ΤΟ ΕΙΔΑΜΕ ΚΑΙ ΑΥΤΟ!
Εγκαλούν τον μοναδικό ΥΕΘΑ ο οποίος αντί να πληρώνει πατεράκηδες και υποβρύχιους, φέρνει λεφτά που οι προηγούμενοι δεν τα είχαν δει ούτε στον ύπνο τους! Ώρα να ανοίξουν τα κιτάπια για να δούμε πόσα πληρώσαμε τις τελευταίες δεκαετίες σε «εργολάβους» για καταστροφή πυρομαχικών που θα μπορούσαμε να είχαμε πουλήσει. Φυσικά, όταν φέρνεις λεφτά στην Ελλάδα, δεν παίρνεις μίζες. Ενώ όταν αγοράζεις εκτός διακρατικών, όταν δίνεις εργολαβίες και σκορπάς δημόσιο χρήμα, γεμίζουν οι τσέπες. Η απάντηση του Πάνου Καμμένου:
«Σε απάντηση της Ερώτησης και Αίτησης Κατάθεσης Εγγράφων ΑΚΕ 954/77/06-11-17 που κατέθεσαν oι βουλευτές κ.κ. Βασίλειος Κικίλιας και Αναστάσιος Δημοσχάκης με θέμα «Πώληση Βλημάτων του Ελληνικού Στρατού Ξηράς και Αεροπορικών Βομβών της Ελληνικής Πολεμικής Αεροπορίας στη Σαουδική Αραβία με Διακρατική Συμφωνία» σας γνωρίζω, σύμφωνα με τα στοιχεία τα οποία τέθηκαν υπόψη μου, τα ακόλουθα:
Κατ’ αρχήν χαίρομαι ιδιαιτέρως για την κατάθεση της συγκεκριμένης ερώτησης διότι πλέον αποδεικνύεται αυτό το οποίο έχω ισχυρισθεί πολλές φορές δημόσια στη Βουλή, δηλαδή ότι η αντιπολιτευτική σας τακτική καθορίζεται – αν δεν υπαγορεύεται – από συγκεκριμένα δημοσιογραφικά γραφεία, τα δημοσιεύματα των οποίων ουδεμία σχέση έχουν με την πραγματικότητα, βρίθουν ανακριβειών ενώ στις πλείστες των περιπτώσεων εξυπηρετούν σκοπούς πέραν της ενημέρωσης.
Περαιτέρω, οφείλω να σας υπενθυμίσω ότι η συμφωνία με τη Σαουδική Αραβία είναι διακρατική, ενεκρίθη δε με τις προβλέψεις των όρων της και από τη Νέα Δημοκρατία στην αρμόδια επιτροπή της Βουλής. Οι λόγοι για τους οποίους προβήκαμε στη σύναψη της εν λόγω συμφωνίας αναλύθηκαν διεξοδικά στη συνεδρίαση της αρμόδιας Επιτροπής της ΒτΕ όπου και απαντήθηκαν όλα τα ερωτήματα των κοινοβουλευτικών ομάδων. Ως εκ τούτου, δεν ευσταθούν τα περί πολιτικής ευθύνης ενώ γνωρίζετε ότι δεν υφίσταται κανείς απολύτως μεσάζων, όπως διατείνεστε στην ερώτησή σας, πλην όμως δεν απαγορεύεται στις διακρατικές συμφωνίες, εάν η άλλη πλευρά το επιθυµεί, να ορίζει εκπρόσωπό της και επίσης δεν απαγορεύεται αυτός να αναγνωρίζεται από εµάς, εφ’ όσον έχει διαπιστωμένα την σχετική εξουσιοδότηση.
Εν προκειμένω, δεν υπεγράφη συµφωνία µε κανέναν μεσάζοντα. Η συµφωνία υπεγράφη µε νόµιµα εξουσιοδοτημένο εκπρόσωπο του Βασιλείου της Σαουδικής Αραβίας (ΒΣΑ). Τη γνησιότητα της παρασχεθείσης εξουσιοδότησης επιβεβαίωσε η ΓΔΑΕΕ, µέσω των διπλωματικών µας αρχών, µε επιπλέον επιστολή του ΒΣΑ/ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΕΘΝΙΚΗΣ ΑΜΥΝΑΣ η οποία αναφερόταν στην αρχικώς εκδοθείσα εξουσιοδότηση. Μετά την υπογραφή της σύµβασης, το ΒΣΑ έπρεπε εντός 10 ηµερών να ανοίξει σε τράπεζα (του υπεδείχθη ΙΒΑΝ) ανέγκλητη πίστωση, πράξη η οποία μέχρι σήµερα δεν έχει ολοκληρωθεί. Επί του θέµατος, έχει γίνει επανειλημμένα όχληση από το ΥΠΕΘΑ, δια της ΓΔΑΕΕ. Την 3 Νοεμβρίου 2017 εκλήθη στο γραφείο μου ο Πρέσβης του ΒΣΑ, στην Αθήνα, για τον ίδιο λόγο. Συνεπώς, δεν έχει παραδοθεί μέχρι σήµερα καµία ποσότητα πυρομαχικών καθ’ όσον αυτό προϋπέθετε την κατάθεση ανέγκλητης πίστωσης.
Αναφορικά με το τρίτο ερώτημά σας, από πουθενά δεν προκύπτει τέτοιο θέμα και συνεπώς δεν θα σχολιάσω αυθαίρετες διαπιστώσεις τρίτων που μεταφέρετε μέσω της παρούσης διαδικασίας.
Σε ό,τι αφορά τόσο στον ανώτατο Αξιωματικό του Στρατού Ξηράς όσο και στον ανώτερο Αξιωματικό της Π.Α., εκτιμήθηκε ότι αυτοί προέβησαν σε ενέργειες, πέραν των προβλεπομένων, οι οποίες παραβίασαν την τήρηση εμπιστευτικότητας για την εν λόγω Διακρατική Συμφωνία παρά την σαφή και ρητή διαταγή της ηγεσίας.
Για το συγκεκριμένο ζήτημα, δεν υπήρξε ουδεμία προσβλητική συμπεριφορά και ακολουθήθηκαν οι προβλεπόμενες, από το θεσμικό πλαίσιο των Ένοπλων Δυνάμεων, διαδικασίες.
Επίσης, να σας ενημερώσω ότι ο Ανώτατος Αξιωματικός δεν ετέθη σε διαθεσιμότητα αλλά μετατέθηκε από τη ΓΔΑΕΕ, όπου υπηρετούσε.
Τέλος σας καταθέτω συνηµµένα τα παρακάτω έγγραφα:
· Διακρατική Συμφωνία της Κυβέρνησης της Ελληνικής Δημοκρατίας και του Βασιλείου της Σαουδικής Αραβίας για την Εκποίηση «300.000 Η/ΣΥΝΔ.ΦΥΣ. ΕΚΡ. Μ1 105 ΜΜ» (Δ-1).
· Πιστοποιητικά εκπροσώπησης του Βασιλείου της Σαουδικής Αραβίας από τον κ. Β.Π., που είναι τα ακόλουθα:
(α) Το από 4 Μαΐου 2016 αποδεικτικό εκπροσώπησης του κ. Β. Π. εκ μέρους της Πολεµικής Αεροπορίας της Σαουδικής Αραβίας (Δ-2).
(β) Το από 4 Σεπτ. 2016 έγγραφο του Ακολούθου Άμυνας της Πρεσβείας της Ελλάδος στα ΗΑΕ, αρμόδιο και για το ΒΣΑ, για την επιβεβαίωση του προαναφερθέντος εγγράφου εκπροσώπησης της ΒΣΑ από τον κ.Β.Π.(Δ-3)
(γ) Το με αριθμό Εξερχομένου 237732/4/2/2 του Βασιλείου της Σαουδικής Αραβίας /ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΕΘΝΙΚΗΣ ΑΜΥΝΑΣ πιστοποιητικό αυθεντικότητας του ως άνω πιστοποιητικού εκπροσώπησης του κ. Β. Π. (Δ-4).
· Το από 22 Ιουνίου 2017/Αρ. Πρωτ. 30789/ΥΠΟΥΡΓΕIΟ ΕΞΩΤΕΡΙΚΩΝ/ Δ1(άδεια εξαγωγής αµυντικού υλικού στη Σαουδική Αραβία) (Δ-5).
· Τη διαταγή τοποθέτησης – μετάθεσης του Ανωτάτου Αξιωματικού. (Δ-6)».