περί αρχαίων Ελληνικών. Φτηνά παραληρήματα ή υπευθυνότητα.

ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Του   Χρυσόστομου Τσιρίδη
.
copypasteimage 702 (Εντάξει   ρε   μεγάλε. Κουλάρησε.  Κι   εμείς   αγαπήσαμε, αλλά  δεν  κάναμε  έτσι).  (εικόνα    διαδικτύου).
.
Αρχαία   Ελληνικά.   Φτηνά   παραληρήματα   ή   υπευθυνότητα   για  την   μοναδική   μας  κληρονομιά;
.
Κάθε   τόσο    εμφανίζονται  τα   ίδια  πράγματα  σε…. ριμέικ,  περί της αξίας    των   αρχαίων.  Λες   και   την   αμφισβήτησε   ποτέ κανείς.
.
ΠΡΟΦΑΝΩΣ   ο   καημός   είναι άλλος….!
.
Ας     επιχειρήσω   ένα,  όσο γίνεται,   απλό   σκεπτικό  (κοντά   στα όσα  έχω γράψει  κατά  καιρούς: λ.χ “Αρχαία Ελληνικά: Επιστροφή   ή  λάθος στροφή”).
.
Η   ΟΜΙΛΟΥΜΕΝΗ  Ελληνική    γλώσσα   δεν   ΚΑΤΑΡΓΕΙ.  Ίσα  ίσα    ΣΥΝΕΧΕΙ
και  ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ…..
.
Μην την   απαξιώνουμε  ΕΜΕΙΣ   οι ίδιοι,  εμφανίζοντάς την    διαρκώς
ως   ένα   ε λ λ ι π έ ς   προβληματικό   εξάρτημα   ή    καταλοιπο…..   “ενδόξου   παρελθόντος”.
.
Δεν κάνουμε   καλά.   Δεν κάνουμε   καθόλου   καλά.  Και   οι   “καιροί”   δεν    περιμένουν.
.
Ό,τι   πιο  μάχιμο  έχουμε   σήμερα   είναι  η γλώσσα μας.   Η    ΟΜΙΛΟΥΜΕΝΗ Ελληνική  γλώσσα.
.
Με την    επικοινωνιακή της    α μ ε σ ό τ η τ α  να   ΠΡΟΛΑΒΟΥΜΕ  το   ξενόγλωσσο
τσουνάμι    ό ρ ω ν   μέσω   της   Τεχνολογίας,  Ιντερνετ  κλπ
.
Λέξεις…. υπάρχουν.  Η Ελληνική   ΟΜΙΛΟΥΜΕΝΗ  μας τις  παρέχει    πλουσιοπάροχα. Αρκεί  να μην  τις   αδικούμε, ως…. φτωχούς   συγγενείς των  παλιότερων  μορφών της.
.
Η    αυθεντικότητα, η   ΑΜΕΣΟΤΗΤΑ,   η  αυτάρκεια  του    “έχω λύσει /  βρήκα  λύση”,
Ο Χ Ι      ως    το….  “κατάλοιπο”   του    “λέλυκα”
.
Η αυθεντικότητα, η  ΑΜΕΣΟΤΗΤΑ,    η   αυτάρκεια  για το    “ελατήριο”,  Ο Χ Ι     “εξάρτημένο” παράγωγο    από   το    “ελαύνω”
.
Πέρασε  η εποχή   των   ανακλίντρων,  της   τεμπέλικης   διανόησης  και της   ΑΦΕΛΟΥΣ
Εθνικής   Περηφάνειας  που  εξέ θ ρεψε (ή….εξέ τ ρεψε)   γενιές  και γενιές  Ελλήνων    του    “δ ώ κ α μ ε- δ ώ κ α μ ε”,    των   β α λ α ν ι δ ι ώ ν    και   των    π τ ω χ ώ ν   ξένων    γλωσσών!
.
Σήμερα    έχουμε   απέναντί   μας     τους  ίδιους, τα συμφέροντα  και   τον   λόγο   τους.
.
ΠΛΕΟΝ    τους   πληρώνουμε   ΔΙΣΕΚΑΤΟΜΜΥΡΙΑ  για να      αλλάξουν….   μπουζί   και  να   βάλουνε…..    φώτα ομίχλης    στα    αεροσκάφη μας.
.
Αλλά,    ΕΜΕΙΣ   εκεί.   Στο  παραλήρημα  για τις    αρετές  της    “αρχαίας  Ελληνικής”
και    την   ΝΕΑΝΤΕΡΝΤΑΛ  άποψη  ως  επωδό (κατάντησε  εμετική):
.
“Εάν δεν μάθω   αρχαία  Ελληνικά,  δεν   μπορώ   να μιλήσω    σωστά   Ελληνικά”
.
Είναι   όμως έτσι;
.
Το   Ελληνόπουλο    εννοεί   μια χαρά   “τί είναι   υποβρύχιο”  κι  ας μη γνωρίζει
τα  Ομηρικά  (;)  “βρύχια”.
.
Ας    το αφήσουμε      να    χαρεί, να… ζήσει   την   “Γ Λ Ω Σ Σ Α  τ ο υ”.
Να   ΑΜΥΝΘΕΙ  ή  να   ΕΠΙΤΕΘΕΙ  με την   αυτοπεποίθηση   του  λόγου   του.
Να  κάνει   (από)   μόνο  του   την λέξη   μέρος της   ζωής   και   της   σκέψης   του,  μέσα   από   τον  ΣΥΓΧΡΟΝΙΚΟ   συσχετισμό     λέξεων   και πραγμάτων.
.
Να   ταξιδέψει   με το……   υποβρύχιο    του      “Ιουλίου   Βερν”
Να εντυπωσιαστεί   με   το…..    “Πυρηνικό”   υποβρύχιο
Να   γοητευτεί   από  τις…    υποβρύχιες      “έρευνες  της   αρχαιολογικής  υπηρεσίας”
Να  συγκινηθεί   με   το….υποβρύχιο      “Παπανικολής”  της   Ιστορίας  του
.
Η    ποικιλότητα    των   πραγμάτων,  η   ΕΚΑΣΤΟΤΕ   π ε ρ ι ρ ρ έ ο υ σ α,   είναι αυτή    που ΜΕΤΟΥΣΙΩΝΕΙ  την    “λέξη”    σε   “γλώσσα”=  ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ    α γ α θ ό (!!!).  Έτσι   γίνεται. Με  όλες τις   λέξεις,      σε  όλες   τις   γλώσσες.
.
Τα  (ιερά και   όσια)  Ομηρικά (;)   “βρύχια”   ας    τα    κρατήσουν   οι   ειδήμονες  για το   Φιλολογικό   τους   εργαστήρι.
.
Πρέπει   να…. διδαχθεί ο   μαθητής τρεις   σελίδες    ΤΖΑΡΤΖΑΝΟ, για να    “εννοήσει”  ότι   ο   άνθρωπος  που   “φοβάται”    το    13   και   την μαύρη γάτα   είναι     “π ρ ο λ η π τ ι κ ό ς”;;;;
.
Ή μήπως  θα   εννοούσε   τις  “προλήψεις”    ΓΡΑΜΜΑΤΙΚΩΣ (!!!), μέσω  του… “προλαμβάνω”  (για  ψάξτε το).
.
Το Ελληνόπουλο,  γνωρίζει   την   “παρέλαση”    Π Ρ Ι Ν    ακόμη  έρθει   στο   σχολείο.
.
ΣΗΜΕΙΩΣΗ:   Το   παιδί  “έχει”   ήδη,   ΠΡΙΝ   έρθει   στο   σχολείο,
μέγιστο   ποσοοστό    λέξεων,  την έννοια του   “προσώπου”, την έννοια   του   “αριθμού”, της  πτώσης,    τις   βασικές  ΔΟΜΕΣ    της  Ελληνικής  γλώσσας  (υποκείμενο- αντικείμενο /  ερώτηση /  απορία / υπόθεση…).  Αυτά   τα   “ενστικτώδη”   χαρακτηριστικά   της    κάθε   ΜΗΤΡΙΚΗΣ   ΓΛΩΣΣΑΣ.
.
Ο δάσκαλος    θα   τον διδάξει    το    “παρελαύνουν”.  Αυτό   ΝΑΙ (!)   Το χρειάζεται.
Από   το σχολείο του, την   ΠΑΙΔΕΙΑ   του.  Να  ο    ΣΗΜΑΝΤΙΚΟΣ- ιερός   ρόλος   της   ΠΑΙΔΕΙΑΣ.
.
Όμως   Μ Ε Χ Ρ Ι    Ε Κ Ε Ι.    ΟΥΤΕ   χ ι λ ι ο σ τ ό     πιο  πέρα.   Η   σχολική   αίθουσα   δεν  είναι   Φιλολογικό  Εργαστήρι (!!!).
.
Μην   σκοτώνουμε   την    γλώσσα του    με τα…..   ελώ, ελάς, ελά…. /  ελώμι /  ελώεν     και…….   εληλακέναι,    δημιουργώντας   του   αισθήματα   μειονεξίας,  με
την  χαμηλή   βαθμολογία  στα…. αρχαία      ή   ανασφάλειας  με    τις   συνεχείς  παρατηρήσεις  σε απίθανους     Π Α Ρ Ω Χ Η Μ Ε Ν Ο Υ Σ (!!!)   τύπους   που το   Υ Π Ο Χ Ρ Ε Ω Ν Ο Υ Μ Ε    να   απομνημονεύσει.
(τω   οινόπω   πόντω  /   ω πλατεία   οδέ / ώ   οίνοψ    π ό ν τ ε  /  κατειλήφασιν  /  μέμαγμαι / ίσασιν / ωήθη….).
.
Ή    αγαπάμε   την    Ελληνική   μας   γλώσσα, τον   ΔΥΝΑΜΙΣΜΟ  και τον   μοναδικό της  ΠΛΟΥΤΟ,  διδάσκοντας   στα     Ελληνόπουλα:
.
“οι   αστικές  συγκοινωνίες”  /  “η ποιότητα  παροχής  υπηρεσιών   από  τις αστικές    συγκοινωνίες”   /   “Η σωστή   λειτουργία   των   αστικών   συγκοινωνιών   συμβάλλει στην   ποιότητα   ζωής”  κλπ
.
Ή   αγαπάμε τον   ομφαλοσκοπισμό   μας    μαθαίνοντας   στα παιδιά   να… κλίνουν   “το   ‘αστυ, του  άστεως….”  και   να  δικαιολογούν    “το  μακρον   -ω-  της γενικής”…..!
.
.
(Ακολουθεί  δεύτερο  μέρος).

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

ΔΗΜΟΦΙΛΗ