήμια και τα ΤΕΙ:
1. Θα «αποκατασταθεί η έννοια του κύκλου σπουδών». Όποιος κατάλαβε, κατάλαβε! Αυτό που καταλαβαίνουμε πάντως με σιγουριά είναι πως σύμφωνα με τους συντάκτες του «δελτίου» η αποκατάσταση των εννοιών είναι θέμα υψίστης σημασίας, οι έννοιες πρέπει να «αποκαθίστανται» πάση θυσία!
2. Θα «αποφευχθούν μια σειρά γραφειοκρατικά προβλήματα». Τα εντοπίσαμε τελικά τα προβλήματα των πανεπιστημίων, είναι η γραφειοκρατία, η δυσλειτουργία των ηλεκτρονικών υπολογιστών λόγω τους μεγέθους των δεδομένων και οι «λιμνάζοντες» φοιτητές που αφενός επιδεινώνουν την γραφειοκρατία και αφετέρου αυξάνουν των όγκο των δεδομένων που επιβαρύνουν τους υπολογιστές. Διαγράφεις λοιπόν αυτούς τους φοιτητές και η κατάσταση παύει ως δια μαγείας να είναι «εξευτελιστική».
3. Θα «αποφευχθεί η αλλοίωση των στοιχείων που σχετίζονται με το φοιτητικό δυναμικό των πανεπιστημίων και των ΤΕΙ». Αυτό το «επιχείρημα» αγγίζει τα όρια της γελοιότητας! Αφού ξέρουν πόσοι είναι οι «λιμνάζοντες» και πόσοι θα διαγραφούν και επομένως ξέρουν ποιο είναι το «πραγματικό» φοιτητικό δυναμικό, γιατί δεν κάνουν απλά και μόνο την αφαίρεση χωρίς να τους διαγράψουν;
Πέραν του παιδαριώδους και του ανισοβαρούς σε σχέση με το βάρος του ίδιου του μέτρου της διαγραφής της συγκεκριμένης «επιχειρηματολογίας», υπάρχει και μία τουλάχιστον περίεργη διατύπωση που δημιουργεί πολλές υποψίες για τη σκοπιμότητα αυτού του «δελτίου τύπου». Υπάρχει ο νομικός ακροβατισμός, πως αν και ο νόμος προβλέπει πως «το συγκεκριμένο θέμα ρυθμίζεται από τους οργανισμούς των ιδρυμάτων», ελλείψει «οργανισμών» μπορεί να παραβλεφθούν οι προβλέψεις του νόμου και να γίνουν αυτόματα οι διαγραφές για να… «εφαρμοστεί ο νόμος»!
Το επίπεδο σοβαρότητας και η ευτέλεια αυτού του δελτίου τύπου, με την τιμωρητική διάθεση, πως όσοι δεν επωφελήθηκαν από τη γενναιοδωρία μας και δεν «αξιοποίησαν» τις «ευκαιρίες» που τους δώσαμε πρέπει να τιμωρηθούν με την ποινή της διαγραφής και τις απειλές που εκτοξεύει, πως «δεν θα κάνουμε πίσω», «σε λίγες μέρες θα το εξακριβώσετε», παραπέμπει σε δημοσιογραφία κυβερνητικών κονδυλοφόρων του χειρίστου είδους και όχι σε υπηρεσία Υπουργείου! Εκτός αν αυτά που έγραψαν στο «δελτίο τύπου» αποτελούν επικοινωνιακή, χοντροκομμένη μεθόδευση που υπηρετεί σκοπιμότητες που θα δούμε να προωθούνται το επόμενο διάστημα! Μήπως κάποιοι θέλουν να εμφανιστούν ως καλοί και δίκαιοι, όντες κακοί και διεφθαρμένοι; Και γιατί θέλουν να εμφανιστούν ως καλοί και δίκαιοι; Μήπως για αντιπερισπασμό γι αυτά που σκοπεύουν να προωθήσουν στη συνέχεια;
Το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων όπως προκύπτει από το «δελτίο τύπου» που εξέδωσε το «γραφείο τύπου» του δεν μπορεί να στηρίξει με επιχειρήματα τις διαγραφές φοιτητών που σχεδιάζει. Τα «επιχειρήματα» που χρησιμοποιεί είναι εντελώς ανεπαρκή και δεν μπορούν να σταθούν ούτε καν σε επικοινωνιακό επίπεδο. Από αυτά που λέει είναι αδύνατο να αντιληφθεί κανείς πώς, ποιον και σε ποιο βαθμό θα ωφελήσουν οι διαγραφές και γιατί πρέπει να τις προωθήσουν. Είναι δυνατόν με τόσο ανεπαρκή «επιχειρήματα» να στηριχθεί μια τόσο σημαντική απόφαση για τις ζωές χιλιάδων φοιτητών που θα στερηθούν ένα δικαίωμα που απέκτησαν με την αξία τους και η ζωή και οι καταστάσεις που αντιμετώπισαν τους το στέρησαν πρόσκαιρα; Ποιοι είναι αυτοί οι σοβαροί λόγοι που η κοινωνία και η πολιτεία πρέπει να τους το στερήσουν δια παντός διαγράφοντάς τους;
Προκόπης Κωφός
Τμήμα Χημείας ΑΠΘ