Σε εξέλιξη βρίσκονται οι έρευνες για τη διακρίβωση των συνθηκών και αιτίων της συντριβής του MIRAGE-2000-5 , εννέα ναυτικά μίλια βορειοανατολικά της Σκύρου, που είχε ως αποτέλεσμα το θανάσιμο τραυματισμό κατά την εκτέλεση του καθηκοντος, του ηρωικού σμηναγού Γεωργίου Μπαλταδώρου.
Στην περιοχή βρίσκονται τα μέλη της επιτροπής εμπειρογνωμόνων που συλλέγουν στοιχεία,όπως επίσης και τα εξειδικευμένα σε θέματα καταδύσεων σε μεγάλα βάθη, στελέχη της Κινητής Ομάδας Συντήρησης Υποβρυχίων Θαλασσίων Εγκαταστάσεων (ΚΟΣΥΘΕ) της Πολεμικής Αεροπορίας, που υποστηρίζουν το έργο της. Ανάμεσα στις αποστολές της ΚΟΣΥΘΕ είναι και η ανέλκυση αεροσκαφών από το βυθό.
Προς το παρόν οι έρευνες επικεντρώνονται στον εντοπισμό του αεροσκάφους και κατ’ επέκταση του καταγραφέα πτήσης που υπάρχει σε αυτό και στα στοιχεία πτήσης του δευτέρου Mirage 2000-5.
Οι έρευνες στην περιοχή συνεχίζονται, προκειμένου να εντοπιστεί η άτρακτος του αεροσκάφους, αλλά και το μαύρο κουτί, το οποίο ενδεχομένως δώσει απαντήσεις για τα αίτια της τραγωδίας.
Αλιευτικά σκάφη, εντόπισαν το πρωί τη σορό του άτυχου σμηναγού του Μιράζ που κατέπεσε ανοιχτά της Σκύρου χθες το μεσημέρι.
Ο πιλότος ήταν εμπειρότατος, με πολλές ώρες πτήσης στο ενεργητικό του και το πιθανότερο σενάριο είναι ο πιλότος να έπαθε βέρτιγκο -δηλαδή να έχασε τον προσανατολισμό του και να απώλεσε την αίσθηση του ορίζοντα.
Διαβάστε επίσης: Εντοπίστηκε η σορός του άτυχου πιλότου
Φυσικά, δεν μπορεί να αποκλειστεί και το ενδεχόμενο το Mirage να παρουσίασε κάποια ξαφνική μηχανική βλάβη. Ωστόσο σε μια τέτοια περίπτωση ο πιλότος πιθανώς να είχε προλάβει να ειδοποιήσει ή να εκτιναχθεί από το αεροσκάφος.
Τα δύο Mirage απογειώθηκαν από το 135 Σμηναρχία Μάχης Σκύρου, για να αναχαιτίσουν τουρκικά μαχητικά που είχαν παραβιάσει τον FIR Αθηνών.
Αφού ολοκληρώθηκε η επιχείρηση κατά την οποία δεν υπήρξε εμπλοκή τα δύο αεροσκάφη επέστρεφαν στη βάση τους. Λίγη ώρα αργότερα, το δεύτερο αεροσκάφος ανέφερε ότι ο επικεφαλής του έπεσε στο νερό περίπου εννέα ναυτικά μίλια βορειοανατολικά της Σκύρου.