N. Παππάς: «Προχωράμε άμεσα στο διαγωνισμό για τις άδειες»

ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΝΙΚΟΣ ΠΑΠΠΑΣ ΒΟΥΛΗ ΒΗΜΑΞεκάθαρος – για μια ακόμη φορά – είναι ο υπουργός Επικρατείας, Νίκος Παππάς: ο διαγωνισμός για τις άδειες των τηλεοπτικών καναλιών θα γίνει, όσο αγώνα στήριξης των καναλαρχών κι αν κάνει η Νέα Δημοκρατία!

Μιλώντας στο Euronews, o Νίκος Παππάς αποκάλυψε ότι η στιγμή που η κυβέρνηση θα φέρει νομοθετική ρύθμιση για να αρθεί το αδιέξοδο και να ξεκινήσουν οι διαδικασίες να μπει τάξη στο άναρχο ραδιοτηλεοπτικό πεδίο της χώρας, πλησιάζει.

«H διαιώνιση του σημερινού καθεστώτος των προσωρινών αδειών, εκθέτει την Ελλάδα διεθνώς επί μια ολόκληρη 25ετία. Ματαιοπονούν όσοι επιδιώκουν να ναρκοθετήσουν τη διαγωνιστική διαδικασία που απορρέει εκτός των άλλων από τη συμφωνία της χώρας με τους εταίρους μας» είπε χαρακτηριστικά ο υπουργός Επικρατείας.

«Θα προχωρήσουμε άμεσα λοιπόν, σε νομοθετική ρύθμιση έτσι ώστε να διεξαχθεί ο διαγωνισμός το συντομότερο δυνατό. Οι άδειες θα αποδοθούν για πρώτη φορά μετά από 25 χρόνια ενώ η χώρα θα έχει και το συναφές δημοσιονομικό όφελος» τόνισε ο Νίκος Παππάς στο έγκυρο διεθνές δίκτυο.

Ελλάδα: Αδιέξοδο με το ΕΣΡ-  Προχωράμε σε νομοθετική ρύθμιση απαντάει ο Ν. Παππάς

Προς νομοθετική ρύθμιση που θα παρακάμπτει το ΕΣΡ και θα δίνει την αρμοδιότητα διεξαγωγής του διαγωνισμού για τη δημοπράτηση τηλεοπτικών συχνοτήτων στον αρμόδιο Υπουργό Επικρατείας προσανατολίζεται η κυβέρνηση, μετά το τρίτο «ναυάγιο» για τη συγκρότηση του ΕΣΡ στη σημερινή συνεδρίαση της Διάσκεψης των Προέδρων.

Ο ίδιος ο Πρόεδρος της Βουλής ξεκαθάρισε ότι επρόκειτο για την ύστατη προσπάθεια συναίνεσης και ότι θέμα ΕΣΡ δεν θα τεθεί ξανά στη Διάσκεψη από τη στιγμή που δεν επετεύχθη η αναγκαία πλειοψηφία των 4/5 όπως προβλέπει το Σύνταγμα και ο κανονισμός της Βουλής.

Ο Υπουργός Επικρατέιας Νίκος Παππάς μιλώντας στο Euronews, προανήγγειλε ότι πολύ σύντομα η κυβέρνηση θα φέρει νομοθετική ρύθμιση προς άρση του αδιεξόδου.

«H διαιώνιση του σημερινού καθεστώτος των προσωρινών αδειών, εκθέτει την Ελλάδα διεθνώς επί μια ολόκληρη 25ετία. Η αξιωματική αντιπολίτευση έχει μέχρι στιγμής προβάλλει εμπόδια στο να μπει τάξη στο άναρχο τηλεοπτικό τοπίο. Ματαιοπονούν όσοι επιδιώκουν να ναρκοθετήσουν τη διαγωνιστική διαδικασία που απορρέει εκτός των άλλων από τη συμφωνία της χώρας με τους εταίρους μας» είπε χαρακτηριστικά ο υπουργός Επικρατείας και προσθέτει.

«Θα προχωρήσουμε άμεσα λοιπόν, σε νομοθετική ρύθμιση έτσι ώστε να διεξαχθεί ο διαγωνισμός το συντομότερο δυνατό. Οι άδειες θα αποδοθούν για πρώτη φορά μετά από 25 χρόνια ενώ η χώρα θα έχει και το συναφές δημοσιονομικό όφελος.
Πρόκειται για μια σημαντική μεταρρύθμιση την οποία εμπόδιζαν προηγούμενες κυβερνήσεις».

Από την πλευρά της ΝΔ, ο κ. Νίκος Δένδιας ξεκαθάρισε ότι προϋπόθεση για την συναίνεση της αξιωματικής αντιπολίτευσης είναι η επιστροφή των αρμοδιοτήτων για την τακτοποίηση του ραδιοτηλεοπτικού τοπίου στο ΕΣΡ.

«Για εμάς υφίσταται ένα μεγάλο θέμα αρχή. Αφορά κυρίως τις αρμοδιότητες του υπουργού όπως προβλέπονται στο 2ο άρθρο του σχετικού νόμο. Είναι αρμοδιότητες που πρέπει να επιστρέψουν στο ΕΣΡ» είπε χαρακτηριστικά.

Η Αντιπολίτευση φαίνεται ότι δεν πείστηκε από την έκθεση του Πανεπιστημιακού Ινστιτούτου της Φλωρεντίας το οποίο στην τεχνική του ανάλυση συμπεραίνει ότι η Ελλάδα δεν μπορεί να δημοπρατήσει περισσότερες από 4 τηλεοπτικές άδειες.

Η έρευνα του Πανεπιστημιακού Ινστιτούτου της Φλωρεντίας

Η τεχνική ανάλυση βασίζεται σε μεγάλο βαθμό στα νέα δεδομένα που θα προκύψουν μέσα στα επόμενα χρόνια από τη νέα ψηφιακή ατζέντα της Ευρωπαϊκής Επιτροπής.

Ανάμεσα στις προτάσεις της, η Κομισιόν προτείνει την απελευθέρωση της ζώνης των υπερυψηλών συχνοτήτων άνω των 700 Mhz που τώρα χρησιμοποιείται για υπηρεσίες επίγειας ψηφιακής τηλεόρασης και να διατεθεί για ασύρματες ευρυζωνικές επικοινωνίες ώστε να παρασχεθεί επιπλέον ραδιοφάσμα στις επιχειρήσεις κινητής τηλεφωνίας.

Η μετάβαση, λοιπόν, για τα τηλεοπτικά δίκτυα και την εναρμόνιση του εκάστοτε εθνικού πλαισίου θα πρέπει να έχει ολοκληρωθεί μέχρι τα μέσα του 2017.

Όπως υπογραμμίζεται στα συμπεράσματα της τεχνικής ανάλυσης του Πανεπιστημιακού Ινστιτούτου της Φλωρεντίας, το φάσμα περιρορίζεται και οι δυνατότητες πανελλαδικής εκπομπής υψηλής ανάλυσης (HD), μπορεί να διατεθεί για 4 ιδιωτικούς τηλεοπτικούς σταθμούς.

Σύμφωνα με την ανάλυση, αυτό θα μπορούσε να αλλάξει στο μέλλον αναλόγως των νέων τεχνολογικών εξελίξεων.

Η εν λόγω μελέτη αναφέρεται αποκλειστικά σε κανάλια υψηλής ευκρίνειας (HD), καθώς κρίνει ότι τα κανάλια κανονικής ευκρίνειας (SD) θα εκλείψουν σύντομα.

Δεδομένου, λοιπόν, ότι οι άδειες θα είναι δεκαετούς διάρκειας, θα πρέπει να υπάρξει πιο μακροπρόθεσμη πρόβλεψη.

Η μελέτη επισημαίνει παράλληλα, την πτώση του διαφημιστικού εσόδου, καθώς και το γεγονός ότι τα υφιστάμενα κανάλια έχουν συσσωρεύσει μεγάλα δάνεια και συμπεραίνει ότι ο περιορισμός του συνολικού τους αριθμού μπορεί να κατατείνει στην κατεύθυνση της μεγαλύτερης βιωσιμότητας των σχημάτων που θα λειτουργούν.

Χρόνιες παθογένειες- ΕΣΡ

Η ραδιοφωνία και η τηλεόραση υπάγονται στον άμεσο έλεγχο του Κράτους με βάση το άρθρο 15 του Συνταγματος, ενώ ο έλεγχος και η επιβολή των διοικητικών κυρώσεων υπάγονται στην αποκλειστική αρμοδιότητα του Εθνικού Συμβουλίου Ραδιοτηλεόρασης που ειναι ανεξάρτητη αρχή όπως ο νόμος ορίζει.

Ο νόμος 3592/2007, προέβλεπε ότι η όλη διαγωνιστική διαδικασία θα γινόταν από το ΕΣΡ, αλλά με απόφαση του υπουργού θα καθοριζόταν ο αριθμός των αδειών που θα προκηρύσσονταν, η εμβέλεια τους (εθνική ή περιφερειακή), το είδος του προγράμματος τους σε ενημερωτικό (γενικού ή θεματικού περιεχομένου) ή μη ενημερωτικό κτλ.

Αυτό από πολλούς τότε θεωρήθηκε αντισυνταγματικό, καθώς περιορίζει τις αρμοδιότητες του ΕΣΡ και δίνει μεγαλύτερη ελευθερία στην εκτελεστική εξουσία, δίνοντας διακοσμητικό ρόλο στην Ανεξάρτητη Αρχή.

Από την αρχή, ωστόσο, της ύπαρξης ιδιωτικών καναλιών υπήρχε μία αδράνεια στην περαίωση των διαγωνιστικών διαδικασιών, η οποία συνδυάστηκε με άλλες παθογένειες του συστήματος αναφορικά με τη νόμιμη συγκρότηση της Ολομέλειας του ΕΣΡ, η οποία έχει οδηγήσει πολλές φορές στην παραγωγή σμήνους νομοθετικών ρυθμίσεων για να καλύψουν είτε το θεσμικό κενό της μη εφαρμογής των διαγωνιστικών διαδικασιών είτε τα ζητήματα της θεσμικής συγκρότησης του ΕΣΡ.

Ουσιαστικά, αντί να γίνονται διαγωνισμοί όπως προβλεπόταν από το νόμο, η Πολιτεία προέβη στην εφεύρεση του καθεστώτος της «νομίμου λειτουργίας» των ιδιωτικών ραδιοτηλεοπτικών σταθμών, δίνοντας παρατάσεις λειτουργίας σταθμών οι οποίες έχουν κατά καιρούς κριθεί αντισυνταγματικές από το ΣτΕ (3315/2014, 3578/2010).

Τι λένε οι Βρυξέλλες

Από την πλευρά των Βρυξελλών, κοινοτική πηγή έχει ξεκαθαρίσει ότι από τη στιγμή που δεν υπάρχει εναρμονισμένο ευρωπαϊκό πλαίσιο για την αδειοδότηση τηλεοπτικών καναλιών, τα κράτη μέλη είναι ελεύθερα να λειτουργούν καθεστώτα αδειοδότησης συμβατά με τις εγχώριες απαιτήσεις εάν αυτές με τη σειρά τους συμμορφώνονται με τις ελευθερίες παροχής υπηρεσιών και εγκατάστασης που ορίζονται στη Συνθήκη της ΕΕ.

Αυτό βέβαια σημαίνει και ότι άλλοι πάροχοι περιεχομένου από την ΕΕ μπορούν να επενδύσουν στην Ελλάδα.

Η διαδικασία αδειοδότησης των ιδιωτικών καναλιών περιλαμβάνεται και στο μνημόνιο στο σκέλος των πιθανών μέτρων με δημοσιονομικό όφελος.

Επιμέλεια: Έφη Κουτσοκώστα

Πηγή: Euronews.gr

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

ΔΗΜΟΦΙΛΗ