Στο δρόμο Μακαριώτατε, όπως τον Αρχιεπίσκοπο Ιάκωβο πλάι στον Μάρτιν Λούθερ Κινγ…

ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

copypasteimage 12
Ο Αρχιεπίσκοπος όχι μόνο είναι πολίτης της Κυπριακής Δημοκρατίας και έχει το δικαίωμα να λέγει τη γνώμη του, όπως είπε,  αλλά έχει και υποχρέωση να υπερασπίζεται τα δίκαια του λαού και της πατρίδας μέχρι και θυσία να γίνει αν χρειαστεί.
Γι΄αυτό τα όσα είπε, καθήμενος στις «χρυσές πολυθρόνες» της Αρχιεπισκοπής προς τους νέους,  είναι απαράδεκτα από όποια σκοπιά και να τα δεί ένας.
Τα δύο κεντρικά σημεία των δηλώσεών του  που έκανε στα πλαίσια του 8ο Debate Νέων, του Μη Κερδοσκοπικού οργανισμού Reaction  και της Τράπεζας Κύπρου, είναι ότι «προκρίνει λύση δύο κρατών και ότι θα ζητήσει προσωπική παρέμβαση του Βλαντιμίρ Πούτιν για το θέμα της συντήρησης των ναών στα κατεχόμενα. Θέλει να τους επιδιορθώσει με έξοδα της Εκκλησίας και με την συνδρομή ων πρώην κατοίκων των περιοχών»
http://www.alithia.com.cy/digital/alithia/ALITHIA.pdf  (Εφημερίδα Αλήθεια σελ. 9 29/11/2017, Χαράλαμπου Χαραλάμπους).
Πιο αναλυτικά έγραψε η εφημερίδα: «Για λύση δύο κρατών στην Κύπρο μίλησε χθες (28.11.2017)  ο αρχιεπίσκοπος Κύπρου, Χρυσόστομος Β’, σε δηλώσεις που προκάλεσαν αίσθηση και πολλές συζητήσεις. Συγκεκριμένα, καταθέτοντας την άποψη ότι οι περισσότεροι πολίτες κάτω των 50 χρόνων δεν πιστεύουν ότι μία ομοσπονδιακή λύση μπορεί  να είναι βιώσιμη, εξέφρασε την άποψη ότι «είναι καλύτερα να πάμε σε δύο κράτη, αλλά το κράτος που θα γίνει να είναι μέσα στα πλαίσια τα ευρωπαϊκά». Ως προϋποθέσεις έθεσε επίσης τον απογαλακτισμό του δεύτερου κράτους  των κατεχομένων – από την Τουρκία και την φυγή των εποίκων».
Κληθείς να σχολιάσει την κατάσταση στα μουσουλμανικά τεμένη των ελεύθερων περιοχών σε αντιδιαστολή με τις εκκλησίες στα κατεχόμενα είπε ότι εδώ και πέντε χρόνια βρίσκεται σε στενή επαφή με τον Μουφτή των κατεχομένων Ταλιπ Αταλάτ με τον οποίο συνομιλεί «συχνά πυκνά». «Ότι ζητήσει ο Μουφτής από εμάς το έχει άμεσα. Μάλιστα η κυβέρνηση δεν επέτρεπε στους έποικους να έρθουν στις ελεύθερες περιοχές και μου ζήτησε να τους επιτραπεί να πηγαίνουν να προσεύχονται στο τέμενος Χαλά Σουλτάν και έπεισα την κυβέρνηση να τους το επιτρέψει…»
Είπε ότι έθεσε το θέμα στον πρώην πρόεδρο της Ευρωπαϊκής Επιτροπής Ζοζέ Μανουέλ Μπαρόζο και ότι έγιναν και προτάσεις της ΄Αγκελα Μέρκελ προς την Τουρκία, οι οποίες όμως έπεσαν στο κενό. « Την Παρασκευή (σήμερα 1.12.2017) αναχωρούμε για την Μόσχα… σκέφτομαι τώρα που έχει καλές σχέσεις με την Τουρκία (ο Πούτιν) να του πω ότι πρέπει να επέμβει προσωπικά στο θέμα, επειδή η Τουρκία θέλει να συντηρούμε ένα ναό τον χρόνο, ενώ έχουμε 500 ναούς». Και εξέφρασε επίσης την πρόθεση η Εκκλησία να αγοράσει όλα τα υλικά και να καλέσει τους χωριανούς (κτίστες, καλουψιήδες, ηλεκτρολογους κτλ) να βάλουν από μερικά μεροκάματα στην ενορία ή στο χωριό τους και να φτιαχτούν όλοι οι ναοί…» είπε.
Δηλαδή, ο Μακαριώτατος αθωώνει την Τουρκία για τα εγκλήματά της με τις συλήσεις και λεηλασίες των 500 εκκλησιών και όχι μόνο και προτείνει γονατιστός στον Ερτογάν να δεχθεί,  τα θύματά του να τις αναστηλώσουν! Για να τσεπώνουν οι Τούρκοι εκατομμύρια από τους … τουρίστες! Καθώς με τα «δύο κράτη» και την όποια ΔΔΟ, σε κανένα πρόσφυγα θύμα και όσους υπολογίζει να καλέσει να… προσφέρουν μεροκάματα για να τις αναστηλώσουν, δεν θα επιτραπεί να επιστρέψει στα κλεμμένα σπίτια και περιουσίες τους… Άστε που από τώρα δεν περνά κανένας δίχως να δείξει διαβατήριο…
Μιλώντας δε στη μεσημβρινή εκπομπή του SIGMA «Μεσημέρι και Κάτι» (29.11.2017) με την συνάδελφο Κατερίνα Χριστοφίδου,  ο Αρχιεπίσκοπος Χρυσόστομος διαμήνυσε ότι δεν είναι υπέρ των δύο κρατών και πως δεν αποδόθηκαν σωστά αυτά που είπε, «Δεν είπα λύση δύο κρατών» ανέφερε συγκεκριμένα. «Η προσωπική μου άποψη για τη λύση του Κυπριακού, είναι αυτή του ενιαίου κράτους» είπε. Και προχώρησε να ξεκαθαρίσει ότι η Εκκλησία στηρίζει αυτό που αποφάσισε η πολιτική ηγεσία το 2009 για λύση ΔΔΟ αν και διευκρίνισε ότι αυτό γίνεται μόνο για να μην διχάσει το λαό. Και πρόσθεσε ότι αν δεν φύγουν οι έποικοι, τότε όποια λύση και να έρθει, όσο καλή και να είναι δεν θα είναι αρκετά καλή, καθώς σε λίγα χρόνια θα αποτελούν πλειοψηφία πληθυσμού. Αλλά ταυτόχρονα συνέχισε με μια άδικη επίθεση εναντίον το σταθμού (Sigma) ενώ τα όσα είπε τα είχε καταγράψει με λεπτομέρεια η  εφημερίδα Αλήθεια την προηγούμενη.
Μακαριώτατε,
Η δικαιολογία που δώσατε για υποστήριξή σας της διαιρετικής, ρατσιστικής, βρετανο-τουρκικής Δι-κοινοτικής, Δι-ζωνικής Ομοσπονδίας (επειδή την αποφάσισε η πολιτική ηγεσία το 2009) δεν σας τιμά. Γιατί αυτή η «λύση» είναι βασισμένη στην δι-κοινοτική απόφαση του βρετανού Υπ. Αποικιών Lennox-Boyd από την Βουλή των Κοινοτήτων 19.12.1956 (για ξεχωριστή αυτοδιάθεση του 18%)  και στην δι-ζωνικότητα που απαίτησαν οι Τούρκοι (Δρ. Νιχάτ Ερίμ) αμέσως μετά, το 1957 για ομοσπονδία ΔΥΟ ΖΩΝΩΝ, όταν και ξεκίνησε η ΔΔΟ από το Λονδίνο…
Η αμαρτωλή πολιτική διζωνική ηγεσία
Με ποιο δικαίωμα η πολιτική ηγεσία αποφάνθηκε μονομερώς σε τέτοια λύση το 2009, με ποία λαϊκή εντολή, με ποίο MANDATE, με ποία ΕΞΟΥΣΙΟΔΟΤΗΣΗ από τα θύματα, πότε ρωτήθηκε και απάντησε ο λαός για αυτή  τη ξενόφερτη και βρετανο-τουρκικής επινόησης από το 1956 διχοτομική και όχι μόνο «λύση» και απάντησε ότι την υποστηρίζει;
Ακριβώς είναι η τοποθέτησή σας που διχάζει το λαό, επειδή τέτοια απόφαση ΠΟΤΕ δεν πήρε ο λαός. Από το 1974 και τις δύο τουρκικές βάρβαρες εισβολές ΠΟΤΕ ο λαός δεν καλέστηκε να αποφανθεί για την βρετανο-τουρκική ΔΔΟ που καταρχήν απέρριπτε ο Μακάριος (Οκτώβριος 1974 δηλώσεις στον ΟΗΕ)  αλλά πίσω από την πλάτη του λαού,  και σε πλήρη αδιαφάνεια και μυστικότητα την δέχθηκε (από το 1975 όπως μαρτυρούν τα βρετανικά έγγραφα δυστυχώς όπως του υπέδειχνε από τον Αύγουστο και Σεπτέμβριο του 1974 ο βρετανός ΥΠΕΞ Τζέιμς Κάλλαχαν κατ΄ιδίαν).  Δίχως καμία εξουσιοδότηση από το λαό. Και υπέβαλε και διχοτομικό, διζωνικό χάρτη τον οποίο κανένας δεν τόλμησε μέχρι σήμερα  να αποσύρει…
Μόλις την περασμένη εβδομάδα δημοσκόπηση του ΡΙΚ έλεγε ότι μόνο το 18% υποστηρίζει την ΔΔΟ!  Και η μόνη φορά που καλέστηκε ο λαός να αποφασίσει στις 24.4.2004 με τα διπλά δημοψηφίσματα την απέρριψε με το 76%. Παρόλα ταύτα (για να μην διχάσει τάχα το λαό) μας είπε ότι η Εκκλησία συμφωνεί με την  αμαρτωλή μονομερή και δίχως εξουσιοδότηση, απόφαση της διζωνικής πολιτικής ηγεσίας του 2009… Είναι δημοκρατία αυτό, είναι δίκαιη λύση, είναι αγωνιστικότητα για απελευθέρωση; Είναι … ευρωπαϊκή λύση, είναι αγώνας για ΑΝΘΡΩΠΙΝΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ;
Μακαριώτατε,
«Πέστε όχι στις ερμαφρόδιτες λύσεις, πέστε όχι στους λωτούς»
Με τα Χριστούγεννα να πλησιάζουν έρχεται στο νου η πατριωτική εκείνη εγκύκλιος του προκατόχου σας αείμνηστου Μακαριωτάτου Αρχιεπισκόπου Χρυσοστόμου Α’, στις 25 Δεκεμβρίου 1995.
«…Χρειάζεται όλοι ενωμένοι και συστρατευόμενοι να αντιτάξουμε το υπερήφανο ελληνικό ΟΧΙ σε υποδείξεις ή πιέσεις για αποδοχή των ερμαφρόδιτων λύσεων… Οι ξεριζωμένοι αδελφοί μας  νοσταλγούν την επάνοδό τους… χρειάζεται ανασύνταξη δυνάμεων και χάραξη σταθερής γραμμής πορείας και αντίδρασης… Μας ζητούν να απαρνηθούμε πατρογονικές εστίες, αλλά και δημοκρατικές αρχές για να μας δώσουν τι;… Μη δεχθείτε να φάτε τους λωτούς που σκόπιμα σας προσφέρουν, για να λησμονήσετε τις πατρογονικές σας εστίες. Μην προδώσετε τους τάφους των πατέρων σας…»
Αρχιεπίσκοπος Ιάκωβος Αμερικής
Μακαριώτατε,
Αντί τέτοιων δηλώσεων έχετε υποχρέωση να ηγηθείτε αγώνος πραγματικού, για την απελευθέρωση των κατεχομένων εδαφών μας, και όχι να καλείτε την δική μας ηγεσία να δέχεται το κάθε έτοιμα του Τούρκου Μουφτή για εξυπηρέτηση των εποίκων, που αποτελούν έγκλημα πολέμου για το οποίο πρέπει να δικαστεί η Τουρκία για παραβιάζεις ανθρωπίνων δικαιωμάτων, αλλαγής της δημογραφίας βάση της Συνθήκης της Γενεύης 1949, και να τους αποσύρει όλους πίσω. Όπως έκανε ο Αρχιεπίσκοπος Αμερικής Ιάκωβος όταν περπάτησε πλάι στον copypasteimage 14 Δρ. Μάρτιν Λούθερ Κινγ στην Αλαμπάμα τον Μάρτιο του 1965 αντίθετα με όσα του καταλόγισαν για την τόλμη του.
Ο Αρχιεπίσκοπος Ιάκωβος δίπλα από τον Μάρτιν Λούθερ Κίνγκ και άλλους επίσημους στην πορεία για να καταθέσουν στεφάνι προς τιμή του πάτερ Τζέιμς Ρίπ (James Reeb), ακτιβιστή για τα πολιτικά και ανθρώπινα δικαιώματα ο οποίος δολοφονήθηκε από λευκούς φυλετικών διακρίσεων, στη Σέλμα της Αλαμπάμα το Μάρτιο του 1965.
Υποστηρικτής πολιτικών δικαιωμάτων, ο Ιάκωβος ήταν ένας από τους λίγους επιφανείς κληρικούς που δεν ανήκαν στους Αφρικανούς κληρικούς – και ο μόνος εκκλησιαστικός ηγέτης – που είχε το θάρρος να περπατήσει χέρι με χέρι με τον Μάρτιν Λούθερ Κίνγκ Τζιούνιορ στην περίφημη πορεία στη Σέλμα της Αλαμπάμα.  Σε σημείο που έγινε και πρωτοσέλιδο στο περιοδικό ΤΙΜΕ.
Η δήλωση του μ. Αρχιεπισκόπου Ιακώβου στους επικριτές του για την συμμετοχή του στην πορεία:
https://www.youtube.com/watch?v=lP5THeO6eXc
« … Αντίθετα με σας δεν γεννήθηκα στις ΗΠΑ. Να ζήσω και να απολαύσω δημοκρατία. ‘Ηλθα στις ΗΠΑ από την Τουρκία όπου ήμουν τρίτης κατηγορίας πολίτης. ΄Ετσι όταν ο Μάρτιν Λουθερ Κίνγ Τζιούνιορ ανακοίνωσε την πορεία του στην Αλαμπάμα είπα ότι είναι ο καιρός για μένα να πάρω την εκδίκησή μου εναντίον όλων όσων καταπιέζουν τους λαούς. Επιστρέφοντας (από την πορεία) κάποιος με αποκάλεσε προδότη. Μια άλλη μέρα (μου είπαν) ότι πρέπει να ντρέπομαι για το τι έκανα, μια άλλη φορά ότι δεν είμαι Αμερικανός… Γνωρίζω ότι τα ανθρώπινα και πολιτικά δικαιώματα συνεχίζουν να είναι τα πλέον ακανθώδη κοινωνικά θέματα στο έθνος μας. Και θα υπερασπίζομαι αμφότερα, πολιτικά και ανθρώπινα δικαιώματα ενόσω ζώ… Το θεωρώ καθήκον ενός ανθρώπου που γεννήθηκε σκλάβος…»
Ο δε  Μάρτιν Λούθερ Κίνγκ την  επιστολή του ημερ. 16 Απριλίου 1963  από τις φυλακές στο Birmingham την  απεύθυνε στους « Αγαπητούς συνάδελφους μου Κληρικούς»,  (My dear Fellow Clergymen) οι οποίοι είχαν χαρακτηρίσει τις ενέργειες του «άσοφες και εκτός χρόνου».  Ο Χριστιανός κληρικός, πίστευε ότι στην διαίρεση είναι ενσωματωμένο το «κακό» το οποίο διαφθείρει την ανθρώπινη ψυχή.  Και κάθε τι «κακό»,  σύμφωνα με το λεξικό της Οξφόρδης, σχετίζεται και με τον «διάβολο».
https://www.africa.upenn.edu/Articles_Gen/Letter_Birmingham.html
Μακαριώτατε,  καλείστε να ηγηθείτε αγώνος για απελευθέρωση, σύμφωνα με τις παρακαταθήκες του αείμνηστου  Χρυσοστόμου Α’,  όχι από τις «χρυσές πολυθρόνες» της Αρχιεπισκοπής με αμφιλεγόμενης δηλώσεις για «δύο κράτη» ή σε τραπεζώματα στην Ρωσία  για να καλέσετε τους πρόσφυγες να γλύψουν εκεί που φτύνουν,  αλλά στους δρόμους της Λευκωσίας, καλώντας το λαό να αφυπνιστεί για την σωτηρία του για ΕΝΙΑΙΟ ΚΡΑΤΟΣ, όπως λέτε ότι προσωπικά υποστηρίζετε.  Και θα σας ακολουθήσουμε και από το εξωτερικό όπως κάναμε με τις πορείες των Γυναικών…
·         Ερευνήτρια/δημοσιογράφος
Λονδίνο 1.12.2017

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

ΔΗΜΟΦΙΛΗ