ΠΡΩΗΝ ΠΡΩΘΥΠΟΥΡΓΟΣ ΕΠΙΔΙΑΙΤΗΤΗΣ ΣΤΟ ΠΛΕΥΡΟ ΤΩΝ ΝΤΑΒΑΤΖΗΔΩΝ!

ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΥΠΟΥΡΓΟ ΥΠΟΔΟΜΩΝ,ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ ΚΑΙ ΔΙΚΤΥΩΝ
Θέμα: «Λεηλασία δημοσίου χρήματος, λόγω της διαιτησίας στα συγχρηματοδοτούμενα από κοινοτικούς πόρους δημόσια έργα»
Με τους Νόμους 4117/2013 και 4155/2013 θεσπίστηκε, με το πρόσχημα της «επιτάχυνσης του χρόνου εκτέλεσης των συγχρηματοδοτούμενων έργων», η δυνατότητα προσφυγής στη «Διαιτησία» για την επίλυση διαφορών που ανακύπτουν κατά τη διάρκεια εκτέλεσης των έργων και στα συγχρηματοδοτούμενα από κοινοτικούς πόρους δημόσια έργα. Οι «Διαιτησίες» αυτές, όπως προκύπτει από τα έργα στα οποία εφαρμόστηκαν(π.χ. Μετρό Θεσσαλονίκης και σύμβαση 470/2007 της ΕΡΓΟΣΕ),αφενός δεν συνέβαλαν επουδενί στην επιτάχυνση του χρόνου εκτέλεσης των έργων και αφετέρου είχαν σαν αποτέλεσμα να καταλογιστούν ποσά εκατοντάδων εκατομμυρίων ευρώ εις βάρος του Δημοσίου, που δεν θα είχε επωμισθεί το Ελληνικό Δημόσιο, αν οι εργολαβικές διεκδικήσεις εκδικάζονταν από την Τακτική Δικαιοσύνη, όπως προέβλεπε ο Ν. 3669/2008( άρθρο 77), που ίσχυε μέχρι να ψηφιστούν οι παραπάνω νόμοι, το 2013.
Με επανειλημμένες κοινοβουλευτικές μας παρεμβάσεις(Ερωτήσεις & Α.Κ.Ε.: 7423/900/2-4-14, 7424/901/2-4-14, 7425/902/2-4-14, 7426/903/2-4-14, 7427/904/2-4-14, 4051/443/29-10-2014, 4043/440/29-10-2014, 4045/441/29-10-2014, 4047/442/29-10-2014, 4043/440/29-10-14, 4045/441/29-10-2014, 1836/144/20-4-2015, 1838/145/20-4-2015, 1839/146/20-4-2015, 1840/147/20-4-2015, 1841/148/20-4-2015 και 1842/149/20-4-2015 και Επίκαιρες Ερωτήσεις: 369/19-6-2015, 391/24-6-2015 και 429/16-7-2015) προς τους αρμόδιους υπουργούς είχαμε θέσει υπόψη τους το τεράστιο αυτό σκάνδαλο και ρωτούσαμε αν «προτίθενται να αναλάβουν νομοθετική πρωτοβουλία, για να σταματήσει η φάμπρικα των «Διαιτησιών», που οδήγησε, στην τραγική οικονομική συγκυρία που βρίσκεται η χώρα μας, στη λεηλασία τεράστιων ποσών σε βάρος του Ελληνικού Δημοσίου.
Όμως, ούτε ο Πρωθυπουργός, ούτε κανένας υπουργός δεν έκανε τίποτα, για να σταματήσει το πάρτι των «Διαιτησιών», που όπως αναφέρουμε στις παραπάνω κοινοβουλευτικές μας παρεμβάσεις, ήταν κατά παραγγελία των «εθνικών εργολάβων», οι οποίοι υπαγόρευσαν σε κυβερνητικούς αξιωματούχους τους παραπάνω νόμους και με τη συνεργασία πρώην υπουργών και μεγαλο-δικηγόρων σαν «Διαιτητών» και ανωτάτων δικαστικών, ακόμη και πρώην πρωθυπουργών, σαν «Επιδιαιτητών» αποκόμισαν εκατοντάδες εκατομμύρια ευρώ(!!!), που σε καμιά περίπτωση δεν θα είχαν αποκομίσει, αν οι εργολαβικές τους διεκδικήσεις εκδικάζονταν από την Τακτική Δικαιοσύνη. Σύμφωνα με εσωτερικό έγγραφο της ΕΡΓΟΣΕ που έχουμε στη διάθεσή μας, οι «Διαιτησίες» στοίχισαν μέχρι σήμερα μόνο στην ΕΡΓΟΣΕ εξήντα πέντε(65) εκατ.€, ενώ, σύμφωνα με δημοσιεύματα, στο έργο του Μετρό Θεσσαλονίκης έχουν υπερβεί ήδη τα εκατό σαράντα(140) εκατ. €. Τεράστιο, επίσης, σκάνδαλο συνιστούν οι υπέρογκες αμοιβές των «Διαιτητών» και των «Επιδιαιτητών», ακόμη και των «γραμματέων» τους, που φθάνουν τις πολλές δεκάδες χιλιάδες ευρώ(!!!) ανά «Διαιτησία».
Είναι χαρακτηριστικό, ότι, ενώ ο Ν. 4117/2013 προβλέπει σαν «Επιδιαιτητή» «Σύμβουλο Επικρατείας», που προκύπτει μετά από κλήρωση μεταξύ των Συμβούλων του ΣτΕ, περιλαμβανομένων του Προέδρου και των Αντιπροέδρων, σε «Διαιτησίες» της αμαρτωλής σύμβασης 470/2007 της ΕΡΓΟΣΕ ορίστηκε σαν «Επιδιαιτητής» ο Επίτιμος Πρόεδρος του ΣτΕ και πρώην πρωθυπουργός κ. Παναγιώτης Πικραμμένος(!!!), ορισμός που δεν γνωρίζουμε αν είναι νόμιμος ή όχι.
Κατόπιν των ανωτέρω, ερωτάσθε:
1) Γιατί, ούτε εσείς, ούτε κανένας άλλος υπουργός δεν έκανε τίποτα, για να σταματήσει η λεηλασία δημοσίου χρήματος μέσω της «Διαιτησίας» στα συγχρηματοδοτούμενα από κοινοτικούς πόρους δημόσια έργα;
2) Προτίθεστε, έστω και τώρα, να αναλάβετε την πρωτοβουλία για να καταργηθεί η «Διαιτησία» και να επανέλθουμε στο προηγούμενο καθεστώς, όσο αφορά την επίλυση διαφορών που ανακύπτουν κατά τη διάρκεια εκτέλεσης των έργων;
3) Γνωρίζετε ότι οι «Διαιτησίες» στοίχισαν μέχρι τώρα στην ΕΡΓΟΣΕ εξήντα πέντε(65) εκατομμύρια €;
4) Είναι νόμιμος ο διορισμός του κ. Παναγιώτη Πικραμμένου σαν «Επιδιαιτητή» σε «Διαιτησίες» της αμαρτωλής σύμβασης 470/2007 της ΕΡΓΟΣΕ;
5) Πόσο στοίχισαν μέχρι σήμερα οι «Διαιτησίες» σε εργολαβίες της «ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ» και ιδιαιτέρως στο έργο του «Μετρό Θεσσαλονίκης»;
6) Πόσο στοίχισαν μέχρι σήμερα οι «Διαιτησίες» σε εργολαβίες άλλων φορέων του υπουργείου σας;
Ο ερωτών βουλευτής
Νίκος Ι. Νικολόπουλος
Πρόεδρος του Χριστιανοδημοκρατικού Κόμματος Ελλάδος

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

ΔΗΜΟΦΙΛΗ