Κώστα Δημ. Χρονόπουλου
(Αρθρογράφου -Σχολιογράφου)
Τελευταία υπήρξαν Ακαδημαϊκές … “αβρότητες” συμπεριφοράς από μέρους του κου Υπουργού Παιδείας προς τον Πρύτανη του Πανεπιστημίου Μακεδονίας εξαιτίας ανακοίνωσης – προτροπής – προς τους φοιτητές, όπου τονίζονταν η σημασία της αριστείας και η -κατά εκείνον – αντιμετώπιση του καθεστώτος ανομίας, εντός των ΑΕΙ.
Το εξοργιστικό, παράλογο, απαράδεκτο είναι ότι ο κος Υπουργός ζητεί από τους … φοιτητές και τους καθηγητές να αντιμετωπίσουν (πως άραγε;) τους έκνομους διακινητές ναρκωτικών, τους εισβολείς μπαχαλάκηδες, τους κατασκευαστές εκρηκτικών μηχανισμών μολότοφ κ.ο.κ (!!!). (Σ.Σ Με άλλα -απλά – λόγια η ευθύνη για όσα συμβαίνουν στο ΑΠΘ βαρύνει την πανεπιστημιακή κοινότητα!).
Το επιχείρημα : “Αυτά τα θέματα αντιμετωπίζονται /λύνονται από μέσα, αν υπάρχει ρωμαλέο φοιτητικό κίνημα και σύλλογος καθηγητών. Ποτέ δεν έχει φέρει λύση η αντιμετώπιση με αστυνομικούς τρόπους”.
Αν αυτό αποτελεί πρόταση αντιμετώπισης του σοβαρού ζητήματος τότε πως θα αντιμετωπίσουμε ως κοινωνία, γονείς, εκείνους που κάνουν τέτοιου είδους (sic) προτάσεις;
Είναι γεγονός πως εδώ και δεκαετίες οι “τίτλοι” (πχ Καθηγητής, Ακαδημαϊκός, Υπουργός, Πρωθυπουργός, Αξιωματούχος χ ή ψ) δεν συγκινούν πλέον ούτε τους εναπομείναντες ευάριθμους θυρωρούς των πολυκατοικιών τους.
Ούτε και εμένα – παρά το ότι δεν διετέλεσα θυρωρός-. Με εντυπωσιάζουν και αξιολογώ τις πράξεις των ανθρώπων και μόνον.
Έχω επίγνωση πως πικραίνω καλούς μου φίλους σε ανώτατα αξιώματα αλλά αυτό αισθάνομαι και έτσι το γράφω.
Έκανα και κάτι που δεν συνηθίζω: Μπήκα στο Διαδίκτυο και είδα πως ο κος Υπουργός είναι Πανεπιστημιακός και έχει σπουδάσει στο εξωτερικό, ειδικότερα στο Ηνωμένο Βασίλειο.
Επειδή έχω προσωπική εμπειρία για όσα συμβαίνουν εκεί, θα του θέσω ένα -ρητορικό- ερώτημα:
Σε ποιό Πανεπιστήμιο είδε τους φοιτητές και τους καθηγητές να αντιμετωπίζουν … ρωμαλέα τους κακοποιούς και εισβολείς Ασυλίτες και Αλήτες μέσα στα Ανώτατα Ιδρύματα;
Τι είναι οι φοιτητές και οι καθηγητές; Σεκιουρητάδες, Αστυνομικοί, Εισαγγελείς, κάτοχοι πολεμικών τεχνών ή ΜΑΤ;
Αν θέλει να ενισχύσει την ρώμη/ρωμαλεότητα, γιατί δεν προτείνει ως -κύριο /πρωτεύον – μάθημα εκείνο των π ο λ ε μ ι κ ώ ν τ ε χ ν ώ ν ; (Σ.Σ Αφού αποκλείεται να προτείνει την σοβαρότητα και την κοινή λογική).
Δεν θα ισχυριστώ πως δεν υπάρχουν “υπερβολές” (sic) και από μέρους του ΑΠΘ/Καθηγητών.
Όμως το βάρος πέφτει – λόγω συγκυριών και αξιώματος – στον, εκάστοτε, Υπουργό και την κυβέρνησή του.
Οι πατερναλιστικού τύπου υποτιμητικές / απαξιωτικές/ειρωνικές δηλώσεις / επιθέσεις του καθ’ ύλην αρμόδιου Υπουργού προς την Πανεπιστημιακή κοινότητα δεν επιλύουν , αλλά επιδεινώνουν τα προβλήματα. Η κοινωνία απαιτεί και από τις δύο πλευρές- κατ’ εξοχήν από τους κυβερνώντες βέβαια – λύσεις και όχι ανταλλαγή εξυπνακισμών και προσβολών.
Θα συμφωνήσω απόλυτα με τον κο Υπουργό ότι πράγματι: “Η αρλουμπολογία πρέπει να έχει όρια”.
Αυτό όμως αφορά σε όλους, ανεξάρτητα από τίτλους /αξιώματα.
ΥΓ Επειδή ακούγεται και από αρκετούς άλλους Υπουργούς της Συγκυβέρνησης ότι “τα προβλήματα δεν λύνονται με αστυνομικά μέτρα” θα κάνω τέσσερις (… εθνωφελείς) προτάσεις:
1. Κατάργηση της Αστυνομίας και των Εισαγγελέων (εξοικονόμηση χρημάτων από παροχή αχρείαστων υπηρεσιών).
2. Αδελφοποίηση με την παραγωγό Κολομβία (τώρα και Αλβανία) με τους χώρους των ΑΕΙ /Διακίνησης ναρκωτικών – εμπορίας- (για αποδοτικότερη επενδυτική πολιτική).
3. Κατάργηση των Πανεπιστημίων. (Δεν έχουν πλέον λόγω ύπαρξης).
4. Κατάργηση της Ελληνικότητας !!! (Αν και περι …. αυτοκατάργησης πρόκειται).