«Στόχος είναι ένα δίκαιο σύστημα και να πληρώνει ο χρήστης του αυτοκινητοδρόμου ανάλογα με την απόσταση που διανύει»

ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

diodia
«Στόχος μας είναι τέλος του 2018 να λειτουργεί το σύστημα των αναλογικών διοδίων τουλάχιστον στην Εγνατία Οδό. Από κει και πέρα αρχές του 2019 θα γίνει μια προσπάθεια για να μπορέσει να λειτουργήσει το σύστημα σε όλους τους αυτοκινητοδρόμους της χώρας» δήλωσε σήμερα ο Χρήστος Σπίρτζης.

Σε συνέντευξή του στον ραδιοφωνικό σταθμό «Στο Κόκκινο, ο υπουργός Υποδομών όταν κλήθηκε να περιγράψει τον τρόπο λειτουργίας του νέου συστήματος πληρωμής των διοδίων είπε ότι «η τεχνολογία αυτή θα είναι μέσω δορυφόρου, θα είναι δορυφορική και θα μπορεί να παρέχεται και για τα επαγγελματικά αυτοκίνητα».
«Ο στόχος είναι να μην υπάρχουν διόδια κάθε 30, 40 χιλιόμετρα όπως υπάρχουν σήμερα. Ο στόχος είναι να έχουμε ένα δίκαιο σύστημα και να πληρώνει ο πολίτης, ο χρήστης του αυτοκινητοδρόμου ανάλογα με την απόσταση που διανύει» σημείωσε ο υπουργός σε άλλο σημείο της συνέντευξης του και πρόσθεσε ότι το νέο σύστημα θα μπορεί να λειτουργήσει είτε με ένα μηχάνημα που θα είναι συνδεδεμένο με τον δορυφόρο είτε μέσω μιας εφαρμογής στο κινητό τηλέφωνο.
Σε ότι αφορά το Μετρό Θεσσαλονίκης και αν θα είναι έτοιμο το 2018 ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών δήλωσε χαρακτηριστικά: «Όχι, δεν είμαστε μάγοι, μηχανικοί είμαστε» και σημείωσε ότι το ’19 μπαίνει σε δοκιμαστική λειτουργία, και το ’20 θα παραδοθεί στους πολίτες.
Όσον αφορά το Μετρό του Πειραιά ο Χρήστος Σπίρτζης είπε ότι αρχές του ’19 οι τρεις σταθμοί της επέκτασης για Πειραιά θα λειτουργούν. Ανέφερε ακόμα ότι γίνεται προσπάθεια για να βγει το επόμενο διάστημα και ο διαγωνισμός για το Βόρειο Οδικό Αξονα Κρήτης.
ΑΝΑΛΥΤΙΚΑ Η ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ
Σ. ΣΧΟΙΝΑΣ: Ο κ. Χρήστος Σπίρτζης, Υπουργός Μεταφορών και Υποδομών είναι μαζί μας για να δούμε τα θέματα τα οποία υπάρχουν για το 2018, ποιοι είναι οι στόχοι μιας προσπάθειας η οποία έχει ξεκινήσει, σας το είπαμε και εισαγωγικά. Μας είχε πει απ’ αυτό το μικρόφωνο πριν ενάμιση χρόνο ότι μέσα στο 2017 θα κλείσουν τα έργα, θα ολοκληρωθούν τα έργα στους μεγάλους αυτοκινητόδρομους. Αυτό έγινε, για να δούμε τώρα τί σχεδιάζει από δω και πέρα η ηγεσία του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών.
Καλημέρα σας κ. Υπουργέ.
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Καλημέρα κ. Σχοινά, καλημέρα στους ακροατές σας.
Σ. ΣΧΟΙΝΑΣ: Να ξεκινήσουμε απ’ αυτά που ανακοινώσατε, τα αναλογικά διόδια. Αυτά πότε αρχίζουν να εφαρμόζονται;
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Ολοκληρώνεται ο διαγωνισμός τους πρώτους μήνες της νέας χρονιάς και ο στόχος μας είναι τέλος του 2018 να λειτουργεί το σύστημα τουλάχιστον στην Εγνατία Οδό. Από κει και πέρα αρχές του 2019 θα γίνει μια προσπάθεια για να μπορέσει να λειτουργήσει το σύστημα σε όλους τους αυτοκινητοδρόμους της χώρας.
Σ. ΣΧΟΙΝΑΣ: Πώς θα γίνει, θα υπάρχουν μηχανήματα και θα χρεώνουν… Φαντάζομαι ότι δε θα είναι με τον κλασικό τρόπο της πληρωμής διοδίων, γιατί η απόσταση που διανύει κανείς θα πρέπει να τσεκάρεται ηλεκτρονικά φαντάζομαι, θα υπάρχουν άρα μηχανάκια σαν κι αυτά που υπάρχουν;
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Όχι, δε θα υπάρχουν τέτοια μηχανάκια, θα υπάρχουν σχεδόν τέτοια μηχανάκια. Δηλαδή θα έχουμε ένα σύστημα σύγχρονο που πάνω σ’ αυτό θα μπορούν να χτιστούν κι άλλες υποχρεώσεις που έχει η χώρα σε σχέση με τα βαριά οχήματα, όπως το να υπάρχει ηλεκτρονικός ταχογράφος ή άλλες επιλογές. Το σίγουρο είναι ότι αυτές οι κεραίες και η τεχνολογία αυτή θα είναι μέσω δορυφόρου, θα είναι δορυφορική, θα μπορεί να παρέχεται για τα επαγγελματικά αυτοκίνητα και άλλες υπηρεσίες σε όποιον θέλει, όπως να μπορεί να κάνει διαχείριση στόλου. Αυτό όμως έχει να κάνει με τα επαγγελματικά οχήματα. Ο πολίτης θα μπορεί να μην έχει καν μια τέτοια συσκευή, θα μπορεί μέσα από μια εφαρμογή στο κινητό του, ή μια συσκευή, να διέρχεται από τον αυτοκινητόδρομο και να πληρώνει το λογαριασμό του.
Σ. ΣΧΟΙΝΑΣ: Θα έχει φορτώσει μονάδες δηλαδή, θα το έχει συνδέσει με κάποιο λογαριασμό. Θα είναι δηλαδή κάποια ηλεκτρονική εφαρμογή, περί αυτού πρόκειται .
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Ακριβώς. Ο στόχος είναι να μην υπάρχουν διόδια κάθε 30, 40 χιλιόμετρα όπως υπάρχουν σήμερα. Ο στόχος είναι να έχουμε ένα δίκαιο σύστημα και να πληρώνει ο πολίτης, ο χρήστης του αυτοκινητοδρόμου ανάλογα με την απόσταση που διανύει. Και ο στόχος είναι να έχουμε μια χαμηλότερη χρέωση, στους χρήστες, στους πολίτες, που χρησιμοποιούν τους αυτοκινητόδρομους.
Σ. ΣΧΟΙΝΑΣ: Κύριε Υπουργέ, για να περάσουμε λίγο στα θέματα τα οποία αφορούν τους δρόμους, γιατί οι δρόμοι σημαίνουν πάρα πολλά, άκουγα, έβλεπε τα ρεπορτάζ συναδέλφων για την κίνηση που υπήρξε στη Δυτική Ελλάδα τώρα στις γιορτές και πραγματικά όλοι υποστήριζαν ότι ήταν τεράστια αυξημένη, κυρίως λόγω του ότι ο νέος δρόμος που πηγαίνει μέχρι τα Γιάννενα έχει δημιουργήσει δυνατότητες πολύ εύκολης πρόσβασης σε μια περιοχή που έχει υποδομές και αξιοθέατα για τη χειμερινή περίοδο ιδιαίτερα.
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Είναι γεγονός, η Δυτική Ελλάδα ήταν μια ξεχασμένη Ελλάδα και για τον τουρισμό και για άλλες δραστηριότητες.
Σ. ΣΧΟΙΝΑΣ: Ανοίγουν λοιπόν οικονομικές δυνατότητες και δραστηριότητα γι’ αυτό θέλουμε να μείνουμε λιγάκι στο θέμα των δρόμων. Κατ’ αρχάς υπάρχουν ορισμένες εκκρεμότητες ακόμα. Δηλαδή υπάρχει για παράδειγμα ο δρόμος Πύργου – Πατρών και γενικά αυτός ο άξονας που φτάνει μέχρι την Κυπαρισσία αν δεν κάνω λάθος και αποτελεί κι αυτό ένα κομμάτι του γενικότερου μεγάλου αυτοκινητόδρομου που έχει γίνει και συνδέεται μετά και με το κομμάτι που πάει στη Δυτική Ελλάδα, με την Ιόνια Οδό κτλ.
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Είναι ένα κομμάτι της Ολυμπίας οδού κ. Σχοινά, που βγήκε έξω από την αρχική σύμβαση που υπήρχε. Όπως βγήκε εκτός, η αρχή και το τέλος του αυτοκινητόδρομου Κεντρικής Ελλάδας, του Ε-65.
Σ. ΣΧΟΙΝΑΣ: Μ’ αυτούς τί γίνεται; Δηλαδή και με τις εργολαβίες στον Πατρών – Πύργου και με αυτές του αυτοκινητόδρομου της Δυτικής Ελλάδας;
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Στον Πάτρα-Πύργος ολοκληρώνεται η 8η διαγωνιστική διαδικασία επομένως έχει φύγει ο φάκελος μεγάλου έργου για την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, θα περιμένουμε μια πλήρη έγκριση. Έχουμε επί της ουσίας την προέγκριση αν θέλετε και των συμβούλων και των οργάνων της Ευρωπαϊκής Επιτροπής.
Σ. ΣΧΟΙΝΑΣ: Και αυτό αφορά όλη την Ολυμπία Οδό, έτσι; Δηλαδή την ολοκλήρωση της Ολυμπίας Οδού αν καταλαβαίνω καλά.
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Από την Πάτρα μέχρι τον Πύργο.
Σ. ΣΧΟΙΝΑΣ: Από κει και κάτω;
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Θα σας πω. Αυτό ολοκληρώνεται, από κει και κάτω έχουμε το Καλό Νερό – Τσακώνα και έχουμε και το Καλαμάτα – Ριζόμυλος – Πύργος που μελετητικά θα έχουμε ωριμότητα, σε λίγους μήνες.
Σ. ΣΧΟΙΝΑΣ: Και το Πύργος – Κυπαρισσία φαντάζομαι, Καλό Νερό δηλαδή για την ακρίβεια.
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Ναι, Καλό Νερό. Εκεί πέρα έχουμε κάποια θέματα, έχουμε περιβαλλοντολογικά…
Σ. ΣΧΟΙΝΑΣ: Ναι, περνάει μέσα από μια περιοχή ιδιαίτερου φυσικού κάλλους αυτό το κομμάτι.
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Αλλά θ’ αντιμετωπισθεί με απόλυτο σεβασμό και στις συνταγματικές επιταγές και στο περιβάλλον. Ο στόχος είναι να κλείσει το οδικό δαχτυλίδι στην Πελοπόννησο, να συνδεθεί δηλαδή η Ολυμπία Οδός με τον αυτοκινητόδρομο του Μορέα. Να έχουμε επί της ουσίας συμπληρωμένο το οδικό δίκτυο από την Καλαμάτα μέχρι την Πάτρα.
Σ. ΣΧΟΙΝΑΣ: Να μείνουμε για πολύ λίγο στην Πελοπόννησο. Θα υπάρξουν οι εξελίξεις στο κομμάτι το σιδηροδρομικό μέσα στο ’18;
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Ναι, βέβαια. Μέσα στο 2018 τελειώνουν δυο εργολαβίες που φτάνουν στο Ρίο αν θυμάμαι καλά. Τη διπλή ηλεκτροδοτούμενη σιδηροδρομική γραμμή μέσα στο α’ εξάμηνο του 2018..
Σ. ΣΧΟΙΝΑΣ: Μέχρι πού; Μέχρι Πάτρα είπατε;
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Μέχρι το Ρίο. Μέχρι την Πάτρα έχει γίνει διαγωνισμός, υπάρχει ο ανάδοχος και μένει ένα τελευταίο κομμάτι το οποίο πρέπει να το δούμε, σε συνεργασία με την Τοπική Αυτοδιοίκηση και με τους φορείς της Αχαΐας και της Πάτρας με το Δήμο, προκειμένου να μπορέσει η Πάτρα να έχει μια καλύτερη σύνδεση αν θέλετε, το λιμάνι της, με το σιδηρόδρομο, κυρίως όμως να μπορέσουμε να έχουμε και ένα μέσο σταθερής τροχιάς στην Πάτρα για να εξυπηρετηθεί η πόλη.
Σ. ΣΧΟΙΝΑΣ: Άρα και το Αίγιο, γιατί μας ρωτάνε φίλοι στο Αίγιο πότε θα πάτε. Και τους λέω, φαντάζομαι μέσα στο ’18, αφού θα φτάσει μέχρι την Πάτρα και με το Ρίο θα περάσει και από το Αίγιο.
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Ναι, είναι βέβαιο ότι μέσα στο ’18 θα φτάσει.
Σ. ΣΧΟΙΝΑΣ: Να έρθουμε τώρα και στην Αττική που μας ακούει πολύς κόσμος. Έχει ξεκινήσει η διαδικασία επέκτασης του μετρό, θα έχουμε εξελίξεις και με το θέμα της Αττικής Οδού; Τί θα γίνει; θα έχουμε επεκτάσεις;
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Να τα πιάσουμε ένα-ένα. Στο Μετρό έχει βγει ο διαγωνισμός για τη γραμμή 4 που είναι ένα από τα πολύ μεγάλα έργα που έχουμε μπροστά μας, έχει βγει η πρώτη φάση.
Σ. ΣΧΟΙΝΑΣ: Αυτή η γραμμή, να θυμίσουμε στους ακροατές μας, αφορά την περιοχή που είναι από Γαλάτσι, Τουρκοβούνια, Δικαστήρια κτλ., αυτή είναι η γραμμή;
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Αυτή είναι, ναι.
Σ. ΣΧΟΙΝΑΣ: Κέντρο Αθήνας, Κολωνάκι κτλ.
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Ναι. Και θ’ ανεβαίνει μέχρι την Καισαριανή, Ζωγράφου, Ιλίσια, θα φτάνει στην Κατεχάκη και μετά θ’ ανεβαίνει μέχρι και την Κηφισιά. Αυτή είναι μια γραμμή πολύ σημαντική για το λεκανοπέδιο, για την Αθήνα, όπως πολύ σημαντικές είναι και οι επεκτάσεις που πρέπει να γίνουν, κυρίως στη Δυτική Αθήνα.
Το ίδιο ακριβώς ισχύει για το μετρό της Θεσσαλονίκης, προκειμένου να μπορέσει και η Θεσσαλονίκη, οι δυτικές συνοικίες της Θεσσαλονίκης, να ενταχθούν στο δίκτυο του μετρό οπότε το μετρό της Θεσσαλονίκης πλέον όχι μόνο δεν είναι ανέκδοτο, αλλά σχεδιάζονται κι οι επεκτάσεις.
Σ. ΣΧΟΙΝΑΣ: Θα λειτουργήσει το ένα κομμάτι της γραμμής το ’18 είπατε ή θα προχωρήσουν κι οι επεκτάσεις μέσα στο ’18; Δηλαδή θα υπάρξει καθόλου διαδικασία κίνησης στο μετρό της Θεσσαλονίκης, εννοώ παράδοσης στο κοινό στο ’18;
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Όχι. Δεν είμαστε μάγοι, μηχανικοί είμαστε. Το ’19 μπαίνει σε δοκιμαστική λειτουργία, και το ’20 θα παραδοθεί στους πολίτες.
Σ. ΣΧΟΙΝΑΣ: Η γραμμή 4 θα ξεκινήσει στην Αθήνα, έτσι; Θα ξεκινήσει το ’18.
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Η γραμμή 4 θα ξεκινήσει, θα ολοκληρωθεί ο διαγωνισμός το ’18 και θα ξεκινήσει η κατασκευή της. Τα έργα του μετρό είναι δύσκολα έργα, είναι έργα με απρόβλεπτες διαδικασίες, γιατί δεν ξέρει με ασφάλεια κανείς τις συνθήκες που θα συναντήσει και στους σταθμούς και με την Αρχαιολογία και με χίλιες παραμέτρους.
Το ευτύχημα είναι ότι από το κέντρο των δυο μεγάλων πόλεων, δε θα βρούμε τα εμπόδια που βρήκαμε μέχρι τώρα στο έργο και τις καθυστερήσεις που υπήρχαν, άρα θα είναι κάτι πολύ πιο σύντομο από αυτό που έχει ζήσει η Θεσσαλονίκη ή αυτό που είχε ζήσει η Αθήνα, όταν κατασκευάζονταν οι βασικές γραμμές. Το ίδιο συμβαίνει με το μετρό στον Πειραιά που είναι ένα έργο σ’ εξέλιξη. Όπως γνωρίζετε, έχει ολοκληρωθεί το ‘98% περίπου της διάνοιξης της σήραγγας του μετρό, οι τρεις σταθμοί είναι σε πολύ καλό δρόμο..
Σ. ΣΧΟΙΝΑΣ: Άρα ξεκινά η δοκιμαστική χρήση το ’18, μέσα στο ’18 η λειτουργία;
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Πιστεύουμε ότι τέλος του ’18, αρχές του ’19, αρχές του ’19 για να το πούμε με ασφάλεια, οι τρεις σταθμοί της επέκτασης για Πειραιά θα λειτουργούν. Και μιλάμε για τον Κορυδαλλό, για την Αγία Βαρβάρα που απελευθερώθηκε ο κεντρικός δρόμος της πόλης και θα μένουν μόνο οι δυο σταθμοί του Πειραιά που πηγαίνουν για το 2021, γιατί υπήρχαν πολύ μεγάλα προβλήματα στους δυο σταθμούς. Μετακινήθηκε ο ένας σταθμός, βρέθηκε ένας μεγάλος αγωγός της ΕΥΔΑΠ και έπρεπε να αλλάξει επί της ουσίας και η μελέτη και η όδευση που υπήρχε. Σε κάθε περίπτωση, οι τρεις σταθμοί που είναι σε τρεις κρίσιμους Δήμους με πολύ κόσμο, θα λειτουργήσουν μέσα στο ’19.
Σ. ΣΧΟΙΝΑΣ: Μιλάμε είπαμε για Κορυδαλλό, Αγία Βαρβάρα;
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Ναι. Και Νίκαια.
Σ. ΣΧΟΙΝΑΣ: Ν’ αφήσουμε τίποτα για το 2018 να πούμε, είπαμε αρκετά σήμερα. Δεν ξέρω αν θέλετε να προσθέσετε κάτι άλλο.
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Κάνουμε μια προσπάθεια αυτές τις μέρες ή τις πρώτες μέρες του επόμενου έτους, να βγει και ο διαγωνισμός για το Βόρειο Οδικό Αξονα Κρήτης.
Σ. ΣΧΟΙΝΑΣ: Για το ΒΟΑΚ τον περίφημο.
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Πιστεύω να τα καταφέρουμε γιατί κι αυτό είναι ένα πολύ μεγάλο έργο, ένα έργο που θ’ αφήσει πολλά οφέλη στην Κρήτη και στον τουρισμό, στις παραγωγικές μονάδες αλλά κυρίως στην ασφάλεια, μιας και στην Κρήτη έχουμε πάρα πολλά θέματα…
Σ. ΣΧΟΙΝΑΣ: Είναι γνωστό και νομίζω ότι σχεδόν μηδενίστηκαν τα θύματα στο δρόμο Κορίνθου – Πατρών που ήταν ως γνωστό λαιμητόμοι πριν παραδοθούν και οι δυο λωρίδες κυκλοφορίας, και τα δυο ρεύματα κυκλοφορίας σε χρήση.
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Και στην Ιόνια.

ΔΗΜΟΦΙΛΗ